Muslimer vs. danskere
Fra : Jens Bruun

Dato : 07-02-06 21:20

Jeg har bemærket, at alle parter konsekvent taler om muslimer hhv. danskere.
Selv de særdeles velformulerede 2. generations top-muslimer benytter
konsekvent dén sondring.

Der er trods alt noget, vi er enige om.

Det, vi oplever herhjemme i disse dage, er en konfrontation mellem muslimer
og danskere (global set er det en konfrontation mellem muslime og alle os
andre). Religiøse muslimer er _altid_ muslimer først, dernæst
palæstinensere/tyrkere/pakistanere osv. Først til allersidst er de måske
danskere, selvom de er født og opvokset i dette land. De bliver _aldrig_
integreret - heller ikke i 4., 5., 6. eller 7. generation.

--
-Jens B.
http://www.supportdenmark.com - Denmark needs your support

Fra : Peter Mogensen

Dato : 07-02-06 22:02

Jens Bruun wrote:
> Jeg har bemærket, at alle parter konsekvent taler om muslimer hhv. danskere.

Så er du godtnok god til kun at bemærke hvad dem som ønsker en konflikt
taler om.

Det her er ikke en konflikt mellem muslimer og danskere. Det er en
konflikt mellem ekstremister på begge sider.

Peter

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-02-06 22:08

"Peter Mogensen" <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> skrev i en meddelelse

> Så er du godtnok god til kun at bemærke hvad dem som ønsker en
> konflikt taler om.

Så du vil betvivle, det er sådan, _alle_ parter sondrer? Følger du
overhovedet med? Senest i TV2-høringen i eftermiddags: Samtlige deltagere
benyttede konsekvent betegnelsen muslimer hhv. danskere. Det er sådan, alle
parter ser realiteterne.

> Det her er ikke en konflikt mellem muslimer og danskere. Det er en
> konflikt mellem ekstremister på begge sider.

Jaja, lad os nu se.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 07-02-06 22:13

Jens Bruun wrote:
> Så du vil betvivle, det er sådan, _alle_ parter sondrer?

Ja.

Din påstand om "_alle_" er generelt ustabil. Der behøves kun 1
modeksempel for at den er forkert.
Jeg sondrer ikke sådan. Ergo: Du tager fejl.

Peter

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-02-06 22:16

> Din påstand om "_alle_" er generelt ustabil. Der behøves kun 1
> modeksempel for at den er forkert.

Jamen så tag dog udfordringen op og giv mig ét eksempel fra debatterne i TV,
hvor denne sondring ikke forekommer.

> Jeg sondrer ikke sådan. Ergo: Du tager fejl.

Jeg formulerede mit første indlæg lidt svagt. Jeg taler om debatterne i TV.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 07-02-06 22:28

Jens Bruun wrote:

> Jamen så tag dog udfordringen op og giv mig ét eksempel fra debatterne i TV,
> hvor denne sondring ikke forekommer.

Næe... det forekommer mig ganske irellevant. Når journalister indbyder
til debat tager de selvfølgelig folk ind med markante synspunkter. Det
betyder ikke at _alle_ tænker sådan.

> Jeg formulerede mit første indlæg lidt svagt. Jeg taler om debatterne i TV.

Ok...
Så vidt jeg ved har både Naser Khader og Mona Eltahawy sagt ca. det
samme som jeg sagde.

Peter

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-02-06 22:37

> Så vidt jeg ved har både Naser Khader og Mona Eltahawy sagt ca. det
> samme som jeg sagde.

Naser Khader sondrer. Sherin Khankan sondrer. Abu Laban sondrer. Tøger
Seidenfaden sondrer. Ahmed Akkari sondrer. JP sondrer. Villy Søvndal
sondrer. Hende den totalt-tildækkede
palæstinenser/læge/enhedsliste-fundamentalist sondrer.

Selv om du ikke er enig med mig, så prøv for sjov skyld at holde lidt øje
med det i fremtiden. Jeg finder det tankevækkende, at selv de kræfter, der
påberåber sig neutralitet og som er dialogsøgende, ubevidst sondrer.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 07-02-06 22:51

Jens Bruun wrote:
> [...]
> sondrer. Hende den totalt-tildækkede
> palæstinenser/læge/enhedsliste-fundamentalist sondrer.

Jeg kan også lave en liste: Rasmus klump sondrer. Mondrad og rislund
sondrer, Maren i kæret sondrer.

Hvad kan jeg bruge din liste til? Jeg er bedøvende ligeglad med om Ahmed
Akkari og Abu Laban sondrer. De er jo netop blandt dem som ønsker at
gøre en sag ud af det.
Om Naser Khader sondrer ser åbenbart ud til at være et spørgsmål om
fortolkeninger. Du dokumenterer intet om hvorfor du mener han sondrer.
IMNSHO er det ikke at "sondre" at oprette et netværk for muslimer for at
vise at man IKKE kan sondre sådan. Det er faktisk det modsatte.

Peter

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-02-06 22:54

> Du dokumenterer intet om hvorfor du mener han sondrer.
> IMNSHO er det ikke at "sondre" at oprette et netværk for muslimer for
> at vise at man IKKE kan sondre sådan. Det er faktisk det modsatte.

