Religion og politik er en byldepest...
Fra : fribytteren

Dato : 10-02-06 10:10

der vansire og gør det ellers smukke og ægte menneskeansigt til et
vanskabt og fuldstændigt forvrænget ansigt.

Den måde pesten udbredes på, er ved at menneskene starter med at
indsmøre deres børn i religiøse og politiske smøremidler, for at
børnene kan komme til at få et ansigt som deres forældres. Siden hen
bliver børnene oplært i selv at indsmøre sig i det pestbefængte
smøremiddel.

Et menneske, der ikke er blevet smurt ind i disse pestbefængte
smøremidler, viser sig som det de er, et smukt og vidunderligt
udseende menneske, som får de religiøse og politiske pestbefængte
mennesker til at se, hvordan de kunne se ud, uden det religiøse og
politiske smøremiddel. Desværre bryder de pestbefængte mennesker sig
ikke om det smukke menneske, hvorfor de hele tiden forsøger at
indsmøre det rene og smukke menneske i deres pestbefængte
smøremiddel, så det også får byldepest, for så kan det smukke
menneske ikke minde de pestbefængte om, hvordan de kunne se ud, dersom
de holdt op med at bruge det religiøse og politiske smøremiddel.

Med venlig hilsen

Lars Kristensen

Fra : PJ

Dato : 10-02-06 10:31

[cut].....
>de holdt op med at bruge det religiøse og politiske smøremiddel.

>Med venlig hilsen
>Lars Kristensen

Yeps... helt sikkert smarte var den eller dem der i tidernes morgen fandt på
at opfinde religion som pressions-/undertrykkelses-middel for at holde styr
på mennesket... interessant tanke hvordan verden ville se uden uden nogen
form for religion.

PJ.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 10-02-06 10:56

PJ skrev:
> [...]
> på mennesket... interessant tanke hvordan verden ville se uden uden nogen

Det ER allerede prøvet historisk: Det hed Sovjetunionen og bør bestemt
ikke efterlignes!

Anders Peter Johnsen

Fra : PJ

Dato : 10-02-06 11:12

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:43ec6316$0$46979$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Det ER allerede prøvet historisk: Det hed Sovjetunionen og bør bestemt
> ikke efterlignes!
>
> --
> Mvh
> Anders Peter Johnsen

Helt ærligt.... er Sovjetunionen det eneste du kan tænke på når der bliver
sagt religionsfrit... ?
Hvor tit i din hverdag iblandt de mennesker du omgås har i religion fremme
på læberne for at du kan få din og deres hverdag til at hænge sammen og hvis
svaret her skulle lyde "lidt eller slet ikke".... lever du og dem du omgås
så i et mini-sovjet ?

PJ.

Fra : Flemming DK

Dato : 10-02-06 11:13

On Fri, 10 Feb 2006 10:55:47 +0100, Anders Peter Johnsen
<anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

>Det ER allerede prøvet historisk: Det hed Sovjetunionen og bør bestemt
>ikke efterlignes!

Nu er det vel ikke helt rigtigt, det kan godt være at den Sovjetiske
stat ikke stod bag religioner og ikke tillod kirker, religiøse
symboler osv, men religion fandtes vel stadigvæk i landet At det
foregik ulovligt, og i det skjulte betød jo ikke at det ikke
eksisterede...

mvh,

Fra : HrSvendsen

Dato : 10-02-06 14:42

Flemming DK wrote:

> [...]
> symboler osv, men religion fandtes vel stadigvæk i landet At det
> foregik ulovligt, og i det skjulte betød jo ikke at det ikke

Religion og religiøse symboler var skam tilladte i Sovjet. Det var bare ikke
muligt at blive medlem af kommunistpartiet, hvis man vedstod et religiøst
tilhørsforhold. Udover et religiøst tilhørsforhold til marxismen - forståes.

