Respekt -despekt
Fra : Egon Stich

Dato : 12-02-06 17:41

Burde der efterhånden ikke ydes en indsats, for at få genetableret den gode
gammeldags opfattelse af ordet "respekt"?
Det lader jo til, at en elendig folkeskole, med lærere, der er tilfredse,
blot "man kan forstå, hvad der menes", har betydet, at exempelvis ordet
"respekt", har ændret betydning.
Og at mange derfor netop IKKE kan forstå, hvad der menes.
Ivrigt bakket op af tåber i dansk sprognævn.
Forfladigelse, i stedet for at fastholde en fornuftig undervisning i og
forståelse af det danske sprog..!!
Sjovt nok kan man få det indtryk, at den forkerte opfattelse af betydningen
af dette ord, har udspring i grupper, der ellers netop skulle være så gode
til at fatte nuancerne i sproget, på grund af "modersmål undervisning?

Man hører mennesker, der åbenbart tror, at "respekt" er noget man kan kræve?
Og ikke noget som man kan fortjene?
Langt mindre forlange..!!
Den slags krav, kan kun mødes med foragt og despekt.

I disse tider forlanges der "respekt" for alt mellem himmel og jord.
Når der i virkeligheden menes frygt - underkastelse.

Mennesker, der ellers lever af ordet, forlanger, herren hjælpe mig, at jeg -
vi - samfundet, skal have "respekt" for muhammedanismen?
I en sådan grad, at vi skal sætte ytringsfriheden over styr?

Ikke tale om..!!
Vi kan svinge os op til at tolerere muhammedanerne.
Men "respektere" dem?
Aldrig i livet.

MVH
Egon

Fra : HrSvendsen

Dato : 12-02-06 17:59

Egon Stich wrote:

> Man hører mennesker, der åbenbart tror, at "respekt" er noget man kan
> kræve? Og ikke noget som man kan fortjene?
> Langt mindre forlange..!!
> Den slags krav, kan kun mødes med foragt og despekt.

Respekt!

Fra : ThomasB

Dato : 12-02-06 18:29

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse