BBC henter imam ind i studiet der ensidigt~
Fra : Svend Poulsen

Dato : 07-02-06 17:31

Har lige set news på BBC hvor en engelsk imam var inde i studiet fortælle,
at Danmark og dens regering er meget racistist og at regeringen skal ændre
sin politik over for muslimer og undskylde for tegningerne og lave lov
ændringer så det ikke er så svært for muslimer at indvandre.

Der ud over forlanger imamen også at Muhammed ikke må sættes i forbindelse
med terror.

Svend

Fra : hanzen

Dato : 07-02-06 17:40

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ændringer så det ikke er så svært for muslimer at indvandre.
>
> Der ud over forlanger imamen også at Muhammed ikke må sættes i forbindelse

Betyder det så at der ikke kommer flere selvmordsbomber?
--
hilzen
hanzen

Fra : HC

Dato : 07-02-06 18:03

> Betyder det så at der ikke kommer flere selvmordsbomber?

Jeg så det godt... Kunne ikke dy mig for at råbe af fjernsynet "Hold dog
kæft, din idiot"... Min kære fader blev s'gu helt chokeret - troede det var
ham jeg råbte af, for han kan ikke engelsk. *hihi*

HC

Fra : Svend Poulsen

Dato : 07-02-06 18:04

"hanzen" <hanzen@mailmeNOT.dk> skrev i en meddelelse

> "Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Betyder det så at der ikke kommer flere selvmordsbomber?
> [...]

Hæ, ikke sjovt nok, snakker de/han ikke noget om, men tror at man godt kan
regne med at BBCs sympati og støtte ligger ved muslimer.

Svend

Fra : Mark Jensen

Dato : 07-02-06 18:12

On Tue, 7 Feb 2006 17:31:21 +0100, "Svend Poulsen"
<svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote:

> [...]
>ændringer så det ikke er så svært for muslimer at indvandre.
>
>Der ud over forlanger imamen også at Muhammed ikke må sættes i forbindelse

Flot.

Om noget har det her da fået det til at gå op for mange at massiv
indvandring af folk med total anden baggrund ikke lige er sagen, hvis
man vil undgå ballade.

Fra : HrSvendsen

Dato : 07-02-06 19:07

Svend Poulsen wrote:
> [...]
> regeringen skal ændre sin politik over for muslimer og undskylde for
> tegningerne og lave lov ændringer så det ikke er så svært for

Øjøjøjøj .... nå lad os høre hvad smagsdommerne har at sige til det. Er det
for ubesindigt - for provokerende - burde BBC have udvist lidt selvcensur og
stoppet imamen da det stod klart, hvad han havde gang i?

Fra : Svend Poulsen

Dato : 07-02-06 19:40

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Øjøjøjøj .... nå lad os høre hvad smagsdommerne har at sige til det. Er
> det for ubesindigt - for provokerende - burde BBC have udvist lidt
> selvcensur og stoppet imamen da det stod klart, hvad han havde gang i?

Nej ,tværtimod han skulle ikke stoppes.

Som i subject er det kun den ene side der udtrykkede sig og tror at imamen
gør mere skade end gavn for muslimer i europa.

Jeg mangler stadig at høre i andre lande "BBC" kommentere Abu Labans
fornøjelsestur til mellemøsten lidt mere end deres dækning af hvad muslimer
mener Danmark skal gøre.

Svend

Fra : HrSvendsen

Dato : 07-02-06 20:15

Svend Poulsen wrote:
> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Nej ,tværtimod han skulle ikke stoppes.

Helt enig, jeg vil bare gerne høre det fra smagsdommerne.

Fra : B. Nice

Dato : 07-02-06 19:44

> [...]

>ændringer så det ikke er så svært for muslimer at indvandre.
>
>Der ud over forlanger imamen også at Muhammed ikke må sættes i forbindelse

Ork, han lyder faktisk nærmest som et fromt lam i forhold til Omar
Bakri Mohammed - en islamisk leder fra London. Han skulle efter
sigende have udtalt til BBC at tegnerne, og dem der har udgivet dem må
stå til ansvar overfor islamisk lov og henrettes. Eftersom vi lever i
en global landsby gælder islams love overalt!

