Europarået på vej med kritik af DK
Fra : B. Nice

Dato : 11-02-06 09:46

Den danske regering vil snart blive opfordret af Europarådet til at
skride ind over for fjendtlighed og diskrimination mod muslimer.

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/02/11/042851.htm?rss=true

Nogen gange når jeg ser sådan noget, eller når jeg hører den politiske
korrektheds ambassadører, uanset om det nu måtte være i skikkelse af
en Kofi Annan eller en Thøger Seidenfaden, tale om ytringsfrihedens
hårfine balancegang, så kan jeg ikke lade være med at tænke: "Sig mig,
er det gået fuldstændig hen overhovedet på disse mennesker at vi lever
i et informationssamfund og at internettet er opfundet?"

Hvis globaliseringen ikke er noget vi kan vælge til eller fra, så er
den uhæmmede udveksling af information og meninger det heller ikke.

Hvordan forestiller europarådet sig at man i praksis skal "skride ind
over for fjendtlighed og diskrimination"?

Tegninger, også af muhammed, der er så grove og hadske at de får JP's
tegninger til at ligne små uskyldige børnehavebørns kruseduller på et
stykke økologisk fremstillet A4-ark spreder sig på nettet med lynets
hast.

Nettet flyder med diskussionsfora hvor folk af alle etniske herkomster
sviner hinanden til på en måde og i et sprog der får dk.politik til at
ligne noget som selv Emma Gad ville kunne fremhæve som et eksempel på
god takt og tone.

Jeg er forvirret.

Fra : Jacob Rohde

Dato : 11-02-06 10:14

"B. Nice" <b__nice@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> sviner hinanden til på en måde og i et sprog der får dk.politik til at
> ligne noget som selv Emma Gad ville kunne fremhæve som et eksempel på

Forvirret er ikke ordet. Måske Europarådet skulle høre/læse nogle af de
fredgasbønner der bliver prædiket. Så kan de se hvem der diskriminerer hvem
og hvem der har nogle primitive verdensbilleder.

Var det ikke Europarådet (eller anden EU-instans) der for nogle år siden
fortiede en rapport om at muslimer chikanerede jøder i EU (eller noget i den
stil)?

De kan rende og hoppe.

Fra : hanzen

Dato : 11-02-06 10:24

"Jacob Rohde" <rohdester@NO_SPAMgmaildotcom> skrev i en meddelelse
> fredgasbønner der bliver prædiket.

LOL

Er det med vilje eller er det en tyrkfejl der glimrende beskriver
virkeligheden?

Fredagsbønner eller fredgasbønner.
--
hilzen
hanzen

Give me back the Berlin wall
give me Stalin and St Paul
I've seen the future, brother:
it is murder. Leonard Cohen

Fra : Jacob Rohde

Dato : 11-02-06 10:43

"hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> wrote in message

> [...]
>
> LOL
>
> Er det med vilje eller er det en tyrkfejl der glimrende beskriver

Ja, jeg glemte lige en (pun intended) der :)

LOL

Fra : Per Rønne

Dato : 11-02-06 10:43

"Jacob Rohde" <rohdester@NO_SPAMgmaildotcom> wrote:

> Var det ikke Europarådet (eller anden EU-instans) der for nogle år siden
> fortiede en rapport om at muslimer chikanerede jøder i EU (eller noget i den
> stil)?

Nej, det var Overvågningscentret mod Racisme og Fremmedhad i Wien, der
hører under EU, som gjorde det.

Europarådet har i øvrit intet med EU at gøre; også lande som Norge og
Rusland er i øvrigt med i Europarådet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jacob Rohde

Dato : 11-02-06 10:46

> Nej, det var Overvågningscentret mod Racisme og Fremmedhad i Wien, der
> hører under EU, som gjorde det.

Ja det lyder korrekt.

> Europarådet har i øvrit intet med EU at gøre; også lande som Norge og
> Rusland er i øvrigt med i Europarådet.
> --
Korrekt igen. Havde jeg lige helt glemt.