Problemet med de såkalde Mohammad tegninge~
Fra : Norma

Dato : 11-02-06 18:46

Problemet med de såkaldte Mohammad tegninger er ikke længere, om aviser skal
gengive dem;
men om man kan debattere en sag, uden at kende til, hvad den drejer sig om !

Det er uhyrligt at "verden" fordømmer ytringer, de ikke kender til.
Og befolkningerne har krav på, i det mindste at se,
hvad det er, der har vakt så stort oprør.
Ikke bare lytte til smædesord og falske fortolkninger.

Jeg går ikke ind for hverken "hade-tale" eller "mangel på respekt for andre
religioner".

Men jeg går ind for, at alle i det danske samfund står lige i forhold til at
blive karikeret, uanset stand, rang, religion, køn, politisk overbevisning,
sexuel orientering, erhverv, hobby, par-status, familiesammensætning, bopæl,
påklædning, musik-smag med meget, meget mere.

Og det er ikke nogen international affære!

Vi ejer i Danmark i høj grad selvjustits, hvilket i flere sammenhænge
efterlyses, men det mener jeg er forkert, fordi vi har det!

Og ingen svines til, men folk, der i Jantelovens land, fører sig for meget
frem, griner vi i ofte lidt af, ikke hånligt, og ikke fordi vi ikke
respekterer dem,
men blot fordi vi har gennemskuet dem og deres strategi for personlig
vinding.

Norma

Fra : Bruno Christensen

Dato : 11-02-06 20:51

On Sat, 11 Feb 2006 18:45:42 +0100, Norma wrote:

> Vi ejer i Danmark i høj grad selvjustits, hvilket i flere sammenhænge
> efterlyses, men det mener jeg er forkert, fordi vi har det

Jeg tror nok at jeg er enig i det meste du skriver, men jeg forstår ikke
helt denne sætning. Gider du uddybe den?

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : B. Nice

Dato : 11-02-06 22:21

<norma__jensen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>men om man kan debattere en sag, uden at kende til, hvad den drejer sig om !
>
>Det er uhyrligt at "verden" fordømmer ytringer, de ikke kender til.

De kender dem skam. I den version der er nået frem til dem.

Det er jo et generelt problem i det moderne samfund, at ytringer taget
ud af en sammenhæng bliver til overskrifter der kan tolkes helt
anderledes. Fordybelse er ikke ligefrem noget modefænomen i disse
tider.

>Og befolkningerne har krav på, i det mindste at se,
>hvad det er, der har vakt så stort oprør.

Hvis det er tegningerne du mener, så er jeg ikke så sikker på det er
en god ide' at vise dem til hvemsomhelst uden samtidig at afsætte
mindst en hel dag til efterfølgende forklaringer. I særlige tilfælde
kan det også godt være du skal have et par livvagter med.

Hvis vi ta'r de skrigende horder i mellemøsten, så ved jeg ikke hvor
mange af dem der har set tegningerne. Men de ved at danskere er USA's
forlængede arm og at de stort set ikke laver andet hele dagen end at
håne deres profet. Det er en stor fjende som har erklæret islam krig
og faktisk står de næsten lige uden for byborten.

Hvad er dit bud på hvordan vi får *dem* i tale?

>Ikke bare lytte til smædesord og falske fortolkninger.

>Jeg går ikke ind for hverken "hade-tale" eller "mangel på respekt for andre
>religioner".

Det er jeg glad for

> [...]
>sexuel orientering, erhverv, hobby, par-status, familiesammensætning, bopæl,
>påklædning, musik-smag med meget, meget mere.

Enig. Som Rose på et tidspunkt sagde: "Vi burde i stedet have en pris
for at have integreret muslimerne i den danske satiretradition".

>Og det er ikke nogen international affære!

Nej, men det er det vist nok blevet.

Fra : Norma

Dato : 13-02-06 19:15

"B. Nice" <b__nice@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ud af en sammenhæng bliver til overskrifter der kan tolkes helt
> anderledes. Fordybelse er ikke ligefrem noget modefænomen i disse

Jeg er uenig med dig, fordi jeg mener, at man i et moderne samfund ved det,
du skirver.
Men inden man deltager i aktioner, der brænder flag, bygninger og billeder
af statsledere af, da bør man tænke sig grundigt om og i det mindste have
sat sig selvstændigt ind i situationen.
Det kan muslimer i Mellemøsten med ikke gøre, med mindre de har ytrings-
presse og meningsfrihed,
for de kan ikke ane, hvorfor de sætter ild til båle, med mindre de kan få
lov til at se, hvor i provokationerne består.

> [...]
> mindst en hel dag til efterfølgende forklaringer. I særlige tilfælde
> kan det også godt være du skal have et par livvagter med.

Hvis ikke Mellemøstens befolkninger har set de tegninger de påstår at være
krænkede over,
hvorledes kan de så vide, at de ville være det, såfremt de havde set dem?

> [...]
> håne deres profet. Det er en stor fjende som har erklæret islam krig
> og faktisk står de næsten lige uden for byborten.

Det er da bare propaganda.

> Hvad er dit bud på hvordan vi får *dem* i tale?

De respekterer kun folk, der respekterer sig selv.
Deres forhandlingsgrundlag er bazaren, hvor man forlanger mere og mere for
en vare, lige ind til kunden går, hvorefter varen faldbydes.
Aktuelle situation må for dem minde om en kunde, der byder mere og mere for
at få lov at købe en værdiløs genstand.
Og det udnytter de naturligvis, for det er således der handles i
Mellemøsten.

> Det er jeg glad for

Det er vel en selvfølge?
Eller jeg kender ingen, der går ind for hade-taler eller mangel på respekt
for andre religioner.
Gør du?

> Enig. Som Rose på et tidspunkt sagde: "Vi burde i stedet have en pris
> for at have integreret muslimerne i den danske satiretradition".

Ja, jeg føler med de involverede fra JP, det må have været en svær tid for
dem.
Håber de ikke bukker under.
Det må også være svært for Fogh Rasmussen.
Ikke mange mennesker klarer et sådant pres, uanset hvor professionelle de
er.

> Nej, men det er det vist nok blevet.

Ja, og danskere er således indrettet, at de tager kritik meget alvorligt.
I stedet for at forsøge at slå plat på opmærksomheden.
Sælge suveniers af med Mohammad tegninger, køre mere plat på sagen, på alle
mulige måder.
Jeg mener, der burde være et merchandise-marked af hidtil ukendte
dimensioner.
Men sådan er vi jo ikke.
Alle i Danmark tager sagen alvorligt,
hvorfor Kofi Annans tale i går føltes unødigt provokerende og demonstrerede
mangel på indsigt.

Norma