Jeg skal *kraftigt understrege* at det er taget direkte fra en
webblog, og jeg har ikke foretaget nogen form for kildekritik, men jeg
kan forstå at denne Omar tidligere bl.a. har udtalt at det er helt i
orden at tage kvinder og børn som gidsler i den rette sags tjeneste.

Læs her, hvis du tør:
http://lastditch.blogspot.com/2006/02/islamic-imperialism.html

Fra : Per Rønne

Dato : 07-02-06 20:56

> [...]

> sin politik over for muslimer og undskylde for tegningerne og lave lov
> ændringer så det ikke er så svært for muslimer at indvandre.

Så de kan komme til at udgøre flertallet af befolkningen?

> Der ud over forlanger imamen også at Muhammed ikke må sættes i forbindelse
> med terror.

Ha!
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Wilstrup

Dato : 07-02-06 21:09

> [...]

ja, integrationslovene er jo vendt især mod muslimer, så man fortår det jo
godt - om Danmark er racistisk, kan man altid diskutere - ingen tvivl om at
der ligger en skjult dagsorden af racisme i nogle af lovene, fordi de er
blevet til med støtte fra DF, og det er også ret klart at lovene ikke levner
muslimerne ret mange chancer for at kunne fungere på en fornuftig
måde -udover at man jo ikke vil lovgive om at arbejdsgiverne skal have en
bestemt kvote af indvandrere i deres virksomhed.

> Så de kan komme til at udgøre flertallet af befolkningen?

paranoia? Men hvis det skulle ske om 1000 år, så har samfundet jo også
ændret sig i den retning - og hvis det er sket på demokratisk vis, kan du
vel ikke indvende noget om det?

> Ha!

Naturligvis er det da et fornuftigt ønske - Muhammed var jo ikke terrorist.
--
Wilstrup

Fra : Erik

Dato : 07-02-06 21:15

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Naturligvis er det da et fornuftigt ønske - Muhammed var jo ikke
> terrorist.
> --
> Wilstrup

Tjaae, hvor mange jøder var det nu han skar halsen over på ?

Fra : Per Rønne

Dato : 07-02-06 22:15

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> paranoia? Men hvis det skulle ske om 1000 år, så har samfundet jo også
> ændret sig i den retning - og hvis det er sket på demokratisk vis, kan du
> vel ikke indvende noget om det?

Alene undersøgelser fra Ishøj viste at antallet af tyrkere voksede med
4-potenser for hver generation.

Selv i 3. generation gift med fætter eller kusine fra hjemlandet, og
fire børn, som naturligvis også i 4. generation skal have
»modersmålsundervisning« i folkeskolen ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Wilstrup

Dato : 08-02-06 23:21

> Alene undersøgelser fra Ishøj viste at antallet af tyrkere voksede med
> 4-potenser for hver generation.

Og?

> Selv i 3. generation gift med fætter eller kusine fra hjemlandet, og
> fire børn, som naturligvis også i 4. generation skal have
> »modersmålsundervisning« i folkeskolen ...

naturligvis! Og?
--
Wilstrup

Fra : T.Liljeberg

Dato : 09-02-06 04:21

Det rene skinbarlige vanvid.

Fra : Per Rønne

Dato : 09-02-06 05:53

T.Liljeberg <tl_dp@adelphia.net> wrote:

> Det rene skinbarlige vanvid.

Jep, i 4. generation burde børnene nemlig have dansk som lege- og
hjemmesprog.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Wilstrup

Dato : 09-02-06 08:39

> Jep, i 4. generation burde børnene nemlig have dansk som lege- og
> hjemmesprog.

hvorfor det? du bryder dig måske ikke om frihed?
--
Wilstrup

Fra : Per Rønne

Dato : 09-02-06 09:53

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> hvorfor det? du bryder dig måske ikke om frihed?

Jeg mener at når man flytter til et andet land, må man som udgangspunkt
opgive sin egen nationalitet. Det kan naturligvis være svært for 1.
generation, men for 4. generation burde det være el selvfølge.

Da danskere tilbage i 20erne migrerede til Argentina [dengang sammen med
USA et af verdens to rigeste lande] måtte de da også opleve at deres
efterkommere glemte deres danske mål, og selv om lutherske menigheder
oprettedes, bliver deres oldebørn i dag gift i katolske kirker, og de er
sjældent i stand til tale dansk.

