Abu Labans fredagsbøn
Fra : Mr. D

Dato : 12-02-06 16:08

Nogen som kender til steder på nettet, hvor man kan høre Laban kalde de
moderate muslimer for Rotter?

simon

Fra : Fjollefrans

Dato : 12-02-06 16:05

www.eb.dk kig efter WebTV

Fra : Svend Poulsen

Dato : 12-02-06 16:48

"Fjollefrans" <eksisterernokikkevel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> www.eb.dk kig efter WebTV

Abu Laban sidder og lyver stærkere end en hest kan rende, igen.

Efter hans opfattelse har han slet ikke noget at gøre med den opstandelse i
mellemøsten at gøre, hu

Svend

Fra : Mr. D

Dato : 13-02-06 00:24

"Fjollefrans" <eksisterernokikkevel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> www.eb.dk kig efter WebTV

Tak for denne og til jer alle ...

.... men jeg fandt ikke udtalelserne om rotterne

simon

Fra : Rea721

Dato : 13-02-06 00:56

I news:43efc228$0$38680$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
skrev Mr. D følgende tekst:

> ... men jeg fandt ikke udtalelserne om rotterne

Det er forståeligt....det ser ud til at EB har fjernet første ½ del af
Labanens pressemøde,,,,hvorfor mon??

--
Rea721 AKA Leon Andrea
Denmark needs your support.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-02-06 06:49

Se udsendelserne på <http://www.dr.dk>.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Sten Schou

Dato : 12-02-06 16:35

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen som kender til steder på nettet, hvor man kan høre Laban kalde de
> moderate muslimer for Rotter?

Det blive spændende at se, hvad den udtalelse bringer med sig. Da tidligere
folketingsmedlem for Frp., A. Th. Riemann, fra Hobro, udtalte, at "de yngler
som rotter", faldt fars hammer lynhurtigt, i form at en dom efter
racismeparagraffen. Den må kunne bruges her også.

Hilsen Sten

Fra : ThomasB

Dato : 12-02-06 16:48

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> at "de yngler som rotter", faldt fars hammer lynhurtigt, i form at en dom
> efter racismeparagraffen. Den må kunne bruges her også.

Så er spørgsmålet om man kan dømmes efter den § når man selv har samme race,
som dem man kalder rotter.

Fra : HrSvendsen

Dato : 12-02-06 18:05

ThomasB wrote:
> "Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> Så er spørgsmålet om man kan dømmes efter den § når man selv har
> samme race, som dem man kalder rotter.

Khader vil nok holde sig langt væk fra at udstille 266b's idioti. Det bliver
efter en anden paragraf, Khader vil forsøge at kræve oprejsning for sine
krænkede følelser. Han har selv krænket Laban&Co., men nogen har jo svært
ved at se bjælken.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-02-06 18:53

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Khader vil nok holde sig langt væk fra at udstille 266b's idioti.

Han er blevet kaldt en »rotte«; der er jo tale om en injurie, så jeg kan
ikke se nødvendigheden af at bruge 266b.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 12-02-06 19:26

"Per Rønne" wrote:

> Han er blevet kaldt en »rotte«; der er jo tale om en injurie,

Og dog har ingen rotter lagt sag an.

Fra : Jim

Dato : 12-02-06 21:01

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse

> "Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> Så er spørgsmålet om man kan dømmes efter den § når man selv har samme
> race, som dem man kalder rotter.

§266b kan ikke anvendes og skal ikke anvendes i denne sag.
Det er et spørgs mål om at anvende den rigtige paragraf.

Derimod kan §267 anvendes:

§ 267. Den, som krænker en andens ære ved fornærmelige ord eller handlinger
eller ved at fremsætte eller udbrede sigtelser for et forhold, der er egnet
til at nedsætte den fornærmede i medborgeres agtelse, straffes med bøde
eller fængsel indtil 4 måneder.
Stk. 2. Er fornærmelsen fremsat mod nogen af de i § 119, stk. 2, nævnte
personer i anledning af udførelsen af deres tjeneste eller hverv, uden at
bestemmelserne i straffelovens § 121 kommer til anvendelse, bliver dette ved
straffens udmåling at betragte som en skærpende omstændighed, og straffen
kan da stige til fængsel indtil 6 måneder.
Stk. 3. Ved straffens udmåling bliver det at betragte som en skærpende
omstændighed, at fornærmelsen er fremsat i trykt skrift eller på anden måde,
hvorved den får en større udbredelse, eller på sådanne steder eller til
sådanne tider, at det i høj grad forøger det krænkende i ytringen.

Kilde: Retsinfo, http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20030081429-REGL
Muhamsa Ahmad Abu Laban har et forklaringsproblem.

J.

Fra : Alucard

Dato : 12-02-06 22:09

Tja, Stk.3 passer meget fint....

Fra : HrSvendsen

Dato : 12-02-06 22:25

Alucard wrote:
> On Sun, 12 Feb 2006 21:00:43 +0100, "Jim"

> Tja, Stk.3 passer meget fint....

Jo; men når højesteret har fastslået det tilladelige i at kalde fru Pia
Kærsgaard for landsforrædder, så kan jeg dårligt forestille mig, at en Laban
ikke må kalde en Naser for rotte. Fornærmelsen skal være i stil med falsk
udsagn om kriminel gerning eller tilbøjelighed - så vidt jeg kan se, og det
virker også ganske fornuftigt.