Akkari vil melde sig ind i Moderate Muslim~
Fra : LR

Dato : 09-02-06 22:26

Ja, Ahmed Akkari spurgte på TV2, hvordan man melder sig ind i Moderate
Muslimer fordi han føler sig som en moderat muslim.

Jeg fatter ikke, at medierne gider interessere sig for de imamer. Det er
tidsspilde at høre på den slags vilkårligt fis, de forvirret hælder ud af
ærmet hele tiden. Man skulle tro, de havde personlighedsspaltning.

- Lasse

Fra : Pjensen73

Dato : 09-02-06 22:32

> Ja, Ahmed Akkari spurgte på TV2, hvordan man melder sig ind i Moderate
> Muslimer fordi han føler sig som en moderat muslim.

Ha ha ha ha. Det må sgu da være årets vits. Mon ikke dette indlæg høre
under dk.snak.vittigheder?

Fra : Hans

Dato : 09-02-06 22:51

LR wrote:
> [...]
> er tidsspilde at høre på den slags vilkårligt fis, de forvirret
> hælder ud af ærmet hele tiden. Man skulle tro, de havde
Jeg lagde specielt mærke til, at han vedblivende bruger ordet "kræver". Gad
vide om han ikke kender ordet "ønsker", noget som vil være noget mere
spiseligt for andre her i landet, men jeg tvivler på han nogensinde bliver
en del af integrationen fremover, og ønsker det iøvrigt heller ikke.

Hans

Fra : Christian Sparre

Dato : 09-02-06 23:01

Hello LR,

> [...]
> er tidsspilde at høre på den slags vilkårligt fis, de forvirret hælder
> ud af ærmet hele tiden. Man skulle tro, de havde

Han er simpelthen ikke til at tage seriøst....fatter heller ikke de gider
snakke med ham mere. Jeg får hele tiden en fornemmelse af at han må have
en eller anden form for hjerneskade.

--
Sparre

Fra : Anonym

Dato : 09-02-06 23:26

"Christian Sparre" <sparrez@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> snakke med ham mere. Jeg får hele tiden en fornemmelse af at han må have

Tillad mig i al beskedenhed at fremkomme med en anden mulighed:
Manden er ikke moderat og bliver det aldrig. Når han erklærer, at han vil
melde sig ind, er det et overlagt forsøg på at skabe nye konflikter.
Netværket vil øjeblikkeligt komme til at stå i et ubehageligt dilemma. Enten
optager de ham, og så har de kompromitteret egne principper, eller også
nægter de ham optagelse, hvilket for andre muslimer vil komme til at
understrege netværkets eksklusivitet.

Fra : Per Rønne

Dato : 10-02-06 05:24

Anonym <anonym@anonym.com> wrote:

> [...]
> optager de ham, og så har de kompromitteret egne principper, eller også
> nægter de ham optagelse, hvilket for andre muslimer vil komme til at

Helt fra starten har Naser Khader & Co. understreget, at ikke alle
muslimer er velkomne i den kommende forening, som i øvrigt nu skifter
navn til Demokratiske Muslimer, hvilket i hvert fald burde udelukke en
Sherin Khankan.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anonym

Dato : 10-02-06 05:41

> [...]
> muslimer er velkomne i den kommende forening, som i øvrigt nu skifter
> navn til Demokratiske Muslimer, hvilket i hvert fald burde udelukke en

På det punkt er jeg ikke enig.
Sherin Khankan har været noget forvirrende,
men hun har klart og utvetydigt bekendt sig til demokratiet og har fremført,
at en islamisk stat er en illusion.
Spørgsmål som positiv anerkendelse af homoseksuelle partnerskaber, abort og
dødsstraf er da vigtige men bør ikke i sig selv
sætte nogen udenfor det gode selskab.
Det er sikkert radikale værdier, men der er stadigvæk et stort mindretal i
opposition, så konsesus er ikke fuldkommen.
Må jeg minde om, at abort og registrerede partnerskaber stadigvæk er ukendte
på en lille øgruppe i det danske rigsfællesskab.
Hvis jeg var antidemokratisk muslim, ville jeg bekende mig til demokratiet,
og når folk så afkrævede mig en forklaring på resten, ville jeg henholde mig
til, at hvad der ikke anerkendes som universel visdom i rigsfællesskabet
heller ikke kan betragtes som universel betingelse for optagelse i det gode
selskab.
Grundlæggende set er det jo hyklerisk, at Danmark forventer et af vores
egne muslimer men samtidig poster penge i et reaktionært og homofobisk
samfund mod nord.

Fra : PerX ...

Dato : 10-02-06 09:30

In article <43ec195e$0$15789$14726298@news.sunsite.dk>,
anonym@anonym.com says...

> På det punkt er jeg ikke enig.
> Sherin Khankan har været noget forvirrende,

Så hun ligner bare en rabiat?

> men hun har klart og utvetydigt bekendt sig til demokratiet og har fremført,
> at en islamisk stat er en illusion.

Yeah right, på deres hjemmeside står der at regeringen ikke skal have
noget at sige over religion.

Fra : Per Rønne

Dato : 10-02-06 10:10

PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote:

> [...]
> anonym@anonym.com says...

> Så hun ligner bare en rabiat?

> Yeah right, på deres hjemmeside står der at regeringen ikke skal have

Men islamisternes krav går nu også ud på at islam skal have alt at sige
over regeringen ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 10-02-06 15:51

On Fri, 10 Feb 2006 09:29:47 +0100, PerX wrote:

> Yeah right, på deres hjemmeside står der at regeringen ikke skal have
> noget at sige over religion.

Er det ikke det adskillelse af stat og kirke går ud på?

Fra : Per Rønne

Dato : 10-02-06 16:05

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> Er det ikke det adskillelse af stat og kirke går ud på?

Det er en del af det; til gengæld medfører sådant at kirkelederne
skælder politikerne ud, og bl.a. derved sikrer det religiøse en langt
større indflydelse på den faktisk førte politik.

Som i USA.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 10-02-06 17:46

On Fri, 10 Feb 2006 16:04:42 +0100, Per Rønne wrote:

> Det er en del af det; til gengæld medfører sådant at kirkelederne
> skælder politikerne ud, og bl.a. derved sikrer det religiøse en langt
> større indflydelse på den faktisk førte politik.

De bliver bare ligestillet med alle andre lobbyister. Det sikrer dem ikke
indflydelse der er større end ellers.

Fra : Per Rønne

Dato : 10-02-06 18:27

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> De bliver bare ligestillet med alle andre lobbyister. Det sikrer dem ikke
> indflydelse der er større end ellers.

Jeg synes nu ellers at erfaringerne fra USA er - skræmmende.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 10-02-06 19:22

On Fri, 10 Feb 2006 18:27:07 +0100, Per Rønne wrote:

> Jeg synes nu ellers at erfaringerne fra USA er - skræmmende.

Det er en helt anden kultur.

Fra : Per Rønne

Dato : 10-02-06 20:45

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> Det er en helt anden kultur.

Næh - den er jo også vesterlandsk, endda protestantisk.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 10-02-06 21:09

On Fri, 10 Feb 2006 20:44:57 +0100, Per Rønne wrote:

> Næh - den er jo også vesterlandsk,

Derfor er det en helt anden kultur alligevel.

Fra : Per Rønne

Dato : 10-02-06 21:29

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> Derfor er det en helt anden kultur alligevel.

Prøv at sammenligne amerikansk kultur med arabisk, kinesisk - ja, bare
med italiensk.

Amerikansk er faktisk hvad der er os nærmst af de nævnte.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 10-02-06 21:50

On Fri, 10 Feb 2006 21:28:50 +0100, Per Rønne wrote:

> Prøv at sammenligne amerikansk kultur med arabisk, kinesisk - ja, bare
> med italiensk.
>
> Amerikansk er faktisk hvad der er os nærmst af de nævnte.

Selvom den amerikanske kultur er den af de ovenstående der er nærmest
vores, er det, som du selv antyder, en anden kultur. I øvrigt er der
områder i USA, der vil føles betydelig mere fremmed for både dig og
mig, end Italien vil gøre.
Kultur bestemmes i høj grad af den historie et område har været
igennem, og jeg mener ikke der kan være nogen tvivl om at der i den
forbindelse har været betydelig forskel på Danmark og USA.

