Fase eller udnyttelse?
Fra : TBC

Dato : 08-02-06 20:33

»Jeg er ikke i tvivl om, at Iran og Syrien er gået ud for at opflamme
følelser for at bruge det til egne formål«, siger Condoleezza Rice.

Anklagen kommer efter, at den britiske ambassade i Iran er blevet
angrebet.

.....Kan man betragte det som et tegn på at vi er på vej imod næste
fase i denne ulykkelige situation, eller blot sådan at situationen
benyttes som et element i de større dagsordener i verdensforholdene?

TBC

Fra : jodem

Dato : 08-02-06 21:00

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse

[...]

Afgjort det sidste, men er der nogen større forskel?

Fra : Sirannon

Dato : 08-02-06 21:12

[...]

Jeg er ikke sikker på, jeg forstår, hvad du mener med "den næste fase". Men
der er ingen tvivl om at den her tåbelige sag lige pludselig indgår i det
storpolitiske spil dernede.
Iran bruger den til at samle lidt arabisk sympati op til hele "atomstriden"
med Vesten. Saudi Arabien prøver at aflede opmærksomheden fra hele
pilgrimskatastofen i Mekka. Og over det hele gælder det om at bevise,
hvilket land, der forsvarer troen bedst. Af størst betydning er det, at det
trækker opmærksomhed væk fra Iran og deres atomprogram.