Hm Kontant på Dr1
Fra : Thomas

Dato : 07-03-06 21:48

Hej NG

Hvor er fidusen i starspærrer hvis forsikringsselskabet nægter at udbetale
erstatning, hvis bilen bliver stjålet ? Så lyder det fint (har kun
hørt om det) at man kan får rabat på forsikringen hvis man har startspærre.
Det er flot at en mand bliver dømt 8 måneders fængsel på svindel, fordi at
en peugot nøgle ikke kan kopieres, når kontant finder en låsemakker der kan
lave den på 20 sekunder

Mvh

Thomas

Fra : Torben Madsen

Dato : 07-03-06 21:55

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> svindel, fordi at en peugot nøgle ikke kan kopieres, når kontant finder en
> låsemakker der kan lave den på 20 sekunder

Det er da ikke noget nyt - de største forsikringssvindlere i Danmark er
forsikringsselskaberne - de tager røven på folk, hvis de kan komme afsted
med det - de har ingen moral, de vil bare tjene penge...

mvh
Torben Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-06 22:07

"Torben Madsen" <news@[spamfri]vw-madsen.dk> skrev i en meddelelse
> de har ingen moral, de vil bare tjene penge...

Hvem vil ikke det?
;)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 07-03-06 23:44

Brian Axelgaard wrote:

> Hvem vil ikke det?
> ;)

Jo, men det er dog stadigt muligt at tjene penge med moralen i behold, hvis
man er dygtig nok.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : C. Caspersen

Dato : 07-03-06 22:13

> [...]

> forsikringsselskaberne - de tager røven på folk, hvis de kan komme afsted
> med det - de har ingen moral, de vil bare tjene penge...

....hvilket nok også er formålet med deres virke

/Caspersen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 07-03-06 22:29

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote in

> ...hvilket nok også er formålet med deres virke

Måske undtaget et selskab der netop har sendt checks ud til deres kunder -
igen.

/lars

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-03-06 15:17

Lars Knudsen wrote:
> "C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote in

> Måske undtaget et selskab der netop har sendt checks ud til deres
> kunder - igen.

Jeg tror nu i bund og grund, at selv GF er interesseret i at tjene penge

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : KE

Dato : 08-03-06 08:28

Uden at tage parti, så kan jeg egentlig godt forstå at forsikringen syntes
der er lidt underligt at manden er i samme område som hans bil der brænder,
samt at bilen i det hele taget brænder. Ved ikke hvorfor 3. part skulle
stjæle
en bil blot for at sætte ild til den, med mindre der også har været et
røveri samme dag eller lign.
Så en tyvs motiv virker lidt difust, og ejermand er "set" i nærheden af
gerningsstedet - det lugter lidt af fisk, selvom det selvfølgelig
lige så godt kan være meget tilfældige omstændigheder.

Men jeg er egentlig forbløffet over at tvivlen kommer forsikringsselskabet
til gode. De har lidt flere resourcer til at sætte en privat efterforskning
i gang
for at stille med en bevisbyrde, end os almindelige mennesker. Men sådan er
det vist også med Skatteret.

Det er værre med damen. Jeg ser ikke lige umiddelbart hvorfor der er
problemer i den sag.
Kan ikke se hvad hendes motiv skulle være, med mindre hun selvfølgelig selv
er kommet til at lave en bule og så melder den stjålet.
Men kan det ikke være hip som hap, om bilen
er stjået eller hun selv laver en skade (forsikringsmæssigt).
Enten har man kasko eller ikke, og selvrisiko kan vel ikke være så stor at
man ligefrem vil lave "et nummer" for at spare lidt håndører på den konto.

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-06 10:55

> Ved ikke hvorfor 3. part skulle stjæle
> en bil blot for at sætte ild til den, med mindre der også har været et
> røveri samme dag eller lign.