Men du mener måske at folketinget bør have simultantolkning mellem
dansk, færøsk, grønlandsk, tyrkisk, arabisk og urdu? Svarende til de
sproggrupper der i dag er repræsenteret på tinge?

Ja, der er jo i dag to færinger, to grønlændere, en tyrk [S], en
araber [R] og en pakistaner [SF] på tinge. Der er dog endnu ingen af dem
der har fremsat lignende krav.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 09-02-06 14:10

> hvorfor det? du bryder dig måske ikke om frihed?
> --
> Wilstrup

Her er der ikke tale om "frihed", men om regelret idioti.
såkaldt modersmålundervisning er alene opstået p.ga. skrupskørt akademisk
vrøvl, som dybest set alene har til formål at skabe stillinger til
"humanister", der ellers måtte finde sig et for samfundet gavnligt job.

ES

Fra : Konrad

Dato : 10-02-06 11:03

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in message

> [...]
> vrøvl, som dybest set alene har til formål at skabe stillinger til
> "humanister", der ellers måtte finde sig et for samfundet gavnligt job.

Nej - det var for at de europæiske befolkninger lettere kunne skifte
arbejdsplads på tværs af landegrænserne i det indre marked.

Fra : Egon Stich

Dato : 10-02-06 14:06

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in message

> Nej - det var for at de europæiske befolkninger lettere kunne skifte
> arbejdsplads på tværs af landegrænserne i det indre marked.

Det er jo ikke det, der menes nu.
Nu fungerer denne undervisning til at fastholde en fremmed kulturopfattelse,
samt som forsørgelsesforanstaltning for numanister, der burde omskoles til
noget nyttigt.

MVH
Egon

Fra : Konrad

Dato : 10-02-06 15:35

> akademisk

> Det er jo ikke det, der menes nu.

Nej, men det var udgangspunktet. Senere, langt senere, blev
modersmålsundervisning en hellig ko som der primært blev deponeret en slags
forvrænget humanisme i.

Fra : Wilstrup

Dato : 10-02-06 15:48

> Nej, men det var udgangspunktet. Senere, langt senere, blev
> modersmålsundervisning en hellig ko som der primært blev deponeret en
> slags
> forvrænget humanisme i.

Du bliver mere og mere desperat i din uvidenhed om de faktiske forhold - jeg
synes du skulle tage og stikke piben gevaldigt ind, indtil du får opdateret
din viden på området - den er, hvis jeg skal sige det meget pænt og venligt,
temmelig mangelfuld. Men jeg kan forstå at dit intellektuelle overskud er en
mangelvar i disse dage - det er dog bekymrende at se en person, der en gang
hørte til de mere moderater personer her i gruppen går så langt over mod
højre, at man kan undre sig over, hvem der har pisset på din sukkermad.

Det er jo udtalelser, der er Mogens Glistrup værdig.
--
Wilstrup

Fra : Konrad

Dato : 10-02-06 17:26

"Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> [...]
opdateret
> din viden på området - den er, hvis jeg skal sige det meget pænt og

Der er intet forkert eller mangelfuldt i det du svarer på her. Intet! Det
kunne i hvert fald være interessant at høre hvad.

> [...]
> hørte til de mere moderater personer her i gruppen går så langt over mod
> højre, at man kan undre sig over, hvem der har pisset på din sukkermad.

Det er ikke et højrefløjssynpsunkt at kritisere modersmålsundervisning - det
er et 100% pragmatisk synspunkt. Ejheller er det et venstrefløjssynspunkt at
gå ind for modersmålsundervisning.

> Det er jo udtalelser, der er Mogens Glistrup værdig.

Hvad blev der af den berømte pli?

Fra : Egon Stich

Dato : 11-02-06 14:30

> [...]
> højre, at man kan undre sig over, hvem der har pisset på din sukkermad.
>
> Det er jo udtalelser, der er Mogens Glistrup værdig.

