Venligt men bestemt
Fra : B. Nice

Dato : 09-02-06 11:08

Så lige Ellemann forklare sig på Go'morgen Danmark.

Han argumenterede bl.a. for at vi danskere også må lære at indrette os
efter lidt andre spilleregler i en globaliseret verden. Og deri har
han jo selvfølgelig ikke helt uret. Men overfor dette argument kan man
jo så stille den religiøse leder fra London, Omar Bakri Mohammeds,
udtalelse om at i den globale landsby gælder islams love selvfølgelig
også i Danmark, hvorfor tegnerne kan stilles til ansvar efter islamisk
"lov".

Jeg skal ikke forklejne Ellemanns mangeårige erfaring med
udenrigspolitik, men med al respekt stammer den vist primært fra de
bonede gulve, hvor spillereglerne er nogen lidt andre end ude på
gaden.

Lad os i stedet hellere lytte til modige kvinder som Hirsi Ali og den
kvinde som var flygtet fra Iran og hvis navn jeg ikke lige husker, som
blev interviewet til TV2 nyhederne her til morgen. Begge er kvinder
der har haft realiteterne noget tættere inde på livet. Begge siger
samstemmende at det IKKE nytter at give efter på nogen måde.

Lad os lytte lidt til dem - og så i øvrigt smile venligt til dem vi
møder til dagligt, uanset om de er mørke i huden eller har ølmave.
Ellers bli'r her sgu ikke til at holde ud at være.

Fra : hanzen

Dato : 09-02-06 11:15

"B. Nice" <b__nice@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> møder til dagligt, uanset om de er mørke i huden eller har ølmave.
> Ellers bli'r her sgu ikke til at holde ud at være.

Nice
--
hilzen
hanzen

Give me back the Berlin wall
give me Stalin and St Paul
I've seen the future, brother:
it is murder. Leonard Cohen

Fra : HC

Dato : 09-02-06 12:11

> Lad os lytte lidt til dem - og så i øvrigt smile venligt til dem vi
> møder til dagligt, uanset om de er mørke i huden eller har ølmave.
> Ellers bli'r her sgu ikke til at holde ud at være.

Dejligt indlæg =)

HC

Fra : Bruno Christensen

Dato : 09-02-06 13:14

On Thu, 09 Feb 2006 11:08:26 +0100, B. Nice wrote:

> Lad os lytte lidt til dem - og så i øvrigt smile venligt til dem vi
> møder til dagligt, uanset om de er mørke i huden eller har ølmave.
> Ellers bli'r her sgu ikke til at holde ud at være.

Hørt.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-02-06 13:35

B. Nice fortalte:

> Lad os lytte lidt til dem - og så i øvrigt smile venligt til dem vi
> møder til dagligt, uanset om de er mørke i huden eller har ølmave.
> Ellers bli'r her sgu ikke til at holde ud at være.

Lad os møde dem med samme venlige taqiya-smil som de møder os. Bedre kan
jeg vist ikke gøre det.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 09-02-06 14:51

> [...]
> udtalelse om at i den globale landsby gælder islams love selvfølgelig
> også i Danmark, hvorfor tegnerne kan stilles til ansvar efter islamisk

Han sagde også at man skulle passe på hvad man siger fordi vi lever i et
globalt samfund
Jyllands-posten er vel ikke global. Det er nok ikke i mellemøsten man skal
finde læsere.
- er den overhovedet oversat til muslimsk?

Der er kun een grund til balladen og det er: herboende muslimer, med meget
stort had til alt hvad der er dansk.

/Mikael

Fra : B. Nice

Dato : 10-02-06 07:09

On Thu, 9 Feb 2006 14:50:37 +0100, "Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk>
wrote:

> [...]
>globalt samfund
>Jyllands-posten er vel ikke global. Det er nok ikke i mellemøsten man skal

Vi er nødt til at holde fast i, at hvad Jyllands-Posten bringer er et
anliggende mellem Jyllands-Posten og dens læsere, så længe de holder
sig inden for rammerne af dansk lovgivning - og længere er den ikke.

>- er den overhovedet oversat til muslimsk?

Nej, jeg ved det har været på tale på et tidspunkt, men det gik vist
nok i sig selv igen, da man ikke kunne skaffe en "dansk-muslimsk"
ordbog...

>Der er kun een grund til balladen og det er: herboende muslimer, med meget
>stort had til alt hvad der er dansk.

Jeg er sikker på du mente: "Herboende muslimer, hvoraf der er *nogen*
der har et stort had til alt hvad der er dansk".

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 10-02-06 10:39

> [...]
>
> Jeg er sikker på du mente: "Herboende muslimer, hvoraf der er *nogen*
> der har et stort had til alt hvad der er dansk".

Det er nu ikke min erfaring.
Såkaldte modrate muslimer, har en facade - prøv f.eks at gå dem på klingen.

/Mikael

Fra : Espen Schjønberg

Dato : 10-02-06 14:51

On 10.02.2006 10:38, Mikael Mortensen wrote:

> Det er nu ikke min erfaring.
> Såkaldte modrate muslimer, har en facade - prøv f.eks at gå dem på klingen.

De moderate muslimer prøver Peter Plys versjonen med å si at "det er
klart vi må ha ytringfrihet, men de skulle ikke ha trykket de
tegningene". ("både og, tak".)

Enten sier man at vi har ytringsfrihet, og da sier man også at man ikke
har noe med hva andre trykker, eller så sier man at vi ikke har
ytringsfrihet, og da kan man selvsagt gi seg til å kritisere andres aviser.

Det som vil stå igjen sterkest er at de "moderate" muslimer igjen (som i
Rushdie-saken) _ikke_ klarer å si nei til konformistene.

--
Espen

Noe er Feil[tm]