Nu vi snakker ytringsfrihed
Fra : Thomas Jespersen

Dato : 07-02-06 13:06

"Nyheden om Britney Spears' rolle i komedieserien 'Will & Grace' får nu den
konservative kristne organisation 'American Family Association' (AFA) på
barrikaderne.

I tv-serien spiller Britney Spears en kristen kok med sit eget madprogram
'Cruci-fixin's'. Og netop den titel har fået den kristne organisation til
at se rødt.

Den Mississippi-baserede organisation kræver ifølge VG, at episoden bliver
fjernet, da de mener at titlen 'Cruci-fixin's' krænker Jesus' korsfæstelse.

Sendetidspunktet formilder heller ikke AFA, da afsnittet sendes på NBC den
13. april - dagen før Langfredag.

'Will & Grace' kører på ottende og sidste sæson. Herhjemme kan serien
følges på TvDanmark."

Fra : Martin K

Dato : 07-02-06 14:05

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> wrote in message

> Den Mississippi-baserede organisation kræver ifølge VG, at episoden bliver
> fjernet, da de mener at titlen 'Cruci-fixin's' krænker Jesus'
korsfæstelse.

Det er de da i deres gode ret til at opfordre til. Der hvor filmen ville
knække var, hvis de med vold forsøgte at tvinge magthaverne til at forbyde
den slags, hvilket desværre er situationen i Danmark nu.

--
Martin K

Fra : HrSvendsen

Dato : 07-02-06 15:07

Thomas Jespersen wrote:

> [...]
> NBC den
> 13. april - dagen før Langfredag.
>
> 'Will & Grace' kører på ottende og sidste sæson. Herhjemme kan serien

Hvad bilder du dig ind at himle op over en berettiget religiøs protest mod
forhånelse? Pas nu lidt på min ven - ellers kommer du til at stå model til
en hel masse meget vrede indlæg fra modstandere af ytringsfriheden.