Det er dog utroligt, at landsbydegnen til stadighed kan påstå at vide noget
om "faktiske forhold" på et højere niveau, end alle andre.
Når man ved, at der forekommer en særdeles selektiv udvælgelse af
litteratur.
Men dette skyldes måske netop:
"at dit intellektuelle overskud er en mangelvare i disse dage "
Jeg finder det patetisk, at AW i fuldt alvor mener, at "man" besidder den
evige sandhed, alene i kraft af et stykke papir.
Det må have været temmelig svært at erhverve dette papir, siden det åbenbart
skal tillægges nærmest sakral betydning?

ES

Fra : Konrad

Dato : 10-02-06 10:43

"Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> hvorfor det?

Fordi det ville give dem mulighed for f.eks et arbejde - måske endda en
uddannelse. Som det er nu, kommer visse (og voksende) dele af
indvandrermassen bare længere og længere ud på det isolationistiske
overdrev, og fjerner sig længere og længere væk fra det omgivende samfund -
inklusiv normalitetsbegrebet i det samfund de oprindeligt kommer fra. Og
altimens sidder de der, og bekræfter hinanden i at det er den bedste vej at
begive sig ud på, og at det er det danske samfunds skyld alt sammen, der er
jo intet modspil, og det der måske kunne mane til dialog i danske medier
forståes slet ikke - hvis det da overhovedet bemærkes mellem sæbeoperaerne
på de tyrkiske og arabiske kanaler - så det er en selvbekræftende ond
spiral, og den kan tilsyneladende ikke brydes af dem selv, ved egen kraft.
Og så sidder du der, og siger "Og?" - eller "Og hvad så?".

Efterhånden må man give Knud ret i, at du bare ikke *kan* være en virkelig
person - eller én, der udtrykker sin oprigtige holdning. Du må være en
udspekuleret troll, der sidder og morer sig med at overgå enhver rekord udi
ignorance, glemsomhed, tåbelighed og selvmodsigelse.

Fra : Wilstrup

Dato : 10-02-06 15:45

> [...]
> samfund -
> inklusiv normalitetsbegrebet i det samfund de oprindeligt kommer fra.

hvor har du dog det sludder fra? DFs hjemmeside?

> [...]
> spiral, og den kan tilsyneladende ikke brydes af dem selv, ved egen kraft.
> Og så sidder du der, og siger "Og?" - eller "Og hvad så?".

Vorherre bevares en gang pladder.

> [...]
> udi
> ignorance, glemsomhed, tåbelighed og selvmodsigelse.

Eller også må du være en troll - for det er jo sådan at når du ikke kan få
ret medens du bevæger dig længere og længere ud mod højrefløjens helvede, så
er det da altid godt at kunne defamere de personer, du får kvalificeret
modspil fra.
--
Wilstrup

Fra : Konrad

Dato : 10-02-06 17:34

> [...]
> ret medens du bevæger dig længere og længere ud mod højrefløjens helvede,

> er det da altid godt at kunne defamere de personer, du får kvalificeret

Du er en idiot - rent ud sagt. Og spild af tid - det teoretiske håb om en
dag at kunne føre en debat med dig er efter 7 år svundet ind til ingenting.
En gang kunne man dog kommunikere med dig i ny og næ - i dag er du blot en
bitter absolutist, der som en anden fremmedhader fremturer med det ene
mudderkastningsindæg efter det andet - og gør ALDRIG andet.

Fra : Egon Stich

Dato : 11-02-06 14:23

> [...]
, så
> er det da altid godt at kunne defamere de personer, du får kvalificeret

Der er den igen.
Uenig?
Det er "defamering".
Næste trin:
Filter..!!
Er "Filter" = "mandigt forsvar af synspunkter"?
Eller snarere harens gevær?

ES

Fra : Svend Poulsen

Dato : 11-02-06 21:41

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> hvorfor det? du bryder dig måske ikke om frihed?
> --
> Wilstrup

Du mener altså at vi skal fremelske ghettoer i Danmark, for det er
konsekvensen.

Svend

Fra : Wilstrup

Dato : 11-02-06 22:01

> Du mener altså at vi skal fremelske ghettoer i Danmark, for det er
> konsekvensen.

Det er /din/ tolkning - ikke min.
--
Wilstrup

Fra : Egon Stich

Dato : 12-02-06 21:40

> "Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er /din/ tolkning - ikke min.
> --
> Wilstrup

Degnen kender ikke forskel på tolkninger og kendsgerninger.
Det forklarer jo en del.

