Hvor er Rifbjerg?
Fra : Jakob

Dato : 07-02-06 18:35

Og alle de andre forfattere som ellers altid har så satans travlt.

Hvor er de til at bakke op om den ytringsfrihed, de i dén grad har
nydt godt af, og eks. i tilfældet Rifbjerg ikke så få gange i
deciderede gudsforhånelser.

Rigtigt. De er for en gangs skyld forbløffende tavse, nu hvor det er
de muslimer, som de har ment var totalt ufarlige, som vil slå alt
dansk ihjel, pga ytringsfriheden

Fra : Steffen

Dato : 07-02-06 18:54

- eller Carsten Jensen for den sags skyld, som ironisk beskrev forargelsen
over Jens Jørgen Thorsens Jesus-maleri for 20 år siden i Politiken.
Steffen

Fra : Wilstrup

Dato : 07-02-06 20:50

"Steffen" <box399bc@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>- eller Carsten Jensen for den sags skyld, som ironisk beskrev forargelsen
>over Jens Jørgen Thorsens Jesus-maleri for 20 år siden i Politiken.
> Steffen

Carsten Jensen har kommenteret situationen i TV
--
Wilstrup

Fra : Per Rønne

Dato : 07-02-06 20:56

Jakob <joakosj@it.dk> wrote:

> Og alle de andre forfattere som ellers altid har så satans travlt.

Ribjerg er naturligvis i sit spanske skattely, hvor han græmmer sig over
at alt hvad han har troet på - ikke passer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Wilstrup

Dato : 07-02-06 21:12

> Ribjerg er naturligvis i sit spanske skattely, hvor han græmmer sig over
> at alt hvad han har troet på - ikke passer.

hvad er det , der ifølge dig ikke passer? Svjh har du tidligere udtrykt
veneration over for Rifbjerg - er det de, du tager afstand fra nu`?

Jeg er ikke særlig begejstret for manden, men han har da skrevet nogle
udmærkede bøger fra tid til anden.
--
Wilstrup

Fra : Per Rønne

Dato : 07-02-06 22:15

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> hvad er det , der ifølge dig ikke passer? Svjh har du tidligere udtrykt
> veneration over for Rifbjerg - er det de, du tager afstand fra nu`?

Hvornår dog?

> Jeg er ikke særlig begejstret for manden, men han har da skrevet nogle
> udmærkede bøger fra tid til anden.

Ja, jeg har højst skrevet, at muslimke skoleelever ikke skal kunne
boykotte ham, fordi han er »uislamisk«. Det begyndte drengene på
Metropolitanskolen ellers på for nogle år siden.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 07-02-06 23:35

"Per Rønne" skrev i en meddelelse

> Hvornår dog?

> Ja, jeg har højst skrevet, at muslimke skoleelever ikke skal kunne
> boykotte ham, fordi han er »uislamisk«. Det begyndte drengene på
> Metropolitanskolen ellers på for nogle år siden.

Ja, de forlangte da meget bastant, at der ikke skulle læses Rifbjerg i
dansktimerne. Hvad er der kommet ud af det?

Ruth

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 08-02-06 01:51

"Ruth Nielsen" skrev i en meddelelse

> nogle

> Ja, de forlangte da meget bastant, at der ikke skulle læses Rifbjerg i
> dansktimerne. Hvad er der kommet ud af det?
>

> Ruth

Nå, jeg havde glemt at man ikke har noget ud af at stille spørgsmål i
denne gruppe.

ruth

Fra : Per Rønne

Dato : 08-02-06 05:18

Ruth Nielsen <cfs29093a@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]

1g'erne blev det pågældende år /Dänenreinen/, idet de ganske få danskere
i klasserne lynhurtigt skiftede skole. 2. og 3.g'erne var også domineret
af muslimer.

Men så tog man skeen i den anden hånd. Som led i den koordinerede
tilmelding til gymnasieskolerne i hovedstadsområdet, sørgede man for en
mere fornuftig fordeling af eleverne. Nu udgør de etniske danskere på
Københavns ældste skole {tidligere: Vor Frue Skole, skolen ved
Københavns Domkirke, snart 800 år gammel} cirka 70% af eleverne.

> Nå, jeg havde glemt at man ikke har noget ud af at stille spørgsmål i
> denne gruppe.

Næh, ikke midt om natten.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 09-02-06 03:14

> [...]
> Københavns ældste skole {tidligere: Vor Frue Skole, skolen ved
> Københavns Domkirke, snart 800 år gammel} cirka 70% af eleverne.

Nåe - øh - det er det så blevet igen. Men tak for oplysningerne.
Det er da rart nok at vide, at man har fået en bedre fordeling. Det var
såmænd heller ikke for absolut at få Klaus Rifbjerg presset igennem mere
end nogen andre, men mere det, at vi vel stadig selv bestemmer, hvad der
skal læses i dansk-timerne på de danske gymnasier.

Godt at høre, at det står vel til.

Ruth

Fra : Martin K

Dato : 08-02-06 17:11

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Ribjerg er naturligvis i sit spanske skattely, hvor han græmmer sig over
> at alt hvad han har troet på - ikke passer.

Hehe, sådan tror jeg, der er mange af hans slags, der har det. Men de tør
ikke indrømme det.

--
Martin K

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 09-02-06 03:19

"Martin K" skrev i en meddelelse

> Hehe, sådan tror jeg, der er mange af hans slags, der har det. Men de
tør
> ikke indrømme det.

Næh, hverken tør eller vil.

Han burde jo være her nu, og se hvad der foregår i Danmark. Nå men han
ser jo nok al vanviddet i mellemøsten, og så kan han jo sidde og spørge
sig selv, hvorfor han pludselig mente, at han havde grund til at
underskrive en protest mod danskernes ret til at være vrede.

Ruth

Fra : Egon Stich

Dato : 07-02-06 20:51

> [...]
>
> Rigtigt. De er for en gangs skyld forbløffende tavse, nu hvor det er
> de muslimer, som de har ment var totalt ufarlige, som vil slå alt

Det er jo aldrig rart, når det bliver bevist, at man kun er nogle
småtbegavede nyttige idioter.
Som mener, ytringsfrihed alene gælder de politisk korrekte.
Men lur mig:
Om kort tid, vil de atter sidde og hælde deres naive kulturradikale ævl i
hovedet på sagesløse danske læsere og seere.
Den første der har været fremme, er Carsten Jensen.
Mon han altid er usoigneret langskægget, eller har han ikke haft tid til at
slæbe razermaskinen med ned under den sten, hvir han gemte sig?
Eller prøver han at ligne en imam?

ES

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-02-06 09:00

Jakob wrote:
> [...]
>
> Rigtigt. De er for en gangs skyld forbløffende tavse, nu hvor det er
> de muslimer, som de har ment var totalt ufarlige, som vil slå alt

De tør ikke

--

Christian