Hatten af for Reimer Bo
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 08-02-06 18:49

Jeg så lige Reimer Bo tage Akkari under "kærlig behandling" i DRs
TV-Avis 18.30: Der fik Akkari vist lige et par borgerlige sandheder
serveret i et efter omstændighederne høfligt, men også meget bestemt
tonefald...

"Ahmed Akkari: Du sidder og kører rundt i det..."

"Kan du forstå, hvis der er folk der nu sidder derude og tænker: Dén
mand lyver?"

Se det selv på nettet, når det bliver lagt der...

Anders Peter Johnsen

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-02-06 18:54

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:43ea2f1c$0$47007$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

> [...]
> TV-Avis 18.30: Der fik Akkari vist lige et par borgerlige sandheder
> serveret i et efter omstændighederne høfligt, men også meget bestemt

Enig. Rart at se, at også TV-journalister kan miste tålmodigheden uden at
miste besindelsen.

> "Ahmed Akkari: Du sidder og kører rundt i det..."

Hvilket han gjorde.

> "Kan du forstå, hvis der er folk der nu sidder derude og tænker: Dén
> mand lyver?"

Hvilket han gjorde.

--
-Jens B.
http://www.supportdenmark.com - Denmark needs your support

Fra : Lapzig

Dato : 08-02-06 20:27

> Hvilket han gjorde.

> Hvilket han gjorde.

Det var nærmest tåkrummende pinligt.

Fra : Bo Warming

Dato : 09-02-06 08:45

> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
> Enig. Rart at se, at også TV-journalister kan miste tålmodigheden
> [...]

1. Overfor umælende dyr har en skærmtrold som Reimer Bo let spil.
Engang var han overfor Ole Kreiberg vedr revisionisme, og det var
Reimer Bo, der var i AhmedAkkari-rollen som den undvigende og sølle.
Reimer Bo er hård omd Pia, som er hans ligemand, og har gavn af hans
hårdhed, der viser hendes grundige forarbejde.
Jeg inviteres kun i TV om ligegyldige luderkunde-emner.Reimer Bo tør
ikke lide nederlag som han gjorde mod Ole Kreiberg.

2. Egon Stich + sætter sig på muslim-niveau med replik som følgende
svar under Kim Vestergaards

> Det er i hvert fald helt sikkert, at han ikke kan bevæge sig rundt
> på vor
> havn i dagslys, uden at finde ud af, om han kan svømme.

Akkari skal smides ud af landet, ikke i vandet - sammen med
hundredtusinder er ikke er bedre

Det er ved antal og ideologi de knap ½ mio danske muslimer er
dødsensfarlige. Få ikke falsk tryghed ved at enhver 1 G'er kan
nedlægge Akkari i et studie med fair play
Reimer Bo luller os i søvn at når en nydanskerleder er dum, så har vi
intet at frygte
Faren er, at demokrati ikke lønner de kloge, men de mange, og de er
snart flest, sammen med godhedsindustrien - der er klog som Reimer Bo
and then some.

Fra : Alucard

Dato : 09-02-06 21:59

On Thu, 9 Feb 2006 08:44:32 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Jeg inviteres kun i TV om ligegyldige luderkunde-emner.Reimer Bo tør
>ikke lide nederlag som han gjorde mod Ole Kreiberg.

Du kan sgu ikke bilde mig ind at nogen som helst kan lide nederlag i
en diskussion med Ole Kreiberg.....

Fra : Bo Warming

Dato : 10-02-06 04:41

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> wrote in message

> Du kan sgu ikke bilde mig ind at nogen som helst kan lide nederlag i
> en diskussion med Ole Kreiberg.....

Læs på hans hjemmeside www.patriot.dk om revisionisme

Se om du kan finde et svagt punkt.

Lad os mødes alle tre plus en sekundant.

