Kan man fornærme en død mand?
Fra : Jim

Dato : 11-02-06 19:58

Muslimer bliver ved med at hævde, at vi har fornærmet deres pedofet.
Hvordan kan man fornærme en død mand.
Og hvorfor skulle vi respektere en død forbryder?
Det svarer vel til, at vi skal respektere Jack the Ripper, eller Peter
Lundin (hvad er da det for et tøsenavn, tsk tsk tsk..)
Og indtil nu er der ingen, som som har forsøgt at forklare, hvorfor det er
så slemt at tegne en tegning af pedofeten.

J.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 11-02-06 20:43

On Sat, 11 Feb 2006 19:57:43 +0100, Jim wrote:

> Og indtil nu er der ingen, som som har forsøgt at forklare, hvorfor det er
> så slemt at tegne en tegning af pedofeten.

Det er jo en "grim" religion, derfor må man ikke tegne billeder af den.

Et spørgsmål til alle

Kan det passe at muslim betyder "rettroende" ?

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Wilstrup

Dato : 11-02-06 21:00

"Bruno Christensen" <news@lphund.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Det er angivet i koranen.

> Det er jo en "grim" religion, derfor må man ikke tegne billeder af den.

Det er ikke religionen, man tegner, men profeten - og det skyldes at man
ikke vil have at det bliver profeten fremfor Allahs budskab, man iagttager.
Ved at afbilde profeten kan man komme til at tro at det er ham, der skal
tilbedes - han skal ikke tilbedes, kun respekteres - i modsætning til Jesus,
der jo ifølge de kristne skal tilbedes.>

> Et spørgsmål til alle
>
> Kan det passe at muslim betyder "rettroende" ?

nej, det betyder: 'person der giver sig hen til Gud' og Islam
betyder ligeledes 'hengivelse' eller 'underkastelse' (til Gud). ...

--
Wilstrup

Fra : HrSvendsen

Dato : 11-02-06 21:31

Wilstrup wrote:
> "Bruno Christensen" <news@lphund.dk> skrev i en meddelelse

> Det er angivet i koranen.

Nej. Koranen har et generelt forbud mod at tegne/male/forme alle slags
mennesker og dyr. Der er ikke noget specifikt om Muhamed.

Jeg forventer, du nu bryder ud i strålende forargelse mod enhver, der
drister sig til at overtræde koranens forbud mod tegninger/osv.. Nej jeg
laver bare sjov - jeg forventer, du tager det fra din sædvanlige hykleriske
side.

Fra : Egon Stich

Dato : 11-02-06 22:20

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
Jesus,
> der jo ifølge de kristne skal tilbedes.>

Sig mig engang, hr landsbydegn.
Burde du ikke se at få skolepengene igen?
Eller i det mindste lade være med at udtale dig om noget, du bevisligt ikke
har forstand på?
Det er ikke første gang, at du her i gruppen stille din yderst
fragmentariske viden om den reformerte kirkes forhold og trosartikler.
Du er ikke bekendt med udtrykket: "Den hellige treenighed"?
Bestående af faderen, Sønnen og Helligånden?

Det næste bliver vel, at du påstår, at katholikker tilbeder Jomfru Maria?
Og de andre helgener?

Med den totale uvidenhed du har om religiøse spørgsmål, forstår jeg ganske
enkelt ikke, at du kan få dig selv til at udtale dig i hele den aktuelle
sag, idet dine opfattelser helt klart hviler på falske præmisser.

Skomager, bliv ved din læst.
Hold dig til de fag, du kender til.
Formodentlig dansk og engelsk.

Det vil virke fremmende for dit omdømme.

ES

Fra : Per Rønne

Dato : 12-02-06 07:31

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:
> "Bruno Christensen" <news@lphund.dk> skrev i en meddelelse

> Det er angivet i koranen.

Det er det netop - ikke.

> [...]
> tilbedes - han skal ikke tilbedes, kun respekteres - i modsætning til Jesus,

Og hele reaktionen viser jo med al ønskelig tydelighed, at det jo netop
er Muhamed de tilbeder, ikke Allah. For som en demonstrant sagde i
fjernsynet forleden: Fornærm alt, Allah, islam, moskéen - bare ikke
Muhamed!
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 11-02-06 21:15

> [...]
>

> Et spørgsmål til alle
>
> Kan det passe at muslim betyder "rettroende" ?

Det gør det tilsyneladende.
Eller noget i retning af:
"den der tror på gud".

Det er jo derfor, de insisterer på at blive kaldt muslimer, og ikke det gode
og mere retvisende Muhammedaner.
Jeg vil i hvert fald ikke kalde dem for noget i retning af disse
udlægninger, for så skulle jeg jo fornægte den eneste kristne gud, og
anerkende antikrist?
det skal man være extrem PCer for at ville underkaste sig.
Eller ateist.
Og under alle omstændigheder kalder de os "vantro".
Men det opfatter de elitære ikke for krænkende.
Dobbelt strandarder, så det klodser.

