EU fordømmer åbenhed om historievidenskab
Fra : Bo Warming

Dato : 10-02-06 12:16

-- EU-formand fordømmer Holocaust-konkurrence --
Nu er det nok, lyder det fra EU-formand, Wolfgang Schüssel, der kalder
Holocaust-tegninger chokerende.
http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3549306

BW: Tegninger rummer vel en historie-teori der ønskes til debat.

Kan andre end løgnere have noget mod det?

Fra : Gert Medom

Dato : 10-02-06 19:20

> [...]
> Holocaust-tegninger chokerende.
> http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3549306
>

> BW: Tegninger rummer vel en historie-teori der ønskes til debat.

Se, det er jo spørgsmålet. Tegningerne kan for mig at se ligeså godt rumme
en basal uvidenhed om historien.

> Kan andre end løgnere have noget mod det?

Ofrene og deres efterkommere kan blive sårede over, at andre med et
penselstrøg fornægter Holocaust.

Det er sejrherren, der skriver historie, og holocaust var næppe kommet frem
hvis tyskerne havde vundet 2. verdenskrig, jvf Robert Harris: Færdrelandet.
Men er benægtelsen af holocaust ikke en konspirationsteori på linje med at
der aldrig har været mennesker på månen?!

/ Gert

Fra : Per Vadmand

Dato : 10-02-06 23:30

Gert Medom wrote:

Men er benægtelsen af holocaust ikke en
> konspirationsteori på linje med at der aldrig har været mennesker på
> månen?!

Selvfølgelig. Man kan så diskutere, om det er klogt, at man som i Tyskland
forbyder tåberne at udstille deres uvidenhed.
--
Per V.

P.S. Læs om min nye bog, "Manden der skrev breve" på
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm

Fra : Bo Warming

Dato : 11-02-06 15:23

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
> Gert Medom wrote:
>
> Men er benægtelsen af holocaust ikke en
>>
> Selvfølgelig. Man kan så diskutere, om det er klogt, at man som i
> Tyskland forbyder tåberne at udstille deres uvidenhed.

Og at man vedvarende i 50 år har langtidsfængslet saglige
ikkeantisemitiske revisionist-historikere er næsten et bevis på, at
nogen har dårlig samvittighed ved Auschwitz-løgne mm

Var jeg tysker, ruskede jeg tremmer - og havde det været gavnligt for
nogen?

Fra : Bo Warming

Dato : 11-02-06 15:20

"Gert Medom" <Gert.medom (slet dette)@stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> Men er benægtelsen af holocaust ikke en konspirationsteori på linje
> med at
> der aldrig har været mennesker på månen?!

Fordi der er GPS og TV satelitter er jeg ret sikker på at den
ligegyldige Armstrong færd til månen også er gjort

Men 6 mio gasninger er i strid med al sund fornuft - hvad nogen ønsket
folkedrab var der lettere metoder.

At kz havde høj dødelighed ved alle så benægtere eksisterer kun i
antirevisionisters paranoide sind

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 11-02-06 15:41

> Men 6 mio gasninger er i strid med al sund fornuft - hvad nogen ønsket
> folkedrab var der lettere metoder.

Ja, hvis der var nogen seriøse forskere, der hævdede at der havde fundet 6
millioner gasninger sted.
Et stort antal jøder blev skudt, døde af sult og sygdomme, eller begik
selvmord - hvis du vil kalde det lettere metoder. Hvordan tror du tyrkerne
klarede deres armeniere uden gaskamre? Eller folkedrabene i Afrika? Man kan
klare meget, hvis viljen er til stede.

PEJ
--
Fjern NNN fra min email-adresse hvis du svarer per mail.
Remove NNN from my email address before sending email.

Fra : Bjarne

Dato : 12-02-06 09:44

Poul Erik Jørgensen wrote:

> [...]
> klarede deres armeniere uden gaskamre? Eller folkedrabene i Afrika? Man kan

Uanset hvor mange der blev myrdert på forskellig vis er det lidt
vanskeligt at komme uden om at et meget stort antal jøder var i live i
30-erne og ikke længere fandtes i 1945.

Om tallet er 3 eller 8 millioner er forståelsesmæssigt af forholdsvis
mindre betydning, af den grund, at begge tal er så overvældende store,
at vi ikke formår at fatte dem.

Skal man alligevel sætte det lidt i perspektiv, så prøv at tænke på, at
der døde ca. 20.000 (tyve tusind) gange flere jøder p.g.a. nazistisk
folkedrab end antallet af dræbte ved Berlin-muren.

Alligevel fylder sidstnævnte mere i medierne i dag end jødeforfølgelserne.

Mere interessant end det totale antal er det, at en så stor del af den
jødiske befolkning blev udryddet på så bestialske måder i et
samfundssystem, hvor galskaben var sat så meget i system, som tilfældet var.

Ikke mindst i lyset af det igangværende gudeskænderi, som viser, at de
såkaldte civilisationer ikke er nået ret meget længere end til
middelalderen.

Bjarne

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 12-02-06 10:42

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> folkedrab end antallet af dræbte ved Berlin-muren.
>
> Alligevel fylder sidstnævnte mere i medierne i dag end

Hvordan ville du vurdere sådan en påstand, hvis den blev fremsat af andre
end dig selv?
Ja, naturligvis.

PEJ

Fra : Bjarne

Dato : 12-02-06 12:11

Poul Erik Jørgensen wrote:

> Hvordan ville du vurdere sådan en påstand, hvis den blev fremsat af andre
> end dig selv?
> Ja, naturligvis.

Det er somme tider en kedelig og typisk dansk uvane at være så
sarkastisk nedgørende, at man ikke opnår andet end at være ubehøvlet.
Det er du et godt eksempel på.
Måske er det bl.a. derfor vi har så store problemer med nogle uskyldige
tegninger af en gudefigur.

Hvis du mener at jeg vurderer forkert, så giv evt. din vurdering, det ku
være, at vi ikke læser de samme ting.

Bjarne