Søvndals tvetungede tale?
Fra : Per Rønne

Dato : 09-02-06 07:17

I dagens Berlingske Tidende, Magasinet side 15, kan man bl.a. se
følgende læserbreve:

==
SF taler med to tunger
Hvor var det væmmeligt at se Villy Søvndal onsdag aften drive
indenrigspolitik på arabisk TV! Tænk, at han vil være bekendt – på
arabisk TV – at fortælle millioner af muslimer, at han er enig med dem
i, at vores statsminister handler imod arabiske interesser. Hvor lavt
kan man synke? Vi husker alle SFs fromme udtalelser fra forleden om, at
vi danskere nu virkelig må stå sammen, men nu er det tydeligt for alle,
at også SF taler med to tunger – akkurat som islamisterne! For SF står
indenrigspolitisk drilleri over vort lands interesser. SÃ¥ ved vi det!
Ruth Pilgaard, Thurøvej 23, Frederiksberg

Søvndal puster til ilden
Midt i den højtspændte situation dukker Villy Søvndal tirsdag op på den
arabiske Al-Jazeera TV-kanal med en stærk kritik af regeringens
håndtering af krisen. Bagklogskaben nåede uhørte højder måske påvirket
af, at Villy Søvndal aldrig før har haft ca. 50 millioner tilhørere. Det
er mere end på grænsen til landsskadelig virksomhed at puste til ilden
lige nu. Villy Søvndal mener jo selv, at man skal bruge ytringsfriheden
med omtanke. Han er selv den første til at glemme det. Hvis interesser
tjener Villy Søvndal egentlig?
Knud Riedel, Skodsborg Strandvej 220B, Skodsborg
==

Sig mig, hvad er egentlig realiteten bag dette? Jeg har naturligvis ikke
selv set udsendelsen; dels forstår jeg ikke arabisk, dels ligger Al
Arabia ikke i TDCs tv-pakke.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : B. Nice

Dato : 09-02-06 07:46

On Thu, 9 Feb 2006 07:17:17 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>
>Sig mig, hvad er egentlig realiteten bag dette? Jeg har naturligvis ikke
>selv set udsendelsen; dels forstår jeg ikke arabisk, dels ligger Al

Enig. Han har ellers overrasket yderst positivt i denne sag, men der
knækkede filmen da vist.

Fra : B. Nice

Dato : 09-02-06 08:03

On Thu, 09 Feb 2006 07:45:30 +0100, B. Nice <b__nice@hotmail.com>
wrote:

>Enig. Han har ellers overrasket yderst positivt i denne sag, men der
>knækkede filmen da vist.

Fejlpostning: Jeg svarede ikke på dit spørgsmål. Undskylder.

Fra : Per Rønne

Dato : 09-02-06 08:50

B. Nice <b__nice@hotmail.com> wrote:

> Fejlpostning: Jeg svarede ikke på dit spørgsmål. Undskylder.

Du kunne bare have anbragt din kommentar umiddelbart under et af
læserbrevene, og ikke efter det jeg så selv skrev ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : hanzen

Dato : 09-02-06 08:28

> [...]
>
> Sig mig, hvad er egentlig realiteten bag dette? Jeg har naturligvis ikke
> selv set udsendelsen; dels forstår jeg ikke arabisk, dels ligger Al

Noget med at regeringen havde håndteret sagen forkert.
--
hilzen
hanzen

Fra : Per Rønne

Dato : 09-02-06 10:05

hanzen <hanzen@mailmeikke.dk> wrote:

> Noget med at regeringen havde håndteret sagen forkert.

Nu er det jo faktisk ikke alle der mener, at regeringen havde håndteret
sagen forkert, og ikke alle der mener, at et møde med ambassadørerne,
hvor statsministeren forklarede at han skam da ikke hverken ville eller
kunne overtræde grundloven, og straffe JP, at det ville have »dæmpet
gemytterne ned«.

Men det er da rigtigt nok at den ægyptiske ambassadør senere har givet
udtryk for sin glæde over afvisningen, da det ellers havde været sværere
at rejse stormen i den arabiske verden. Reelt er der nok tale om at der
hele tiden har været en anden agenda end karikaturerne; mon ikke den har
drejet sig om en dansk udlændingepolitik, der har stoppet
masseinvandringen af muslimer, og dermed rimeligt effektivt har stoppet
tendenserne mod at danskerne kom til at udgøre en etnisk og religiøs
minoritet i et fremtidigt islamisk Danmark.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : hanzen

Dato : 09-02-06 10:37

> [...]
> hvor statsministeren forklarede at han skam da ikke hverken ville eller
> kunne overtræde grundloven, og straffe JP, at det ville have »dæmpet

Søvndal mener jo at regeringen er skyld i alle ulykker og det fortalte han
så "de rettroende"

> [...]
> tendenserne mod at danskerne kom til at udgøre en etnisk og religiøs
> minoritet i et fremtidigt islamisk Danmark.

Det er nok humlem i hele miseren.
Jeg synes desuden medierne skulle blive lidt mere kritiske over for den
muslimske verden. Sæt lidt fokus på forholdene for kristne (for ikke at sige
jøder) i den del af verden. Det virker som om de for enhver pris bare vil
have fred. Fortæl dem dog at de har mere brug for os end vi har for dem, og
hvis de har en regel om at deres forbandede profet ikke må tegnes så gælder
den regel altså kun for muslimer.

--
hilzen
hanzen

Give me back the Berlin wall
give me Stalin and St Paul
I've seen the future, brother:
it is murder. Leonard Cohen

Fra : Jim

Dato : 09-02-06 11:40

> [...]
> arabisk TV – at fortælle millioner af muslimer, at han er enig med dem
> i, at vores statsminister handler imod arabiske interesser. Hvor lavt

"Danser med imamer" (Villy Søvndal's indianernavn) taler med kløvet tunge.
Jeg gad vide om han dyrker horisontal tamtam i sin wigwam med "Dunede
Slange" (Akkari)?

J.