Dronning Margrethe II som striptease-danse~
Fra : Per Rønne

Dato : 12-02-06 07:14

Og ja, den ægyptiske avis tror at noget sådant kan ophidse danskerne ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Svend Poulsen

Dato : 12-02-06 08:27

> Og ja, den ægyptiske avis tror at noget sådant kan ophidse danskerne ...
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Der er vist kun en ting der kan formilde Egypten og det er at akcepterer
Egyptens krav om islamiske love i Danmark, men de har jo også en stor støtte
i Engelske imamer og BBC.

Svend

Fra : Bo Warming

Dato : 12-02-06 09:47

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in message

> Der er vist kun en ting der kan formilde Egypten og det er at
> akcepterer Egyptens krav om islamiske love i Danmark, men de har jo
> også en stor støtte i Engelske imamer og BBC.

Er ægypterne direkte om at de håber vi vil føle os krænkede?

Er der forskel i harmen i muslimske lande vedr dette
"karikatur-problem" og er der fornuftsforklaringer på at nogle myrder,
nogle brænder, nogle mopser og nogle har vist ikke markeret sig
overfor de internationale nyhedsbureauer endnu, fx Sudan,

Jeg sejlede på Nilen sammen med min gravide norske kone med en
højtstående sudanesisk embedsmand eller minister, der var i Cairo
for, at hans kone skulle føde på et fint hospital
Han viste os, hvor man ulovligt kunne købe græsk cognac og drak selv
det meste af flasken og kom næppe frem i tide til sin kones fødsel
samme dag. Når man ikke er vant til at drikke, så kan man næsten ikke
gå efter et par genstande.
Han kunne ikke læse - det havde han folk til. Hvis ikke han ser CNN
eller Al-Jazir-etellerandet ville han leve i uvidenhed om JP-udåd

Vigtigste grund til at søge job som chafør ved FN i Kabul var at de jo
ofte skulle køre os til den toldfri butik, og så selv fik lov at købe
en flaske whisky i ny og næ. Eller ti hver gang. Indiske eksperter lod
chaføren betale dobbelt pris - jeg solgte videre til indkøbspris,
flinkeskoletdossegodhedsdum som jeg var
Pakistanske eksperthustruer, så jeg være butikstyve vedr netop whisky
i stor stil - forbuden frugt smager bedst. Og FN var ligeglad -
Danmark, Norge osv betaler jo vildt til det cirkus
Alle chaførerne skulle have gymnasieuddannelse. Men ingen kunne læse -
så var de ikke blevet chafører, men noget finere.
Eksamen er noget man køber i Muhamedanien
Derfor godtager USA aldrig eksamensbevis fra den kant vedr læger -
danskerne gør selvfølgelig, og Kamal Quraishi vil jeg godt vædde på
ikke kan en % af det stof, som jeg har undervist lægestuderende i.

Fra : NVJ

Dato : 12-02-06 11:00

On Sun, 12 Feb 2006 07:13:59 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=437887
>
>Og ja, den ægyptiske avis tror at noget sådant kan ophidse danskerne ...

GRRRRRRRRRRRRRRR!!! Nu er jeg godt nok gal i skralden - det der kan
virkelig bringe mit p!s i kog. Jeg forlanger en uforbeholden
undskyldning fra den ægyptiske avis, manden bag artiklen, ægypterne,
hele det arabiske folk, NU!!!

NOT! De har da helt forfejlet ved at bringe den billedmanipulation af
Dronning Margrethe II som stripteasedanserinde / badenymfe. Mig kan de
i hvert fald IKKE forarge.

Vil de virkelig opnå, at vi skal tage dem alvorligt på dette grundlag.
Tværtimod gør de sig selv mere til grin i mine øjne.

"... er vi nødt til at belære jer om intelligens, logik og viden."

Han skal ikke belære mig om noget som helst. Jeg ved sgu godt hvad det
handler om. Nok er JP's tiltag sidste år med Muhammed-teningerne måske
knapt så intelligent - set i lyset af verden idag -, men hvor
intelligent er man lige, når man som muslim lader sin vrede og
fornærmelse gå ud over uskyldige medborgere i ens eget land, ja for
ikke at tale om den almindelige borger herhjemme, brænder ambassader
af osv.

»Vi har også ytringsfrihed, men vi bruger den i overensstemmelse med
menneskerettighederne«.... ???? Hvad så med de tegninger vi har set
indeholdende hagekors, satiretegninger over begivenhederne 11/9.
Hvem snakker menneskerettigheder, endsige krænkelse af samme i dette
tilfælde?

"I artiklen angriber Abdel Fattah Abdel Moneem også statsminister
Anders Fogh Rasmussen for ikke at tage mødet med de 11 muslimske
ambassadører og kalder det »en støtte til Jyllands-Postens
forbrydelse«."

Uha ja, i et samfund, hvor der er stor adskillelse mellem bl.a.
regering og presse støtter man nødvendigvis også en avis, når man
afstår fra at tage et møde med 11 muslimske ambassadører. Set i lyset
idag havde det måske været meget klogt at tage dette møde, selv om
ambassadørernes daværende krav lå på at regeringen skulle gribe ind
over for avisen.

