DF
Fra : Martin Larsen

Dato : 12-02-06 15:20

DF får da vist travlt med at arrangere kurser til alle deres nye
håbefulde politikere så de kan holde styr på tropperne, nu hvor de snart
bliver landets største parti.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Per Rønne

Dato : 12-02-06 15:34

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> DF får da vist travlt med at arrangere kurser til alle deres nye
> håbefulde politikere så de kan holde styr på tropperne, nu hvor de snart
> bliver landets største parti.

Det er der vist ikke udsigt til. Derimod skal Socialdemokratiet nok
strenge sig lidt an, hvis det vil forhindre DF at overtage positionen
som landets /næst/største parti. Rambøll giver jo kun S 3,8%point mere
end DF.

Jeg tror dog ikke at det vil ske ved valget i 2008 - man skal længere ud
i fremtiden. Men den kurs partiet har er altså i længden ikke holdbart.
Måske skulle partiet fissionere, eller lade folk som Svend Auken og
Mette Frederiksen gå over til Villy Søvndal?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim2000

Dato : 12-02-06 15:46

> [...]
> Måske skulle partiet fissionere, eller lade folk som Svend Auken og
> Mette Frederiksen gå over til Villy Søvndal?

Man kan jo spørge om hvor S er henne i øjeblikket? Det eneste jeg har hørt
om deres holdning til hele sagen om tegningerne er, at JP var tåbelige at
bringe tegningerne (Lykketoft) og at man angreb regeringen for ikke at have
holdt et møde med ambassadørene. Hvor er fx Mette Frederiksen henne? Det
tyder helt klart på man i S fortsætte de sidste ti års linie, alle stikker
hovedet i busken og venter på formanden falder, for selv at blive formand.
Men der er snart ikke noget at blive formand for....

Fra : Jim

Dato : 12-02-06 16:16

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stikker hovedet i busken og venter på formanden falder, for selv at blive
> formand. Men der er snart ikke noget at blive formand for....

Der er masser af S-profiler, som ligger og trykker sig. Personer som ellers
er nogen af de største linselus på Chr.borg.
Jeg tror simpelthen, at de enten har fået mundkurv på, eller også handler
det om at bevare et image, altså image-pleje.
Har man ikke noget pænt at sige, så holder man sin kæft.

J.

Fra : Sten Schou

Dato : 12-02-06 16:33

> [...]

> stikker hovedet i busken og venter på formanden falder, for selv at blive
> formand. Men der er snart ikke noget at blive formand for....

Mette Frederiksen har vi ikke hørt noget til i lang tid. Det skyldes helt
sikkert, at hun nu er kommet i lære hos Svend Auken, efter at proselytten
Frank Jensen tabte slaget sidst.
Da hun hidtil har haft det med at dumme sig, hver gang hun åbner kæften,
skal hun nu skoles, så Svend Auken kan køre hende i stilling som ny
formandskandidat, efter næste valg.

Hilsen Sten

Fra : Jim

Dato : 12-02-06 16:41

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> Da hun hidtil har haft det med at dumme sig, hver gang hun åbner kæften,
> skal hun nu skoles, så Svend Auken kan køre hende i stilling som ny

Hvis man har lagt mærke til Bent Hansens datter... hvad er det nu hun hedder
hende rapkæften nr. 2?
Hun har også dæmpet sig på det seneste, hvilket hun gjorde klogt i, hvis
hendes parti ikke skulle fremstå som en poleret udgave af EL.

J.

Fra : Mark Jensen

Dato : 12-02-06 16:52

On Sun, 12 Feb 2006 16:32:44 +0100, "Sten Schou"
<rabin@planetwave.net> wrote:

>Mette Frederiksen har vi ikke hørt noget til i lang tid. Det skyldes helt
>sikkert, at hun nu er kommet i lære hos Svend Auken, efter at proselytten
>Frank Jensen tabte slaget sidst.

Er bange for at hendes tavshed skyldes barselsorlov eller forestående
fødsel. Det har i hvert fald været lagt noget i ovnen, har jeg læst.

