hvad er dette for noget makværk??
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 11-02-06 21:26

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3633039&forside

jeg forstår godt at muslimer føler sig krænket af tegningerne, men derfor
vil jeg fandme ikke tages til indtægt for at jeg " bakker op om muslimer,
der føler sig krænket på grund "

jeg forstår de føler sig krænket men har ingen forståelse overhovedet for
deres reaktion, eller for labenens løgnehistorier

nogen der ved hvilke spørgsmål der er blevet stillet, og hvordan de er
blevet stillet??

Peter

Fra : Ralph

Dato : 11-02-06 22:48

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> deres reaktion, eller for labenens løgnehistorier
> nogen der ved hvilke spørgsmål der er blevet stillet, og hvordan de er

Næh, JEG er ikke blevet spurgt, men jeg kan da godt forestille mig et par
spørgsmål, der giver forskellige svar:

1) "synes du det er OK at JyllandsPosten diskriminerer hele verdens muslimer
ved at offentliggøre nedladende tegninger af muslimernes profet?"

MIT gæt, er at de fleste er imod.

2) Synes du det er i orden at JP tester ytringsfriheden ved - f.eks.- at
offentliggøre tegninger af Muhámmed?

MIT gæt er at de fleste er for.

3) synes du at det er OK at danske muslimer (Imamer) tager de danske
tegninger til den muslimske verden - incl. "falske" billeder af en fransk
automekanikker der leger gris, for at oppiske en negativ stemning mod
Danmark?

MIT gæt er at de fleste (alle?) er imod.

Som sagt - bare et gæt.

--
venligst
Ralph

Fra : Peter Mogensen

Dato : 11-02-06 22:44

Peter K. Nielsen wrote:
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3633039&forside

Det kaldes en "meningsmåling". Måske har du set det før i forbindelse
med valg o.s.v.
Det fungerer på den måde at man spørger en masse mennesker og laver
statestik over hvad de mener. Hvis flertaller mener det samme kan man
med god ret sige at den gennemsnitlige dansker har den mening.

Sov trygt. Der er ingen, der tager dig til indtægt for noget.

Peter

Fra : B. Nice

Dato : 11-02-06 23:45

On Sat, 11 Feb 2006 21:25:51 +0100, "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixen.dk> wrote:

> [...]
>deres reaktion, eller for labenens løgnehistorier
>
>nogen der ved hvilke spørgsmål der er blevet stillet, og hvordan de er

Det burde være god skik ikke at offentliggøre meningsmålinger af den
karakter uden samtidig at angive grundlaget (spørgsmålene).

Fra : hanzen

Dato : 12-02-06 09:30

"B. Nice" <b__nice@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det burde være god skik ikke at offentliggøre meningsmålinger af den
> karakter uden samtidig at angive grundlaget (spørgsmålene).

Det burde være et krav.
--
hilzen
hanzen

Fra : Per Hagemann

Dato : 11-02-06 23:52

> [...]
> deres reaktion, eller for labenens løgnehistorier
>
> nogen der ved hvilke spørgsmål der er blevet stillet, og hvordan de er

Der står: "Målingen viser, at 56 procent af danskerne forstår, at muslimer
verden over føler sig krænket ­ mod 40 procent, der ikke gør."

Denne krænkelse forstår jeg da også godt og havde derfor svaret som de 56%.
Når man ved at Muhamed er muhamedanernes helt centrale helligdom og de
samtidigt tror fuldt og fast, så skal man være noget af en fornægter for
ikke at forstå deres krænkelse.

Jeg forstår også at Muhamedanismen er en erobringsideologi, men desværre er
det så længe siden at de har erobret militært her i Europa, at denne viden
er forsvundet fra den kollektive bevidsthed. Derfor står vi uhyre svagt mod
deres øjeblikkelige invasion som en trojansk hest.

Fra : Bo Warming

Dato : 12-02-06 00:13

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> Europa, at denne viden er forsvundet fra den kollektive bevidsthed.
> Derfor står vi uhyre svagt mod deres øjeblikkelige invasion som en

Der må skelnes mellem voldelige krænkelser og uvæsentlige krænkelser.