Velkommen til den virkelige verden !
Det sker sq da tit hernede at en stjålet bil findes på en mark helt
udbrændt.. så det ser jeg intet unormalt i, desværre :o/

Mvh
Morten

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-03-06 13:55

"Juel" <him> wrote in news:440eaa05$0$15785$14726298@news.sunsite.dk:

> Velkommen til den virkelige verden !
> Det sker sq da tit hernede at en stjålet bil findes på en mark helt
> udbrændt.. så det ser jeg intet unormalt i, desværre :o/

Nej det er sq meget normalt.. en dags joyride og så ild til lortet.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Fra : Martin

Dato : 08-03-06 11:49

"KE" <no-spam@thank.you> skrev i en meddelelse
> [...]
> gerningsstedet - det lugter lidt af fisk, selvom det selvfølgelig
> lige så godt kan være meget tilfældige omstændigheder.

Nu var det jo en Peugeot - man behøver ikke altid gøre noget aktivt for at
få dem til at brænde

Hvis det ikke er ham selv som har gjort det, er det godt nok "surt sjov"!

/Martin

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 08-03-06 18:13

> [...]
> Uden at tage parti, så kan jeg egentlig godt forstå at forsikringen syntes
> der er lidt underligt at manden er i samme område som hans bil der

Forsikringen var ikke indblandet i den sag. Det var politiet der rejste sag
jo.

Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email. Eller lad være, men så får jeg den
ikke

Fra : .J.S...

Dato : 07-03-06 22:25

> [...]
> svindel, fordi at en peugot nøgle ikke kan kopieres, når kontant finder en
> låsemakker der kan lave den på 20 sekunder

En ting jeg ikke rigtigt fattede var hvad han skulle have opnået ved selv at
brænde bilen af ??

Får man flere penge fra forsikringsselskabet end hvis man blot sælger den ?

mvh/JS

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-03-06 22:36

..J.S... wrote on 07-03-2006 :
> En ting jeg ikke rigtigt fattede var hvad han skulle have opnået ved selv at
> brænde bilen af ??

> Får man flere penge fra forsikringsselskabet end hvis man blot sælger den ?

Hvis man nu f.eks. ved at bilen aldrig vil kunne sælges f.eks. pga en
fejl eller fordi den er gennemtæret af rust - og en bil der "ser ud"
som en million men ikke er 5 øre værd vil forsikringen jo nok noget
højere end salgsprisen.

"To be or not to be. That's not really a question." - Jean-Luc Godard

Fra : Mathias

Dato : 08-03-06 20:04

Hvis bilen stjæles udbetaler forsikringen et beløb svarende til, hvad en
tilsvarende brugt bil koster hos forhandleren. Som bekendt er det beløb, du
får ved at sælge en bil til en forhandler en helt anden og lavere, end det
beløb forhandleren forlanger, når han sælger den videre. Der kan tit være
fra 20.000 kr. og opad i forskel. Derfor gevinsten ved at begå
forsikringssvig, fremfor at sælge. Som forsikringskunder bør vi jo alle være
interesseret i, at forsikringsselskaberne jagter svindlerne. Svindlere gør
det dyrere for alle os andre!

Mathias

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-03-06 20:56

Mathias laid this down on his screen :
> Svindlere gør det dyrere for alle os andre!

Men forsikringsselskaber der bare kan sige "duer ikke, ingen
erstatning" når folk kommer og siger at deres bil er stjålet kan vi
heller ikke bruge til noget.

Som skrevet andet steds - hvis ikke forsikringsselskabet vil køre en
sag mod kunden må de hoste op med noget bedre end "vi mener du lyver -
du får ingenting".

