"Concert" Radio til Audi A3
Fra : Morgan

Dato : 08-03-06 20:13

Er der nogen der kan fortælle mig hvilken version af "Concert" radioen
der passer i en Audi A3 Sportsback - 2006.

Er der noget man skal være obs på ifht. montage? (forhandleren vil
ha' 900 kr for installation)

mvh Morgan :)

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 08-03-06 22:03

> Er der nogen der kan fortælle mig hvilken version af "Concert" radioen
> der passer i en Audi A3 Sportsback - 2006.
>
> Er der noget man skal være obs på ifht. montage? (forhandleren vil
> ha' 900 kr for installation)

Når din Audi er så ny, så har den helt sikkert CAN-bus som er nødvendig for
at Concert radioen virker, men det er ikke sikkert, at der er trukket et
stik hen til midterkonsollen, og så kræver det altså en fagmand. Ligeledes
er det ikke sikkert, at der er monteret aktive baghøjttalere samt subwoofer
i bagagerummet.

Men hvis du har købt din bil med "Forberedelse for Audi Concert", så skulle
det hele være i orden, og radioen er lige til at sætte i efter afmontering
af den eksisterende DIN-skakt tilpasning.

Hvor påtænker du at købe radioen henne?

--
Jacob

Fra : Morgan

Dato : 09-03-06 06:43

Hey!

Bilen er med den pakke der hedder "Aktive Højttalere" så jeg har
indtryk af at det er hvad der er brug for. Jeg havde tænkt mig at
købe Radio'en i tyskland. De koster omkring 300 euro dernede. + 900 i
installation. (de skal jo kunne "se" fører info systemet.

Audi vil ha' 5800 incl. installation for een... ;)

Morgan

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 10-03-06 17:18

> Bilen er med den pakke der hedder "Aktive Højttalere" så jeg har
> indtryk af at det er hvad der er brug for. Jeg havde tænkt mig at

Jamen, så er det jo bare at komme i gang med at handle

> købe Radio'en i tyskland. De koster omkring 300 euro dernede. + 900 i
> installation. (de skal jo kunne "se" fører info systemet.

Det er rigtigt. Du skal bare sørge for at få en A3-model, så spiller det
bare. Hvis det du mener med at "de skal jo kun kunne se fører info systemet"
er at den aktuelle radiokanal vises i FIS'en, så er der ingen problemer -
det kommer helt automatisk (i hvert fald i de biler jeg har været med til at
installere i).

Ang. montering hos Audi kan du jo bare prøve at sætte den i selv og så
betale de 900,- hvis det ikke spiller..

--
Jacob

Fra : Morgan

Dato : 12-03-06 07:51

Jeg har sidenhen fundet ud af at der er en god chance for at
ledningerne ikke er trukket i de nye A3'ere. :(

Til gengæld har jeg også fundet ud af at radioens model nummer skal
starte med 8E0 for at virke. ;)

Jeg ser lige om mit lokale audi værksted kan skaffe en god pris på
radioen, ellers er det en tur på ebay og derefter audi værkstedet.

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 12-03-06 16:35

> Jeg har sidenhen fundet ud af at der er en god chance for at
> ledningerne ikke er trukket i de nye A3'ere. :(

Ok, surt. Så skal du enten selv til at trække ledninger bag hele
instrumentbordet eller lade Audi gøre det

> Til gengæld har jeg også fundet ud af at radioens model nummer skal
> starte med 8E0 for at virke. ;)

Nå, det undrer mig lidt, for A3-modellen hedder så vidt jeg ved 8P0. Det
hedder min A3 (3-dørs, '05) i hvert fald. Læg mærke til, om 8E0-radioen har
skrå sider, for det skal den jo for at passe i din bil. Der findes også
versioner med en alu-liste øverst - de er til beregnet A4.

> Jeg ser lige om mit lokale audi værksted kan skaffe en god pris på
> radioen, ellers er det en tur på ebay og derefter audi værkstedet.

Det er nok måden at gøre det på. Held og lykke.

--
Jacob