Civiliserede mennesker der ser i tegning i en avis, og den mishager
dem, bladrer til næste side og ignorerer.

Fra : Per Hagemann

Dato : 12-02-06 02:21

> [...]

> Der må skelnes mellem voldelige krænkelser og uvæsentlige krænkelser.
>
> Civiliserede mennesker der ser i tegning i en avis, og den mishager dem,

Jeg synes man skal forstå at andre har et andet på sagen end vi har. I dette
tilfælde har muhamedanerne den regel at profetfornærmelser betyder
henrettelse af delinkventen.

Dette er bare en enkelt af de erkendelser som nødvendigvis leder frem til
løsningen med Muhamedanerfrit Danmark. Desværre har gennemsnitsdanskeren
ikke nået den erkendelse endnu, om det så skyldes uvidenhed,
konsekvensløshed eller humanistisk ønsketænkning.

Fra : Bo Warming

Dato : 12-02-06 07:53

> [...]
> gennemsnitsdanskeren ikke nået den erkendelse endnu, om det så
> skyldes uvidenhed, konsekvensløshed eller humanistisk ønsketænkning.
Nietzsche siger at "de godes dumhed er uudgrundelig"

JA - Vi må se at vågne op, og de aber her der ikke kan forstå at hos
os er AL YTRINGSFRIHED = RESPEKT
må hjemsendes

Derhjemme har de overbefolkning og må for mig gerne henrette hele
slægten, hvis et barn sætter to streger på et stykke papir, så det
ligner en profet.
En amerikaner kom under USAs koreakrig mod Mao-Kina ind på en
drugstore hvor en anden restaurantgæst sad i et hjørne med *hurtig ,
stakåndet vejrtrækning*

Hvad er der galt? , spurgte den nytilkomne

"Jeg har lige hørt i et radioprogram om det store kinesiske rige, at
_hvergang man trækker vejret, dør der en kineser_"

Jeg har nu intet mod muhamedanere på hjemmebane.

At en tændstikmand ligner et menneske er nok til henrettelse udfra
hadidernes blasfemi-reglement.Eller et dyr eller en plante - der er jo
ALLAHS skaberværk. og jøderne har lært dem at Jehova ikke tåler at
hans kreativitet søges efterlignet Alle moskeer jeg besøgte i
Pakistan, Afghanistan, Iran, Ægypten havde smukke dekorative mønstre,
filigran-arabesker og symmetri i symmetri, men kun i en dal i Nuristan
nær Kabul kunne købes turistsouvenir hvor ornament havde lighed med
planter eller mennesker , for de var blevet muhamedaniseret meget sent
(og blodigt - og amerikanske halalhippieturister fandt det pikant at
kunne købe deres broderier med denne variation, så for
valutaindtjeningen gjorde man en undtagelse. Jeg har en træmand fra
Nuristan stående, som kan hentes af hvem der gider. Men de ægte tæpper
jeg købte var mønstre kun, og er foræret væk til folk der gider sådant
Danske antropologer fra Århus Universitet, som jeg lod bo til leje i
min store villa i Kabul forskede i dette, så interessen smittede og
jeg brugte lidt af min store FN-løn til køb af kunst, og fik indsigt i
at muhamedabernes pengeglæde altid overvejer religionsglæde, når
deres sande ansigt kommer frem i lyset.

Har du ægte følelser fx medynk med disse halenegre?
Nej som Gandhi klogt siger "Barmhjertighed udspiller sig kun i små
grupper - fx i det danske folk .

"Medlidenhed skaber kvalm luft for alle frie sjæle. De godes dumhed er
nemlig uudgrundelig "Nietzsche

Fra : Mark Jensen

Dato : 12-02-06 10:27

<nixen@bixen.dk> wrote:

> [...]
>deres reaktion, eller for labenens løgnehistorier
>
>nogen der ved hvilke spørgsmål der er blevet stillet, og hvordan de er

Altså, hvis man spurgte mig, ville jeg da også sige "ja, jeg forstår
at de er blevet såret" For det kan jeg da se, og det undrer mig ikke
når man indoktrineres til at tro på fantasifigurer som så bliver
større end ens egen familie etc.