Fra : Jim

Dato : 12-02-06 18:14

"Mark Jensen" <MR00@it.dk> skrev i en meddelelse

> Er bange for at hendes tavshed skyldes barselsorlov eller forestående
> fødsel. Det har i hvert fald været lagt noget i ovnen, har jeg læst.

Gravid..? Hun har sguda været gravid over hele kroppen de sidste 10 år.. :0D
Måske er hun bare på kurophold på Ubberup Højskole.. ;0)

Fra : Gregers H

Dato : 12-02-06 18:31

On Sun, 12 Feb 2006 15:45:36 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
wrote:

> [...]
>hovedet i busken og venter på formanden falder, for selv at blive formand.
>Men der er snart ikke noget at blive formand for....

De sidste fjotendage har oplevet en større kamp for ytringsfrihed i
Danmark fra konsevative kredse i USA end fra vores hjemmelig
Socialdemokrati. Men dette kom ikke bag på mig.

Der har altid været lidt hunde agtigt over dette parti. Hvis nogle
diktatur stater i udlandet har virket truende har det altid krøbet
lidt sammen og logeret med halen

GregersH

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-02-06 15:54

"Per Rønne" fortalte:

> Det er der vist ikke udsigt til.

Du glemmer at muhammedanerne ser ud til at være slået ind på et permanent
amokløb. Der bliver behov for hårde metoder til at standse dem.

Mvh
Martin

Fra : Allan Riise

Dato : 12-02-06 16:04

Martin Larsen wrote:
> "Per Rønne" fortalte:

> Du glemmer at muhammedanerne ser ud til at være slået ind på et
> permanent amokløb. Der bliver behov for hårde metoder til at standse
> dem.

Hvad er det for noget sludder du skriver?

Hvor mange Muslimer har du set her i Danmark vælte rundt og afbrænde
Dannebrog og Fogh Dukker efter J.P. bragte tegningerne?

Er det ikke sådan at er er en uendlig lille fraktion, som nogen Imamer har
fået til sig, som kunne finde på lignende, men som *ikke* har gjort det?

Er det ikke også sådan at den ny forening "Demokratiske Muslimer" lader til
at kunne få en endog meget stor tilslutning?

Hvordan en i h...... for du det til at blive til et permanent amokløb, set i
lyset af at du svarer på et indenrigspolitisk spørgsmål?

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-02-06 16:19

Allan Riise fortalte:

> Hvordan en i h...... for du det til at blive til et permanent
> amokløb, set i lyset af at du svarer på et indenrigspolitisk
> spørgsmål?

De danske muhammedanere foretager sig klogeligt ikke så meget når deres
kolleger i udlandet huserer. Men vi har da set danske tv-klip af vilde
muha-bøller.
Khader er en enmandshær.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Egon Stich

Dato : 12-02-06 17:18

> [...]
>
> De danske muhammedanere foretager sig klogeligt ikke så meget når deres
> kolleger i udlandet huserer. Men vi har da set danske tv-klip af vilde

Man må jo desværre forholde sig ikke så lidt kritisk og afventende, før man
for alvor kan begynde at overveje, om begrebet "moderat demokratisk
muhammedaner" existerer, eller blot er endnu en opfindelse gjort af
"eliten".
Hidtil har hver eneste af slagsen fastholdt det evindelige "men---"

Men vi må vel håbe det bedste, og frygte det værste.

MVH
Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 12-02-06 16:46

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Hvor mange Muslimer har du set her i Danmark vælte rundt og afbrænde
> Dannebrog og Fogh Dukker efter J.P. bragte tegningerne?

Nej det er underligt de unge der kørte dyttende rundt med flag ud af
vinduet - 11. September - kun markerer sig ved at lytte til de imamer der
rejser rundt i mellemøsten.

Thorkild

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 12-02-06 17:30

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Er det ikke også sådan at den ny forening "Demokratiske Muslimer" lader
> til at kunne få en endog meget stor tilslutning?