ES

Fra : Wilstrup

Dato : 09-02-06 08:38

"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> Det rene skinbarlige vanvid.

frihed! Men det bryder du dig jo ikke om!
--
Wilstrup

Fra : Mark Jensen

Dato : 09-02-06 10:13

On Thu, 9 Feb 2006 08:37:57 +0100, "Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote:

dervisning« i folkeskolen ...

>frihed! Men det bryder du dig jo ikke om!

Ej nu må du altså styre dig.
Du er jo faktisk med til at modvirke integration med den slags helt og
aldeles unødvendig særbehandling.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 11-02-06 05:52

On Thu, 9 Feb 2006 08:37:57 +0100, in dk.politik "Wilstrup"
<nix@invalid.com> wrote:

>"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

>frihed! Men det bryder du dig jo ikke om!

Mystisk frihedsbegreb, du har valgt. Det er mangel på frihed, hvis man
ikke kan få statsfinansieret undervisning i sin hobby i Folkeskolen.

Fra : Wilstrup

Dato : 11-02-06 13:32

> Mystisk frihedsbegreb, du har valgt. Det er mangel på frihed, hvis man
> ikke kan få statsfinansieret undervisning i sin hobby i Folkeskolen.

Hobby? På din sædvanlige stupide facon forsøger du at defamere at man
modtager modersmålsundervisning i den danske folkeskole.
Tænk dig - man skal heller ikke betale for at gå i Folkeskolen i Danmark -
men det er måske også undervisning i ens hobby? Lad kun de rigeste få lov
til at uddanne sig, ikke sandt, Tom. Du er jo selv uddannet på statens
regning i Danmark - hvorfor skulle du have statsfinansieret /din/ hobby,
hvorefter du kunne forlade landet kvit og frit efter selv at have nasset på
uddannelsessystemet, som nu kommer et "frit" land til gode? Hvorfor betalte
du ikke selv hele din uddannelse, Tom? Hele din egen hobby? Du har altså
fejt forladt landet efter at have nasset på det samme land, som har givet
dig en uddannelse kvit og frit - men du tænker måske at betale din gæld
tilbage? eller er det kun når de svageste grupper, der nyder godt af
samfundet, at det er forfærdeligt i dine øjne?

Du har så sandelig et mærkværdigt frihedsbegreb.
--
Wilstrup

Fra : Rea721

Dato : 11-02-06 13:45

I news:43edd933$0$84019$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
skrev Wilstrup følgende tekst:

> Hobby? På din sædvanlige stupide facon forsøger du at defamere at man
> modtager modersmålsundervisning i den danske folkeskole.

Modersmålundervisning er misforstået integrering.

Den eneste undervisning på hjemlandssproget der kan forsvares er når
nytilkommende skal lære dansk/ eller for at "lette" indlæringen. Invandrere
skal ha intensiv undervisning i dansk.

> Du har så sandelig et mærkværdigt frihedsbegreb.

Frihed indebære ikke at fastholde invandrer i et sprog der ikke bruges i
Danmark.

Sprogundervisning i sprog fra MØ _kan_ indgå som tilvalgsfag på linie med
feks. Tysk, Fransk, Latin mm.

--
Rea721 AKA Leon Andrea
Denmark needs your support.

Fra : Svend Poulsen

Dato : 11-02-06 22:40

"Rea721" <skod3[remove]@721.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Rea721 AKA Leon Andrea
> Denmark needs your support.
> Show that you care and put one of these banners on your website.

Der er noget vi har misforstået alvorligt efter Wilstrups frihedsbegreb, det
er racisme at vi ikke fastholder indvandrerne i deres eget sprog, men vil
have at de lærer dansk, vi har jo råd til i danmark at invester i specielle
maskiner, software, bøger, tolke for at give indvandrer arbejde, så må
danskerne jo bare se at får lært Iransk, Irakisk, Somalisk Polsk, Russisk,
Arabisk, Tysk, Engelsk, Fransk, Italiensk, listen fortsætter, for at
firmaerne og den danske stat ikke er racistiske.

Svend

Fra : T.Liljeberg

Dato : 11-02-06 15:24

On Sat, 11 Feb 2006 13:31:40 +0100, in dk.politik "Wilstrup"
<nix@invalid.com> wrote:

>"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse
>
>Hobby?