Fra : td

Dato : 10-02-06 12:29

> [...]
> styr på mennesket... interessant tanke hvordan verden ville se uden uden

Jeg tror aldrig at der har, eller kommer til at eksistere, et samfund, hvor
der ikke eksisterer en eller anden form for religion. Selv blandt ateister
eksisterer troen. Nogle tror at Gud findes, andre tror at Gud ikke findes.
Sådan er det, og sådan vil det nok altid være.

td

Fra : fribytteren

Dato : 10-02-06 13:00

Flemming DK skrev:

> [...]
> symboler osv, men religion fandtes vel stadigvæk i landet At det
> foregik ulovligt, og i det skjulte betød jo ikke at det ikke

Nu må det vidst være på tide at I viser jeres evne i at læse.

Prøv at læse overskriften. (Religion og politik er en byldepest...)

Sovjetunionen og dens politik var ikke en skid bedre end religioner.

Havde man en anden mening end den etablerede i Sovjet, fik man en
enkeltbillet til det kolde Sibirien (Gulag) og tvangsarbejde oveni.

Det ville være spændende at opleve en hel verden (over hele Jorden)
uden religion og politik.

Hvordan mon et liv uden religion og politik ville være, her på
Jorden, dersom det er muligt?

Jeg kunne tænke mig, at det ville være mindre krigerisk og
konfliktfyldt. Dermed ikke sagt at der ikke ville kunne forekomme
stridigheder mellem mennesker, de vil blot ikke være af religiøs
eller politisk art og dermed formentlig nemmere at forliges.

Vi indeholder alle indestængte vredesfølelser og kan de kanaliseres
ud gennem religiøse og politiske handlinger, bliver vreden ikke
selverkendt, men bliver gjort til en vrede der gælder noget religiøst
eller politisk og dermed bliver ens egen vrede fremmedgjort over for en
selv.

Hermed vil årsagen til vreden blive gemt bag det religiøse og
politiske og vil derfor ikke blive erkendt og behandlet, således at
årsagen kan åbenbares og vreden blive forliges.

Det ville være fint for mig, dersom der var muligt at få
tilintetgjort religion og politik, hvad jeg vil anse som værende
muligt, men ikke uden at det vil koste megen lidelse for menneskene. At
få fjernet bylderne fra ansigten går ikke smertefrit for sig, det vil
gøre ondt, meget ondt.

Dette er ikke et valg mellem pest eller kolera, men et valg mellem at
have pest eller kolera og så ikke at have pest eller kolera. Vil
menneske af med religionerne og de politiske ideologier eller vil
menneskene fortsætte med at leve med dem?

Det er muligt at leve uden pest og kolera. I ved det faktisk godt, men
tør I kaste jeres pestbefængte sutteklud og leve uden religion og
politik?

Med venlig hilsen

Lars Kristensen

Fra : Flemming DK

Dato : 10-02-06 13:09

On 10 Feb 2006 04:00:06 -0800, "fribytteren"
<fribytteren@fribytteren.dk> wrote:

> [...]

>Havde man en anden mening end den etablerede i Sovjet, fik man en
>enkeltbillet til det kolde Sibirien (Gulag) og tvangsarbejde oveni.

Hmm, nu hvor du svare på min post kunne jeg godt tænke mig at vide
hvor jeg siger noget andet?? for hvad du siger mere eller mindre min
mening

Mvh,
--
Flemming
- Don't explain yourself cause talk is cheap

Fra : Flemming DK

Dato : 10-02-06 13:11

> [...]

>enkeltbillet til det kolde Sibirien (Gulag) og tvangsarbejde oveni.

Hmm, nu hvor du svare på min post kunne jeg godt tænke mig at vide
hvor jeg siger noget andet?? for hvad du siger er eller mindre også
min mening

Mvh,

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 10-02-06 14:35

Det var smuk og solrig dag da fribytteren skrev
news:1139572806.126280.138180@o13g2000cwo.googlegroups.com i dk.politik:

> Det ville være spændende at opleve en hel verden (over hele Jorden)
> uden religion og politik.
>
> Hvordan mon et liv uden religion og politik ville være, her på
> Jorden, dersom det er muligt?