Det lyder sjovt når Muslimer og demokratiske bliver sagt i samme sætning.
- men det er jo også en vittighed.

/Mikael

Fra : Per Rønne

Dato : 12-02-06 17:46

Mikael Mortensen <bugs@danbbs.dk> wrote:

> Det lyder sjovt når Muslimer og demokratiske bliver sagt i samme sætning.
> - men det er jo også en vittighed.

Her må man jo så huske på at Naser Khader er en ikke særligt troende
kulturmuslim, nærmest en slags agnostiker.

At skyde ham de ting i skoene, som man kan se her i tråden, er altså for
langt ude.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 13-02-06 09:43

> Her må man jo så huske på at Naser Khader er en ikke særligt troende
> kulturmuslim, nærmest en slags agnostiker.

Hvorfor kalder han sig så for muslim?

/Mikael (Ikke udøvende astronaut)

Fra : Per Rønne

Dato : 13-02-06 09:50

Mikael Mortensen <bugs@danbbs.dk> wrote:

> Hvorfor kalder han sig så for muslim?

Vel på samme måde som de 84% af befolkingen [incl de 10% indvandrere og
fastboende udlændinge] der er medlemmer af folkekirken kalder sig
»kristne«, når de taler med hinduer og muslimer.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jim

Dato : 12-02-06 16:13

> [...]
> Måske skulle partiet fissionere, eller lade folk som Svend Auken og
> Mette Frederiksen gå over til Villy Søvndal?

Som svar til den sidste del at dit indlæg, vil jeg da uden tvivl give
medhold i en evt. påstand om et splittet parti, hvor en del stadig befinder
sig på den gamle venstrefløj, medens en anden del er fulgt en smule, men kun
en smule med udviklingen og har bevæget sig længere mod højre.
Og så længe der er en splittelse i partiet, som vi ser den, så vil vælgerne
også vakle, da de ikke er sikre på, hvilken politik, der vil blive ført
efter et evt. valg med Soc. som deltagere i en regeringssammensætning.
Nu er det ikke længere kun venstrefløjen best. af S, SF og EL, som er
garanter for en efterløn, men også DF kan give vælgerne dette.
Og med den seneste tids udvikling i islam-debatten på indenrigspolitisk og
udenrigspolitisk, så har vaklerne nu valgt til fordel for DF.
Nu har S tonet rent flag, når det kommer til debatten om islam og
ytringsfrihedens grænser.

J.

Fra : HrSvendsen

Dato : 12-02-06 16:38

Jim wrote:

> [...]
> indenrigspolitisk og udenrigspolitisk, så har vaklerne nu valgt til
> fordel for DF. Nu har S tonet rent flag, når det kommer til debatten om

Befolkningen deler sig mere og mere efter holdning til muhammedanismen og
denne forfærdelige religions tilbedere. På et tidspunkt virkede det som om,
DF havde tabt stemmer på at gå på kompromis i forhold til efterløn; men
efterløn og hvadsomhelst blev fejet fuldkommen til side, da konflikten med
muhammedanismen spidsede til. Og da muhammedanerne hele tiden øger deres
antal i landet med raketfart trods diverse forsøg på at bremse udviklingen,
så vil konflikten hele tiden øges og øges til den eksploderer.

Soccerne kan simpelthen ikke finde ud, hvilken vej vinden blæser, ja - de
nægter helt enkelt at erkende, at der er storm over landet. De laller videre
som om Danmark stadig er et homogent samfund, hvor de vigtigste emner er
fordeling af skattekronerne og enkefru Hansens boligsikring.

Opinionsundersøgelserne viser bare, at folk er ligeglade med byttepengene,
når det kommer til at angreb på vores egenart.

Måske skulle Øvro-afstemningerne have advaret dem. Der meldte befolkningen
også fra, selvom der blev truet med tab af ... øh ja .. kroner.