Få er så vidende om WW2-facts og har mod til at gå op mod
vanetænkningen som han, men hvis du tror at du står stærkere så saml
dine tanker og ring 35861000 - eller gå imod hans mange gode
revisionisme indlæg på usenet i de sidste 14 år

Fra : Alucard

Dato : 10-02-06 09:59

On Fri, 10 Feb 2006 04:40:39 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>dine tanker og ring 35861000 - eller gå imod hans mange gode
>revisionisme indlæg på usenet i de sidste 14 år

At diskutere med Ole Kreiberg er lige så meget spild af tid, som at
diskutere med en der mener at WTC blev sprunget i luften af CIA....

Fra : Pjensen73

Dato : 08-02-06 18:57

> [...]
> lyver?"
>

> Se det selv på nettet, når det bliver lagt der...

Ja, det så jeg også.
Og Akkari kunne ikke rigtig svare på Reimer Bos spørgsmål, selvom det
var et ja og nej spørgsmål.

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-02-06 19:32

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Og Akkari kunne ikke rigtig svare på Reimer Bos spørgsmål, selvom det
> var et ja og nej spørgsmål.

Som Per Vadmand skriver: Der er spørgsmål, man ikke kan svare ja eller nej
til.

Det må være en debatteknik, de lærer i foreningen "Danmark muslimsk nu!"

Fra : Pjensen73

Dato : 08-02-06 19:49

> [...]
> til.
>
> Det må være en debatteknik, de lærer i foreningen "Danmark muslimsk nu!"

Ja, det har du ret i, men Reimer Bo kom jo netop med et simpelt Ja
eller Nej spørgsmål.

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-02-06 19:55

> Ja, det har du ret i, men Reimer Bo kom jo netop med et simpelt Ja
> eller Nej spørgsmål.

Ja, det var sådan set også min pointe.

Fra : Bo Warming

Dato : 09-02-06 08:24

> [...]
> eller nej til.
>
> Det må være en debatteknik, de lærer i foreningen "Danmark muslimsk

Det klassiske spørgsmål, som næsten alle helst ikke vil skulle besvare
med kun JA eller NEJ er

"Er du holdt op med at slå din kone"

Fra : Jim

Dato : 08-02-06 19:02

> [...]
> lyver?"
>

> Se det selv på nettet, når det bliver lagt der...

Jeg rullede rundt af grin over at se den løgner blive taget godt og grundigt
med bukserne nede.
Nu får Kim Larsen sikkert assosiationer, men dem må han så nyde, som han har
lyst til.
Jeg fryder mig over, at gnomen er afsløret i fusk og bedrag, så det driver
ned ad nakken på ham.
Og han blev trukket rundt i sine pubertetsdun, så han blev helt rundtosset.
Han kunne simpelthen ikke forsvare sit stunt.

Fra : Michael Laudahn

Dato : 08-02-06 19:14

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> schrieb im
Newsbeitrag news:43ea2f1c$0$47007$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> lyver?"
>

> Se det selv på nettet, når det bliver lagt der...

Det jeg altid siger: Hele fænomenet er bare gruppeåndsvaghed i n-te potens.

Bliv ved med at sige sandheden, højlydt og tydeligt, som den lille dreng fra
mester Andersens kejser-eventyr, og tidligere eller senere bryder hele
løgnmakværket sammen.

Men så skal vi passe på når de nye strukturer etableres, at der ikke bliver
lavet de principielt samme fejl igen. Og denne risiko er meget stor.

--
>.)

Unter blinden ist der einäugige könig.

http://worldimprover.net/

Mohammed-karikaturen: http://cryptome.org/muhammad.htm

Mehr Mohammed-karikaturen: http://retecool.com/comments.php?id=13539_0_1_0_C

Der demaskierte islam (englisch):
http://www.chronwatch.com/content/contentDisplay.asp?aid=19381&catcode=13

Worte eines ex-mohammedaners (englisch):
http://www.faithfreedom.org/comics/introduction.htm

Die förderer der migration (englisch):
http://en.wikipedia.org/wiki/Kevin_B._MacDonald#Jewish_role_in_facilitating_mass_immigration

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 08-02-06 20:16

Vær venlig at undlade at blande dig i danske forhold.

Michael

Fra : HrSvendsen

Dato : 08-02-06 20:31

Michael Kirkegaard wrote:
> Vær venlig at undlade at blande dig i danske forhold.

