hvem skal rydde op?
Fra : BettinaP

Dato : 07-03-06 15:37

sakset fra dr/nyheder:
------------------------------
Justitsministeren skal se på hundelorte
07. mar. 2006 15.01 Indland Opdat.: 07. mar. 2006 15.02
Grundejere risikerer at skulle betale bøde for, at hundeejere ikke samler
deres hunds efterladenskaber på fortovet op.

Det oplyser Radio VLR i Vejle og Fredericia, og det ønsker folketingsmedlem
Bjørn Medom Nielsen (S) fra Fredericia nu, at justitsminister Lene Espersen
skal lave om på.

- En hund vil på offentlige veje altid være ejerens ansvar. Hvis en
hundeejer "laver noget" på en offentlig vej, så vanker der bøde, men det er
gratis hvis en hund gør det samme, og det bør det altså ikke være, siger
Bjørn Medom Nielsen.

Han forventer, at ministeren vil komme med et forslag til en ændring af
loven, så hundeejere forpligtes til at rydde op efter deres hund på
offentlige veje.

- Vi har flere og flere hunde herhjemme, og flere og flere har glæde af det.
Men nu skal vi også have det til at fungere, så det er til glæde for alle,
for jeg oplever hundelorte på offentlige veje som et stigende problem, siger
Bjørn Medom Nielsen.

---------------------------------

..... det ville da være en herlig ting, hvis ejeren risikerede en bøde ved at
"overse" vuffis eferladenskaber

BettinaP
--
www.Koochi.dk - coach dit potentiale

Fra : js

Dato : 07-03-06 17:16

BettinaP skrev:
> [...]
>
> ---------------------------------
>

> .... det ville da være en herlig ting, hvis ejeren risikerede en bøde ved at

Hvad så med heste der sk....

Jørgen O

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 07-03-06 18:22

> Hvad så med heste der sk....
>
> --
> Mvh
> Jørgen O

- og katte, der besørger i sandkasser og tisser i blomsterbede -

Pia

Fra : Mus

Dato : 08-03-06 07:52

> Hvad så med heste der sk....
>
> --

Om ikke andet kan man da sige at de da er svære at overse, så man kommer til
ar træde i det.
Lugten er også noget andet når det er en græs og korn der spises.
Desuden ville jeg synes det var for farligt at ride rundt med en spade. En
del heste er ikke så glade for poser, så at ride rundt med en fyldt
indkøbspose lort er ikke en god løsning for alle.

Nå nok om heste - det er jo en hundenyhedsgruppe

LN

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-03-06 19:01

BettinaP <bep@bep.dk> wrote:

> .... det ville da være en herlig ting, hvis ejeren risikerede en bøde ved at
> "overse" vuffis eferladenskaber
>
> BettinaP

hørt hørt, det er åbenbart det eneste folk forstår ... hvis de bliver
ramt på pengepungen ..

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Mus

Dato : 08-03-06 07:55

> .... det ville da være en herlig ting, hvis ejeren risikerede en bøde ved
> [...]

Jo det ville da være super, men spørsmålet er bare om det i praksis betyder
så meget. Politiet er feks yders sjældent i vores lille by. Og dem der går
fra en bæ uden at samle op kigger sig nok bare over skulderen først.

LN

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-03-06 09:21

"BettinaP" <bep@bep.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> ---------------------------------
>

> .... det ville da være en herlig ting, hvis ejeren risikerede en bøde ved

Jeg kan da komme i tanker om mange ting, der er forbudt ved lov, men stadig
overtrædes i stor stil. Ja faktisk kan jeg ikke se, hvordan det overhovedet
skulle hjælpe. De love vi har nu, bliver kontrolleret af et aldeles
utilstrækkeligt politikorps, som allerede nu, må prioritere slemt i
opgaverne. Flere love, vil bare gøre dette korps, endnu mere
utilstrækkeligt. Det vil selvfølgelig også have en anden negativ effekt.
Politibetjenten, vil blive en endnu mere uønsket person, end han allerede er
idag, og det ville i sandhed være synd, for heldigvis langt de fleste
betjente.

M.V.H....Benny..

Fra : BettinaP

Dato : 09-03-06 10:53

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> wrote in message

> [...]
> er
> idag, og det ville i sandhed være synd, for heldigvis langt de fleste

HAHAHA, ja det var da også en måde at se det på. Stakkels betjente *G*

BettinaP

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-03-06 11:39

> HAHAHA, ja det var da også en måde at se det på. Stakkels betjente *G*
>
> BettinaP