Hvordan vil du have et samfund uden politik? Hvem har magten dit Utopia?
Hvis du ønsker anarki, hvor lang tid tror du så det holder, før de
stærkeste tager magten?

Hvordan vil du undgå religion? Er det kun "store" religioner der skal væk?
Eller er det også det også det almindelige menneskes tro på "noget større"?
Hvad med vores etik og normer som vi har fra religionen, skal det også væk?

Det er da fint at drømme, men jeg tror dit samfund vil overleve ca. 5
sekunder, hvis det da er mennesker der skal befolke det.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : fribytteren

Dato : 11-02-06 06:20

Flemming DK skrev:

> Hmm, nu hvor du svare på min post kunne jeg godt tænke mig at vide
> hvor jeg siger noget andet?? for hvad du siger er eller mindre også
> min mening

Hej Flemming,

det var en pastaturpejl

Hilsen Lars Kristensen

Fra : fribytteren

Dato : 11-02-06 07:32

td (spamfree) skrev:

> [...]
> eksisterer troen. Nogle tror at Gud findes, andre tror at Gud ikke findes.
> Sådan er det, og sådan vil det nok altid være.

Jeg vil aldrig fornægte at religiøse guder eksisterer, for det gør
de. Det er her ateister gør fejlen, når de siger, at guder _ikke_
eksisterer.

Jeg kan med min gode vilje og menneskelige fornuft ikke fornægte, at
en løgn eksisterer, når den gør det. Gjorde jeg det, ville løgnen
alligevel eksistere, hvor meget jeg end vil benægte, at den gør det.
Ved at fornægte en løgns eksistens, så længe den eksisterer, vil
jeg gå løgnens ærinde. Eksisterer løgnen ikke, kan jeg heller ikke
fornægte den.

Så længe ateister fornægter religiøse guders eksistens, går de
religionernes og gudernes ærinde.

Først den dag, hvor religioner og deres guder og dertil de politiske
ideologier er tilintetgjort, vil menneskene kunne blive det de er født
til at være - frie mennesker.

Jeg tror heller ikke, som td, at der har været religionsfrie samfund,
for de har været der, men er gået i glemmebogen, så det er ikke
noget jeg tror på.

En dag vil der være et religionsfrit og politisk frit globalt samfund
og fra den dag af, vil alle mennesker være oplyste i deres mentale
sind om den virkelige verden og efter den dag behøver de ikke længere
at tro på løgne.

Sandheden behøver ikke at stå på gader, stræder og i medierne og
råbe op om at den er sandheden, det er kun løgnen der behøver det.
Sandheden vil menneskene kende når de møder den, men desværre er
mange blevet lokket på vildspor, for menneskene er blevet opfordret
til at gå denne eller denne eller denne eller denne... vej, for at
søge efter den.

Men hvor meget de end søger vil de ikke finde den, for lukkede de
deres øjne op for virkelighedens verden, hvor religionerne og de
politiske ideologier ikke findes, da vil de finde sandheden og behøver
ikke at blive vejledt (vildledt) hvorhen de skal lede, for de kender
selv vejen til sandheden, som de selv er kommet ad. For vi er alle
kommer derfra, hvor sandheden er. Vi skal blot gå den samme vej
tilbage, som vi er gået væk fra sandheden og du kender selv den vej
du selv har gået, det gør ingen andre end du selv.

Så se du hellere at få åbnet dine øjne og kom afsted på dit livs
vandretur og find din egen sandhed, som også er min, hvor underligt
det end lyder.

(Blot som et billede på sandheden - Selv om en kineser ikke ser den
samme side af Jorden som jeg gør, er Jorden dog både min og
kineserens universelle "hjem". Sådan er det også med sandheden. Vi
ser ikke den samme side af sandheden, men dog er den noget vi er
fælles om.)

Med venlig hilsen

Lars Kristensen