Fra : Jim

Dato : 10-02-06 12:08

"Anonym" <anonym@anonym.com> skrev i en meddelelse

> På det punkt er jeg ikke enig.
> Sherin Khankan har været noget forvirrende,
> men hun har klart og utvetydigt bekendt sig til demokratiet og har
> fremført, at en islamisk stat er en illusion.

http://www.sharia.dk/Skribenter/hedegaard/imamdans.html

Mener du stadig det, når du har læst denne tekst af Lars Hedegaard?

Fra : Egon Stich

Dato : 10-02-06 14:22

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> "Anonym" <anonym@anonym.com> skrev i en meddelelse

> http://www.sharia.dk/Skribenter/hedegaard/imamdans.html
>
> Mener du stadig det, når du har læst denne tekst af Lars Hedegaard?

Jo mere man får sat sig ind i muhammedanismen og dens udøvelse, des værre
forekommer den een.
Den er ikke indkorporabel i et demokratisk samfund.

MVH
Egon

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 10-02-06 11:09

Per Rønne skrev:

> [...]
> muslimer er velkomne i den kommende forening, som i øvrigt nu skifter
> navn til Demokratiske Muslimer, hvilket i hvert fald burde udelukke en

Hold godt fast, Per:

I gårdsagens udgave af "Debatten" på DR2, påstår denne smukke - men
desværre også åbenlyst hjernevaskede - kvinde Guddødme, at Islamisme
IKKE er antidemokratisk!

Fat det, hvem som kan!

Hun må formodentlig enten være reelt psykisk syg (skizofren?) eller blot
taqiya-lyve så vandet driver, hvis hun ikke selv kan se det logiske
modsætningsforhold mellem dèn Sharia-totalitarisme, hun selv forlod
Radikale Venstre for ikke at ville tage afstand fra og de centrale
sækulære frihedsrettigheder, der er det selvfølgelige grundlag for reelt
demokrati (og ikke bare et mullah-indoktrineret skindemokrati, hvor der
kun er eet sted, krydset på stemmesedlen kan sættes!)

Anders Peter Johnsen

Fra : Per Rønne

Dato : 10-02-06 11:40

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> Hold godt fast, Per:
>
> I gårdsagens udgave af "Debatten" på DR2, påstår denne smukke - men
> desværre også åbenlyst hjernevaskede - kvinde Guddødme, at Islamisme
> IKKE er antidemokratisk!

Jeg så udsendelsen, og hun undrede mig ikke. Det passer jo udmærket med
hvad man ellers har kunnet læse om hendes meriter - der var faktisk en
grund til at jeg gav udtryk for at navnet i sig selv måtte udelukke
netop hende {der i øvrigt har én dansk forælder, mens den anden er
islamisk indvandrer}.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-02-06 12:20

> [...]
> grund til at jeg gav udtryk for at navnet i sig selv måtte udelukke
> netop hende {der i øvrigt har én dansk forælder, mens den anden er

Jeg husker lige en eller anden universitetsuddannet fremtrædende dansk
muslim, som bare sådan helt alvorligt - og ikke som noget, der kan
diskuteres - sagde at i islam var der demokrati lige fra starten, de første
fire kaliffer blev valgt af "folket". For det første er det jo en vanvittig
påstand, for det andet må denne "information" jo komme fra de første
biografier, - som man ellers ikke bryder sig om bliver brugt som "bevis" på
hvad profeten og hans efterfølgere gjorde. En som Mona Sheikh - og forskere
i islam og demokrati, fx Muqtedar Khan - hævder at profeten indførte
demokrati i Medina, og det bygger de på en "grundlov for Medina" som hævdes
at være blevet skrevet på profetens tid. Til trods for at man ikke skrev
noget som helst, om hverken profeten eller hans virke, de første 70 år efter
hans død, og det man har er fra 150 år efter hans død.

Fra : Konrad

Dato : 10-02-06 12:48

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> muslim, som bare sådan helt alvorligt - og ikke som noget, der kan
> diskuteres - sagde at i islam var der demokrati lige fra starten, de

Det var Mona Sheikh - vores gamle veninde Hun har på TV og på
foredragsturne landet over i ramme alvor agiteret for, at det første ægte,
fuldt ud realiserede og hidtil uovergåede demokrati blev praktiseret i
Medina i 600-tallet.

Og enig med jer. Hende Khankan er jo gysende ubehagelig. Man får helt
gåsehud hver gang man ser hende, og hendes pænt indpakkede fanatisme.
Akkurat som i tilfældet Sheikh, som vi jo diskuterede dengang, er disse
typer i virkeligheden de farligste. De kan tale sproget, altså ikke dansk,
men det intellektuelle sprog, og derved forblænde folk med forblommede
bortforklaringer og analyser, medens de i virkeligheden, når man afkoder det
de siger, jo i et og alt mener nøjagtig det samme som mere direkte og
dårligt formulerede islamister, såsom Abu Laban. Læg mærke til hende. Hun
starter gerne med "Altså først må man forstå at..." og så kommer der en
lang, kryptisk udredning der bortforklarer fuldkommen ubestridelige fakta.
Som f.eks på TV2, hvor hun først - inden hun overhovedet på nogen måde ville
tale om problemerne med vold, imamer, flagafbrændinger, mordtrusler osv -
brugte 3-4 minutter på at forklare, at i virkeligheden handlede det om, at
flere hundrede millioner borgere i mellemøsten gik aktivt ind på scenen i en
protest imod globaliseringens urimeligheder - for det var det, boycutten
handlede om, forklarede hun. Altså at millioner af muslimer i MØ på en
utrolig kompleks og subtil facon i virkeligheden var en slags
globaliseringsbevidste kosmopolitter der tog levende del i
verdensmarkedernes storpolitik ved at bruge deres folkelige demokrati i en
kollektiv protest (som altså skulle fortolkes, og genfortolkes, og opfattes
indirekte osv osv).

Fra : Egon Stich

Dato : 10-02-06 14:24

meddelelse news:43ec6637$0$47084$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> demokrati (og ikke bare et mullah-indoktrineret skindemokrati, hvor der
> kun er eet sted, krydset på stemmesedlen kan sættes!)

Ingen tvivl om, at denne kvinde er direkte farlig for demokratiet.
Men een tjeneste gør hun os dog.
Hun fremstår som såkaldt erklæret "moderat muslim".
Hvad siger det om resten?

MVH
Egon

Fra : Konrad

Dato : 10-02-06 14:45

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in message

> Ingen tvivl om, at denne kvinde er direkte farlig for demokratiet.
> Men een tjeneste gør hun os dog.
> Hun fremstår som såkaldt erklæret "moderat muslim".

Det synes jeg bestemt ikke hun gør. Hun er ikke moderat på nogen som helst
måde.

Fra : Per Rønne

Dato : 10-02-06 15:10

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in message

> Det synes jeg bestemt ikke hun gør. Hun er ikke moderat på nogen som helst
> måde.

Åeh, hun forlanger da vist ikke alle hedninge og ateister aflivet - og
kristne, jøder og zarathustraister tildelt dhimmi-status, med fratagelse
af stemmeret og betaling af en særskat, /jizya/ ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 10-02-06 15:21

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Åeh, hun forlanger da vist ikke alle hedninge og ateister aflivet - og
> kristne, jøder og zarathustraister tildelt dhimmi-status, med fratagelse
> af stemmeret og betaling af en særskat, /jizya/ ...

Og så er man "moderat"? Akja...

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-02-06 15:48

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> helst

> Og så er man "moderat"? Akja...

Hun kaldte også sin forening for "Kritiske muslimer", og hun ER kritisk over
brugen af straffeloven inden for sharia, hun mener man godt kan fortolke
Koranen sådan at de drakoniske straffe ikke mere gælder. Hun mener at kunne
se at Allah er så "barmhjertig" at han umuligt kunne forlange at folk skal
stenes, piskes eller korsfæstes for moral-forbrydelser. Men stærkt troende
ER hun, og måske mere end dengang hun skrev om "hudud" delen af sharia, -
jeg har ikke set så meget til hende de sidste to tre år.

