Re: PET magtmisbrug ? - Was: Shia- sunnimu~
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 11-02-06 00:07

"Jesus-loves-you" skrev
5041 ... still NOT on-line, sent 2006-02-10, CET 20:50

[ ... ]
> Svensk UD stengte nettside
[ ... ]
> En *úhyggelig* fremtids-hypotetisk mulighed dukker op i mit sind:
>
> " ... (Bigbrother) ... "
> (Åb. (Rev.) 13,17)

News:

=== citat start ===

DR1 s148 fre 10 feb (2006, CET) 23:44:50

22:07

Kritik efter svensk pres på hjemmeside

I Sverige kritiserer politikere og
journalister efterretningstjenesten
Säpo og udenrigsministeriet for at have
presset højrefløjspartiet for at have
presset højrefløjspartiet Sverige-
demokraterna til at lukke en hjemmeside
med tegninger af Muhammed.

Kritikerne siger, at der er tale om
censur og knægtelse af ytringsfriheden.

- De[t] ser ud til, at ytringsfriheden må
give plads for udenrigspolitikken, for
nu handler det om at beskytte svenske
interesser i Mellemøsten, siger den
svenske publicistklub.

Svenske avisudgiveres sammenslutning er
også kritisk.

=== citat slut ====

Den, der IKKE er tro i det små, vil heller ej være tro i det store ...

SHAME ON YOU !!!

-

Irt. Break of DK-constitution §77 (Ytringsfrihedens úkrænkelighed)

OUTPUT-check:
File 5040, sent 2006-02-10, CET 19:21
File 5041, sent 2006-02-10, CET 20:50
File 5042, sent 2006-02-10, CET 21:05
File 5043, sent 2006-02-10, CET 21:39
File 5044, sent 2006-02-10, CET 22:55
File 5045, sent 2006-02-10, CET 23:17
File 5046, sent 2006-02-10, CET 23:32

.... still NOT on-line, apropos Watergate (Rev.13,17) ...

You are a FOOL, sir !!!

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7.30938@news000.worldonline.dk

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 21-03-06 16:13

"Jesus-loves-you" skrev
5047 news:Z09Hf.7416$Cl2.136578@news000.worldonline.dk

> "Jesus-loves-you" skrev
> 5041 ... still NOT on-line, sent 2006-02-10, CET 20:50

This file i s now on-line...
5048 news:_OhHf.7421$Cl2.136771@news000.worldonline.dk

> [...]

> også kritisk.
>
> === citat slut ====
>

> Den, der IKKE er tro i det små, vil heller ej være tro i det store ...

News:

=== citat start ===

NRK-tekst (p138) Ma 20.mar (2006, CET) 12:20:52

(hard kritikk mot Laila Freivalds)

Den svenske utenriksministeren Laila
Freivalds får hard kritikk i for-
bindelse med at partiet Sverige-
demokratenes hjemmeside ble stengt.

Siden la ut en av de danske Muhammed-
tegningene, og en tjenestemann i UD
kontaktet da partiets nettdistributør.

Det blir nå vurdert om tjenestemannen
har begått tjenestefeil.

Senterpartilederen Maud Olofsson sier
at Freivalds ikke forstår rekkevidden
av UDs handlemåte, og at statsminister
Göran Persson nå bør gripe inn.

=== citat slut ====

I dag trådte den svenske udenrigsminister tilbage, apropos ...

Long live the FREEDOM ...

Info: 5255 news:441be88b$0$176$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 5271

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 21-03-06 17:57

"Jesus-loves-you" skrev
5271 news:442017ea$0$27613$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

[ ... ]

[ ... ]
[ ... ]

[ ... ]
> (hard kritikk mot Laila Freivalds)
[ ... ]
> I dag trådte den svenske udenrigsminister tilbage, apropos ...

I den forbindelse udtaler partileder Lars Ohly (Vånsterpartiet) ...

(DR2 Deadline 17:00, 2006-03-21, Tirsdag)

=== citat start ===

Det strider mod den svenske grundlov -

- at en politisk instans afgør,
hvad der må offentliggøres.

Det er kun en domstol,
der kan standse en offentliggørelse.

=== citat slut ====

(på tilsvarende vis her i Danmark)

Øh ... Skønt jeg (politisk set) IKKE er enig med højrefløjspartiet
Sverige-demokraterna, tror jeg nu nok, at jeg ville *politi-anmelde* den
forhenværende svenske udenrigsminister samt de ansvarlige embedsmænd i det
svenske udenrigsministerium, because ...

