Var Abu Laban med til mordret på Anwar Sad~
Fra : Hikker

Dato : 09-02-06 10:33

Det er der blevet skrevet noget om herinde, passer det.? Og er der en
der har et link eller noget om det.?

Fra : Tveskaeg

Dato : 09-02-06 13:11

On Thu, 09 Feb 2006 10:33:14 +0100, Hikker <conesanex@yahoo.com>
wrote:

>Det er der blevet skrevet noget om herinde, passer det.? Og er der en
>der har et link eller noget om det.?

Jeg læste i pressen at har var udvist af egypten for at ophidse folk.

Senere blev han udvist at de forenede arabiske emirater for nøjagtigt
den samme ting.

Nogle muslimer mener at han er hemmeligt medlem af The muslim
brotherhood der siden 1922 har søgt at omdanne egypten til en islamisk
stat.

Han boede 3 - 4 år i italien hvor han sås jævnligt i en af de mest
rabiate moskeer i italien. Ofte kunne han ses i selskab med medlemmer
af Al-Gama'a al-Islamiyya der stod bag mordet på sadat.

Han kom til danmark i 1984, hans status kender jeg ikke så jeg ved
ikke om det som asylant at han fik opholdstilladelse men måske andre
kan bidrage.

I 1991 arangerede han en Al-Gama'a al-Islamiyya konference hvor den
blinde sheik Omar Abd el-Rahman b.la var inviteret og prædikede. Den
samme skiderik der nu afventer retssag i new york for medvirken til de
første WTC bombninger.

Han prædikede i en moske i brabrand før han flyttede til københavn,
den samme moske som Slimane Abderahmane frekventerede før
han rejste til afghanistan hvor han blev fanget af amerikanske styrker
og sendt til guantanamo.

Jo denne abu laban har sørme været et givtigt bekendtskab for danmark,
takke tvære den fremmedliderlighed der gennemsyrede landet i firserne
og halvfemserne og til dels stadig gør det.

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 09-02-06 17:02

"Hikker" <conesanex@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Det er der blevet skrevet noget om herinde, passer det.? Og er der en
> der har et link eller noget om det.?

Han har været anholdt, mistæmkt for medvirken.
Udsat for det han selv kalder mild tortur; men løsladt da det ikke blev
påvist.
Udvist af en del lande - jeg mener nu det var Kuwait og Saudi-Arabien før
det blev Ægypten.

ivan, århus

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 10-02-06 04:10

Hikker wrote:

> Det er der blevet skrevet noget om herinde, passer det.? Og er der en
> der har et link eller noget om det.?

Der står følgende på
http://dansk-svensk.blogspot.com/2006/01/expressen-publicerer-muhammed.html:

=== citat ===
En tråd af terror At Abu Laban har en svaghed for islamisk
fundamentalisme, fremgår imidlertid også af hans mange kontakter til
fremtrædende islamister, heriblandt topfolk fra den militante
islamistiske organisation Al-Gama'a Islamiya, der bl.a. stod bag mordet
på den egyptiske præsident Anwar Sadat i 1981 og siden har gennemført
utallige angreb på turister og politikere i Egypten. I 1990-91 var Abu
Laban f.eks. vært for organisationens åndelige leder, den blinde sheik
Omar Abd el-Rahman, da denne gæstede Danmark. Sheiken talte blandt andet
til de danske muslimer i Abu Labans moske, der dengang havde hjemme på
Vesterbrogade."
=== citat slut ===

Nærmere, altså, kontakt med organisationen der stod bag mordet på Sadat...

Henrik, Dianalund
...."En krone sparet (efter skat) er bedre end en krone tjent (før skat)"
...."Tænk som en klog mand, men forklar dig i folkets sprog" (W B Yeats)