Fra : Konrad

Dato : 10-02-06 16:12

> Hun kaldte også sin forening for "Kritiske muslimer",

Det hedder den jo. Og selvom hun siger, at "kritisk" har noget med at være
alternativt talerør for demokratiske muslimer i et demorkatisk Danmark, så
hentyder kritisk i høj grad til kritik overfor dansk kritik af muslimsk
gøren og laden samt islam.

>og hun ER kritisk over
> brugen af straffeloven inden for sharia, hun mener man godt kan fortolke
> Koranen sådan at de drakoniske straffe ikke mere gælder.

Ja - det mente Mona Sheikh jo også, bare på en lidt anden måde - altså at
sharia ikke var aktuelt nu, da der ikke var noget muslimsk flertal.

> [...]
> ER hun, og måske mere end dengang hun skrev om "hudud" delen af sharia, -
> jeg har ikke set så meget til hende de sidste to tre år.

Jeg synes ikke der går en måned hvor hun ikke popper op i enten TV, radio,
avis mm. Og jeg lægger faktisk mærke til det, for jeg har virkelig opbygget
en aversion imod hende de sidste par år. Jeg *kan* ikke snuppe hendes
lillepigestemme, sænkede øjenbryn og lange, lange udglattende "man må
forstå"-monologer.

Fra : jodem

Dato : 10-02-06 16:56

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> en aversion imod hende de sidste par år. Jeg *kan* ikke snuppe hendes
> lillepigestemme, sænkede øjenbryn og lange, lange udglattende "man må

Jeg troede også, højrefløjen havde fået lukket munden på hende. Ofrer
samfundet mon stadig penge på politibeskyttelse?

Fra : Konrad

Dato : 10-02-06 17:21

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

> Jeg troede også, højrefløjen havde fået lukket munden på hende. Ofrer
> samfundet mon stadig penge på politibeskyttelse?

Øh? Har hun været under politibeskyttelse??

Fra : Per Rønne

Dato : 10-02-06 18:27

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> "jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

> Øh? Har hun været under politibeskyttelse??

Det nægter jeg at tro på. Beskyttelse mod /hvem/?

Det er vist kun ministrene, Naser Khader og Pia Kjærsgaard der nyder
politibeskyttelse. Kongefamilien har jo livgarden.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 10-02-06 18:50

> Det nægter jeg at tro på. Beskyttelse mod /hvem/?

Det kunne jo i princippet være hvem som helst.

> Det er vist kun ministrene, Naser Khader og Pia Kjærsgaard der nyder
> politibeskyttelse. Kongefamilien har jo livgarden.

Ja, men der er jo også andre der lejlighedsvist får politibeskyttelse -
muhammedtegnerne f-eks. Det kan sagtens være rigtigt - har bare ikke hørt om
det før.

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-02-06 19:35

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Det kunne jo i princippet være hvem som helst.

Jeg husker hun sagde, at hun næsten opgav at starte sine kritiske muslimer,
fordi hun allerede før starten fik trusler fra andre muslimer.

Fra : Per Rønne

Dato : 10-02-06 20:45

> [...]

> Jeg husker hun sagde, at hun næsten opgav at starte sine kritiske muslimer,
> fordi hun allerede før starten fik trusler fra andre muslimer.

Taqiyah? For at få hende til at virke »moderat«? Men ok, talebanerne
ligger nok til højre for hende.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 13-02-06 08:49

> Jeg husker hun sagde, at hun næsten opgav at starte sine kritiske
muslimer,
> fordi hun allerede før starten fik trusler fra andre muslimer.

Men så er det vel blevet efterforsket? Ligesom politiet selvfølgelig
efterforsker alle de emails, hvor Abu Laban har modtaget
muhammedgrisetrynebilleder fra højreorienterede danskere?

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-02-06 15:11

> [...]
> efterforsker alle de emails, hvor Abu Laban har modtaget
> muhammedgrisetrynebilleder fra højreorienterede danskere?

Det tror jeg ikke, så konkret var hun ikke, dvs hun sagde ikke hvordan
hun/de var blevet truet.

Ja, lad os se polisen efterforske disse emails.

Iøvrigt mens jeg har dig Jeg kan stadig ikke komme ind på www.jp.dk,
på to computere, uanset hvad jeg gør. Jeg har slettet cache og historie, jeg
bruger to browsere, jeg har kigget i firewall'en, jeg har sat www.jp,dk som
"trusted site", jeg har selvfølgelig checket med anti-spyware og anti-virus
osv osv. Den kan jeg sgu ikke knække.

På samme netværk kan jeg komme ind på min kones computer, og på en computer
jeg har i kælderen.

Har du nogen idé om hvad det kunne være?

Fra : Konrad

Dato : 14-02-06 14:52

> Det tror jeg ikke, så konkret var hun ikke, dvs hun sagde ikke hvordan
> hun/de var blevet truet.
>
> Ja, lad os se polisen efterforske disse emails.

Man kan i hvert fald gisne om hvorfor de ikke gør det. Har de ikke
politianmeldt mailsne med grisetryner??

> [...]
som
> "trusted site", jeg har selvfølgelig checket med anti-spyware og

Det virker alvorligt. Jeg ville gå ind i
regedit->hkey_local_machine->software->microsoft->windows->currentversion->r
un

og se hvad der ligger under denne møgle. Ligger der ikke en masse suspekt,
som startes op når windows booter? Ting du ikke kender til? Det er et vildt
gæt, men du *kunne* jo godt af vanvare have været blandt de antagelig flere
tusinde, der har haft trojanske heste installeret, som har været medvirkende
til DoS-angrebene på Metropol Online. Nu står softwaren måske og er gået i
selvsving, eller blokerer stadig for adressen? Din computer(macadresse/IP)
er måske endda blevet banned som følge deraf?

Som sagt er det et vildt gæt.

> På samme netværk kan jeg komme ind på min kones computer, og på en
computer
> jeg har i kælderen.

Det er det, der bestyrker min mistanke. Prøv at dump indholdet af ovenståede
nøgle/processer du har kørende.

Fra : Per Rønne

Dato : 16-02-06 15:37

> [...]

> jeg har i kælderen.

> Har du nogen idé om hvad det kunne være?

Prøv med en Mac med MacOS X - der findes ganske simpelt ingen vira eller
lignende til den platform .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 17-02-06 14:15

> Prøv med en Mac med MacOS X - der findes ganske simpelt ingen vira eller
> lignende til den platform .

Hvem gider også besværet med at skrive virus, blot for at genere en lille
håndfuld religiøse fanatikere?

Fra : Per Rønne

Dato : 17-02-06 15:06

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Hvem gider også besværet med at skrive virus, blot for at genere en lille
> håndfuld religiøse fanatikere?

Religiøse fanatikere? På det tastatur jeg skriver på, og den 19"
fladskærm og 11-knaps trackball der også er sluttet til, sidder der tre
computere [gennem en I/O switch]. En Mac G4/867, en Windows desktop og
en IBM Thinkpad laptop. Alle tre maskiner er i øjeblikket igang.

I/O switchen har mulighed for tilslutning af fire maskiner. Den fjerde
bliver en MacIntel, da det letter adgangen til diverse ordbøger på samme
maskine som min MacSOUP.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bruno Christensen

Dato : 17-02-06 19:14

On Fri, 17 Feb 2006 17:50:09 +0100, Per Rønne wrote:

> Der er nogle der opfatter det som noget i retning af en »religionskrig«
> mellem de to operativsystemer.
>
> Jeg er som datalog nødt til at bruge begge systemer, til daglig.

Duu eer "multireligiøs" ?

Jeg tror egentlig aldrig at jeg har set en Mac, har dog flere bekendte som
udtaler sig yderst positivt om dem.

Det ville være rart hvis begge platforme kunne samarbejde helt og aldeles.
Desværre sidder der en mand i Seattle som kun samarbejder på skrømt (80% (?)
af markedet er ikke nok.

/|\
/\
Bruno

Fra : Per Rønne

Dato : 17-02-06 19:46

Bruno Christensen <news@lphund.dk> wrote:

> Det ville være rart hvis begge platforme kunne samarbejde helt og aldeles.

