Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
objektiv til Nikon..
Fra : PMH

Dato : 06-03-06 16:37

Hej

Jeg har lidt kig på et tilbud på Nikon D50 med tilhørende objektiv.

Tilbudet er med 2 stk objektiver, som begge er mærket ED.
Har hørt en lille fugl synge om at ED skulle være det bedste.
Hvad betyder det, og er der noget om snakken..??

Det er dette tilbud jeg er blevet "lokket" af..
http://www.pixmania.com/dk/dk/107523/art/nikon/d50-sort-af-s-dx-18-55-mm.html

Er det ok..??

Er der nogen der har erfaringer med PIXmania,,??

PMH

Fra : Bo Bjerre

Dato : 06-03-06 17:06

PMH wrote:
> [...]
> Hvad betyder det, og er der noget om snakken..??
>
> Det er dette tilbud jeg er blevet "lokket" af..

Du er sikker på een ting: med en max blændåbning på 5.6 og den søger,
der sidder i D50 er der ikke meget lys at kigge efter.

Bo //

Fra : Jakob

Dato : 06-03-06 18:37

In article <440c5de2$0$7637$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, post@fjernes-
sidebanen.dk says...

> Du er sikker på een ting: med en max blændåbning på 5.6 og den søger,
> der sidder i D50 er der ikke meget lys at kigge efter.

Den er da ikke ringere end majoriteten af konkurrenterne.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Bo Bjerre

Dato : 06-03-06 19:06

Jakob wrote:

> Den er da ikke ringere end majoriteten af konkurrenterne.

Det bliver jo ikke godt at ikke at være ringere end den store mængde.

Bo //

Fra : Lars Troels

Dato : 06-03-06 17:41

> [...]
> Hvad betyder det, og er der noget om snakken..??
>
> Er det ok..??
>
> Er der nogen der har erfaringer med PIXmania,,??

Begge dele er godt nok. Både optikken og Pixmania. Hæng dig ikke for meget i
ED-betegnelsen på de små optikker du her taler om. De er gode nok til alm.
hobbytbrug, familiefoto etc. Det er jo ikke prof.optik, men det er prisen
bestemt heller ikke. De kan sagtens lave gode billeder.

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : HKJ

Dato : 06-03-06 17:51

PMH wrote:
> Tilbudet er med 2 stk objektiver, som begge er mærket ED.
> Har hørt en lille fugl synge om at ED skulle være det bedste.
> Hvad betyder det, og er der noget om snakken..??

ED er en glaskvalitet, som i starten kun blev brugt på dyre objektiver,
men nu bruges der ED glas i alt.

> Det er dette tilbud jeg er blevet "lokket" af..
> http://www.pixmania.com/dk/dk/107523/art/nikon/d50-sort-af-s-dx-18-55-mm.html
>
> Er det ok..??

Det er et par billige objektiver, du kan læse lidt om dem her:

http://www.bythom.com/1855lens.htm
http://www.bythom.com/55200lens.htm

Hans konklusion er at de er gode til prisen.
Hvis du skulle have haft topkvalitet havde prisen også været i området
25000-30000 (17-55 F/2.8 og 70-200 F/2.8).

Fra : PMH

Dato : 06-03-06 22:15

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse

Jeg takker for svarene..

PMH

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-06 09:14

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> wrote in message

> Det er dette tilbud jeg er blevet "lokket" af..
> http://www.pixmania.com/dk/dk/107523/art/nikon/d50-sort-af-s-dx-18-55-mm.html
>

> Er det ok..??

Efter min mening skal du holde dig langt væk fra AF-S DX 18-55 mm ED. Det er
et meget ringe objektiv der hverken tegner særlig skarpt, eller slipper ret
meget lys igennem.

Jeg var så dum at købe det sammen med mit kamera, og det blev skippet afsted
igen efter 300 skud til fordel for Tamron XR 2,8/28-75 DI N/AF.
Det kan fås for omkring EUR300 i Tyskland, og det er hver en cent værd.

/Alex