Fra : Jim

Dato : 12-02-06 16:59

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Måske skulle Øvro-afstemningerne have advaret dem. Der meldte befolkningen
> også fra, selvom der blev truet med tab af ... øh ja .. kroner.

Jeg læste lige kort på TTV på svensk TV4, at man der kalder DF for
indvandringsfjendligt parti.
Det afspejler vist meget fint det officielle svenske billede af
yrtringsfriheden i Sverige, og det samtidig med lukningen af SD's website i
Sverige.

Jeg tror, at mange svenskere ville ønske, at de var danskere, og at de havde
samme friheder som os.

Hvad euroen angår, så har jeg det fint med den danske krone.
Jeg anvender da euro i udlandet. Og så modtager jeg gerne euro, når nogen
betaler mig for mit arbejde.
Så har jeg, hvad jeg skal bruge, når jeg er i udlandet.

J.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-02-06 17:06

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> Jeg læste lige kort på TTV på svensk TV4, at man der kalder DF for
> indvandringsfjendligt parti.

Er det da så forkert? Læg mærke til at du ikke skrev
/indvandrerfjendligt/.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jim

Dato : 12-02-06 18:27

> Er det da så forkert? Læg mærke til at du ikke skrev
> /indvandrerfjendligt/.

Du har selvfølgelig ret. Det var indvandrerfjendtlig, der skulle have stået.
Og det er jo på kanten af injurier.
Som DF'er har jeg intet imod indvandrere som sådan.
Så længe de kan betale for livets opretholdelse uden støtte fra den danske
stat, og så længe de indordner sig i vor demokrati uden at stille krav om
særbehandling, så er de velkomne.
Jeg vil forbeholde mig ret til at være yderst skæptisk, hvad muslimer angår.
Islam og demokrati er to modstridende størrelser.

J.

Fra : HrSvendsen

Dato : 12-02-06 18:09

Jim wrote:

> [...]
> Det afspejler vist meget fint det officielle svenske billede af
> yrtringsfriheden i Sverige, og det samtidig med lukningen af SD's

Jep, Sveriges elite undlader sjældent at benytte sig af en lejlighed til at
indføre forbud, censur, holdningskontrol osv.

> Jeg tror, at mange svenskere ville ønske, at de var danskere, og at
> de havde samme friheder som os.

Ingen tvivl om det.

Fra : Egon Stich

Dato : 12-02-06 18:19

> [...]
>
> Måske skulle Øvro-afstemningerne have advaret dem. Der meldte befolkningen
> også fra, selvom der blev truet med tab af ... øh ja .. kroner.

Det er jo helt klart, at der er en hel del, de ikke lærer om på polit. og
økonom studierne.
Hvorfor det er ganske forkasteligt, at partierne er overladt sådanne typer.
Oven i købet som levebrød.

ES

Fra : HrSvendsen

Dato : 12-02-06 19:36

Egon Stich wrote:
> [...]

> polit. og økonom studierne.
> Hvorfor det er ganske forkasteligt, at partierne er overladt sådanne

Måske det er på tide at få en ny valglov, så der skal stemmes personligt.
Kunne nok få fjernet nogen af de værste teknokrater og "admiraler", der
sniger sig ind via partilisterne.

Fra : Egon Stich

Dato : 12-02-06 21:32

> Måske det er på tide at få en ny valglov, så der skal stemmes personligt.
> Kunne nok få fjernet nogen af de værste teknokrater og "admiraler", der
> sniger sig ind via partilisterne.

Det burde heller ikke være muligt, at sidde mere end to perioder.
Så ville vi slippe for levebrødspolitikere med tvivlsom uddannelse.
Ligesom pladserne ikke ville gå i arv i flere generationer.

ES

Fra : Barfly.