Med de nye MacIntel-maskiner kan begge systemer køre samtidig, på samme
maskine. Og med klippe-klistring mellem dem.

> Desværre sidder der en mand i Seattle som kun samarbejder på skrømt (80% (?)
> af markedet er ikke nok.

Bill Gates har vist hele tiden personligt holdt sig til MacOS, og
Microsoft Office findes faktisk også til Mac.

Faktisk er Word og Excel oprindeligt Mac-programmer. Nogle af de
allerførste fra Mac blev til i 1984.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 17-02-06 20:04

On Fri, 17 Feb 2006 19:14:17 +0100, Bruno Christensen <news@lphund.dk>
wrote:

> [...]
>Desværre sidder der en mand i Seattle som kun samarbejder på skrømt (80% (?)

Linux har nogle fordele

no Windows
no Gates
and
no Bills to pay

Fra : Wilstrup

Dato : 17-02-06 20:17

> On Fri, 17 Feb 2006 19:14:17 +0100, Bruno Christensen <news@lphund.dk>
> [...]

Windows har nogle fordele_:

No problems with drivers
No problems with getting support from books
No problems with updating
No problems with lack of software
No problems with a lot of versions
--
Wilstrup

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 17-02-06 22:05

On Fri, 17 Feb 2006 20:16:37 +0100, Wilstrup wrote:

> Windows har nogle fordele_:
>
> No problems with drivers
> No problems with getting support from books
> [...]

Det er din spøg, ikke sandt?

Fra : GB

Dato : 17-02-06 23:07

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> wrote in

> Det er din spøg, ikke sandt?

Ikke, hvis man har en MCSE.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 18-02-06 00:13

On Fri, 17 Feb 2006 22:06:48 +0000, GB wrote:

> Ikke, hvis man har en MCSE.

Ork jo.

Fra : GB

Dato : 18-02-06 00:21

> Ork jo.

Så har du betalt dig fra den uden at forstå indholdet. Givet - den meget
specielle MS-jargon kræver også en vis tilvænning, for nu at sige det
diplomatisk.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 18-02-06 00:52

On Fri, 17 Feb 2006 23:20:55 +0000, GB wrote:

> Så har du betalt dig fra den uden at forstå indholdet.

Nixen. Det kræver en vis forståelse at bestå testene. Jeg lever af
Microsoft-produkter, men derfor kommer der alligevel tidspunkter hvor fx
drivere giver alvorlige problemer. Jeg fx kunne fortælle en lille
anekdote der inkluderer IBM blades, MSTS, Citrix og en hulens masse timer
til forfærdeligt dyre konsulenter, IBMs udviklingsafdeling osv, men jeg
bliver deprimeret bare af at tænke på det.
Jeg kunne selvfølgelig også bare nævne at en MCSE ikke har ret meget
med device-drivere at gøre.

> Givet - den meget
> specielle MS-jargon kræver også en vis tilvænning, for nu at sige det
> diplomatisk.

Det gør det.

Fra : GB

Dato : 18-02-06 20:55

> Jeg kunne selvfølgelig også bare nævne at en MCSE ikke har ret meget
> med device-drivere at gøre.

Nej selvfølgelig ikke - det er blot en forudsætning.

> Det gør det.

Ja, jeg er nu glad for mit nuværende arbejde - hvor jeg bruger kroppen
lige så meget som knolden.

Fra : Jim

Dato : 18-02-06 21:05

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> wrote in

> Nej selvfølgelig ikke - det er blot en forudsætning.

> Ja, jeg er nu glad for mit nuværende arbejde - hvor jeg bruger kroppen
> lige så meget som knolden.

Tør man spørge, om De så er meget træt eller stadig er mægtig frisk til en
halv maraton? ;0)

J.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 18-02-06 23:05

On Sat, 18 Feb 2006 19:55:10 +0000, GB wrote:

> Nej selvfølgelig ikke - det er blot en forudsætning.

Hvis man har et seriøst problem med device-drivere, så vil det at der
står MCSE på ens visitkort ikke give en jobbet.

> Ja, jeg er nu glad for mit nuværende arbejde - hvor jeg bruger kroppen
> lige så meget som knolden.

Tjoe, men når nu kroppen er halv-invalid, så må man jo bruge det man
har tilbage.

Fra : GB

Dato : 18-02-06 23:36

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in

> Tør man spørge, om De så er meget træt eller stadig er mægtig frisk
> til en halv maraton? ;0)

Jeg bliver stærkere og stærkere. Konditallet øges, vægten går ned.

Var der ellers noget?

Fra : GB

Dato : 18-02-06 23:37

> Tjoe, men når nu kroppen er halv-invalid, så må man jo bruge det man
> har tilbage.

Det gør mig ondt. God bedring.

Fra : Jim

Dato : 18-02-06 23:48

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in

> Jeg bliver stærkere og stærkere. Konditallet øges, vægten går ned.
>
> Var der ellers noget?

Tja, hvor hurtig er du så på en halvmaraton? ;)

Fra : GB

Dato : 19-02-06 04:01

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in news:43f7a411$0$2109
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Tja, hvor hurtig er du så på en halvmaraton? ;)

Hvor mange kasser bajere (30 stk, 33 cl.) kan du flytte to meter på ti
minutter med håndkraft?

Fra : Jim

Dato : 19-02-06 11:00

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in news:43f7a411$0$2109
> $edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Hvor mange kasser bajere (30 stk, 33 cl.) kan du flytte to meter på ti
> minutter med håndkraft?

Aner det ikke.
Har aldrig prøvet.

J.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-02-06 11:14

On Sun, 19 Feb 2006 11:00:07 +0100, Jim wrote:

> Aner det ikke.
> Har aldrig prøvet.

Heller ikke mig. Hvorfor skulle man sætte sig så lang fra bajerne?

Fra : Jim

Dato : 19-02-06 11:34

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Heller ikke mig. Hvorfor skulle man sætte sig så lang fra bajerne?

Ha ha! *LOL*

Fra : Per Rønne

Dato : 19-02-06 11:49

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> "GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Aner det ikke.
> Har aldrig prøvet.

Nå, der er en der i hvert fald ikke har været med i elevrådet, og stået
for elevfester på skolen ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jim

Dato : 19-02-06 11:52

> Nå, der er en der i hvert fald ikke har været med i elevrådet, og stået
> for elevfester på skolen ...

Vi havde ikke elevfester.

J.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-02-06 12:38

On Sat, 18 Feb 2006 22:36:30 +0000, GB wrote:

> Det gør mig ondt. God bedring.

Takker, men bedring kan jeg vist kigge langt efter.

Fra : Per Rønne

Dato : 19-02-06 12:53

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> Vi havde ikke elevfester.

Så må det være mange årtier siden du gik ud af skolen; det lyder jo som
den rene sorte skole à la Hans Scherfigs Metropolitanskole. Som den
2g-klasse han gik i i 20erne, og hvor jeg har set et klassebillede. Ren
drengeklasse, 18-årige drenge i matrostøj og korte bukser ... dengang
3g'ere kunne få ordre om at trække bukserne ned for at få af lærerens
spanskrør ...

Jeg tror at min gamle skole, Bagsværd, fik elevråd i 1965, og at der
allerede inden blev holdt fester ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jim

Dato : 19-02-06 12:58

> [...]
> spanskrør ...
>
> Jeg tror at min gamle skole, Bagsværd, fik elevråd i 1965, og at der

Tja, det er længe siden, jeg gik ud af folkeren. Og så drikker man jo ikke
øl, når man kun går i folkeren.
Det må man vente med, til man bliver gammel nok.

J.

Fra : Per Rønne

Dato : 19-02-06 13:07

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> Tja, det er længe siden, jeg gik ud af folkeren. Og så drikker man jo ikke
> øl, når man kun går i folkeren.

Nu taltes der jo om /skolen/, ikke om /FOLKEskolen/ ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jim

Dato : 19-02-06 13:36

> Nu taltes der jo om /skolen/, ikke om /FOLKEskolen/ ...