»Avisens redaktør troede, at han kunne tilfredsstille os ved at
forsikre os om, at hans avis også har gjort grin med Jesus tidligere.
Men han fattede ikke, at en forhånelse af Jesus, som vi anser for
profet, gør lige så ondt på os som på kristne«.

Hmmm.... jeg anser mig selv som kristen, og synes nu stadig at f.eks.
Monty Python's Life of Brian er hylende morsom, uden at den krænker
mine følelser.

For mig at se er den omtalte artikel blot et eksempel på at det er en
ren børnehave i de muslimske lande. I stedet for blot at starte en
dialog for at komme videre, kører man til stadighed rundt i den samme
karrussel som man hele tiden har gjort.

Jeg tror efterhånden vi har fattet, at vi har stødt dem og forhånet
deres profet. Samtidig burde de - ganske som Kofi Annan sagde det - se
at få accepteret den undskyldning der er givet nu og komme videre.

Hvis vi skal forstå dem, er de også nødt til at forstå, at vi ikke kan
gøre større knæfald i denne sag end vi allerede har gjort. Og det så
uanset, hvor godt eller skidt man mener JP eller AFR har gjort det.

Og lad os så komme videre på en INTELLIGENT måde via dialog - selv om
jeg efterhånden tvivler på hvor meget dette hjælper, i hvert fald hvad
angår muslimerne i Mellemøsten, Afrika og Asien.

/NVJ

Fra : Svend Poulsen

Dato : 12-02-06 12:02

"NVJ" <nvj1975@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg efterhånden tvivler på hvor meget dette hjælper, i hvert fald hvad
> angår muslimerne i Mellemøsten, Afrika og Asien.

Deres "Egyptens" dialog består i at Danskerne skal lave et knæfald for islam
og akcepter dens herlighed.

Svend

Fra : Jim

Dato : 12-02-06 12:46

> Og ja, den ægyptiske avis tror at noget sådant kan ophidse danskerne ...

Daisy vil grine og intet andet.
Måske vil hun spørge, hvor de har gjort af den karton cigaretter, der altid
følger med, når hun karikeres.

J.

Fra : Konrad

Dato : 13-02-06 09:45

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Og ja, den ægyptiske avis tror at noget sådant kan ophidse danskerne ...

Det kan sikkert ophidse en lille afvigende minoritet - de royalofile

Fra : Jim

Dato : 13-02-06 10:21

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Det kan sikkert ophidse en lille afvigende minoritet - de royalofile

Nix.
Deres billedmanipulation er af så amatøragtig karakter, så det rør ikke os,
som er glade for Kongehuset.
De overvurderer sig selv.

J.

Fra : Konrad

Dato : 13-02-06 12:21

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in message

> Nix.
> Deres billedmanipulation er af så amatøragtig karakter, så det rør ikke
os,
> som er glade for Kongehuset.
> De overvurderer sig selv.

Det var også en særlig seksuel orientering jeg hentydede til - ville aldrig
svine Billed Bladets læsere til på den måde

Fra : Jim

Dato : 13-02-06 14:36

> [...]
> aldrig
> svine Billed Bladets læsere til på den måde

Jeg skal ikke udtale mig om afvigere, der forlyster sig på de royale
ugebladsartikler med lidt filurgnubberi.. ;)

Fra : Konrad

Dato : 13-02-06 14:50

> Jeg skal ikke udtale mig om afvigere, der forlyster sig på de royale
> ugebladsartikler med lidt filurgnubberi.. ;)

Ingen sammenklistrede sider i din gigantsamling af Her&Nu-blade?

Fra : Jim

Dato : 13-02-06 15:20

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in message

> Ingen sammenklistrede sider i din gigantsamling af Her&Nu-blade?

Vi kan slet ikke få den skal blade her på disse kanter.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-02-06 11:02

Konrad wrote:
> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Det kan sikkert ophidse en lille afvigende minoritet - de royalofile

Næppe

De arabiske lande ville tage dødsstraffen i bruge hvis Svikmøllen og
Blæksprutten havde søsteraviser i Damaskus, Teheran, Kabul eller
Jakarta.

--

Christian

Fra : Per Rønne

Dato : 13-02-06 11:17

Christian B. Andresen <trav@tiscali.dk> wrote:

> De arabiske lande ville tage dødsstraffen i bruge hvis Svikmøllen og
> Blæksprutten havde søsteraviser i Damaskus, Teheran, Kabul eller
> Jakarta.

Hverken Teheran, Kabul eller Jakarta ligger altså i arabiske lande ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-02-06 11:31

Per Rønne wrote:

> Hverken Teheran, Kabul eller Jakarta ligger altså i arabiske lande ...

Ha Ha, godt det snart er frokost

De muslimske lande ville tage dødsstraffen i bruge hvis Svikmøllen og
Blæksprutten havde søsteraviser i Damaskus, Teheran, Kabul eller
Jakarta.

Så passer det bedre.

--

Christian