150.000 haves. Bil mangles
Fra : J

Dato : 06-03-06 23:42

Hej!

Jeg overvejer at bruge i omegnen af 150k på en 2-3 år gammel bil. Mest
er jeg til Skoda Fabia eller Octavia, da jeg synes man får mest for
pengene der. Men hvad med holdbarhed og reservedele? Og et ordentligt
værksted til den i Århus?
Hvilke andre mærker kunne man kigge efter?

Vi vil gerne have en 5-dørs. God benzinøkonomi og ikke al for tung.
Planlægger ikke nogen campingture :)

Nogen idéer?

--
Med venlig hilsen Jan

Fra : Kasper Christensen

Dato : 07-03-06 07:16

J skrev:
> [...]
> værksted til den i Århus?
> Hvilke andre mærker kunne man kigge efter?

Jeg ville nok vælge Octavian. Fabiaen er for lille synes jeg (Har selv
en). Skoda i Risskov har jeg kun gode erfaringer med.

Mvh

Kasper

Fra : Anders Majland

Dato : 07-03-06 09:03

> Jeg overvejer at bruge i omegnen af 150k på en 2-3 år gammel bil. Mest er
> jeg til Skoda Fabia eller Octavia, da jeg synes man får mest for pengene
> der.

Jeg synes de 2-3år gamle fabia'er holder prisen for godt - der er ikke langt
prismæssigt til en ny med fabriksgaranti. Og når brugtvognshandlerne
fortæller at man sparer så og så meget på den brugte han har stående har han
det med at bruge den aktuelle listepris og mindst vejledende pris på
ekstraudstyr som ængertræk, tagræling og alufælge. Og så glemmer de som
regel også at der ikke er langt til næste service... Inden vi handlede var
der bla. en sælger i viborg der var lidt for smart. Han kunne regne sig
sammen til at vi ville spare over 40000kr ved at købe en 1år gammel fabia
han havde stående. Men de første 10kkr var forskel i listeprisen, så var der
10kkr alufælge (stålfælgene var ikke med og dækene halvt slidt ned på
alu'erne), en skod radio til adskillige tusinde osv... Så vær vågen når du
kigger brugt... Jeg ved ikke hvor meget du kan få slået af nyprisen idag på
en billig skoda, men ekstraudtyr skal der ikke betales listepris for ....

Vi har som jeg skrevet mange gange før (brug evt groups.google.com) købt en
fabia kombi 1,2 fra 2004 der nu har gået godt 40000km. Den var i landet og
de havde lige langseret 2005 faceliftet så vi fik den til en fornuftig pris.

> Men hvad med holdbarhed og reservedele?

Vi har fået skiftet noget computer da den nægtede at åbne bagklappen og en
manchet ved det ene forhjul - så vi har kun haft udgiften til service ved
~26000km (2180) og et sæt ekstra fælge med vinterdæk (Goodyear Ultra Grip 7)
til 4500,-

Vi kører mest by og landevej og gennemsnittet er 16km/l og ejerafgiften er
760,00 halvårligt

Fra : Kim Kristensen

Dato : 07-03-06 21:26

"J" <net@net.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvilke andre mærker kunne man kigge efter?
>
> Vi vil gerne have en 5-dørs. God benzinøkonomi og ikke al for tung.

Her http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=244201735&page=2
får du mere kabineplads men mindre bagagerum i det samme prisniveau.

Eller med 4 døre
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=151500947&page=2 mere
kabineplads, mere bagagerum end den forrige men stadig mindre end Octavia.

Med venlig hilsen Kim