Jeg konstaterer blot, at alle toneangivende debattører, repræsenterende alle
aspekter og sider i denne sag, konsekvent sondrer mellem "muslimer" og
"danskere". Dét faktum var åbenbart for svært for dig at fordøje og forholde
dig til.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 07-02-06 22:58

Jens Bruun wrote:
> Jeg konstaterer blot, at alle toneangivende debattører, repræsenterende alle
> aspekter og sider i denne sag,

Fejl 1

> konsekvent sondrer mellem "muslimer" og
> "danskere".

Fejl 2

> Dét faktum var åbenbart for svært for dig at fordøje og forholde
> dig til.

Fejl 3 ... du har ikke dokumenteret noget "faktum". Du er kommet med en
subjektiv holdning og kan ikke forstå hvorfor ikke alle er enige.

Peter

Fra : Henri Gath

Dato : 07-02-06 22:13

> [...]
>
> Det her er ikke en konflikt mellem muslimer og danskere. Det er en
> konflikt mellem ekstremister på begge sider.

Øh...hvor ser du ekstremisterne på den ikke-muslimske side? De brænder da
ikke ambassader af?

Fra : Peter Mogensen

Dato : 07-02-06 22:24

Henri Gath wrote:
> "Peter Mogensen" <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> skrev i en meddelelse
>

> Øh...hvor ser du ekstremisterne på den ikke-muslimske side? De brænder da
> ikke ambassader af?

Det man først bliver blind på er øjnene.
Du læser også denne nyhedsgruppe, ikk'?
Har du slet ikke bemærket den oppiskning af stemningen, der er her.. med
både bifald til trusler om vold mod muslimer og subjektiv sprogbrug som
"pikspiller" o.s.v. om muslimer.

Det er ikke "DE" som i "muslimerne", der brænder ambassader af. Det er
_ekstremiske_ muslimer.

Peter

Fra : T.Liljeberg

Dato : 08-02-06 15:58

On Tue, 07 Feb 2006 22:01:36 +0100, in dk.politik Peter Mogensen
<apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> wrote:

>Det her er ikke en konflikt mellem muslimer og danskere. Det er en
>konflikt mellem ekstremister på begge sider.

Hvis man holder fast på ytringsfrihed og avisens ret til at trykke
tegningerne, så er man ekstremist? Måske er det korrekt, men man
bliver i så fald mindet om Goldwaters pointe:
"Extremism in the defense of liberty is no vice; moderation in the
pursuit of justice is no virtue."

Fra : B. Nice

Dato : 07-02-06 22:40

On Tue, 7 Feb 2006 21:20:22 +0100, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> [...]
>danskere, selvom de er født og opvokset i dette land. De bliver _aldrig_
>integreret - heller ikke i 4., 5., 6. eller 7. generation.

Jeg vil nu snarere kalde det en kulturkamp. Muslimer er primært
muslimer af kulturelle årsager ligesom vi primært er medlemmer af
folkekirken af kulturelle årsager.

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-02-06 22:44

"B. Nice" <b__nice@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Muslimer er primært
> muslimer af kulturelle årsager ligesom vi primært er medlemmer af
> folkekirken af kulturelle årsager.

Dén sammenligning holder ikke en meter.

Fra : B. Nice

Dato : 07-02-06 23:36

On Tue, 7 Feb 2006 22:44:00 +0100, "Jens Bruun"

Fordi?

Fra : Henri Gath

Dato : 08-02-06 00:15

> Fordi?

Læs lige lidt om emnet Islam inden du udtaler dig om det her

Fra : B. Nice

Dato : 08-02-06 00:31

On Wed, 8 Feb 2006 00:15:00 +0100, "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote:

>"B. Nice" <b__nice@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Læs lige lidt om emnet Islam inden du udtaler dig om det her

De fleste muslimer er da muslimer fordi de er opdraget i en muslimsk
kultur. De har da ikke været en tur i det religiøse supermarked for at
checke de forskellige religioner ud for så at vælge islam som den
rigtige for dem.

Hvad er det jeg ikke har forstået?

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 08-02-06 10:31

> Det, vi oplever herhjemme i disse dage, er en konfrontation mellem
muslimer
> og danskere (global set er det en konfrontation mellem muslime og alle os
> andre).

Det *jeg* oplever er at imamer, medier, politikere og alle mulige andre
plattenslagere kappes om at bringe idiot-segmentets tilfældige meninger og
opførsel ud over alle sendeflader!!

Vi ser jo *ikke* "Danske Muslimer" eller "Danskere" fare råbende omkring
mens de plyndrer og hærger.

Vi ser *heller ikke* nogen boycot at den lokale swavarma bar på trods af
utallige opfordringer.

Politiet siger at der *intet er sket* udover de sædvanlige hundehoveder

Hvad vi ser af optøjer er Johnny Hansen & Crew - ca 30 mennesker - nogle
hundrede muslimer og nogle hundrede "autonome" mødes på gaden. De "autonome"
leverede optøjerne.

Med hensyn til Imamerne træder DR's motto helt klart frem: "Hvis vi skal
bruge en mening må vi spørge en idiot"!!!.

Så, helt ærligt, det virkelige problem for samfundet er ikke den råbende
pøbel i fjerne lande eller en masse almindelige mennesker i Danmark som
tilfældigvis er muslimer.

Næh, Truslen kommer fra indefra, fra interesser med forbindelser til
magten - som f.ex. Dansk Industri, der åbenbart er villige til at tage en
brugt Sharia med i bytte for lidt Feta!!