Ja, efter 4 generationer må forfædrenes sprog da siges at være en
hobby, hvor undervisning ikke kan tjene noget praktisk formål, der
berettiger, at det skulle være en samfundsopgave.

>På din sædvanlige stupide facon

Hvordan var det med debatniveauet, Arne? Der er ganske enkelt emner,
hvor du ikke tolererer modsigelse uden at gribe i posen med
personangreb og svineri.

>forsøger du at defamere at man
>modtager modersmålsundervisning i den danske folkeskole.

Nej,jeg udtrykker uenighed med den mening, at det stadig efter fire
generationer er en god ide. Forresten, hvis det stadig skulle være
nødvendigt efter 4 generationer, så er det da en vældig
falliterklæring m.h.t. undervisningen effektivitet og virkning.

>Tænk dig - man skal heller ikke betale for at gå i Folkeskolen i Danmark -
>men det er måske også undervisning i ens hobby? Lad kun de rigeste få lov
>til at uddanne sig, ikke sandt, Tom.

Dine stråmandsargumenter kan du stikke op hvor solen aldrig skinner.
"Det er i polemik et yndet trick at dutte folk en mening på, hvis
vanvid alle kan forstå"

>Du har så sandelig et mærkværdigt frihedsbegreb.

Du er den sidste jeg ville lyttetil, når det drejer sig om at forstå
frihed.

Fra : Konrad

Dato : 13-02-06 12:08

> [...]
>
> Hobby? På din sædvanlige stupide facon forsøger du at defamere at man
> modtager modersmålsundervisning i den danske folkeskole.

Alle indvandrere har til alle tider i hundredvis af år, ja tusinder af år,
formået - med gigantsucces - at udvandre og indvandre til fremmede lande,
fremmede verdensdele og helt fremmede kulturer - UDEN nogensinde at modtage
modersmålsundervisning betalt af indvandringslandets skatteydere. Er det
egentlig ikke lidt slående, at indvandring aldrig har skabt så mange og så
massive problemer, som under de 20 år, hvor den statsbetalte
modermålsundervisning var en realitet?

Fra : Wilstrup

Dato : 13-02-06 20:46

> [...]
> egentlig ikke lidt slående, at indvandring aldrig har skabt så mange og så
> massive problemer, som under de 20 år, hvor den statsbetalte

Nej, det er ikke korrekt - og hvis du kendte din historie ville du vide at
der gennem de sidste par hundrede år har været grupper i det danske
samfund, der er blevet integreret og grupper, der aldrig har fået lov til at
integrere sig, og som er blevet benyttet som syndebukke for alt muligt.

Hollændernes indtog i 1521 betød at danskerne lærte landbrug, men først to
hundrede år efter var der en hollænder der giftede sig med en dansk pige.
Tyskerne blev budt velkommen for deres bogholderifærdigheder, medens jøderne
og sigøjnerne blev syndebukke. Man havde dog brug for jødernes færdigheder i
handel og vandel, medens sigøjnerne blot blev tålt, da de ikke bidrog med
andet end at udføre det ringeste arbejde, som danskerne ikke ville røre ved:
tømning af "natspande", skraldemandsjob, bøddelopgaver m.v.

Desuden er det noget pjat at argumentere for hvordan det var i "gamle dage"
i øvrigt! Det svarer til den evindelige plade visse forældre stikker deres
unge mennesker om hvor forfærdeligt det var dengang da "far var ung" og hvor
han måtte op klokken lort om morgenen for at gå med morgenaviser eller gå
til hånde på gården, og hvor han fik grød fire dage om ugen og var glad til.

Vi lever i et moderne samfund, hvor værdierne er anderledes end "dengang" og
hvor vi ved mere om hvordan mennesker lærer. Vi ved at man ikke kan overføre
viden eller kundskaber til andre, men at vi højst kan fortælle om dem og så
lade folk lære sig tingene. Vi ved at vi i dag kan undervise, men ikke lære
nogen noget.
Vi ved at vi med vore eksempler og forklaringer kan gøre det muligt for
to-sprogede børn at tilegne sig vort sprog ved kontrastive metoder og vi har
så megen omsorg for de børn vi har med at gøre at vi som humanister ikke vil
berøve disse børn deres ret til en identitet.