I lige måde da.

Fra : jodem

Dato : 08-02-06 21:01

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> I lige måde da.
Hov, hov. Har vi ytringsfrihed eller ej?

Fra : HrSvendsen

Dato : 08-02-06 22:42

jodem wrote:
> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Hov, hov. Har vi ytringsfrihed eller ej?

Absolut; men derfor må Kirkegaard da godt prøve at leve op til de krav, han
selv stiller til andre, eller?

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 10-02-06 18:16

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> I lige måde da.
Jeg er dansk statsborger.
Nazisten fra Tyskland er ikke dansk statsborger og når vi følger hans egen
forskruede retorik burde han blande sig uden om danske, svenske og norske
forhold.

Michael

Fra : Jim

Dato : 08-02-06 20:41

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Vær venlig at undlade at blande dig i danske forhold.

Hvad er dit problem?
Som jeg ser det, så har du et problem med folk, der sympatiserer med
Danmark, når de vil noget andet end dig?

Fra : Michael Laudahn

Dato : 08-02-06 21:04

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> schrieb im Newsbeitrag

> Vær venlig at undlade at blande dig i danske forhold.

Taler du med mig?!

At indvandringen ikke er et dansk fænomen er opgået for dig?

Også måske at jeg deltager i en del NGer i flere lande, i deres pågældende
sprog?

Hvor ligger dit problem?

Jeg foreslår du investerer din energie i at stide mod indvandringen, ikke
mod mig.

Skulle du tilhøre de rødgrønne rodehoveder (jeg har ikke passet på hver
eneste deltager her), så kan du dog ligeså godt glemme det jeg har sagt.

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 10-02-06 18:24

"Michael Laudahn" <ml@worldimprover.net> skrev i en meddelelse

> "Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> schrieb im Newsbeitrag

> Taler du med mig?!

Nej, til dig

> Også måske at jeg deltager i en del NGer i flere lande, i deres pågældende
> sprog?

Sproget er ligegyldig. Dit næsten perfekte danske gør dig ikke til dansker.
Lad folk som bor i Danmark om at løse Danmarks problemstillinger.
Flyt til Danmark og så kan du deltage i debatten.

> Skulle du tilhøre de rødgrønne rodehoveder (jeg har ikke passet på hver
> eneste deltager her), så kan du dog ligeså godt glemme det jeg har sagt.

Mener du dermed en 'halalhippie' eller en 'dhimmi'?
Nej, det gør jeg ikke. Jeg er medlem af det konservative folkeparti i
Danmark.
Jeg forlanger nuancer i debatten, ikke hovedløst bare 'dem' og 'os'

Jeg tror på tolerance, ved du hvad det er?

Michael

Fra : Egon Stich

Dato : 08-02-06 21:27

> [...]
bliver
> lavet de principielt samme fejl igen. Og denne risiko er meget stor.

Hvis blot man kan forhindre de kulturradiGale paphoveder i at fortsætte
deres felttog imod sund fornuft.
Men det varer desværre nok ikke længe, før de begynder at krybe frem fra
stenene igen.
Og siger, det er alle os andres skyld.
I hvert fald lader det da til, at affæren med skolebespisningen i kbhvn er
ordnet nogenlunde.

MVH
Egon

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 08-02-06 20:24

> [...]
>
> "Ahmed Akkari: Du sidder og kører rundt i det..."
>
> "Kan du forstå, hvis der er folk der nu sidder derude og tænker: Dén mand

Jeg syntes at det var rart at se hvorledes denne meget selvsikre unge mand
måtte vikle sig i ind lange latterlige forklaringer. Særligt bemærkede jeg
udsagnet om at "nogen" havde bragt billedet ud af rette sammenhæng. Det er
jo netop de gjorde da de drog til mellemøsten med det selvsamme billed.
Dette billede skulle illustrere danskernes bespottelse, nu viser det sig
tilsyneladende at billedet kommer til at bevise imamernes undergravende
virksomhed.