Nå ok...
På de andre skoler, jeg gik på efter folkeskolen, var der ikke tid til fest.
Der skulle læses.

J.

Fra : Wilstrup

Dato : 19-02-06 13:38

> Takker, men bedring kan jeg vist kigge langt efter.

sclerose? spasticitet? som følger af UT? andet?
--
Wilstrup

Fra : Per Rønne

Dato : 19-02-06 14:09

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> Nå ok...
> På de andre skoler, jeg gik på efter folkeskolen, var der ikke tid til fest.
> Der skulle læses.

Jeg kan høre at du ikke som mig fik topkarakterer - med en minimal
arbejdsindsats :

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jim

Dato : 19-02-06 14:18

> Jeg kan høre at du ikke som mig fik topkarakterer - med en minimal
> arbejdsindsats :

Mine karakterer fejler ikke noget.
Men jeg havde andre interesser end fest og bajere.
De skoler jeg har gået på tolererede ikke alkohol på området.
Og hvis man ville finde et sted at feste eller drikke en enkelt pils, når
man kom hjem, så var der 30 min. med bussen til nærmeste fustage.
Så man var på mange måder afskåret fra fest og øl.

J.

Fra : Per Rønne

Dato : 19-02-06 14:30

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> De skoler jeg har gået på tolererede ikke alkohol på området.

De skoler jeg gik på accepterede almindelige øller til de fester, der
blev afholdt på skolen, for skolens egne elever. Det har vist været det
almindelige på samtlige skoler udover grundskolen. Siden 60erne.

På universitetet sælges naturligvis også stærke øl, også til hverdag i
kantinerne. Studenterne betragtes jo som en slags voksne mennesker.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jim

Dato : 19-02-06 14:50

> [...]
>
> På universitetet sælges naturligvis også stærke øl, også til hverdag i
> kantinerne. Studenterne betragtes jo som en slags voksne mennesker.

Ja, de fleste ligner da voksne mennesker.. ;0)
Den sidste skolefest, jeg var til, var for meget længe siden, og der blev
serveret 3 forskellige slags sodavand; Jolly Cola, Baldur Grøn sodavand og
Baldur Hindbær sodavand.
Derudover var der varme røde pølser med brød, ketchup og sennep. Og en eller
anden 'Ole Erling'-klon spillede op til dans med sit enmandsorkester.
Det var vilde tider dengang far var dreng.

J.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 19-02-06 17:21

On Sun, 19 Feb 2006 12:52:56 +0100, in dk.politik per@RQNNE.invalid
(Per Rønne) wrote:

>18-årige drenge i matrostøj og korte bukser ... dengang
>3g'ere kunne få ordre om at trække bukserne ned for at få af lærerens
>spanskrør ...

Rolig nu, Per, rolig....

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-02-06 17:43

On Sun, 19 Feb 2006 13:38:29 +0100, Wilstrup wrote:

> sclerose? spasticitet? som følger af UT? andet?

Jeg kan desværre ikke blære mig med en diagnose.

Fra : Per Rønne

Dato : 19-02-06 17:53

T.Liljeberg <tl_dp@adelphia.net> wrote:

> Rolig nu, Per, rolig....

Jeg tager det skam ganske roligt. Det var før min tid, men bortset fra
tøjet passer det ganske godt til det gymnasielærere i 60erne kan
fortælle om /deres/ gymnasietid.

Da de blev studenter omkring 1960 var matrostøjet forlængst forsvundet
som almindeligt drengetøj, selv de små brugte det aldrig. Men
spanskrøret blev først forbudt i 1967, også i gymnasieskolen, selv om
der naturligvis var forskellige regler forskellige på forskellige skoler
og i forskellige kommuner.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Wilstrup

Dato : 19-02-06 19:02

> Jeg kan desværre ikke blære mig med en diagnose.

Det er naturligvis også din privatsag - men du nævner selv at du har et
fysisk handicap, så det...
--
Wilstrup

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-02-06 19:30

On Sun, 19 Feb 2006 19:01:58 +0100, Wilstrup wrote:

> Det er naturligvis også din privatsag

Kan er ikke helt det samme som vil. En forfærdeligt masse læger er enige
i mine symptomer, de ved bare ikke hvad der er, hvad det skyldes eller om
man kan gøre noget ved det eller ej.
Man kunne selvfølgelig kalde det overfølsomhed for fysiske udfoldelser,
men det lyder jo som en spøg eller en dårlig undskyldning.

> - men du nævner selv at du har et fysisk handicap, så det...

Så det hvad?

Fra : Per Rønne

Dato : 19-02-06 19:35

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> "Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Det er naturligvis også din privatsag - men du nævner selv at du har et
> fysisk handicap, så det...

Uden at ville forholde mig til Franks helbredsmæssige problemer, så sad
jeg nu og ærgrede mig over at jeg ikke var god nok til latin til at
kunne komme med diagnosen »pjækkesyge« på - latin.

Det virker i hvert fald nok mere autentisk ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-02-06 19:51

On Sun, 19 Feb 2006 19:34:32 +0100, Per Rønne wrote:

> Uden at ville forholde mig til Franks helbredsmæssige problemer, så sad
> jeg nu og ærgrede mig over at jeg ikke var god nok til latin til at
> kunne komme med diagnosen »pjækkesyge« på - latin.

Jeg arbejder skam fuldtid - bare ikke med fysisk arbejde.

Fra : Wilstrup

Dato : 19-02-06 20:07

> [...]
> Man kunne selvfølgelig kalde det overfølsomhed for fysiske udfoldelser,
> men det lyder jo som en spøg eller en dårlig undskyldning.

...det er min undskyldning for overhovedet at have spurgt dig - jeg mener at
du selv bragte det på banen, så mit spørgsmål var af interesse og ikke for
at snage - til gengæld lyder det som om du er ramt af det såkaldte
træthedssyndrom - kun et gæt - min svigerinde havde det i en årrække,
hvilket hindrede hende i at arbejde som lærer, men nu er hun tilbage igen.

Og nej, det er ikke en undskýldning eller en spøg - jeg forstår udmærket at
det kan være vanskeligt at få anerkendt visse sygdomme, der hos andre
uvidende mennesker bliver slået hen som noget pjat:

træthedssyndromer, Whip-lash (piskesmæld) fobi for at gå uden for en dør,
etc. En hel masse mennesker synes at mene at man blot kan tage sig sammen,
men det er noget vrøvl. De færreste bliver alvorligt syge med vilje.
--
Wilstrup

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 20-02-06 01:09

On Sun, 19 Feb 2006 20:07:22 +0100, Wilstrup wrote:

> [...]
> træthedssyndrom - kun et gæt - min svigerinde havde det i en årrække,
> hvilket hindrede hende i at arbejde som lærer, men nu er hun tilbage igen.

Træthed, tjae bummelum - jeg er da træt af smerter....
Jobskifte fra fysisk arbejde til hoved-arbejde gjorde livet dejligt igen
og jeg ved hvad jeg skal holde mig fra for at ikke få lyst til at save
lemmerne af.

Men da min person ikke ligefrem er et politisk emne (jeg ligner fx ikke
Muhammed), så synes jeg vi stopper her.

Fra : Per Rønne

Dato : 20-02-06 04:11

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> Jeg arbejder skam fuldtid - bare ikke med fysisk arbejde.

Det løste jo ikke mit »latinære« problem ;-(.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Wilstrup

Dato : 20-02-06 07:48

> [...]
> lemmerne af.
>
> Men da min person ikke ligefrem er et politisk emne (jeg ligner fx ikke

Det være hermed gjort!
--
Wilstrup

Fra : Wilstrup

Dato : 20-02-06 07:49

> Det løste jo ikke mit »latinære« problem ;-(.

eller dit latrinære problem
--
Wilstrup

Fra : Wilstrup

Dato : 18-02-06 10:22

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Det er din spøg, ikke sandt?

Nej!
--
Wilstrup

Fra : Per Rønne

Dato : 18-02-06 11:08

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> "Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Nej!

Øeh, der mangler nu trods alt en ordentlig newsreader. Der mangler
MacSOUP!
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Wilstrup

Dato : 18-02-06 12:21

> Øeh, der mangler nu trods alt en ordentlig newsreader. Der mangler
> MacSOUP!