MVH
Egon

Fra : HrSvendsen

Dato : 11-02-06 21:42

Egon Stich wrote:

> [...]
> anerkende antikrist?
> det skal man være extrem PCer for at ville underkaste sig.

Hovhov - Vi gudsfornægtere er skam ikke mere tilbøjelige til at underkaste
os muhammedanerdekretet om at sige muslim end jer jesuselskere.

> Og under alle omstændigheder kalder de os "vantro".

Os kalder de for hedninge og regner os for langt værre end jer. Det værste
af alt slemt faktisk. Det er vi ganske stolte af.

> Men det opfatter de elitære ikke for krænkende.
> Dobbelt strandarder, så det klodser.

Det kan der ikke være to meninger om.

Fra : B. Nice

Dato : 11-02-06 21:01

<Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

>Og indtil nu er der ingen, som som har forsøgt at forklare, hvorfor det er
>så slemt at tegne en tegning af pedofeten.

Jo da. Fordi det er det bare!

Fra : Jim

Dato : 11-02-06 21:58

"B. Nice" <b__nice@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jo da. Fordi det er det bare!

Nååååååhhh.

Fra : Trans

Dato : 11-02-06 21:12

Wilstrup wrote:

> Det er angivet i koranen.

Sura nummer?

> Det er ikke religionen, man tegner, men profeten

Hvorfra ved du, at tegnerne har tegnet profeten? Har du set ham? En af
tegningerne ligner for mig at se et selvportræt af tegneren.

Bent

Fra : Wilstrup

Dato : 11-02-06 21:40

"Trans" <kongaead@my-deja.com> skrev i en meddelelse
Wilstrup wrote:

> Det er angivet i koranen.

Sura nummer?'

Vel vil jeg da ej oplyse dig om det - du kan jo selv finde det - det plejer
jo at være det svar du giver andre, når du påstår noget.

> Det er ikke religionen, man tegner, men profeten

Hvorfra ved du, at tegnerne har tegnet profeten?

JP har selv angivet at det er profeten man har tegnet.

Har du set ham? En af
tegningerne ligner for mig at se et selvportræt af tegneren.

Har du set ham?
--
Wilstrup

Fra : Pjensen73

Dato : 11-02-06 22:07

> JP har selv angivet at det er profeten man har tegnet.

JP ved sgu da heller ikke hvordan profeten ser ud.

Fra : Trans

Dato : 12-02-06 00:19

Wilstrup wrote:

> Vel vil jeg da ej oplyse dig om det - du kan jo selv finde det - det plejer
> jo at være det svar du giver andre, når du påstår noget.

Du er vist ikke videre koranstærk.

> JP har selv angivet at det er profeten man har tegnet.

Siden hvornår er du begyndt at tro på. hvad de skriver i
Jyllands-Posten? Da Jylland-Posten skrev, at Danmark havde et verdens
dyreste folkeskolevæsener, sagde du, at det var løgn.

> Har du set ham?

Nej, Muhammad døde i året 632.

Bent

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 12-02-06 02:03

Jim wrote:
> Muslimer bliver ved med at hævde, at vi har fornærmet deres pedofet.

pedofet? Du mener "profet"?

> Hvordan kan man fornærme en død mand.

Der er tradition for at tale pænt om de døde. Ved egentlig ikke hvorfra
traditionen, historisk, stammer, men det skulle være et almindeligt
"Emma Gad"-princip...

> Og hvorfor skulle vi respektere en død forbryder?
> Det svarer vel til, at vi skal respektere Jack the Ripper, eller Peter
> Lundin (hvad er da det for et tøsenavn, tsk tsk tsk..)

Peter Lundin er ikke død, medmindre du har nye oplysninger.
http://da.wikipedia.org/wiki/Peter_Lundin

> Og indtil nu er der ingen, som som har forsøgt at forklare, hvorfor det er
> så slemt at tegne en tegning af pedofeten.

Det *kunne* være fordi der ikke var ret mange muslimer der fulgte denne
nyhedsgruppe. Blot en tanke.

Henrik, Dianalund
...."En krone sparet (efter skat) er bedre end en krone tjent (før skat)"
...."Tænk som en klog mand, men forklar dig i folkets sprog" (W B Yeats)

Fra : Trans

Dato : 12-02-06 09:42

Wilstrup wrote:

> Ved at afbilde profeten kan man komme til at tro at det er ham, der skal
> tilbedes

Av, ja! Jeg kan godt se problemet. Hvilke af personerne på de 12
tegninger tror du, der er særlig stor risiko for, at de troende
begynder at tilbede? Ham fra Sønderjylland uden skæg og med
kaukasiske ansigtstræk?

Bent