Er Ellemann blevet åndssvag?
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 07-02-06 23:58

Sig mig, hvornår Fanden er Ellemann - af alle mennesker på denne jord -
begyndt at gå ind for at man skal føre fodnotepolitik?

Det er jo NØJAGTIG som at høre hans egne erklærede modstanderes "Shhhh,
ikke drille store, farlige Sovjet!" i 1980'erne, når han efterhånden
selv utidigt åbner munden for at forsvare Islamisk totalitarisme?

Er han mon blevet dybt dement på sine gamle dage eller hvad?

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3611621&forside

Tidligere udenrigsminister Uffe Ellemann-Jensen (V) mener at en løs­ning
på krisen om Muhammed-tegningerne ville være at Jyllands-Postens
ansvarshavende chefredaktør Carsten Juste siger sin stilling op.

"Når en chefredaktør erkender, at han har foretaget et fejl-jugement og
siger, at han ikke ville have gjort, som han gjorde, hvis han vidste,
hvad det førte til, så bør han sige sin stilling op," siger Uffe
Ellemann-Jensen til Jyllands­Posten. Ellemann-Jensen har før kaldt
tegning­erne en "pubertetsagtig demonstration"

Fra : Tony

Dato : 08-02-06 01:15

meddelelse news:43e925fb$0$47042$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> Ellemann-Jensen til Jyllands­Posten. Ellemann-Jensen har før kaldt
> tegning­erne en "pubertetsagtig demonstration"

Ignorer den olding.

Af og til ytrer(hø hø) han sig på en måde, jeg vil tilskrive, begyndende
senilitet .

Tony

Fra : ThomasB

Dato : 08-02-06 01:37

"Tony" <tonycarpediem@invalid> skrev i en meddelelse

> Af og til ytrer(hø hø) han sig på en måde, jeg vil tilskrive, begyndende
> senilitet .

Alkodement :)

Fra : Tony

Dato : 08-02-06 01:44

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse

> "Tony" <tonycarpediem@invalid> skrev i en meddelelse

> Alkodement :)

Netop, der var ordet : o D

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 08-02-06 03:47

ThomasB wrote:
> "Tony" <tonycarpediem@invalid> skrev i en meddelelse

> Alkodement :)

Venstremænd har det jo med dyr rødvin.... [Brixtofte f.eks. ]

Henrik, Dianalund
...."En krone sparet (efter skat) er bedre end en krone tjent (før skat)"
...."Tænk som en klog mand, men forklar dig i folkets sprog" (W B Yeats)

Fra : ThomasB

Dato : 08-02-06 14:51

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Venstremænd har det jo med dyr rødvin.... [Brixtofte f.eks. ]

Ja det siges der. De konservative plejer også at tage godt fra

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 08-02-06 15:43

ThomasB wrote:
> "Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@gmx.net> skrev i en meddelelse
>
> Ja det siges der. De konservative plejer også at tage godt fra

Jeps. Men de betaler selv for sprutten i stedet for at sende regningen
videre. [Men betonklodserne får så også en hård medfart engang imellem]

Fra : Egon Stich

Dato : 08-02-06 01:25

> [...]
> selv utidigt åbner munden for at forsvare Islamisk totalitarisme?
>
> Er han mon blevet dybt dement på sine gamle dage eller hvad?

Er det er den mentale sygdom han altid har lidt under, der har exkaleret?
Eller er han blevet for affældig til at fiske artsfæller, og søger nu
underholdning i rampelyset?
Under alle omstændigheder burde han holde sin kæft.
Hans tid er forbi.

ES

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 08-02-06 03:38

Anders Peter Johnsen wrote:
[...]
> [...]
> Ellemann-Jensen til Jyllands­Posten. Ellemann-Jensen har før kaldt
> tegning­erne en "pubertetsagtig demonstration"

Uffe Ellemann-Jensen lider blot af en generel mangel på vilje til
selvransagelse. Det er faktisk meget modent af Chefredaktøren at
indrømme, at "han ikke ville have gjort, som han gjorde, hvis han
vidste, hvad det førte til".