OE /ER/ en ordentlig newsreader -og i øvrigt verdens mest udbredte - MacSoup
er en suppedas at havne i At synke så dybt som at gå over til en Mac, er
helt uforståeligt: en dyrere maskine, en dårligere maskine, en alt for
properitær maskine, med et minimum af ordentlige programmer - (bortset fra
dem,d er er udviklet fra MS)

--
Wilstrup

Fra : Per Rønne

Dato : 18-02-06 12:37

> [...]

> helt uforståeligt: en dyrere maskine, en dårligere maskine, en alt for
> properitær maskine, med et minimum af ordentlige programmer - (bortset fra

Har du overhovedet nogen erfaring med systemet?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N/A

Dato : 18-02-06 19:19

Fra : Wilstrup

Dato : 18-02-06 19:19

> Har du overhovedet nogen erfaring med systemet?

Ih, ja - da jeg som dataansvarlig skulle være med til at bestemme
styresystemer og maskiner til Københavns kommune, gik jeg ind på det
daværende Appel-Universitet for at få demstreret herlighederne - og det
viste sig at ingen af dem virkede - og selvom teknikerne omgående blev
tilkaldt, så kunne de intet stille op. Først 2 timer efter fik de en til at
virke - og det var bestemt ikke særlig godt, det jeg så.

I modsætning til PC'ere, der fungerede hver gang og hvor man kunne arbejde
med dem bag systemet.
Jeg har siden været på en skole, hvor man desværre havde indkøbt nogle
Mac'er, og de var -mildest talt - skodprodukter
Endelig var jeg på kursus i programmet Pagemaker - og her anvendtes Mac'er -
men eferhånden har skolerne opgivet dem - de er for tunge at danse med -og
så er de som regel dyrere.

- så svaret er "jo" -jeg har erfaring med det.

--
Wilstrup

Fra : Per Rønne

Dato : 18-02-06 19:44

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> - så svaret er "jo" -jeg har erfaring med det.

Og jeg har altså de modsatte erfaringer af dine.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Wilstrup

Dato : 18-02-06 19:51

> Og jeg har altså de modsatte erfaringer af dine.

ih, ja -forhåbentlig!
--
Wilstrup

Fra : N/A

Dato : 18-02-06 19:44

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 18-02-06 14:51

On Sat, 18 Feb 2006 11:07:31 +0100, Per Rønne wrote:

> Øeh, der mangler nu trods alt en ordentlig newsreader. Der mangler
> MacSOUP!

MacSOUP er den værste newsreader jeg har været udsat for.

Fra : Per Rønne

Dato : 18-02-06 15:00

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> MacSOUP er den værste newsreader jeg har været udsat for.

Hvordan dog? Trædiagrammet øverst kombineret med navigationsmulighederne
på det numeriske tastatur er da den bedste løsning man kan finde.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 18-02-06 15:33

On Sat, 18 Feb 2006 14:59:51 +0100, Per Rønne wrote:

> Hvordan dog?

På stort set alle områder jeg kan komme i tanke om.

> Trædiagrammet øverst kombineret med navigationsmulighederne
> på det numeriske tastatur er da den bedste løsning man kan finde.

Det er direkte brugerfjendsk og ikke en skid værd.

Fra : Per Rønne

Dato : 18-02-06 15:35

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> På stort set alle områder jeg kan komme i tanke om.

> Det er direkte brugerfjendsk og ikke en skid værd.

Jeg tror ikke at du har prøvet det.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 18-02-06 16:30

On Sat, 18 Feb 2006 15:34:49 +0100, Per Rønne wrote:

> Jeg tror ikke at du har prøvet det.

Jeg har prøvet det og jeg forkastede det. Til den platform fandt jeg ikke
noget bedre end MT-Newswatcher.

Fra : Wilstrup

Dato : 18-02-06 19:25

> Jeg har prøvet det og jeg forkastede det. Til den platform fandt jeg ikke
> noget bedre end MT-Newswatcher.

Yeah! lad os få endnu en religionskrig på styresystemer og programmer
dertil -
--
Wilstrup

Fra : @

Dato : 19-02-06 00:16

On Sat, 18 Feb 2006 19:24:43 +0100, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

>Yeah! lad os få endnu en religionskrig på styresystemer og programmer
>dertil -

her kan man så anklage sig selv for blasfemi hvis man bander over det
styresystem man selv bruger :-}

Fra : Wilstrup

Dato : 18-02-06 10:33

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Det er din spøg, ikke sandt?

lad mig uddybe - at benytte sig af Linux handler om held - jeg har været på
et linux'seminar, fordi jeg der skulle overbevises om Linux'
fortræffeligheder - jeg medbragte eget grej, og en af mine venner -
it-ekspert - var ligeledes med.
Jeg blev sat ved siden af en utrolig sympatisk herre, der var linux-ekspert
og så skulle vi installere systemet:'

Efter tre gange måtte han give op og finde en anden "distribution" - og da
det endelig lykkedes, var det ikke muligt at få drivere til lydkortet, da
den maskine jeg havde med jo krævede drivere til bundkortet - og det var der
ikke til linux. Skidtet kom kun "skidt" til at virke.

Alligevel satte foreningen mit kontrafej på deres hjemmeside og skrev at
jeg var mere positivt indstillet omkring linux da jeg gik end da jeg kom.

Linux er sikkert sjovt at lege med, men seriøst ville jeg aldrig arbejde med
det under de betingelser - men måske bliver det en dag voksent, og så må vi
se.

Der findees også en del bøger om linux, men enten er de for rigtig
langhårede eller også rummer de blot sn installationsprocedure - stort set.

At finde opdateringer på Linux er vanskeligt - først skal man naturligvis
have det installeret - og som sagt tager det tid, hvis det altså lykkes -for
hvordan kan man ellers komme på nettet? Og her kan det endda også knibe med
at få forbindelse til netkortet, og så nytter det ikke at man "opdaterer",
for man kan jo ikke hente driverne.

Så er der software - jeg kan godt læse engelsk, men foretrækker at mit
software er på dansk - det er 95 % af det, jeg anvender - til skolebrug er
det håbløst - der findes simpelthen ikke software af tilstrækkelig kvalitet
og på dansk eller i ordentlige mængder.
Desuden har vi ingen sikkerhed for at vi kan få opdateret tingene til linux.

Linux har forskellige versioner, der ikke kan arbejde sammen uden videre -
og selve installationsteksterne er indforstået "dos"-snak - forstået på den
måde at man føler sig hensat til de gamle "dos"-dage - nogle af
linux-folkene foretrak oven i købet at arbejde i tekst-mode - det finder jeg
endnu mere tåbeligt: når der er et styresystem med en grafisk brugerflade,
hvorfor så gå rundt og huske hundredevis af kommandoer?

Nej, Linux bliver næppe mit foretrukne system - p.t. er ulemperne større end
fordelen, at det er biligt.
--
Wilstrup

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 18-02-06 14:50

On Sat, 18 Feb 2006 10:33:25 +0100, Wilstrup wrote:

> lad mig uddybe - at benytte sig af Linux handler om held

Nej, der er intet element af held i at benytte sig af en hvilken som helst
computer.

> [...]
> langhårede eller også rummer de blot sn installationsprocedure - stort set.
>
> At finde opdateringer på Linux er vanskeligt

Mærkeligt. Min gør det helt af sig selv.

> [...]
> at få forbindelse til netkortet, og så nytter det ikke at man "opdaterer",

Hvis man gjorde sig selv den tjeneste at først kontrollere om hardwaren
er kompatibel, så ville man slippe for meget besvær. Det samme gælder
Windows, men der er en noget større chance for at der er udviklet drivere
til selv den nyeste hardware. Omvendt kan man have større held med Linux
på ældre hardware.
Alligevel kan man blive udsat for at XP Sp2 smadrer ens installation,
fordi den ikke kunne finde ud af ens kombination af HD-størrelse og
controller.

> [...]
> det håbløst - der findes simpelthen ikke software af tilstrækkelig kvalitet

Hvilken software? Open Office synes jeg da virker meget modent og det er
også på dansk.