"The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie
about your age." - Lucille Ball

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-03-06 14:22

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
>
> Som skrevet andet steds - hvis ikke forsikringsselskabet vil køre en
> sag mod kunden må de hoste op med noget bedre end "vi mener du lyver -

Nu er der jo som regel mange "kringelkroge" i en police, så
forsikringsselskaberne behøves ikke altid at mene kunden lyver.
Der er jo flere betingelser der skal være opfyldt (ifølge policen) hvis man
skal være berettiget til erstatning.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-03-06 20:40

After serious thinking Per Beer Hansen wrote :
> [...]
> forsikringsselskaberne behøves ikke altid at mene kunden lyver.
> Der er jo flere betingelser der skal være opfyldt (ifølge policen) hvis man

Bilen er væk, alle nøgler er der - det burde ikke kunne lade sig gøre
at komme uden om den. De er så fantastisk gode til at sende detektiver
efter folk med invalideforsikringer når de mener de snyder. Hvis de nu
brugte resourcer på at finde forsikrede biler kunne de være de slap for
at betale så mange erstatninger - men det er selvfølgelig også nemmere
bare at sige "duer ikke" og så stoppe der.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-03-06 20:57

Henrik Stidsen wrote:

> Bilen er væk, alle nøgler er der - det burde ikke kunne lade sig gøre
> at komme uden om den.

OK, gik ud fra at det var sagen fra TV, med den udbrændte Peugeot vi
diskuterede, men kan da godt se at det hele havde taget en mere genrel
drejning.

> De er så fantastisk gode til at sende detektiver
> efter folk med invalideforsikringer når de mener de snyder. Hvis de nu
> brugte resourcer på at finde forsikrede biler

Det gør de skam også, men de skal jo stadig kunne bevise at der er tale om
forsikringssvindel.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : TSJ

Dato : 07-03-06 22:46

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> at brænde bilen af ??
>
> Får man flere penge fra forsikringsselskabet end hvis man blot sælger den

Ses ofte blandt unge mennesker. De køber en gejlet bil der er alt for dyr.
De har ikke råd til at have den og afdrager kun renterne og ikke ret meget
mere. ½ år senere er gælden betydeligt større end bilens værdi - hvorefter
de skal have bilen hugget, smadret, stjålet, brændt af whatever - så de kan
få forsikringspengene. Herefter er det ud at købe en ny gejlet øse.

Fra : Krs

Dato : 07-03-06 23:17

Ja, du har ret. Det ses ofte blandt unge mennesker. Unge mennesker _er_
faktisk i de fleste tilfælde kriminelle, hvilket der desværre er for mange
der overser.

Det ændrer nu ikke ved, at jeg også undrer mig over, hvad fordelen er ved at
få udbetalt forsikringen i stedet for at sælge. En typisk forsikring tager
jo også højde for værditab - og en evt. forskel mellem bilens salgspris og
forsikringssumen bliver vel ofte reduceret / elimineret ved selvrisikoen på
forsikringen, evt. præmiestigning og udgifter til benzin

Venlig hilsen
Kasper

Fra : TSJ

Dato : 07-03-06 23:30

"Krs" <krs@krs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> salgspris og forsikringssumen bliver vel ofte reduceret / elimineret ved
> selvrisikoen på forsikringen, evt. præmiestigning og udgifter til benzin

Som nævnt andetsteds kan der være mekaniske problemer, rust eller lignende
der gør at bilen ikke kan sælges til en pris der modsvarer restgælden
nogenlunde. Hvis bilen brænder eller bare forsvinder - så var den ihvertfald
i tiptop stand sidst ejeren så den

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-03-06 19:11

TSJ was thinking very hard :
> [...]
> have bilen hugget, smadret, stjålet, brændt af whatever - så de kan få
> forsikringspengene. Herefter er det ud at købe en ny gejlet øse.

Ah skønt, endnu engang kriminaliseres samtlige bilejere under 30 -
arbejder du tilfældigvis i et forsikringsselskab ? :)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-03-06 22:39

Thomas explained :
> Det er flot at en mand bliver dømt 8 måneders fængsel på svindel, fordi at en
> peugot nøgle ikke kan kopieres, når kontant finder en låsemakker der kan lave
> den på 20 sekunder

Hmm, hvor kan man det ? :) for det er da sandsynligvis noget billigere
end at få det gjort hos Peugeout hvor en ny fjernbetjent nøgle koster
over 600 kr + 3 kvarter på værksted for at kode startspærreren...

