Et stk. medalje retur
Fra : Rea721

Dato : 12-02-06 19:17

Underligt at ingen har postet den her fra igår?

Et læserbrev man kun kan ta hatten af for..... RESPEKT !

****************
http://www.jp.dk/arkiv:aid=3551100

Offentliggjort 11. februar 2006 03:00
Et stk. medalje retur
Af EBBE DAG CHRISTENSEN overlæge, Chr. Winthersvej 30, Odense M
Den seneste udvikling i Mellemøsten fik bægeret til at flyde over for Ebbe
Dag Christensen. Han har sendt sin medalje for deltagelsen i "Operation
Ørkenstorm" i 1991 med de britiske koalitionsstyrker retur med et følgebrev
til Saudi-Arabiens ambassadør.

TIL SAUDI-ARABIENS ambassadør i Danmark.
EMNE: Returnering af dekoration The Kuweit Liberation Star.

Undertegnede returnerer hermed nævnte medalje, idet jeg nu ikke under nogen
omstændigheder vil eje en dekoration fra Deres land. Jeg fik dekorationen
for min deltagelse i "Desert Storm" i 1991 som frivillig i de britiske
koalitionsstyrker.

En dekoration for krigsdeltagelse er aldrig lettjent, det ved enhver, der
har prøvet noget sådant. Specielt da man forud for Golfkrigen i 1991
frygtede for over 20.000 døde og sårede koalitionssoldater.

Egentlig var jeg tidligere stolt af at eje et symbol på, at jeg frivilligt
havde bidraget aktivt til at standse en ny Hitler-type i Mellemøsten.

Jeg er imidlertid kommet på bedre tanker. Den umodne, fanatiske, primitive
og religiøst fundamentalistiske reaktion på Jyllands-Postens ret uskyldige
Muhammed-tegninger, som jeg har set udspille sig i de arabiske lande i den
seneste uge, har været lærerig.

At afstanden mellem kulturerne er så stor, og at islam er gennemsyret af en
så rabiat religionsfascisme, som vi har set de seneste dage, viser, hvad vi
sekulariserede samfund i Vesteuropa i vores naivitet har ladet slå rod i
vore lande.

Pseudoargumenter
Med pseudoargumenter om, at tegningerne krænker alle rettroende muslimer,
viser manglende respekt for islam osv. osv. vil de arabiske lande nu forsøge
at knægte ytringsfriheden i Danmark, et lille land som alene har få
muligheder for at gøre gengæld.
Kan truslerne vende stemningen i Danmark? Rigtigt nok findes der det
sædvanlige "appeasement"-slæng. Tidligere marxister, som nu endelig finder
en ny -isme at stive sig af ved, enkelte forfattere, politikere og
ambassadører - de fleste med fremtiden bag sig - og værst: kræmmersjæle
inden for industri og handel, der er villige til at slikke spyt for pengenes
skyld. Alle sælger de gerne ud af vort demokratiske hjerteblod.

Selv om de er højtråbende, repræsenterer de mindre end 15 pct. af
befolkningen, viser de seneste meningsmålinger.

Knægter friheden
Danskerne som sådan ved godt, at De, hr. ambassadør, repræsenterer et land
uden demokrati, uden politisk frihed, uden ytringsfrihed, uden stemmeret for
kvinder og uden religionsfrihed, men med religiøst politi, wahabbisme og
sharialovgivning med afhugning af hænder, straf ved piskning (op til 300
piskeslag fordelt i passende doser), stening og - som toppen af
kransekagen - halshugning.
Havde Deres land ikke haft olie, ville det have været en tilbagestående
pariastat.

Som det er nu, kan Deres betale sig til alt fra udlandet; og dermed menes
alt fra bygninger, petrokemiske anlæg, vandrensningsanlæg, hospitaler,
læger, sygeplejersker, ingeniører, teknikere, vejarbejdere, skraldemænd,
tyende osv. osv.

Deres egen befolkning foretager sig hjerteligt lidt. Det har jeg ved selvsyn
erfaret.

Fra Deres såkaldte kultur er der ikke meget, vi i Vesten kan bruge, om
overhovedet noget.

Nu vil De og Deres land sammen med et sammenrend af mange andre arabiske og
muslimske lande, der næsten alle er ægte eller de facto-diktaturer bestemme,
hvordan det danske demokrati skal forvalte sin frihed.

Danmark, et land med en dyrekøbt tradition for personlig, politisk,
økonomisk og religiøs frihed med en flittig, dygtig og hårdtarbejdende
befolkning, skal ikke underlægges wahabbismens formørkelser eller andre
mærkværdige religiøse regler, som kommer fra Deres del af verden.

Det vil heller ikke ske, trods trusler på livet, boykot af danske varer
osv., kan jeg forsikre Dem.

Det var en fejl af undertegnede og titusinder af andre fra Vesten, at vi
stillede op for at forsvare Deres land og hjælpe med til at befri Kuwait fra
Saddam Hussein og hans bande. Det indser jeg i dag.

Jeg sender Dem hermed et stk. metalskrot tilbage med tak for lån.

Måske kan metallet omsmeltes til en lille figur af profeten, som De kan have
stående på skrivebordet i ambassaden.

Ebbe Dag Christensen

***********

--
Rea721 AKA Leon Andrea
Denmark needs your support.

Fra : Elliot

Dato : 12-02-06 20:05

"Rea721" <skod3[remove]@721.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Rea721 AKA Leon Andrea
> Denmark needs your support.
> Show that you care and put one of these banners on your website.

Sådan!

Elliot

Fra : Basil

Dato : 12-02-06 21:30

Elliot skrev d. 12-02-2006 i meddelelse
<43ef8699$0$198$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:
> "Rea721" <skod3[remove]@721.dk> skrev i en meddelelse

> Sådan!

> Elliot

Respekt for den mand !
Kai

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-02-06 21:51

"Rea721" <skod3[remove]@721.dk> skrev i en meddelelse

> Et læserbrev man kun kan ta hatten af for..... RESPEKT !

Jeg er bekymret over, at en overlæge kan skrive _så_ ubehjælpsomt. Derudover
er jeg bekymret over, at en overlæge først nu konstaterer, at Saudi Arabien
ikke ligefrem deler vort menneskesyn.

Ingen respekt herfra - tværtimod. Ved at lade sig dekorere af Saudi Arabien
er han allerede diskvalificeret i mine øjne.

--
-Jens B.
http://www.supportdenmark.com - Denmark needs your support

Fra : Svend Poulsen

Dato : 13-02-06 06:00

> [...]
>
> Ingen respekt herfra - tværtimod. Ved at lade sig dekorere af Saudi
> Arabien er han allerede diskvalificeret i mine øjne.

Du mener altså at man ikke kan lære af sine fejltagelser, men skal straffes
resten af livet ?

Svend

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-02-06 10:51

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du mener altså at man ikke kan lære af sine fejltagelser, men skal
> straffes resten af livet ?

Nej, det mener jeg ikke, men den selvretfærdige svada, han i fuld
offentlighed fyrer af, tyder ikke på, han har lært noget som helst.

Fra : Martin

Dato : 13-02-06 11:52

Jens Bruun skrev:

> "Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej, det mener jeg ikke, men den selvretfærdige svada, han i fuld
> offentlighed fyrer af, tyder ikke på, han har lært noget som helst.

Af dig kan vi andre jo så lære at dømme og fordømme. Og skulle vi
være i tvivl kan vi jo bare spørge dig, ikke?

Mvh
Martin