Men derfra til at eks. at synes at billederne ikke må bringes, at der
skal siges undskyld, etc er meget langt, og det har andre
meningsmålinger også vist

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-02-06 12:36

"Mark Jensen" <MR00@it.dk> wrote in message

> [...]
>
> Men derfra til at eks. at synes at billederne ikke må bringes, at der
> skal siges undskyld, etc er meget langt, og det har andre

og det er jo præcis derfor jeg undrer mig over at de kan komme til den
konklussion som de gør, blot fordi vi er mange der godt kan forstå at de er
sårede

Peter

Fra : Anonym

Dato : 13-02-06 07:32

> [...]
>
> og det er jo præcis derfor jeg undrer mig over at de kan komme til den
> konklussion som de gør, blot fordi vi er mange der godt kan forstå at de

SF's formand, Villy Søvndal forsøger at slå plat på
danskernes forståelse.

"...Dialog, tolerance og respekt.
De tre ord blev sagt mange gange i går eftermiddag på Akseltorv i Kolding,
da omkring 150 koldingensere trodsede februarkulden og mødte frem til det
fakkelmøde,
som Socialdemokraterne, SF, Enhedslisten og De Radikale i Kolding havde
indkaldt til.
Jyllands-Postens Muhammed-tegninger og det oprør, de har skabt i den
muslimske verden, var baggrunden for mødet, hvor sognepræst ved Vonsild
Kirke Klaus
Bo Sørensen fungerede som ordstyrer - men også en ordstyrer, som selv havde
et budskab med til forsamlingen.
Det socialdemokratiske folketingsmedlem Lissa Mathiasen var dagens første
taler, og hun sagde blandt andet:
- Der er tale om en stor og omfattende krise. En krise, som har sat vores
arbejde med den danske integration mange år tilbage.
Og hun sagde videre, at vejen frem er "dialog, tolerance og gensidig
respekt. Vi skal gøre op med konfrontation og opsplitning i forhold til
muslimerne
i det danske samfund".
Formanden for Integrationsrådet i Kolding, Marwan Zobi, sagde i sin tale
blandt andet:
- Jeg tager afstand fra Jyllands-Postens tegninger, fordi de udtrykker
mangel på respekt over for muslimer.
- Men jeg tager i lige så høj grad afstand fra de kræfter, der vil lægge
Danmark for had, og som brænder Dannebrog af i gaderne.

Ingen ret til at krænke
SF's formand, Villy Søvndal, var næste taler, og han talte blandt andet om
ytringsfriheden.
- Ytringsfriheden er ikke vores ret til at gå rundt og krænke hinanden til
dagligt.
Og han slog videre fast, at et stort flertal af danskerne svarer ja til, at
de godt kan forstå, at muslimerne føler sig krænket af Muhammed-tegningerne.
- Vi vil en verden, hvor man uanset etnisk herkomst bedømmes på, hvem man
er, lød det fra SF's formand, der betegnede den konflikt og krise, som
Muhammed-tegningerne
har skabt, som "gefundenes Fressen for Dansk Folkeparti".
Asmaa Abdol-Hamid, socialrådgiver fra Odense - og selv muslim -
repræsenterede Enhedslisten ved mødet i går.
Hun betegnede Muhammed-tegningerne som dråben, der fik bægeret til at flyde
over. Men ellers angreb hun regeringen som ansvarlig for, at der er gravet
dybe
kløfter og skabt masser af fjendebilleder i Danmark.
- Det betyder, at en negativ, modbydelig hetz mod fremmede er blevet
hverdagen i Danmark, og det betyder, at ytringsfriheden misbruges til at
håne en hel
befolkningsgruppe.
- Den eneste vej til at bygge bro mellem mennesker er at værne om dialogen,
mente Asmaa Abdol-Hamid."

Kilde:
JydskeVestkysten Kolding-Trekanten 13. februar 2006, tæt på, side 6