"Careful, Chief. Dig up the past, all you get is dirty."
- Gideon, The Minority Report

Fra : Thomas

Dato : 07-03-06 23:07

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> wrote in message
> [...]
> at få det gjort hos Peugeout hvor en ny fjernbetjent nøgle koster over 600
> kr + 3 kvarter på værksted for at kode startspærreren...

Ham låsemakkeren, smeden eller hvad han hedder sagde at den kunne laves på
tilgængeligt udstyr alle låsesmede havde

om det er rigtigt eller forkert skal jeg ikke gøre mig klog på. Men han
aflæste startspæren i sin maskine på 2 sekunder vil jeg skyde på

Mvh

Thomas

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-03-06 19:12

Thomas has brought this to us :
> [...]
> skal jeg ikke gøre mig klog på. Men han
> aflæste startspæren i sin maskine på 2 sekunder vil jeg skyde på

Jeg undrer mig nu endnu mere over at det tog Peugeot en uge at lave en
ny nøgle til min karet - og 45 minutter at kode den ind i startspærren!

"I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit
going to those places." - Henny Youngman

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-03-06 22:40

Henrik Stidsen skrev:
> Thomas has brought this to us :
>
> Jeg undrer mig nu endnu mere over at det tog Peugeot en uge at lave en
> ny nøgle til min karet - og 45 minutter at kode den ind i startspærren!

Forskellen er nok at du får en ny nøgle med en ny kode. Det andet er
blot en kopi af en eksisterende nøgle med samme kode.

Jeg vil tro at hvis det er til en af de biler hvor man har individuel
indstillinger, hvor bilen så bruger nøglen til at finde ud af hvem der
skal indstilles til, vil man ikke kunne have endnu en indstilling i den
"hurtige" nøgle. Den ville svare til den nøgle den var kopieret fra. Men
det ville man kunne have hvis den var laver originalt og kodet ind i boksen.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Niels Bengaard

Dato : 07-03-06 22:47

> Det er flot at en mand bliver dømt 8 måneders fængsel på svindel, fordi at
> en peugot nøgle ikke kan kopieres, når kontant finder en låsemakker der
> kan lave den på 20 sekunder

Nu er det jo ikke forsikringsselskabet, der har dømt manden, men en
domstol.
Politiet har åbenbart kunne dokumentere flere forhold, der har gjort at
manden blev dømt.
Man hørte jo eks. han havde været i området uden at kunne forklare hvorfor
osv.

Det er umuligt for os her i gruppen at sætte sig ind i detaljerne i sagen,
måske har den dømte taget for let på det som han selv gav udtryk for.
På den anden side har man dog den sikkerhed, at det sker meget sjældent, at
uskyldige dømmes.

Niels

Fra : snuden

Dato : 07-03-06 22:54

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> måske har den dømte taget for let på det som han selv gav udtryk for.
> På den anden side har man dog den sikkerhed, at det sker meget sjældent,

Ja, han kunne jo bare lade være)

Fra : Thomas

Dato : 07-03-06 23:05

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> manden blev dømt.
> Man hørte jo eks. han havde været i området uden at kunne forklare hvorfor

Yup men det var på baggrund af en udtalelse fra en peugot teknikker der
indgik i sagen...

Mvh

Thomas

Fra : Niels Bengaard

Dato : 08-03-06 17:12

> Yup men det var på baggrund af en udtalelse fra en peugot teknikker der
> indgik i sagen...

Der indgår sikkert mange flere ting beviser/indicier i sagen end udelukkende
den nøgle. Som Peugeot sagde, havde man svaret på om man kunne køre bilen
uden en nøgle med startspærrechip og det kan den ikke.
Havde man spurgt om man kunne kopiere nøglen havde man svaret ja, men det
spurgte man ikke om.

