Fedekur!
Fra : Tina Holtz Uhre

Dato : 14-06-01 17:14

Er der nogle her i gruppen, der kender en god fedekur. Min hunkat har tabt
sig meget efter en graviditet. Jeg fodrer hende med tørfoder fra Olivers,
men det er som om, at det ikke lige er sagen. Hun får både torskerogn,
leverpostej og en gang imellem hendes livret: fedtegrever.
Hvad skal jeg give hende?
Må katte få fløde?

Hilsen Tina

Fra : Tina

Dato : 14-06-01 17:23

Giv hende bare fløde eller A 38! Detsuden kan du give hede killingefodder,
der er godt med "gods" i prøv evt. eukanuba jeg har endnu ikke mødt en kat
der ikke kunne lide det.

Tina

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 15-06-01 06:50

"Tina" <tina@tk.k-net.dk> wrote in message
> Giv hende bare fløde eller A 38! Detsuden kan du give hede killingefodder,
> der er godt med "gods" i prøv evt. eukanuba jeg har endnu ikke mødt en kat
> der ikke kunne lide det.

det har jeg!!!
nu snakker jeg så godt nok om deres voksen mad..... sweety NÆGTER at spise
det.... han vil faktisk hellere sulte end spise det.... magen til sære
kat
--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 15-06-01 08:22

> [...]
> men det er som om, at det ikke lige er sagen. Hun får både torskerogn,
> leverpostej og en gang imellem hendes livret: fedtegrever.

Ja, prøv med fløde (husk aldrig mælk) jeg er begyndt at putte Fiskefond i
fløden eller vand fra rejer/tun andet fiskevand Men min hunkat er ikke
så nem at narre, så hun tager ikke så meget af det.
Leverpostej er btw. meget usundt at give - jeg hørte det fra en dyrlæge der
også arbejder med ernæring, og hun frarådede leverpostej, faktisk er det
lige så usundt til mennesker sagde hun
Killingefoder er også en ide
Ellers kan du prøve med creme fraishe, jeg har hørt at katte som regel
hellere vil have 18 % end 38 %
Daggamle kyllinger tager kattene også på af, men det er ikke alle katte der
gider spise dem

Prøv dig frem, find noget katten kan lide og så kan du fodre en masse med
det

Venligst

Mette

Fra : Tina Holtz Uhre

Dato : 15-06-01 21:15

> [...]
der
> også arbejder med ernæring, og hun frarådede leverpostej, faktisk er det

Leverpostejen var egentlig også bare for at give hende NOGET!!
Men jeg vil prøve at give hende fløde og creme fraiche. Ellers må jeg koge
en kylling i ny og næ.

Hilsen Tina

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 16-06-01 14:15

> Leverpostejen var egentlig også bare for at give hende NOGET!!
> Men jeg vil prøve at give hende fløde og creme fraiche. Ellers må jeg koge
> en kylling i ny og næ.

Du behøver skam ikke koge kyllingen Den må hun godt få "rå" - og de
fleste katte elsker det.

- Mette

Fra : Tina Holtz Uhre

Dato : 16-06-01 22:19

> Du behøver skam ikke koge kyllingen Den må hun godt få "rå" - og de
> fleste katte elsker det.
>
> - Mette

Det var jeg ikke klar over. Men hvis jeg koger den holder den lidt længere i
køleskab en en rå.

Nu har hun fået kylling blandet med creme fraiche og fløde ved siden af. Og
hun guffede det i sig! Skønt at se

Hilsen Tina

Fra : Maria Fabæch

Dato : 15-06-01 09:01

Hejsa

"Tina Holtz Uhre" <lily@post.cybercity.dk> wrote in message
> Er der nogle her i gruppen, der kender en god fedekur. Min hunkat har tabt
Jeg vil gerne anbefale Royal canin sensible 33. Det er rigtig godt til at
fede op - kattene elsker det - og de får en flot pels - men husk at stoppe i
tide, så hun ikke bliver *for* fed. Du kan nok få en prøvepose hos
dyrehandleren.

mvh
Maria og Kattene
http://hjem.get2net.dk/maria

Fra : Bodil Nielsby

Dato : 15-06-01 11:13

Hvad med creme fraiche? Det kan mine katte spise uden at få dårlig mave...
mvh bodil

Fra : Tina

Dato : 15-06-01 19:28

Ang. eukanuba kitten tænkte jeg på deres nye udgave med bedre smag, det
lugter også klart bedre end meget andet kattefodder.

Tina

Fra : N/A

Dato : 15-06-01 12:36

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-06-01 12:36

d. 15/06/01 7:50 skrev Sabina Hertzum på sabina@worldonline.dk i artiklen
hnhW6.2760$VQ4.259894@news010.worldonline.dk:

> [...]
> nu snakker jeg så godt nok om deres voksen mad..... sweety NÆGTER at spise
> det.... han vil faktisk hellere sulte end spise det.... magen til sære

Donna og Ditte vil heller ikke - fik en prøve engang, jeg tænkte at jeg
kunne bruge det som sunde godbidder - I ved, bare det ikke er det samme som
hverdagsmaden. Men ikke om de ville. Det var absolut _ikke spiseligt_
--
Mange hilsner fra Ann R