Tegneseriekrig i Midtvesten USA
Fra : Knud Larsen

Dato : 12-02-06 22:13

Der er nu en aflægger af tegneseriekrigen i Ohio, USA, som meget godt viser
hvordan man fuldstændig taler forbi hinanden, - og hvordan muslimer også dér
er stærkt overfølsomme efter vestlig standard.

Sagen drejer sig om en satire over CNNs latterlige skjulen de danske
tegninger med store pixeleringer, - iøvrigt helt gak, da man tager en
tegning, hvor der ikke er andet end en stjerne inden i hovedet, og pixelerer
den, så man - hvis man ikke havde set tegningen - ville gætte på, at der
måtte være forfærdelige ting skjult, måske griseører eller lignende.

Anyway, en satiretegner lavede en lille sjov tegning hvor et ægtepar sidder
og ser CNN, og ser et stort billede af profeten, hvor hovedet er lavet om
til sytten klatter (pixler eller plamager), og konen siger "intet under at
muslimerne er oprørte, det ser jo ud til at profeten er på syre". (efter
hukommelsen)

Oh-rædsel, flere muslimske organisationer på banen, inklusive selveste CAIR,
og der er næsten ikke grænser for tegnerens "had", og ødelæggende holdning
til islam og al dets væsen. (en rabbi og åbenbart flere protestantiske
præster havde den mening, - også dér ved man at islam forlanger
underkastelse, og det gør man så.

Se hvad man siger fra muslimsk side:

After yesterday's press conference, Bok met with several leaders. The
cartoonist said he drew the cartoon to take a shot at CNN for ``distorting a
distortion'' and not at the prophet or Muslims.
``I don't draw cartoons just to offend,'' he said.

Still, Muslim leaders said Bok's cartoon was disrespectful because the
prophet should not have been depicted in such a way. In fact, they said,
there are no pictures or statues of Muhammad because he should not be
confused with God.

(Så man er bange for at en tegning af profeten med et pixelhoved, vil få
muslimer til at begynde at tilbede ham?)

After the meeting, Bok said he learned a lot about the religion.

``My cartoon wasn't about them. To them it was; to me it wasn't,'' he said.
``They're cartoons. They're irreverent. I feel like that's something I have
to defend.''

Se tegningen her: http://michellemalkin.com/archives/004536.htm

Fra : Anonym

Dato : 13-02-06 06:28

> [...]
>
> ``My cartoon wasn't about them. To them it was; to me it wasn't,'' he
> said. ``They're cartoons. They're irreverent. I feel like that's something

---

At Jyllands-Postens tegninger ikke bare er et tilfældigt eller ondsindet
diplomatisk kiks fra en ufølsom avis og en alt for stejl statsminister, men
indgår
i en større konfrontation mellem islamister og den vestlige verden, tvivler
i hvert fald ikke den hollandske sociologiprofessor Paul Scheffer på.
»I et magasin, jeg skriver for, har vi for nylig udgivet et nummer, som
indeholdt en meget seriøs diskussion om islam. Forsiden var et billede af
Koranen.
Og nogle marokkanske bude nægtede at uddele bladet, fordi det er forbudt at
gengive billeder af Koranen,« siger Paul Scheffer, der er en af de førende
islamdebattører i et Holland, som har taget hul på en grundlæggende debat om
islam efter mordet på Theo van Gogh og mordtruslerne mod Ayan Hirsi Ali.
»Eksemplet viser, at hvis man accepterer, at det er forbudt at afbilde
profeten, vil der komme et nyt tabu - for eksempel billeder af koranen. Det
næste
vil være forbud mod kritiske analyser af koranen, senere vil det være noget
tredje. I Holland har vi været ude for, at en opera om en af Muhammeds koner
blev aflyst på grund af trusler fra muslimer. Efter hver accept af et tabu
vil der opstå et nyt tabu, og til sidst kan der ikke forgå nogen åben
diskussion
om islam.«
Paul Scheffer mener, at Vesten må insistere på, at religionsfrihed og
religionskritik hænger sammen.
---

Kilde:
Fodnotepolitik,
Weekendavisen 10. februar 2006, 1. sektion, side 2
---

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-02-06 08:16

"Anonym" <anonym@anonym.com> wrote in message

> [...]

> diskussion
> om islam.«
> Paul Scheffer mener, at Vesten må insistere på, at religionsfrihed og

Og det har manden jo fuldstændig ret i. Det ER stadig en gåde, hvordan så
mange vestlige mennsker kan se disse latterlige moderate tegninger som et
frontalangreb på islam. Og det gør de altså *efter* at det viser sig, at
islamister over hele verden vejrer mogenluft og bruger dem som "bevis" på,
at vi alle er ude på en krig mod islam.

Når muslimerne selv ved hvordan en ordentlig god gammeldags forhånelse ser
ud, fra deres avisers tegninger af jøder og judaismen, så er det jo utroligt
at de kan mene at de naive danske tegninger var noget at tage på vej over.
Egypterne fik jo da heller ikke krydderen i den gale hals da *deres* egen
avis bragte dem på forsiden, - først da de rejsende "danskere" kom ud med
det glade budskab om, at der var tale om en forhånelse af hele islam, SÅ kom
de på gaden. Men det springer danske velmenere op og falder ned på,
Jyllandsposten er naturligvis en af verdens mest fascistiske aviser, - i
deres optik, og har haft en klar interesse i at få en global konfrontation,
siger de vise mænd og kvinder.

Fra : Konrad

Dato : 13-02-06 13:08

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message
> [...]