Jeg ser mig selv som et tolerant menneske, men her må jeg sige stop. Jeg har
ingenting til overs for disse religiøse ledere. Men derimod fortjener en
mand som Naser Knader stor respekt for hans forsøg på at afmystificere Islam
for danskerne ved at vise at muslimer er moderate.

Dette her måtte ske, selvfølgelig ville imamernes ballon briste. Deres
forsøg på god gammeldags propaganda mod vesten er slået fejl.

Michael

Fra : Per Rønne

Dato : 08-02-06 20:57

Michael Kirkegaard <flirtinggoose@hotmail.com> wrote:

> Dette her måtte ske, selvfølgelig ville imamernes ballon briste. Deres
> forsøg på god gammeldags propaganda mod vesten er slået fejl.

Lad os så se om det også gælder over for de opfanatiserede folkemasser.
Pøbelen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jan Svendsen

Dato : 11-02-06 20:36

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) skrev:

>Lad os så se om det også gælder over for de opfanatiserede folkemasser.
>Pøbelen.

Lidt eksempler:
Det var pøbelen, der skaffede Danmark af med enevældet og dannede
grundlag for vores demokrati.
Det var pøbelen, der revolutionerede og skabte demokrati i Frankrig.
Det var pøbelen, der afskaffede zaren i U.S.S.R
Det var pøbelen, der skabte ustabile tilstande i Iran.
Det var pøbelen, der væltede muren i Berlin.

Lad os nu ikke undervurdere denne størrelse.

http://www.oldielyrics.com/lyrics/john_lennon/imagine.html

--
Venlig hilsen
Jan Svendsen

Fra : Egon Stich

Dato : 11-02-06 21:20

"Jan Svendsen" <spam_ahead@svendsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det var pøbelen, der skabte ustabile tilstande i Iran.
> Det var pøbelen, der væltede muren i Berlin.
>
> Lad os nu ikke undervurdere denne størrelse.

Nej.
Det er da helt klart, at det er pøbelen, der må skaffe os af med denne
hedenske trussel.
Og håbe på, at det ved samme lejlighed kan lykkedes, at få den elitære
"humanistklasse" sat på plads, før de får gjort ubodelig skade på
demokratiet og friheden til at tænke, tro og mene, hvad man vil.

ES

Fra : Bo Warming

Dato : 12-02-06 00:32

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in message

> [...]
> "humanistklasse" sat på plads, før de får gjort ubodelig skade på
> demokratiet og friheden til at tænke, tro og mene, hvad man vil.

Pøbel eller plebejere er folkemasser især i storbyer - hovedsagligt
lavtlønnede arbejdere og arbejdsløse nassere.
De har ofte ladet sig styre til at forværre egne kår fx ved 1789 og
1917 revolutionerne

København 1948 havde civiliseret optog af rigeste bedsteborgere med
høj hat og jakkesæt til kongen, der var forberedt til af hensyn til
Sønderjyllandskrig at give dem en udvidelse af stænderforsamlingernes
gode , sindigt-afprøvede demokratiske folkerepresentation

Gorbatjov havde forberedt murens fald fordi alle i ØstEuropa var
trætte af den ineffektive planøkonomi som USA havde trykket ned over
hovedet på landene, for at holde dem økonomisk tilbage - ligesom
Tyskland bekæmpedes, også for at USA kunne blive verdensejer.

Iransk pøbel er et halenegerfænomen - grusomt som alt muhamedansk

Stormen på Bastillen kunne en skarpskytte have afværget, hvis ikke
aristokratiske ledere der ønskede at overtage kongens magt, havde fået
målrettet indsat en tossegod, uduelig kommandant, der valgte
overgivelse selvom den stærke fæstning på ingen måde var truet af
pøblens få skydevåben og og mange høtyve

Fra : Per Rønne

Dato : 12-02-06 06:07

Jan Svendsen <spam_ahead@svendsen.mail.dk> wrote:

> [...]
> Det var pøbelen, der skabte ustabile tilstande i Iran.
> Det var pøbelen, der væltede muren i Berlin.

dansk har ordene ganske forskellig betydning, også selv om dansk pøbel
kommer fra fransk peuple der igen kommer fra latin populus.

Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jan Svendsen

Dato : 12-02-06 22:51

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) skrev:

>Jan Svendsen <spam_ahead@svendsen.mail.dk> wrote:

[klip]

>dansk har ordene ganske forskellig betydning, også selv om dansk pøbel
>kommer fra fransk peuple der igen kommer fra latin populus.

Jeg kender skam godt forskellen, men det er jo 100% subjektivt, udfra
sympati for sagen, hvornår man benytter den ene betegnelse fremfor den
anden.

--
Venlig hilsen
Jan Svendsen

Fra : Per Rønne

Dato : 13-02-06 00:20

> [...]

> Jeg kender skam godt forskellen, men det er jo 100% subjektivt, udfra
> sympati for sagen, hvornår man benytter den ene betegnelse fremfor den

Jeg har nu intet besvær med at skelne mellem folk der brænder ambassader
af, og så folk der fredeligt går hen og stemmer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : HC

Dato : 08-02-06 20:48

> [...]
> lyver?"
>

> Se det selv på nettet, når det bliver lagt der...

Ja, den knægt skulle smides ud. Han har begået landsforræderi overfor det
land som har taget imod ham, ydet økonomisk bistand, etc, til idioten.

Ydermere forstår jeg ærlig talt ikke.... Overhovedet... At man har VALGT
denne klovn.... Til at repræsentere NOGET som HELST. Knægten kan jo IKKE
udtale sig sammenhængende, hans logik er forfejlet, etc. Det giver mig
virkelig ikke respekt for Islam, at høre denne snothvalp sidde og forsøge at
vride sig ud af det faktum, at de har løjet som ind i helvede.

Han har ingen validitet længere, og jeg håber ikke der bliver ytret mere af
de hjernedøde, selbestaltede imamer. Lad dem sejle i egen sø.

Basta.

Fra : hanzen

Dato : 08-02-06 21:22

"HC" <hc@(NOSPAM)coolcomics.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> vride sig ud af det faktum, at de har løjet som ind i helvede.

Han var den bedste de kunne finde i gruppen
--
hilzen
hanzen

Give me back the Berlin wall
give me Stalin and St Paul
I've seen the future, brother:
it is murder. Leonard Cohen

Fra : Per Rønne

Dato : 09-02-06 05:38

HC <hc@(NOSPAM)coolcomics.dk> wrote:

> [...]
> virkelig ikke respekt for Islam, at høre denne snothvalp sidde og forsøge at
> vride sig ud af det faktum, at de har løjet som ind i helvede.

Han kan tale dansk.

> Han har ingen validitet længere, og jeg håber ikke der bliver ytret mere af
> de hjernedøde, selbestaltede imamer. Lad dem sejle i egen sø.

Synes du at Abu Laban virker mere troværdig? Et problem er måske at de
andre, dem der sidder i baggrunden som hans dukkeførere, jo allerede har
mistet al troværdighed, og som man direkte har filmoptagelser af, hvoraf
det fremgår at de taler med reptiltunge ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lapzig

Dato : 08-02-06 20:49

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in message
> Se det selv på nettet, når det bliver lagt der...

Den er det allerede.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-02-06 11:04

Lapzig wrote:
> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in message

> Det var nærmest tåkrummende pinligt.

Det var lige før, lige før, lige før man kunne føle et picosekund
af medlidenhe......nej hvad er det jeg er ved at skrive.
Det var lige før jeg vækkede mine kollgaer af grin.

--

Christian

Fra : jodem

Dato : 09-02-06 11:33

Lapzig wrote:
> [...]

af medlidenhe......nej hvad er det jeg er ved at skrive.
Det var lige før jeg vækkede mine kollgaer af grin.

Der er desværre ikke noget at grine af. Den blanding af dumhed, uerfarenhed,
magtsyge, medieliderlighed og arabisk tankegang han demonstrerer er
livsfarlig.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 09-02-06 13:26

On Thu, 9 Feb 2006 11:33:05 +0100, jodem wrote:

> Der er desværre ikke noget at grine af. Den blanding af dumhed, uerfarenhed,
> magtsyge, medieliderlighed og arabisk tankegang han demonstrerer er
> livsfarlig.

