Sandheden om de såkaldte "Mohammad" tegnin~
Fra : Norma

Dato : 10-02-06 18:41

Sandheden om de såkaldte "Mohammad"-tegninger....

er ikke at de krænker muslimer, fordi, det i henhold til deres religion,
er forbudt at lave tegninger af deres profet Mohammad.

For det, er i virkeligheden slet ikke, hvad JP gjorde.

Nej, den egentlige årsag til, at så mange muslimer føler sig krænkede,

er med garanti, at de selv, den vestlige verdens små hellige køer, for
engang skyld ser sig selv karikerede.

Noget alle andre befolkningsgrupper har været vænnet til at blive med jævne
mellemrum.

Og det er det, der er humor.

Ofte.

Og det er ikke forbudt at le, er det?

Tegningerne viser en person, der overfor en flok mænd i arabisk klædedragt,
råber: "Stop, stop, vi er udgået for jomfruer".
En fed joke med muslimer, der tror på, at de ved at gå i hellig krig, får et
hav af jomfruer i himlen,
og måske også om, at så "jomfruelige" er muslimske kvinder, altså heller
ikke,
jeg mener, de har måske længe forvirret europæere ved at gå klædt som noget,
der ligner nonner,
men så asketiske er de altså heller ikke.

En anden tegning, en mand der sidder i mørke og skjul for i smug at lave en
tegning af Mohammad, måske?
Det er morsomt, ikke mindst i lyset af de seneste begivenheder, men jeg
mener, det er morsomt, nej, nok snarere tragisk, hvis det skal ende sådan.
Og tegningen han har på sit bræt, kan vel næppe krænke nogen.

En anden tegning. En person, stillet op som i amerikanske TV-serier, for at
genkende en skyldig, siger: At nej, han kan ikke rigtig genkende ham.
Det er ikke noget billede af Mohammad, men er række karikerede danskere.

En karikatur af de tildækkede muslimske kvinder, der kun har en spalte at se
ud af, mens en mandlig muslim, utilsløret, intet kan se pga. censur.

Med mere.

Tegningerne er ret morsomme, men burde immervæk ikke kunne krænke nogen
muslimer pga. deres fornemmelse af at deres profet gøres til grin.
Men det kan da godt være, at de føler sig ramt, fordi de karikerer dem selv,
dog på en sød måde.

Norma

Fra : Egon Stich

Dato : 11-02-06 12:18

"Norma" <norma__jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> muslimer pga. deres fornemmelse af at deres profet gøres til grin.
> Men det kan da godt være, at de føler sig ramt, fordi de karikerer dem

Du har ret.
De ER morsomme.
Men da vi her til lands har en klasse af "elitære" tågehoveder, der ikke
fatter noget som helst andet end egen selvpromovering, er der jo ikke noget
at sige til, at muhammedanerne misbruger tegningerne til at styrke deres
evindelige kamp for verdensherredømmet.
"Kritisk dialog" og udvikling er jo umuliggjort, om man accepterer et begreb
som "fornærmethed".
Men "eliten" forstår vel ganske glimrende begrebet, idet de jo selv er
gennemsyret af trang til selv at føle "berettiget fornærmelse", når man
exponerer deres idioti.
Før besættelsen, havde vi heller ikke mangel på sådanne nyttige idioter, som
mente de vidste bedst.
Dengang som nu, dømte historien dem som de ignoranter de var.

MVH
Egon

Fra : Norma

Dato : 11-02-06 17:40

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Norma" <norma__jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> selv,

> Du har ret.
> De ER morsomme.

Tak fordi du som den eneste herinde, tager dig tid til at kommentere mit
indlæg.

Jeg har tidligere lavet mange herinde, der ikke blev kommenteret.

Men så er emnet nogen gange blevet overskift i aviserne et par dage efter.

Og der håber jeg lidt, at det her bliver, fordi jeg mener, at det er rigtigt
og relevant.

Men jeg kan ikke selv skrive.

Norma