[Jeg ville være *langt* mere bekymret, hvis en redaktør gav udtryk for
at ville gentage det samme, hvis undskyldningen, der senere blev "trykt"
på deres egen hjemmeside, skal tages for pålydende]

Problemet er blot at den tidligere Udenrigsminister *burde* kende
Mellemøsten godt nok til at vide, at araberne søgte en undskyldning for
at eksplodere. Nu blev det lige disse tegninger, der fik hovedrollen,
men det kunne lige så godt have været dusinvis af andre ting, der havde
fremkaldt samme reaktion. *Hvis* det havde været tegningerne i sig selv,
var der sket noget længe før... Især det sidste *burde* han vide.

Uffe Ellemann-Jensen er vist aldrig kommet sig over at han aldrig blev
*stats*minister, og set i bagklogskabens lys er det vist godt det var
Schlüter der regerede i firserne, for UEJ er tydeligvis mere præget af
hvad der giver mest opmærksomhed i Pressen frem for at diskutere det
væsentlige i sagen.

Fra : TBC

Dato : 08-02-06 04:02

Egon Stich skrev:

> Under alle omstændigheder burde han holde sin kæft.
> Hans tid er forbi.

Så han ikke forstyrer alle "ytringsfrihedens frontkæmpere"?

TBC

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 08-02-06 05:01

TBC wrote:

> Så han ikke forstyrer alle "ytringsfrihedens frontkæmpere"?
> TBC

Jeps. Det er desværre niveauet når følelserne træder i stedet for fornuften.

Ganske som man oplevede i militæret når sergenten stod og sagde de tre
striber på hver skulder betød: "Jeg må alt" og "du må intet".... Den
slags magtbegær er, desværre, ret symptomatisk for den tolerance folk
selv forventer mens de selv kan vise intolerance overfor andre.

Ak. Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves...

Fra : Egon Stich

Dato : 08-02-06 15:11

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
Egon Stich skrev:

> Under alle omstændigheder burde han holde sin kæft.
> Hans tid er forbi.

Så han ikke forstyrer alle "ytringsfrihedens frontkæmpere"?

TBC

Den sørgelige sandhed er nok snarere, at denne afdankede lystløgner her går
dansk industris ærinde.
Hvad angår dette, at kæmpe for ytringsfriheden, må man konstatere, at det i
hvert fald ikke er fra "elitens" side, man skal vente noget.
Disse naive tåber bør udelukkes fra det bedre selskab.

ES

Fra : Barfly.

Dato : 08-02-06 07:06

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in message
> [...]
> utidigt åbner munden for at forsvare Islamisk totalitarisme?
>
> Er han mon blevet dybt dement på sine gamle dage eller hvad?

jeg tror Ellemann tænker på Nationen, og vil 'redde' Danmark.

Fra : Egon Stich

Dato : 08-02-06 15:18

"Barfly." <unvalid@(SSSSS)mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in message

> jeg tror Ellemann tænker på Nationen, og vil 'redde' Danmark.

Han tænker ikke på danmark, men på dansk industris interesser.
Heroverfor viger alt i denne personages opfattelse.

ES

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 08-02-06 10:05

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in message
> Sig mig, hvornår Fanden er Ellemann - af alle mennesker på denne jord -
> begyndt at gå ind for at man skal føre fodnotepolitik?

Han har måske placeret ministerpensionen i ferieboliger i Tyrkiet.

Fra : Martin

Dato : 08-02-06 10:37

Anders Peter Johnsen skrev:

> [...]
> ikke drille store, farlige Sovjet!" i 1980'erne, når han efterhånden
> selv utidigt åbner munden for at forsvare Islamisk totalitarisme?

Ellemann har altid fordømt den sovjetiske imperialisme, men han vender
det hele lidt på hovedet synes jeg, idet han var den første danske
politiker, der hyldede de nazister - indbefattet danske
'østfront'soldater - som prøvede at holde Den Røde Hær tilbage,
da den befriede de baltiske lande for den nazityske besættelse - og
derpå fortsatte til Berlin og afslutningen på det tyske
overherredømme i Europa og besættelsen af Danmark.

Det runger jo generelt lidt hult når Venstre-politikere taler dunder
om samarbejdspolitiken, når det nu er V og R der totalt mangler
modstandshelte. De findes til gengæld i hobetal blandt K, S og
kommunister.