> Desuden har vi ingen sikkerhed for at vi kan få opdateret tingene til linux.

Det har man så heller ikke til Windows.

> Linux har forskellige versioner, der ikke kan arbejde sammen uden videre -

Det samme kan siges om Windows.

> og selve installationsteksterne er indforstået "dos"-snak -

Jeg synes både Mandriva (Mandrake) og Suse er meget pædagogiske.

> [...]
> endnu mere tåbeligt: når der er et styresystem med en grafisk brugerflade,
> hvorfor så gå rundt og huske hundredevis af kommandoer?

Fordi det kan være nemmere end klik flyt musen klik flyt musen klik flyt
musen klik flyt musen klik flyt musen klik flyt musen klik flyt musen klik
> [...]
musen.

> Nej, Linux bliver næppe mit foretrukne system - p.t. er ulemperne

Selvom jeg sidder hele dagen på arbejdet med Windows i forskellige
varianter, foretrækker jeg alligevel Linux når jeg kommer hjem.

Fra : Wilstrup

Dato : 18-02-06 19:24

> [...]
> Alligevel kan man blive udsat for at XP Sp2 smadrer ens installation,
> fordi den ikke kunne finde ud af ens kombination af HD-størrelse og

Det har jeg aldrig oplevet eller hørt om.

> Hvilken software? Open Office synes jeg da virker meget modent og det er
> også på dansk.

Der er andet end Open Office - fx undervisningsprogrammer som man kan finde
på fx Mikroværkstedet med garanti for opdatering og hjælp.

> Det har man så heller ikke til Windows.

Chancen er større.

> Det samme kan siges om Windows.

Nej!

> Jeg synes både Mandriva (Mandrake) og Suse er meget pædagogiske.

Nej, det er de ikke.

> [...]
> klik flyt musen klik flyt musen klik flyt musen klik flyt musen klik flyt

Det er ikke generelt nemmere - det er der faktisk lavet undersøgelser om.

> Selvom jeg sidder hele dagen på arbejdet med Windows i forskellige
> varianter, foretrækker jeg alligevel Linux når jeg kommer hjem.

Det må du om.
--
Wilstrup

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 18-02-06 20:44

On Sat, 18 Feb 2006 19:23:43 +0100, Wilstrup wrote:

> Det har jeg aldrig oplevet eller hørt om.

Jeg vil også umiddelbart tro at jeg har fingrene i flere computere end du
har.

> Der er andet end Open Office

Ja, derfor mit spørgsmål.

> - fx undervisningsprogrammer som man kan finde
> på fx Mikroværkstedet med garanti for opdatering og hjælp.

Hvad består den garanti af?

> Chancen er større.

Nej, den er faktisk mindre.

> Nej!

Joda. Du kan få programmer der fx ikke vil køre på XP (for ikke at sige
CE). Du kan også få versioner af Windows, der ikke kan logge på et
domæne.

> Nej, det er de ikke.

Hvis man kan nøjes med noget standard, så er det eneste man skal vælge
under installationen sprog og tidszone. Så har man til gengæld også en
installation med både styresystem og de mest normale programmer.

> Det er ikke generelt nemmere - det er der faktisk lavet undersøgelser om.

Jeg skrev sådan set også "kan være".

> Det må du om.

Mange tak.

Fra : Wilstrup

Dato : 18-02-06 21:21

> Jeg vil også umiddelbart tro at jeg har fingrene i flere computere end du
> har.

Hvad får dig til at tro det?

> Ja, derfor mit spørgsmål.

Derfor mit svar:>

> Hvad består den garanti af?

At vi kan få support telefonisk fx når det kniber - hvis det kniber.

> Joda. Du kan få programmer der fx ikke vil køre på XP (for ikke at sige
> CE). Du kan også få versioner af Windows, der ikke kan logge på et
> domæne.

Du misser min pointe - har du en version af Linux kan du ikke "opgradere"
den med en anden version af linux, selvom de begge er linux-ting.

Det er korrekt at du ikke kan få programmer til at køre på XP fordi de ikke
er skrevet til XP, men det er de fleste - du kan jo heller ikke få alle
programmer til at køre på linux.

> Hvis man kan nøjes med noget standard, så er det eneste man skal vælge
> under installationen sprog og tidszone. Så har man til gengæld også en
> installation med både styresystem og de mest normale programmer.

Man skal besvare en række spørgsmål, der for en "nørd" er indlysende nok,
men ikke for folk, der ikke er nørder.

> Jeg skrev sådan set også "kan være".

javist!

> Mange tak.

selvtak!

Og skal vi så ikke atter overlade gruppen til det politiske?
--
Wilstrup

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 18-02-06 21:51

On Sat, 18 Feb 2006 21:21:10 +0100, Wilstrup wrote:

> Hvad får dig til at tro det?

Jeg går ud fra at du bruger en større del af din arbejdstid til at
undervise end jeg gør. Det håber jeg i hvert fald du gør. Jeg bruger
stort set kun min arbejdstid på computere. Der ryger så lidt fritid med
også.

> Derfor mit svar:>

> At vi kan få support telefonisk fx når det kniber - hvis det kniber.

Altså så længe firmaet mener produktet skal supporteres og/eller
eksisterer. Med Open Source software kan man være heldig at overtale en
anden til at fortsætte projektet, selv udvikle videre på det eller
betale sig fra det.

> Du misser min pointe - har du en version af Linux kan du ikke
> "opgradere" den med en anden version af linux, selvom de begge er
> linux-ting.

Joda. Jeg tror du forveksler Linux med programmerne og det grafiske
interface. Du kan jo heller ikke opgradere din Word med en Wordperfect.

> Det er korrekt at du ikke kan få programmer til at køre på XP fordi
> de ikke er skrevet til XP,

Det er heller ikke altid man kan få programmer til XP til at køre på
tidligere versioner. Det er faktisk ikke engang sikkert at man kan få to
programmer til XP til at køre (være installeret) på den samme maskine.

> men det er de fleste - du kan jo heller ikke
> få alle programmer til at køre på linux.

Nejda, men der er yderst sjældent på grund af Linux-versionen.

> Man skal besvare en række spørgsmål, der for en "nørd" er indlysende
> nok, men ikke for folk, der ikke er nørder.

Hvor længe siden er det du har prøvet? Jeg synes i hvert fald ikke at
spørgsmål som fx "Vælg sprog" kræver en særligt høj nørd-faktor.

> Og skal vi så ikke atter overlade gruppen til det politiske?

Det kan vi da godt.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 18-02-06 14:03

On Fri, 17 Feb 2006 20:03:51 +0100, @ wrote:

> Linux har nogle fordele
>
> no Windows
> no Gates
> and
> no Bills to pay

/|\
/\
Bruno

Fra : Bruno Christensen

Dato : 17-02-06 16:56

On Fri, 17 Feb 2006 15:05:31 +0100, Per Rønne wrote:

> [...]
>
> I/O switchen har mulighed for tilslutning af fire maskiner. Den fjerde
> bliver en MacIntel, da det letter adgangen til diverse ordbøger på samme

Er der nogle bestemte ting vi skal undgå at omtale/beskrive omkring disse
hellige ting ?

/|\
/\
Bruno

Fra : Per Rønne

Dato : 17-02-06 17:50

Fra : sbj@pc.dk

Dato : 18-02-06 22:01

Det stod jeg skulle bruge Windows XP eller bedre, så jeg købte
naturligvis en Mac

Fra : Egon Stich

Dato : 10-02-06 15:32

> "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in message

> Det synes jeg bestemt ikke hun gør. Hun er ikke moderat på nogen som helst
> måde.

Jeg formulerede mig elendigt.
Hun blev *præsenteret* som repræsentant for moderate muslimer.

ES

Fra : Konrad

Dato : 10-02-06 15:40

> Jeg formulerede mig elendigt.
> Hun blev *præsenteret* som repræsentant for moderate muslimer.

Nåja - for hvis man åbner ørerne op medens hun taler, fremstår hun som alt
andet end moderat.