NOBODY is ABOVE the Law !!!

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 5272

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 23-03-06 11:42

"Jesus-loves-you" skrev
5272 news:44203058$0$147$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

[ ... Svensk UD stengte nettside ... ]

> [...]
> forhenværende svenske udenrigsminister samt de ansvarlige embedsmænd i det
> svenske udenrigsministerium, because ...

News:

=== citat start ===

DR1 s138 tor 23 mar (2006, CET) 08:58:11

07:37

SÄPO: Trusler mod Sverige

Sverigedemokraternes udskrivning af en
konkurrence om at tegne Muhammed og en
tegning af profeten på partiets
hjemmeside førte til alvorlige trusler
mod Sverige.

Det skriber efterretningstjenesten Säpo
i et brev til Sveriges justitiekansler
som forklaring på, hvorfor hjemmesiden
blev lukket.

De voldsomme reaktioner betød ifølge
Säpo, at der var betydelig risiko for,
at svenske ambassader og institutioner
ville blive udsat for alvorlige angreb.

I denne uge tog udenrigsministeren Laila
Freivalds sin afsted på grund af sagen
om lukningen af hjemmesiden.

=== citat slut ====

Input memory:
5162 ... Censur still on ...

(file 1562-citat from the backup file:)
5175 news:44082ec6$0$24305$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> === citat start file 5162 ===
[ ... ]
> I det her konkrete tilfælde har Politiet overholdt loven ...
[ ... ]
> ... idet Enhedslisten helt klart har *forbrudt* sig mod
> terrorlovgivningen.
>
> Men dér, hvor vi skal ændre lovgivningen, (hvis den ikke allerede findes),
> er med hensyn til, *hvornår* man skal stilles for en Domstol.
>
> Således skal et Grundlovsforhør af en anholdt ske *indenfor* 24 timer, og
> noget tilsvarende ønskes mht. censur for at undgå magtmisbrug.
>
> I henhold til paragraf 77 i Grundloven, har vi *krav* på, at sådanne sager
> kommer for en Domstol !!!
>
> I modsat fald kan Ordensmagten (i praksis) jo trække sagen i langdrag uden
> [...]

NOBODY is ABOVE the Law !!!

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 5285

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 26-03-06 19:04

"Jesus-loves-you" skrev
5285 news:44227b84$0$189$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

[ ... Svensk UD stengte nettside ... ]

[ ... ]
> [...]
[ ... ]
[ ... ]
> NOBODY is ABOVE the Law !!!

Interrupt from ...
(ny §77-lovovertrædelser)
5301 news:X0zVf.136$%%4.62@news.get2net.dk
5302 news:4426c24b$0$198$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
5303 news:7YzVf.145$Dd6.1@news.get2net.dk

[ ... ]
> Jamen tillykke, Mr. §77-Lawbreaker.
>
> Du er jo blevet dygtigere til at skjule dine fuskerier, ser jeg ... du
> skal nok blive helt ekspert i mørkets gerninger en dag (Åb.13,17) ...

Hmm ... Tele2 er (vist nok) ejet af nogle svenskere. Gad i grunden vide, om
de sidder i lommen på Säpo ?

Input news (from Sweden):

=== citat start ===

NRK-tekst (p142) Fr 24.mar (2006, CET) 22:53:17

( -Krenket ikke ytringsfriheten)

Svensk UD og Sikkerhetspolitiet Säpo
krenket ikke ytringsfriheten da et
høyreekstremt nettsted som publiserte
Muhammed-karikaturer, ble stengt.

- Ingen har krenket grunnlovens påbud
om ytringsfrihet eller forbudet mot
sensur, sier regjeringsadvokaten.

Göran Lamberts stiller likevel spørsmål
om hensiktsmessigheten i UDs optreden.
=== citat slut ====

Tja ... dét må en *úvildig* instans afgøre; altså en *úpartisk* dommer
(apropos DK §64) ...

And ...

=== citat start ===

TV3 DK (s136) Lør 25 mar (2006, CET) 17:04:55

Sverige: Censur-sag forfølges ikke

Den svenske justitiekanslern vil ikke
forfølge sagen om to tjenestemænd, der
fik lukket et partis hjemmeside.
Partiet Sverigesdemokraterne udskrev i
januar en konkurrence om den bedste
tegning af profeten Muhammed på deres
hjemmeside. Partiets internetudbyder
valgte dog at lukke siden efter at
være kontaktet af to embedsmænd fra
det svenske udenrigsministerium og
sikkerhedspolitiet S[ä]po.
Justitiekanslern vurderer nu, at de to
embedsmænd ikke har bedrevet censur i
strid med ytringsfriheden.