At du og andre højrefjolser vil gøre det til et spørgsmål om penge, viser
noget om den mangel på humanistisk tankegang I er i besiddelse af, ligesom
den viden I har om børns behov for identitet og rollemodeller, for at kunne
knytte sig til og kommunikere med deres familier i generationer bagud, er
nøje undersøgt.

At gøre det til et økonomisk spørgsmål, især når vi ved at pengene er givet
godt ud, når vi ved at det på sigt gavner landet, er ret ubehageligt og
indvandrerfjendsk.

Men i stedet for at sige at du afskyr indvandrere, så forsøger du at
argumentere ud fra de få ører om året, du skal bidrage til formålet. Det er
måske det, jeg har sværest ved at acceptere. Os der til daglig arbejder med
børn med flere kulturer og flere sprog, ved hvor vigtigt det er at de
bevarer kontakten til deres oprindelige forfædre, og når du siger at det
skal vi andre ikke være med til at betale, vil jeg svare: jo, det skal vi -
akkurat som vi betaler til sygehuse, til skoler, til universiteter, til veje
og broer m.v.

Du vil prioritere anderledes - det er helt fint, da det jo er din ret - men
du må altså acceptere at vi er en gruppe (stor) humanister , der tænker
anderledes og som mener at man i stedet for brugen af militær og alskens
"opgaver" i udlandet (ulovlige) og massevis af penge til unyttige formål,
fx kongehuset, kunne bruge blot en lille del af de mange mia kroner til at
gøre noget mere for vore indvandrere og deres børn, samt naturligvis for
vore skoler og institutioner, vore gamle og svage.

Afskaf militæret og kongehuset - det vil batte noget, og lad være med denne
småtskårne holdning til børn, der er tvunget med af deres forældre til at
være her i landet. Skam få dem, der misunder dem de smuler som det danske
samfund kan stille til rådighed i form af bedre forhold, herunder bedre
sprogmuligheder - og så er jeg faktisk ligeglad med om man for flere
hundrede år siden havde indvandrere, der ikke måtte lære deres modersmål -
den form for imperialisme, som vi jo kender fra andre lande: England fx, der
undertvang irerne til at antage det engelske sprog ved at udrydde deres egen
historie, eller tag fx Tyrkiets overtrædelse af MR ved at forbyde kurdisk
undervisning i landet - eller hvad med Grønland, hvor vi som danskere
forlangte at det første sprog de skulle lære i Grønland var DANSK!

Den form for imperialisme, som du altså støtter, er jeg så modstander af -
og længere er den ikke!
--
Wilstrup

Fra : Per Rønne

Dato : 09-02-06 06:13

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> Og?

250.000
1.000.000
4.000.000
16.000.000
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Wilstrup

Dato : 09-02-06 08:39

> 250.000
> 1.000.000
> 4.000.000
> 16.000.000

Og?
--
Wilstrup

Fra : Per Rønne

Dato : 09-02-06 09:53

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> Og?

Det viste med al ønskelig tydelighed, at havde vi ikke ændret vores
udlændingepolitik, var vi kommet til at udgøre en etnisk minoritet inden
udgangen af dette århundrede. Du talte om tusind år [som om det gjorde
det bedre].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 07-02-06 23:20

Wilstrup skrev:

> Naturligvis er det da et fornuftigt ønske - Muhammed var jo ikke terrorist.

Herregud, Arne! Tag dig lige sammen og læs hvad manden selv sagde om
terror ifølge diverse "autoriserede" muslimske "helligskrifter" på
www.prophetofdoom.net

Islam er opstået og udbredt ved terror. Hvilket Muhammed da netop også
selv pralede højlydt af...

Anders Peter Johnsen

Fra : Kim2000

Dato : 07-02-06 23:11

> [...]
> ændringer så det ikke er så svært for muslimer at indvandre.
>
> Der ud over forlanger imamen også at Muhammed ikke må sættes i forbindelse

Det bedste vi kan gøre er at lade dem snakke løs, for hver eneste der
snakker, jo mere står det klart for resten af den frie verden at de er nogle
fundamentalistiske tosser. Jo mere de snakker jo mere skader de deres sag.