Der var absolut ikke ment noget sjov med det. Men med mindre du har fået
stjålet en bil, der er så dyr, at den bliver nævnt i TV avisen, så er det
eneste du får fra Politiet, et brev 2 dage senere. Det er en kvittering for
anmeldelsen, som du skal aflevere til dit forsikringsselskab, så du kan få
en eventuel erstatning. Det med at finde bilen, overlades helt og holdent,
til tilfældigheder. De gør intet specielt, for at finde din bil. Den bliver
måske fundet, på en parkeringsplads, fordi folk opdager, at låsen er brudt
op, så ringer de til Politiet, for at høre om den er stjålet. Er den det,
giver Politiet, ejeren besked på, hvor han kan hente sin bil. Det er
forløbet, medmindre den står brændende et eller andet sted, fordi en
bankrøver har brugt den, eller den er indblandet i et uheld. Tyven gør de
absolut intet for at finde, og dukker kun frem, hvis han en dag vælger at
gøre rent bord, og tilfældigvis tilstår tyveriet af din bil, mellem alle de
andre.

Så hvordan tror du lige " En hundelort " så vil blive placeret ??...

Men tænk så på, når du nu bliver barnligt glad, for en sådan lov, når du
opdager, at den reelt, ikke vil gøre en hundelorts forskel. Det var bare
mere Christiansborg mundvand.

M.V.H....Benny..

Fra : BettinaP

Dato : 09-03-06 16:46

> [...]
>
> Men tænk så på, når du nu bliver barnligt glad, for en sådan lov, når du
> opdager, at den reelt, ikke vil gøre en hundelorts forskel. Det var bare

jamen vi er skam ikke spor uenige ...tror jeg nok.
Kunne bare godt se det sjove i, at jeg skulle synes det var synd for en
betjent, at vedkommende blev upopulær, hvis han/hun udførte sit arbejde.
Hvor sørgeligt det end er, så kan det vel ikke komme bag på nogen, der
vælger at få en karriere indenfor det erhverv. (og al respekt for dem, der
vælger det aligevel)

BettinaP

Fra : Kim Christensen

Dato : 09-03-06 19:56

>.... det ville da være en >herlig ting, hvis ejeren >risikerede en bøde ved at
>"overse" vuffis >eferladenskaber

Ikke uenig. Værre endu er de ølflasker der smides, og ligger med
skapre skår i årevis, fordi de, i modsætning til hunde og
hesteefterladenskaber ikke nedbrydes. Sjovt nok kan bunker af glsskår,
selv på badestrande ikke få sindene i kog.

Hilsen Kim

Fra : Mus

Dato : 09-03-06 22:38

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]

hesteefterladenskaber ikke nedbrydes. Sjovt nok kan bunker af glsskår,
selv på badestrande ikke få sindene i kog.

____________

Ja det er noget svineri.

Hvorfor mener du ikke det kan få sindene i kog?

Det oplever jeg da bestem det får.

LN

Fra : Kim Christensen

Dato : 10-03-06 09:17

>Hvorfor mener du ikke det >kan få sindene i kog?

>Det oplever jeg da bestem >det får.

Det er bare, at hidtil har jeg ikke set nogen skrive eller proestere
mod de glasskår der ligger og flyder efter drukgilder på skoler eller
strande.
Til gengæld har jeg set bunkevis af læserbreve om
hundeefterladenskaber. Og det er hundeefterladenskaberne der har klaret
vejen til justitsministerens bord, ikke de knuste falsker.

En hundeefterladenskab er ubehagelg at træde i, man kan under meget
uheldige omstændigheder glide i den. Knuste flasker er ikke kun
ubehagelige at træde på.

Hilsen Kim

Fra : Mus

Dato : 10-03-06 12:43

> [...]

Det er bare, at hidtil har jeg ikke set nogen skrive eller proestere
mod de glasskår der ligger og flyder efter drukgilder på skoler eller

-----

Her i nyhedsgruppen tror jeg det er fordi man gerne vil appelere til
hundeejere om at samle op. Det er næppe mange hundeejere der smider flasker
på vejen

------

Til gengæld har jeg set bunkevis af læserbreve om
hundeefterladenskaber. Og det er hundeefterladenskaberne der har klaret
vejen til justitsministerens bord, ikke de knuste falsker.

-----
Ok så meget har jeg ikke fulgt med må jeg erkende. Har hverken set det ene
eller andet

---------

En hundeefterladenskab er ubehagelg at træde i, man kan under meget
uheldige omstændigheder glide i den. Knuste flasker er ikke kun
ubehagelige at træde på.

De få gange vi ser knuste flasker bliver vi også godt gale og er der tid
samler vi det op hvis vi kan - men det sker faktisk ikke ret ofte at vi
støder på knuste flasker. Ved ikke om det er fordi vi bor i en lille jysk by
hvor de unge ikke går i byen?

Hundeefterladenskaber ser vi desværre for snart hver 50 meter. Så det er
klart det er her jeg ytrer mig - men det er ikke det samme som at det er ok
med glasskår. Det er bare knap så stor irritations moment i det daglige, når
jeg ikke så ofte støder ind i det.

LN