Advarer Fogh mod at møde moderate
Fra : Mikael Mortensen

Dato : 12-02-06 09:11

Der _er_ altså en _stor_ gruppe ekstreme muslimer i DK.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3634308&forside

Ved at mødes med Naser Khader og andre moderate muslimer fra det nye
netværk, Demokratiske Muslimer, risikerer stats­ministeren at skabe vrede
blandt store grupper muslimer og kan få stridighe­derne om
Muhammed-tegningerne til at blusse op på ny.

Det vurderer professor i etnologi Thomas Højrup fra Københavns Universitet,
der i flere år har undervist på Forsvarsakademiet, skriver Berlingske
Tidende.

"Det kan skabe surhed og kaste benzin på bålet. Mange muslimer opfatter
Naser Khader som en, der splitter dem og gør islam ondt. Signalet vil være,
at man inviterer kæledæggerne indenfor, og at man dermed igen prøver at
krybe uden om at anerkende, at man har krænket et tabu iden for islam. Det
virker uklogt og ikke særligt produktivt," siger Thomas Højrup.

/Mikael

Fra : Per Rønne

Dato : 12-02-06 09:44

Mikael Mortensen <bugs@danbbs.dk> wrote:

> [...]

> krybe uden om at anerkende, at man har krænket et tabu iden for islam. Det
> virker uklogt og ikke særligt produktivt," siger Thomas Højrup.

Det svarer vist til at sige, at en Neville Chamberlain eller Thorvald
Stauning ikke burde have mødtes med eksil-tyskere, før 1. september 1939
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anonym

Dato : 12-02-06 10:02

> Det svarer vist til at sige, at en Neville Chamberlain eller Thorvald
> Stauning ikke burde have mødtes med eksil-tyskere, før 1. september 1939

Hvis jeg var Pia Kjærsgaard ville jeg herefter mødes med Naser Khader og
højlydt erklære min støtte til de moderate muslimer.
Professoren bekræfter hermed islamkritikernes værste fordomme.
For hvis der er så stor modstand imod initiativet for moderate muslimer, så
har islamkritikerne haft ret hele tiden, og det bliver i stigende grad
umuligt at benægte selv for dem, som ønsker en fredelig sameksistens.
Om ikke andet er det gode ved sagen, at den afslører hvilke muslimer, som
ikke vil integration.
Og alt det kan vi takke imamerne for.

Fra : hanzen

Dato : 12-02-06 09:59

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> Der _er_ altså en _stor_ gruppe ekstreme muslimer i DK.

Hvorfor hører jeg så flere gange daglig at der ikke er nogen?

--
hilzen
hanzen

Give me back the Berlin wall
give me Stalin and St Paul
I've seen the future, brother:
it is murder. Leonard Cohen

Fra : Per Rønne

Dato : 12-02-06 10:14

hanzen <hanzen@mailmeikke.dk> wrote:

> "Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvorfor hører jeg så flere gange daglig at der ikke er nogen?

Fordi der er en stor gruppe af ekstreme muslimer her i landet, samtidig
med at der også er en stor, og større, gruppe af moderate muslimer her i
landet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : hanzen

Dato : 12-02-06 11:59

> Fordi der er en stor gruppe af ekstreme muslimer her i landet, samtidig
> med at der også er en stor, og større, gruppe af moderate muslimer her i
> landet.
> --

Jamen hvorfor skal vi så fyldes med de PC løgnehistorier.
Har vi ikke ytringsfrihed?
--
hilzen
hanzen

Fra : Kurt Harald Nedergaa~

Dato : 12-02-06 14:35

"hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen hvorfor skal vi så fyldes med de PC løgnehistorier.
> Har vi ikke ytringsfrihed?
> --
> hilzen
> hanzen

Jeg mener ikke at Fogh skal mødes med Naser Khader og hans menighed, det er
en form for at Fogh legalisere et paralel samfund.

Kurt

Fra : Per Rønne

Dato : 12-02-06 15:17

Kurt Harald Nedergaard <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote:

> "hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener ikke at Fogh skal mødes med Naser Khader og hans menighed, det er
> en form for at Fogh legalisere et paralel samfund.

Fogh og regeringen mødes med Naser Khader og hans organisation af
Demokratiske Muslimer, på samme måde som han mødes med LO og DA.

Abu Laban & Co. skal dog næppe regne med fremover at blive inviteret med
til møderne på Marienborg.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kurt Harald Nedergaa~

Dato : 12-02-06 15:35

> [...]
> Demokratiske Muslimer, på samme måde som han mødes med LO og DA.
>
> Abu Laban & Co. skal dog næppe regne med fremover at blive inviteret med

Jeg mener at vi har nok af vor egne organisationer, vi har ikke brug for at
have en muhamedansk at spilde tid på også.