Fra : Jim

Dato : 10-02-06 12:02

> [...]
> muslimer er velkomne i den kommende forening, som i øvrigt nu skifter
> navn til Demokratiske Muslimer, hvilket i hvert fald burde udelukke en

Jeg kan ikke forstå, hvorledes hende Kkankan kan være kritisk muslim, for
det er da ikke islam hun er kritisk overfor.
Jeg har på en eller anden måde lyst til at stille hende i samme bås ved
siden af Mona Sheik.
Og selv om de umiddelbart ligner sekulariserede muslimske kvinder, så tror
jeg ikke, at deres følelser for islam ligger langt fra hende
tørklædekællingen, der sammen med andre muslimer stævnede regeringen for
nylig.

J.

Fra : Egon Stich

Dato : 10-02-06 14:14

> [...]
> optager de ham, og så har de kompromitteret egne principper, eller også
> nægter de ham optagelse, hvilket for andre muslimer vil komme til at

Jeg tror desværre, at han i egen opfattelse virkelig er "moderat".
Og det kniber da en del med "moderat" opposition til stodderen?
Hende vi så i går i "Debatten", fandt det da fint, at der blev udsendt
alternative ambassadører, bevæbnet med tegninger.
Ligesom hun ikke fattede, hvad der mentes med islamister.

MVH
Egon

Fra : Jim

Dato : 10-02-06 01:41

> [...]
> snakke med ham mere. Jeg får hele tiden en fornemmelse af at han må have

De kalder ham allerede 'Komiske Akkari'.

Han giver mig kløe i pegefingeren.

J.

Fra : Tony

Dato : 10-02-06 02:14

> "Christian Sparre" <sparrez@gmail.com> skrev i en meddelelse

> De kalder ham allerede 'Komiske Akkari'.
>
> Han giver mig kløe i pegefingeren.
>
> J.

Trigger happy ?

Tony

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 10-02-06 02:38

Tony skrev:
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Trigger happy ?

Arh, sådan en halvuduelig lille bagvasker-knejt?

Han kunne så afgjort trænge til at få smurt sig et par solide
"håndmadder" på vej ud af landet som afskedsgestus, men jeg mener altså
at man skal spare på krudtet og gemme det til eventuelle terroristtyper.

Resten kan man passsende nøjes med at give nogle billige
envejsflybilletter...

Anders Peter Johnsen

Fra : Tony

Dato : 10-02-06 02:48

meddelelse news:43ebee83$0$47045$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Arh, sådan en halvuduelig lille bagvasker-knejt?
>
> Han kunne så afgjort trænge til at få smurt sig et par solide "håndmadder"
> på vej ud af landet som afskedsgestus,

Det får han helt sikkert også, når stormen har lagt sig.

Fra : Jim

Dato : 10-02-06 11:37

"Tony" <tonycarpediem@invalid> skrev i en meddelelse

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Trigger happy ?

Nejda.. overhovedet ikke.. ;0)

Fra : Tony

Dato : 09-02-06 23:09

"LR" <asda@das.dd> skrev i en meddelelse
> Ja, Ahmed Akkari spurgte på TV2, hvordan man melder sig ind i Moderate
> Muslimer fordi han føler sig som en moderat muslim.

> - Lasse

Han er godt klar over at jorden brænder under ham.

Tony

Fra : Fjollefrans

Dato : 09-02-06 23:50

> Han er godt klar over at jorden brænder under ham.

han har da i hvert fald fået sig en god gang paranoia overfor
mediemanipulation, i går ville han kun lade sig interviewe i DR's
nyhedsstudie, direkte, og han havde også lidt kvaler med at lade TV2 optage
en meddelelse på arabisk som TV2 så kunne sende til diverse arabiske medier.

Fra : HrSvendsen

Dato : 09-02-06 23:27

LR wrote:
> Ja, Ahmed Akkari spurgte på TV2, hvordan man melder sig ind i Moderate
> Muslimer fordi han føler sig som en moderat muslim.

Hvis ikke de danske revuer tager den dreng under behandling til sommer, så
er dansk revu-kunst død og gået i museums-mode.

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 10-02-06 01:08

"HrSvendsen" skrev i en meddelelse

> Hvis ikke de danske revuer tager den dreng under behandling til
sommer, så
> er dansk revu-kunst død og gået i museums-mode.

Ja han er da også et studium værd. Hvordan kan granvoksne mænd have ham
som en overordnet leder eller koordinator, eller hvad det er hans
position består i? ? ?

Ruth

Fra : HrSvendsen

Dato : 10-02-06 01:31

Ruth Nielsen wrote:

> Ja han er da også et studium værd. Hvordan kan granvoksne mænd have
> ham som en overordnet leder eller koordinator, eller hvad det er hans
> position består i? ? ?

Jeg forstår det heller ikke. På den anden side har de radigale jo netop ved
sidste folketingsvalg fået sig et nyt folketingsmedlem af næsten identisk
snit (dog uden skægdun) som den meget unge mand fra det muhammedanske
trossamfund. Måske er det noget med, at man ser et stort lys i den unge mand
og glemmer at gøre en stor mand af ham .... langsomt.

Hvad lyset skulle være for nogen af de tos vedkommen skal jeg dog ikke kunne
sige.

Fra : Lyrik

Dato : 10-02-06 00:58

"LR" <asda@das.dd> skrev i en meddelelse
> Ja, Ahmed Akkari spurgte på TV2, hvordan man melder sig ind i Moderate
> Muslimer fordi han føler sig som en moderat muslim.
+++++++++++++++++++++++++++++
:)
Ja den søde dreng passer ikke ind i selskab med de fæle drenge. Han er bare
en Aarhusiansk? knægt som har leget araber. Nu har han opdaget de slemme
drenge som vil fordærve ham og så vil han hjem til mor Danmark.
Tag godt imod drengen og vær ikke for hårde ved ham, skal min opfordring
lyde.
Og til Ahmed vil jeg sige:"Hvis de moderate muslimer ikke vil have dig, så
er du velkommen i den danske folkekirke.))
Mob ham ikke. Han kan blive psykisk syg af det.
Til jer andre vil jeg sige:"Læs 1001 nats eventyr. Ikke den ene bog som står
på børnebiblioteket, men de 16 bind som er illustreret af hver sin danske
tegner.
Så får man et indblik i en på en gang grusom, men også morsom menneskeverden
med mennesker som dummer sig på de mest eventyrlige og morsomme måder. Ahmed
er som taget lige ud af persongalleriet. Træd direkte ind og oplev
khalifatet på nærmeste hånd.
En af dem Harun Al Rashid forærede engang danskerne en elefant. I
virkeligheden altså. Danskerne undrede sig meget over det enorme dyr med de
to haler. Der var ingen brugsanvisning med til den. Men skønt vore landsmænd
præsenterede den for al det kød den kunne spise, så døde den alligevel.))
Inden Ahmed får samme bekomst, så læs 1001 nat.

Hilsen
Jens

Fra : PerX ...

Dato : 10-02-06 09:28

In article <43ebb37e$0$2399$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, asda@das.dd
says...
> Ja, Ahmed Akkari spurgte på TV2, hvordan man melder sig ind i Moderate
> Muslimer fordi han føler sig som en moderat muslim.

Ja det er han måske også, det er jo det som er det ubehagelige.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 10-02-06 15:05

PerX ... wrote:
> In article <43ebb37e$0$2399$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, asda@das.dd
> says...

> Ja det er han måske også, det er jo det som er det ubehagelige.

Naser Khader burde have gjort sig selv en tjeneste ved bare at sige det
direkte til ham og landets seere: Beklager, vi skal ikke have sådan
nogle tvetungede forrædere der udøver landsskadelig virksomhed ved at
sprede løgne-historier, som dig i vores forening.

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Konrad

Dato : 10-02-06 14:45

"LR" <asda@das.dd> wrote in message
> Ja, Ahmed Akkari spurgte på TV2, hvordan man melder sig ind i Moderate
> Muslimer fordi han føler sig som en moderat muslim.

Han må lide af moderat begrebsforvirring.

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-02-06 15:50

> "LR" <asda@das.dd> wrote in message
>
> Han må lide af moderat begrebsforvirring.

Husk han sammenligner sig med de fromme gutter han møder i MØ, og i forhold
til dem ER han moderat, - men det er jo alle.