Fra : nvj1975@yahoo.dk

Dato : 10-02-06 11:30

Svend Poulsen wrote:
> [...]
> sin politik over for muslimer og undskylde for tegningerne og lave lov
> ændringer så det ikke er så svært for muslimer at indvandre.

Ja uhada hvor vi er racistiske i Danmark - hele bundtet. Bare fordi JP
trykker tegninger af Muhammed, og bare fordi regeringen hverken kan og
vil undskylde for en privat avis' gerninger skal hele skylden skydes
på danskerne og regeringen.

Vi skal ændre vores politik? Skal vi ændre på vores grundlov omkring
ytringsfrihed, censur osv. bare fordi repræsentanter en anden
trosretning ikke lige finder sig i de rettigheder vi tilfældigvis har
her i landet. Nej, så hellere selvcensur på den enkelte avis.

Lovændringer for at det ikke er så svært for muslimer at
indvandre??? Hmmm.... synes nu det går meget godt - det er nu heller
ikke der jeg ser de evt. problemer, hvis der overhovedet måtte være
nogen.

> Der ud over forlanger imamen også at Muhammed ikke må sættes i forbindelse
> med terror.

Ja, lad os da endelig benægte realiteterne. Hvem er det lige, der
sætter Muhammed i forbindelse med terror? Det skulle da vel aldrig
være Al-Qaida og Taliban-krigerne...

/NVJ

Fra : Wilstrup

Dato : 10-02-06 15:51

<nvj1975@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Ja, lad os da endelig benægte realiteterne. Hvem er det lige, der
sætter Muhammed i forbindelse med terror? Det skulle da vel aldrig

javist - lad os da endelig genere folk så meget som muligt - jeg foreslår at
vi afbrænder et dusin danske flag foran Christiansborg, blot for at vise,
hvor frie og uafhængige vi er - vi kan altid kalde det for ytringsfrihed.

Og når vi så forbindes med en terrorstat som USA, der fører ulovlige krige
hvor som helst de kan komme afsted med det, så kan vi blot smile og sige:
javist, men vi er de stærkeste.
--
Wilstrup

Fra : Svend Poulsen

Dato : 11-02-06 22:50

> [...]
> hvor som helst de kan komme afsted med det, så kan vi blot smile og sige:

Så kom du måske endelig ud af busken Wilstrup, det er din mening om USA det
drejer sig om og ikke muslimer, der er altså vist ikke ret mange i Danmark
der ikke ved, at hvis olieforsyningen eller amerikanske interesser er truet
til USA, så bomber de eller invader landet og når det er en republikaner der
bliver præsident, så startes der en krig for at sige tak for de kæmpe beløb
republikanerne får i støtte/valgkamp

Så er din mening åbenbart at vi skal konverter til islam på grund af det.

doh

Svend

Fra : Wilstrup

Dato : 11-02-06 22:58

> Så kom du måske endelig ud af busken Wilstrup,

Jeg har altid været ude af busken!

> [...]
> der bliver præsident, så startes der en krig for at sige tak for de kæmpe
> beløb republikanerne får i støtte/valgkamp

Ovenstående er fuldkommen uforståeligt - omformuler det og læs det venligst
igennem før du sender det - det er jo helt meningsforstyrrende.

> Så er din mening åbenbart at vi skal konverter til islam på grund af det.

Sikke da noget ævl!

--
Wilstrup

Fra : Svend Poulsen

Dato : 11-02-06 23:07

> [...]
>

> Ovenstående er fuldkommen uforståeligt - omformuler det og læs det
> venligst igennem før du sender det - det er jo helt meningsforstyrrende.

Jamen Wilstrup, så tag dig da for syv ...... sammen og find ud af hvad du
mener og lad være med at modsige dig selv hele tiden med dit "ævl" !!!!!

Og din holdning til modersmålsundervisning betyder, at selv om indvandrer
har boet i Danmark efter 11 år stadig skal have modersmålsundervisning på
tekniskeskoler, for der er indvandrer der er så dårlige til dansk at de ikke
kan gennemfører grundforløbet, da de ikke forstår dansk efter 11 år, er det
ikke en bjørnetjeneste at gør indvandrer ?

Svend