Kurt

Fra : HrSvendsen

Dato : 12-02-06 16:17

Mikael Mortensen wrote:
> [...]
> vrede blandt store grupper muslimer og kan få stridighe­derne om
> Muhammed-tegningerne til at blusse op på ny.

Noget helt andet er, at 'Demokratiske Muslimer (muhammedanere - red.)'
ligner en ny partidannelse. Ganske vist er det radigale venstre ren dhimmi,
og kujonerne er sikkert lykkelige for at kunne lægge sig ind under de flinke
muhammedanere, som kalder sig demokratiske (og altså ikke moderate - det
duede alligevel ikke); men kan Jelved holde til ret meget længere at være
forvist fra rampelyset af Khader?

Fra : Erling Hansen

Dato : 12-02-06 16:49

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> [...]
> duede alligevel ikke); men kan Jelved holde til ret meget længere at være

Kors i r.... for en flok forstokkede inbecilister. Selvfølgelig skal
Anders Fogh mødes med Khader ! ! Også et helt pænt antal gange.
Nu har vi i årevis brokket os over manglende integration, som i meget
høj grad har skyldtes, at fundamentalisterne regerer det muslimske
samfund med trusler og vold. Når så endelig Nasser Khader træder frem
og viser sig frygtløs overfor voldstrusler og nedgørelse, så er det
pinagtigt nødvendigt, at vi støtter ham for at vise endnu flere af de
moderate, at der er en vej ud fra fundamentalisternes skygge.
SÃ¥ vi har ikke brug for hr. Svendsen og hr. Nedergaard til at puste
nye flammer i bålet.
Jeg letter hatten for Nasser Khader, selv om jeg på mange punkter
ikke er enig med ham.
Erling

Fra : HrSvendsen

Dato : 12-02-06 16:54

Erling Hansen wrote:

> Kors i r.... for en flok forstokkede inbecilister.

Imbicil - med 'm'.

> [...]
> flere af de moderate, at der er en vej ud fra fundamentalisternes
> skygge. Så vi har ikke brug for hr. Svendsen og hr. Nedergaard til

Jaja - men bortset fra det ... hvor længe tror du så, at Jelveds ego kan
holde til fortrængningen fra rampelyset?

Fra : Per Rønne

Dato : 12-02-06 17:01

Erling Hansen <email@domain.com> wrote:

> [...]
> nye flammer i bålet.
> Jeg letter hatten for Nasser Khader, selv om jeg på mange punkter

Fuldstændig enig.

Er Pia Kjærsgaard i øvrigt ikke tæt på at bede ham om at blive medlem
hos hende?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kurt Harald Nedergaa~

Dato : 12-02-06 18:42

"Erling Hansen" <email@domain.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> nye flammer i bålet.
> Jeg letter hatten for Nasser Khader, selv om jeg på mange punkter

Erling Hansen, det er ikke nødvendig at du kommer med en meddelelse
om hvem du er og hvorfor du ligger r.. til den farligste muhamedaner der
er her i landet, du er det vi i fagsproget kalder den rene vare.Det er også
ligegyldig om du har en hel hatte fabrik du kan lette på. Du er også en
dhimmi.

Kurt

Fra : Kim2000

Dato : 12-02-06 17:28

> [...]
> at krybe uden om at anerkende, at man har krænket et tabu iden for islam.
> Det virker uklogt og ikke særligt produktivt," siger Thomas Højrup.

Så fundamentalisterne skal nu til at bestemme hvem regeringen skal mødes
med??

Fra : Egon Stich

Dato : 12-02-06 21:55

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> "Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> Så fundamentalisterne skal nu til at bestemme hvem regeringen skal mødes
> med??

Det er der uden tvivl mange fra PC-reden, der mener.
Jeg håber nu meget på, at der kommer noget fornuftigt ud af Khaders
initiativ.

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 12-02-06 21:51

> [...]
> krybe uden om at anerkende, at man har krænket et tabu iden for islam. Det
> virker uklogt og ikke særligt produktivt," siger Thomas Højrup.

Den mentalt debile mand har vi nu hørt ytre sig et par gange.
Der er da ingen som helst tvivl om, at han er et ærketypisk exempel på et
stakkels menneske, der har forlæst sig.
Hjernen er brændt sammen.
Der kan ikke være andre forklaringer.
Hvorfor han ikke er sendt på sygeorlov forlængst, må guderne vide.
Og han er "vejleder" for uskyldige studerende?
Det forklarer jo en hel del.
ES