Interessant er også Fogh´s opfordring til Putin om at sige undskyld
til balterne for 60 års besættelse. Nazi-Tyskland invaderede Baltikum
og alene fra Letland fik de 150.000 frivillige SS folk.
http://www.aeronautics.ru/archive/wwii/baltic_nazis/latvia/
Disse lettere, bl.a 1. lett. 15. SS gre.div stod f.eks for
transporterne. Så det var ikke småting de kunne prale af.

Ja, de tomme tønder buldrer højt i Venstre for tiden.

Mvh
Martin

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-02-06 10:58

Svar fra Carsten Juste: http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3544612/

--

Christian

Fra : DS

Dato : 08-02-06 11:34

> Svar fra Carsten Juste: http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3544612/

Fedt svar!

Det kan ikke siges bedre.

DS

Fra : Per Rønne

Dato : 08-02-06 11:14

> [...]

> på krisen om Muhammed-tegningerne ville være at Jyllands-Postens
> ansvarshavende chefredaktør Carsten Juste siger sin stilling op.

Han har jo hele tiden kunnet leve med den udlændingepolitik, som bl.a.
De Radikale fik igennem i 1981, og har tydeligvis aldrig brudt sig om
VKO-flertallets politik på det område.

Han er om ikke en røst fra graven [ikke endnu], så en røst fra fortiden.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kurt Harald Nedergaa~

Dato : 08-02-06 12:56

> [...]
> Ellemann-Jensen til Jyllands­Posten. Ellemann-Jensen har før kaldt
> tegning­erne en "pubertetsagtig demonstration"

Han er født dement, derfor nød han tiden som sende bud med fodnoterne, han
skal ikke tale om andres pubertet.

Kurt

Fra : Bo Warming

Dato : 08-02-06 17:11

"Kurt Harald Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote in
message news:43e9dc39$0$2487$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
>
> Han er født dement, derfor nød han tiden som sende bud med
> fodnoterne, han skal ikke tale om andres pubertet.

Ellemann var lige ved at blive vor statsminister

Når folk fyres med ære, sparkes de opad, og jeg tror FranceSoir
redaktøren får særlig godt job nu. Det gør Juste også

At han trækker sig, viser hvor farlig Islam er, så lad ham blot få
held med det forslag.

Vi bør lære at provokere muslimerne ENDNU MERE, og tillade at man
ytrer sig uden at tænke sig om først, spontanitet er ærlighed.

At Hvilshøj nu omsider har lært aldrig at lytte til imamer er et
fremskridt

WahidPetersen - har han opbakning fra andre end journalister?

Fra : Hikker

Dato : 08-02-06 13:42

On Tue, 07 Feb 2006 23:58:06 +0100, Anders Peter Johnsen
> [...]

>Ellemann-Jensen til Jyllands­Posten. Ellemann-Jensen har før kaldt
>tegning­erne en "pubertetsagtig demonstration"

Han må været påvirket af noget, man kan kun ryste på hovedet af ham,
han har intet begreb om virkeligheden.

Fra : Thomas J.

Dato : 08-02-06 14:46

Den Tue, 07 Feb 2006 23:58:06 +0100 sendte Anders Peter Johnsen
<anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>selv utidigt åbner munden for at forsvare Islamisk totalitarisme?
>
>Er han mon blevet dybt dement på sine gamle dage eller hvad?

Det er der andre der har en mistanke om:

Men så igen: Øffemanden har jo brune øjne og overskæg.....
hmmmmm...hvad er det nu lige det minder mig om....nå, det må vi vende
tilbage til senere.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04 (26.870 km)

Fra : Mark Jensen

Dato : 08-02-06 14:55

On Wed, 08 Feb 2006 14:45:30 +0100, Thomas J.
<dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk> wrote:

>Det er der andre der har en mistanke om:
>http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=334180

Hehe. Man skal dog lige have det forbehold at deres (Engells og
Ellemans)kemi aldrig har været god.

Men pudsigt, hvor jeg altid mente at Ellemann var fantastisk og
Engells en total løgnagtig og falsk politikertype (og jeg fastholder
at jeg finder ham aldeles usympatisk som person) må jeg konstatere at
jeg er væsentlig mere enig med Hans Engell nu.