24. MAR 19:30

=== citat slut ====

Hmm ... did I heard a bell rang (apropos DK §77 + §64) ?

"Other" news (?):

=== citat start ===

NRK-tekst (s140) Sø 26.mar (2006, CET) 14:08:37

(Evakuert etter brann i Stockholm)

I Tyresø sør for Stockholm er er flere
hundre mennesker evakuert på grunn av
farlig røyk fra brann i en
industribygning.

Beboer i rundt 100 hus og leiligheter
i en radius på 300 meter fra brann-
stedet har forlatt hjemmene sine.

I tillegg har folk som bor mindre enn
en kilometer unna fått beskjed om å
holde vinduer og dører lukket.

Brannen startet i går kveld, men
fortsetter og det høres fortsatt
eksplosjoner fra bygningen.

=== citat slut ====

Hmm ... einem eksplosion. Input (old) memory:

5293 news:My3Vf.1$ui6.0@news.get2net.dk

> TV2 TTV s135 Fre 24 Mar (2006, CET) 22.05.37
>
> SAS-fly tæt på uheld i Stockholm
[ ... ]
> Hmm ... Einem "rykker" ?

Øh ... såfremt der er noget om snakken mht. at Säpo eventuelt kan være
impliceret, da må jeg starks hermed sige: PAS PÅ, for dælen (for Jeres egen
skyld). Man kan komme til at brænde nallerne, når man "leger" med ilden !!!

Please understand:
This "program" is complete out-of-control ...
5297 news:EqcVf.66$zY1.31@news.get2net.dk

NOBODY can stop it. Don't try, or You maybe gonna die!!!

NEXT:
5289 news:442305b2$0$38660$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 5304

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 26-03-06 19:22

"Jesus-loves-you" skrev
Sent, NNTP-Posting-Date: Sun, 26 Mar 2006 20:03:56 CEST
On-line 2006-03-26, CET 20:06 (GMT 18:06)

> [...]
> This "program" is complete out-of-control ...
> 5297 news:EqcVf.66$zY1.31@news.get2net.dk
>
> NOBODY can stop it. Don't try, or You maybe gonna die!!!

A voice came (perhaps from §77-Lawbreaker):
(2006-03-26, CET 20:15:3x-6, delay -00h01m26s)
- " ... (jeg er da revnende ligeglad) ... "

Well ...

5281 news:442156aa$0$27559$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> ... men så bliver det altså på eget ansvar nu (Ez.33,8-9) !!!
>
> Input memory:
> 5193 news:onUPf.8457$Cl2.136986@news000.worldonline.dk

> [ ... ]

Kun en tåbe frygter ikke havet.

NEXT DADDY ...

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 5305

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 23-03-06 13:21

"Jesus-loves-you" skrev
> [...]

> forhenværende svenske udenrigsminister samt de ansvarlige embedsmænd i det
> svenske udenrigsministerium, because ...

Kristeligt Dagblad skrev i forbindelse med Freivalds afgang bl.a. følgende i
deres leder (Onsdag den. 22. marts 2006):

=== citat start ===

På sin plads

Åbelyst rigtigt af Sveriges udenrigsminister at trække sig

.... I mandags blev det afsløret, at hun var vidende om det svenske
udenrigsministeriums kontakter med det webhotel, der lukkede det
yderligtgående Sverigedekokraternes hjemmeside. ...

.... Hun har med sin indblanding i den ytrings- og trykkefrihed, der er
nagelfast etableret i den svenske grundlov, langt overtrådt, hvad der er
anstændigt for en minister. Flere samfundsforskere har oven i købet draget
principielle sammenligninger med tiden under Anden Verdenskrig, hvor
regeringen agerede mod chefredaktører for at stoppe ubehagelige ytringer,
der kunne provokere Nazityskland.

Det er åbenlyst på sin plads, at Laila Freivalds har taget sin afsked.
Svensk presse fortjener i den forbindelse et plus på kontoen for at have
holdt fast i det principielle i sagen, selvom de færreste kan have meget til
overs for Sverigedemokraternes gimmick.

brun

=== citat slut ====

Hmm ... og hvad mon der sker her i Danmark, når alle "nullermændene" (fra
gulvtæppet) kommer frem i dagens lys, apropos ...
5286 news:44227d7d$0$109$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

Mon alle de ansatte gider tage al skraldet ?

Næppe!

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 5288