Danmark afbryder diplomatiske forbindelser~
Fra : Per Rønne

Dato : 11-02-06 06:29

Jeg hører netop på Radioavisen, at Danmark har besluttet sig for
midlertidigt at trække hele sin diplomatiske stab ud af Syrien, da den
syriske regering har besluttet sig for at nedskære beskyttelsen af den
til et for Danmark uacceptablet niveau.

Som bekendt var det Syrien der stod bag ambassadenedbrændingen i såvel
Damaskus som Beirut; det synes der at være enighed om, og det var også
en syrisk minister der i går ledte an i et generalangreb mod Anders Fogh
Rasmussen for ikke at sige direkte »undskyld« for JPs karikaturtegninger
af Muhamed. I denne sag synes samtlige partier i folketinget, eksklusive
Enhedslisten, dog at stå bag statsministeren.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 11-02-06 11:41

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> af Muhamed. I denne sag synes samtlige partier i folketinget, eksklusive
> Enhedslisten, dog at stå bag statsministeren.

Det er dog ikke det samme som at afbryde de diplomatiske forbindelser.
Havde vi gjort det, så havde Syrien også været nødt til at lukke sin
ambassade i København.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Per Rønne

Dato : 11-02-06 14:43

> Det er dog ikke det samme som at afbryde de diplomatiske forbindelser.
> Havde vi gjort det, så havde Syrien også været nødt til at lukke sin
> ambassade i København.

Syrien har slet ingen ambassade i København, og den syriske ambassadør i
Stockholm [som også er akkrediteret til København] er da vist trukket
hjem »til konsultationer«.

<http://www.krak.dk/grids/Subpages/GridRightRows2.asp?pub_id=KVWW&BY=&da
ta=k&HUSNR=&vej=&pageArea=Company&Map_left=&Map_right=&Map_top=&Map_bott
om=&Tagning=1.Fir_Fors%2FKN_Sog&soegeord=ambassade&Adresse=&omraade=13%2
C14%2C15&tlf=&sog=S%F8g&soegeord1=ja&sogenavn_vis=Ambassader%20og%20kons
ulater%20(f)&tabelkildenr=1&mellemresfane=ALLE&Tagning=1.5_Fir_MellResAl
l/LI_Fag&sort=vej&Tagning=1.1_Fir_Res/DD_Sorter&sort=alf&Tagning=1.1_Fir
_Res/DD_Sorter&offset=8&INDEX=101&Tagning=1.1_Fir_Res/LI_FlereS1>

Den danske ambassade i Syrien er flyttet til Amman; måske kunne man
nøjes med ambassaden i Jerusalem?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 11-02-06 14:56

> [...]

> _Res/DD_Sorter&offset=8&INDEX=101&Tagning=1.1_Fir_Res/LI_FlereS1>
>
> Den danske ambassade i Syrien er flyttet til Amman; måske kunne man

Javelså, men så er Syriens sverigesambassadør så akkrediteret til
Danmark. Det der ville ske hvis vi afbrød de diplomatiske forbindelser
med Syrien var, at vi ville fratage ham hans akkreditiver og så ville
han ikke nyde diplomatisk immunitet i Danmark eller have fortræde for
udenrigsministeriet og Dronningen.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Per Rønne

Dato : 11-02-06 15:38

> [...]
> med Syrien var, at vi ville fratage ham hans akkreditiver og så ville
> han ikke nyde diplomatisk immunitet i Danmark eller have fortræde for

Alle med diplomatpas har faktisk diplomatisk immunitet, i alle lande.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Joakim von And

Dato : 12-02-06 15:41

> Den danske ambassade i Syrien er flyttet til Amman; måske kunne man
> nøjes med ambassaden i Jerusalem?

Tel-Aviv. Der findes mig bekendt ingen ambassader i Jerusalem.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-02-06 17:01

Joakim von And <ncm_ab@hotmail.com> wrote:

> Tel-Aviv. Der findes mig bekendt ingen ambassader i Jerusalem.

Nå, ja, så giver det jo en lille bilrejse på vel 50-100 km for at komme
til udenrigsminsteriet i Jerusalem.

Større er Israel jo ikke.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 11-02-06 14:15

> [...]
> af Muhamed. I denne sag synes samtlige partier i folketinget, eksklusive
> Enhedslisten, dog at stå bag statsministeren.

Så bør man jo ganske enkelt være konsekvent, og afbryde enhver kontakt med
syrien.

ES

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 11-02-06 20:19

Egon Stich wrote:
> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
-snip-

> [...]

Enhedslistens formål er jo ganske enkelt at sabotere alt fremskridt i
samfundet og sådan har det altid været.

Derfor kommer det heller ikke som nogen overraskelse at enhedslisten som
de eneste ikke står bag statsministeren. Villy Søvndal var godtnok også
en idiot at høre på i Al Arabia, men det tror jeg han har indset selv...

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Bo Warming

Dato : 12-02-06 00:49

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> wrote in message
> [...]
> som de eneste ikke står bag statsministeren. Villy Søvndal var
> godtnok også en idiot at høre på i Al Arabia, men det tror jeg han

Hvad skal man med diplomatiske forbindelser?
Telefonen er opfundet.

Andre lande med vold mod vore ambassader, bør afkræves erstatning up
front, før de igen nyder godt af handel osv med os

Og sker det ikke hurtigt, bør vi få USA til at bombe dem. Det gjorde
UK mod Algeriet, da de i 1785 opførte sig muhamedansk, læs bøllet
Det virkede øjeblikkeligt efter hensigten.
USA mangler alibi for at gentage militærtræning som den i i Irak, i
Syrien
Det er skønt at være dronning - og at være USA-allieret.