Frihed er det bedste guld.
Fra : HrSvendsen

Dato : 07-02-06 12:46

da ages herligt læs i gård,
thi alt hun vil dig være.

Frihed er en sikker havn,
vend altid kun mod den din stavn,
da er du frelst af fare.
For kongeskib og mindste båd
har den mod storm og bølge råd,
den alle vil bevare.

Melodien kan høres på Jørgen Eberts side - I må selv gå ind på siden og
trykke linket:
http://www.ugle.dk/frihed_er_det_bedste_guld.html

Fra : jodem

Dato : 07-02-06 13:57

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
> mod avind, list og overvold,
> hvor retsind fører sværdet.
> Bag den kan fredens ranker gro,
> men hvor den ej kan fæste bo,
> må freden fly forfærdet.

Dit skrål nærmer sig palæstinensiske højder. Selvom Grundtvig kunne være
strid, er der ikke noget som tyder på at han gik ind for håneretten.

Har du ikke en god konspirationsteori om det her? Tror du ikke Israel har en
enorm interesse i at holde Hamas beskæftiget med noget andet end Israel,
eller at de synes, Europa er blevet lidt for meget dus med den arabiske
verden.
For du holder dig vel ikke til den, som de andre har, at JP har lavet
historien for at bortlede verdens opmærksomhed fra Irans atompolitik? Eller
fra Saudienes syn på kvinder og på lovgivning, som man jo passende kunne
have skrevet noget om, hvis det var ytringsfriheden, man ville afprøve og
ikke håneretten.
Der er dagsordener nok at tage fat på.

Slog du dine børn offentligt dengang det var tilladt. Sådan for at vise, at
det ikke var forbudt og for at se om myndiighederne anerkendte din ret?

Fra : Sten Schou

Dato : 07-02-06 14:34

"jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en enorm interesse i at holde Hamas beskæftiget med noget andet end
> Israel, eller at de synes, Europa er blevet lidt for meget dus med den

Det siges ellers, at de galninge vi så fra Palæstina, var fra Fatah. Hamas
holdt sig i ro, da de var ved at forhandle ny støtte fra EU, og dermed også
DK.

Hilsen Sten

Fra : Joakim von And

Dato : 07-02-06 14:43

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det siges ellers, at de galninge vi så fra Palæstina, var fra Fatah. Hamas
> holdt sig i ro, da de var ved at forhandle ny støtte fra EU, og dermed

Tja, husker jeg billederne korrekt var der vist nogle grønne flag, som
flagrede om kap
med Dannebrog og Anders Fogh.

Fra : LR

Dato : 07-02-06 14:42

> Dit skrål nærmer sig palæstinensiske højder. Selvom Grundtvig kunne være
> strid, er der ikke noget som tyder på at han gik ind for håneretten.

Hvis man jævner WTC med jorden og bomber Madrid og London, så vil jeg mene,
at man har frasagt sig håneretten. Det ville selv min kat kunne forstå.

Lasse

Fra : HrSvendsen

Dato : 07-02-06 14:46

jodem wrote:

> Dit skrål nærmer sig palæstinensiske højder.

Du sidestiller ovenstående smukke strofe med krav om halshugning af
danskere. Siger alt om din proportionssans. Den er ikke-eksisterende.

> Selvom Grundtvig kunne
> være strid, er der ikke noget som tyder på at han gik ind for
> håneretten.

Fordi du ikke kender noget videre til Grundtvig, eller fordi du har fundet
noget i hans forfatterskab, der viser, at han var imod, at man brugte hån i
sig selv?

Grundtvig havde ikke andet end hån til overs for den sorte skole.
Kierkegaard, hvis vi skal komme ind på en anden stor dansker indenfor samme
kategori, hånede gud og hvermand når det passede ham. Selv er du en flittig
bruger af hån. Dermed ikke være sagt, at du skulle være i klasse med
Grundtvig eller Kierkegaard.

Du er ikke bare en hykler. Du er en uvidende hykler.

> Har du ikke en god konspirationsteori om det her?

Om digtet? Om grunden til at jeg gengiver det? Hvad rabler du om?

> Tror du ikke Israel
> har en enorm interesse i at holde Hamas beskæftiget med noget andet
> end Israel, eller at de synes, Europa er blevet lidt for meget dus
> med den arabiske verden.

Jeg er pisseligeglad. Hvis Mossad har så nemt ved at få araberne til at gå
amok mod Danmark og ytringsfrihed, så har Mossad bare vist, hvad der er
virkeligheden og fortjener en medalje for det. Men jeg tror ikke, der er
anden konspiration i dette end nogen imamer, der udspredte løgne og dermed
fik sat gang i en demonstration af, hvor den muhammedanske verden står, når
det kommer til ytringsfrihed i forhold til deres dogmer.

> [...]
> Eller fra Saudienes syn på kvinder og på lovgivning, som man jo
> passende kunne have skrevet noget om, hvis det var ytringsfriheden,

"Håneretten". Hvilket patetisk polemisk forsøg på at nedgøre ytringsfriheden
og grunden til, at tegningerne blev trykt i JP.

> Slog du dine børn offentligt dengang det var tilladt.

Jeg gør det der er meget værre. Jeg læser dine indlæg højt for dem, når de
har været rigtig slemme. Du skal høre dem tigge om nåde og love
aldrigaldrigaldrig mere gøre det igen.

> Sådan for at
> vise, at det ikke var forbudt og for at se om myndiighederne
> anerkendte din ret?

Igen, din manglende proportionssans er udenfor kategori. Jeg går ikke ind
for vold mod børn. Din sammenstilling af de to ting viser ikke andet end, at
du ikke har fattet en bjælde, og at polemisk fremstiller mig som
børnemishandler i ytringsfrihedens navn. Og det endda i sammenhæng, hvor du
raser mod brugen af hån.

Du er bare for meget.