Dato : 12-02-06 20:26

> [...]
> Måske skulle partiet fissionere, eller lade folk som Svend Auken og
> Mette Frederiksen gå over til Villy Søvndal?
jok i spinaten igen, hvis de havde været lidt smarte så havde de holdt på
den med at ytringsfriheden er vigtig, og at de tager afstand fra vold, og
lade sprøgsmålet om hvor vidt Anders Fogh skulle have gjort noget ligge...de
red på Uffe Ellemans galaj og tabte....

jeg ser bare ikke DF som det parti der kan lave en rigtig og rimelig
udlædninge politik, Khaders synspunkter tror jeg ikke tiltaler DF'erne,
sjovt nok har R jo ikke været så skarp som Khader har været??

Fra : Trans

Dato : 12-02-06 15:46

Martin Larsen wrote:

> DF får da vist travlt med at arrangere kurser til alle deres nye
> håbefulde politikere så de kan holde styr på tropperne, nu hvor de snart
> bliver landets største parti.

Det skulle more mig, om muslimernes hysteriske reaktion på nogle
danske cartoons resulterede i, at et af Danmarks mest muslimkritiske
partier fik endnu mere indflydelse. Det tegner det bestemt til.

Bent

Fra : Flemming DK

Dato : 12-02-06 16:26

On 12 Feb 2006 06:46:13 -0800, "Trans" <kongaead@my-deja.com> wrote:

>Det skulle more mig, om muslimernes hysteriske reaktion på nogle
>danske cartoons resulterede i, at et af Danmarks mest muslimkritiske
>partier fik endnu mere indflydelse. Det tegner det bestemt til.

Der er lang tid til det næste valg, så det er vist langtfra sikkert

Mvh,
--
Flemming
- Don't explain yourself cause talk is cheap

Fra : Per Rønne

Dato : 12-02-06 17:01

Flemming DK <CULTURE-noSpam@POST.CYBERCITY.DK> wrote:

> Der er lang tid til det næste valg, så det er vist langtfra sikkert

Tjae to år - og foreløbig er de i en enkelt opinionsundersøgelse nået op
på 18% af stemmerne, knap 4%point mindre end Soc.

Der skal måske bare en enkelt terroraktion til før de ryger op over de
20%, og S under.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 12-02-06 17:24

"Trans" <kongaead@my-deja.com> skrev i en meddelelse
Martin Larsen wrote:

> [...]

danske cartoons resulterede i, at et af Danmarks mest muslimkritiske
partier fik endnu mere indflydelse. Det tegner det bestemt til.

Man skal sikkert også tænke på noget andet.
Samtlige "gamle" partier er overtaget af elitære levebrødspolitikere, med de
bekendte uddannelser.
Det er dette, der har kostet venstrefløjen incl. S troværdigheden.
Dette problem er ikke synligt hos DF, der stadig er klar over, at man må
lytte til "folkedybet", fremfor "eliten".
Se blot, hvad en rendyrket idiot som Auken præsterede, da det kom an på at
så sammen?
Eller Lykketoft?
De er så fastholdt i deres "humanitære" verdensbillede, at de ikke formår at
se, hvad befolkningen ønsker.
Det samme gælder de RadiGale.
Intet under, at folk finder derhen, hvor man står fast på principperne om
frihed og retten til at ytre sig.
Det kan vi takke "humanisterne" for.

MVH
Egon

Fra : Basil

Dato : 12-02-06 17:42

Martin Larsen skrev d. 12-02-2006 i meddelelse
<43ef4420$0$38676$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:
> [...]
> politikere så de kan holde styr på tropperne, nu hvor de snart bliver landets

Det er allerede igang
Jeg har da modtaget post der bestemt er møntet på at det fører i den
retning.
Jeg glæder mig
Kai

Fra : Martin

Dato : 15-02-06 08:46

Mikael Mortensen skrev:

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder sjovt når Muslimer og demokratiske bliver sagt i samme sætning.
> - men det er jo også en vittighed.

TROLL ALERT

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 15-02-06 10:15

"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse

Mikael Mortensen skrev:

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder sjovt når Muslimer og demokratiske bliver sagt i samme sætning.
> - men det er jo også en vittighed.
>

>TROLL ALERT

Ja, den er meget brugt når man ikke ved hvad man skal svare...

/Mikael (Astronaut)