Niels

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-03-06 23:15

Thomas skrev:
> [...]
> en peugot nøgle ikke kan kopieres, når kontant finder en låsemakker der kan

30 sekunder.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-06 01:27

Jeg og mange andre der har en dekoder kan lave de nøgler på få sek . og
længere er den ikke , der er flere historier om folk der prøvekører div .
biler og så lige får lavet en kopi osv. gæt selv resten

De fleste startspærrenøgler koter hos mig 452 .kr .

www.kvikkerten.dk
Låsesmed
Per Emborg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-03-06 13:55

Per Emborg skrev:
> [...]
> biler og så lige får lavet en kopi osv. gæt selv resten
> De fleste startspærrenøgler koter hos mig 452 .kr .

Det er jo også billigt for en ny bil.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-06 08:12

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor er fidusen i starspærrer hvis forsikringsselskabet nægter at udbetale
> erstatning, hvis bilen bliver stjålet ?

De vælger selv dem de vil udbetale erstatning til. Som vi så i udsendelsen,
har de så mange muligheder for at undslå sig - det er kun et sprgs. om at
gøre det besværligt for "kunden", så opgiver de fleste. For dem er det en
"balancegang", afviser de for mange, flygter kunderne og omsætningen falder.
Udbetaler de for meget, falder overskuddet, og aktionærerne brokker sig.

Fra : Anders Majland

Dato : 08-03-06 09:03

> [...]
> dem er det en "balancegang", afviser de for mange, flygter kunderne og
> omsætningen falder. Udbetaler de for meget, falder overskuddet, og

En positiv historie. En kollega roder med radioen i golf'en han bliver
forstyret i arbejdet og glemmer nøglerne i bunden af´bilen. Næste morgen er
familiens yaris væk. (Aftenen før holdt begge biler i indkørlsen).
Forsikringen endte med at dække selvom det jo er en noget skødesløs omgang
med nøglerne - havde de stjålet golf'en havde de ikke dækket da nøglerne lå
i den ... Jeg kan ikke huske hvilket selskab det er - men det kan også have
en indflydelse hvor god og trofast kunde han har været ...

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-06 09:59

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse

- havde de stjålet golf'en havde de ikke dækket da nøglerne lå
> i den ... Jeg kan ikke huske hvilket selskab det er - men det kan også
> have en indflydelse hvor god og trofast kunde han har været ...

Selskaberne har deres egne uskrevne kulanceregler, og det er heller ikke
alle forhold som bliver skrevet i policen, heller ikke med småt - det er
underforstået, når mange selskaber har de samme regler, er enige om
tolkningen. Jeg har fået et tyveri afvist på den konto, efter samråd med
Forsikringsoplysningen opgav jeg, og betalte selv :((. Og samme selskab har
glimraget med, da der var udsigt til et
stort krav ifb. et indbrud hos en kollega, at der dukkede der yderlige krav
frem
til låsetøj, sikring, som aldrig tidl. var nævnt. Som om man først kiggede

hvad man havde forsikret, da kravet blev rejst. Fu.. Alka, de sælger aldrig
så meget som en krøllet serviet til mig, medlemmer her&der, de er lige så
rådne som de andre :((.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-03-06 19:15

Jørgen M. Rasmussen was thinking very hard :

> [...]
> Udbetaler de for meget, falder overskuddet, og aktionærerne brokker sig.

Og det er jo egentlig lidt groteskt, for hvad skal man så overhovedet
bruge forsikringen til ?
Det burde ikke være muligt for dem at undgå udbetalingen uden også at
rejse sag mod kunden for forsikringssvindel. Det må være enten eller.
Enten er kunden berettiget til erstatning eller også er kunden ikke. Er
kunden ikke berettiget til erstatning må der være en tydelig grund til
det. Hvordan beviser man at man IKKE har sin bil ?

"Age is something that doesn't matter, unless you are a cheese."
- Luis Bunuel