Ja, og han har garanteret dansk statsborgerskab. Ham skal vi nok få det
"sjovt" med i fremtiden.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : jodem

Dato : 09-02-06 13:56

"Bruno Christensen" <news@lphund.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, og han har garanteret dansk statsborgerskab. Ham skal vi nok få det
> "sjovt" med i fremtiden.
>
> --
> Med Venlig Hilsen
> Bruno Christensen

Er det noget du ved?

Fra : Søren Nielsen

Dato : 09-02-06 16:41

jodem wrote:

> Er det noget du ved?

Jeg har ingen mulighed for at vide det. Men man kunne da forestille sig, at
hans gerninger ikke bliver set på med milde øjne fra nogen af siderne.

Søren

Fra : fribytteren

Dato : 09-02-06 15:04

Michael Laudahn skrev:

> [...]
> mester Andersens kejser-eventyr, og tidligere eller senere bryder hele

Pas på, for det er ikke kun muslimernes religion og deres religiøse
ledere, der kommer til at stå for skud. Mange af jer der sidder og
griner her, vil selv snart komme til at skulle erkende, at I går med
røven bar.

Hr. H.C.Andersen så mangt og meget, som han var nødsaget til at putte
ind under eventyrets uskyldrene historier, for stod han frem og sagde
tingene ligeud, da ville det finere borgerskab have lukket munden på
ham med megen vold og magt.

Nu var Hr. Andersen smart, han fortalte sandheden om løgn,
børnemishandling og andre modbydeligheder mod mennesker i eventyrform
og kun de der har menneskelig forstand kan forstå hvad han skrev.
Tåberne kan kun opfatte eventyrene som uskyldrene fortællinger og kan
ikke se sandheden om børnemishandling og andre menneskefornedrende
behandling af både børn og voksne.

Grin ikke for tidligt, for der vil også komme et barn og fortælle
omverden, hvor lidt I selv har af mentale evner til at være
menneskefornuftige, så længe I lader jer føre rundt ved næsen. For
det viser I fint at I bliver, når I fremkommer med jeres reaktioner
på, hvordan andre vildledte (eks. muslimer) mennesker reagerer.

Med venlig hilsen

Lars Kristensen

Fra : Bo Warming

Dato : 09-02-06 18:18

"fribytteren" <fribytteren@fribytteren.dk> wrote in message
[...]

BW: Det mest relevante eventyr vedr pædofili er
Kejserens Ny Klær

Masserne snobber for hvad de fine mener - og ser spøgelser ved højlys
dag

Den grimme ælling der kanøfles fordi den er aparte, er også relevant -
hvilke ellers?
Foruden nedenstående godbidder

"
"Uforskammet!", sagde den portugisiske and, "ligner De mig
med katten, det rovdyr! Ikke en ond blodsdråbe er der i mig; jeg har
taget mig af Dem og god omgang skal jeg lære Dem". Og så bed hun
hovedet af sangfuglen, den lå død. "Hvad er nu det!", sagde hun, "kunne
han ikke tåle det Ja, så var han såmænd ikke for denne verden. Jeg har
været som en moder mod ham, det ved jeg! For hjerte har jeg! Og alle
ænderne samlede sig om den lille døde sangfugl; ænderne har stærke
passioner, enten har de det med misundelse eller med medlidenhed, og
da der her ikke var noget at misunde, så var de medlidende."
H.C. Andersen

En kritik er enkelt mands mening, der tit kun viser os, om den
dømmende står over eller under den, han bedømmer. H.C. Andersen

Just fordi han ikke kunne få hende, tog kærligheden til. HC Andersen

"vi har brug for afvigere og extremister for at afgrænse vor egen
identitet"- og tiltrængte nye ideer opstår oftest i stærk modvind"(Andersen+,
"De måske udstødte")
Sandheden er ikke altid behagelig, men sandheden er det højeste! H.C.
Andersen