Tågelys
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-03-06 14:09

Lad os nu bare antage, at der er tåget og at din middagspause er begyndt kl.
12.00 og du er sent på den. 13.15 kører du ud af indkørslen.

Må du køre med tågelys (altså sammen med nærlys)??

--
Per, Esbjerg
PS: Du har ikke spist til middag endnu!

Fra : alexbo

Dato : 06-03-06 14:45

"Per Henneberg Kristensen" skrev

> Lad os nu bare antage, at der er tåget og at din middagspause er begyndt
> kl. 12.00 og du er sent på den. 13.15 kører du ud af indkørslen.
>
> Må du køre med tågelys (altså sammen med nærlys)??

Man må køre med tågelys når det er tåget, uanset om man har holdt
middagspause eller er sent på den.
Jeg kan slet ikke gennemskue hvad du mener det skulle have af indflydelse på
reglerne for tågelys.

mvh
Alex Christensen

Fra : C. Caspersen

Dato : 06-03-06 15:14

> [...]
> 12.00 og du er sent på den. 13.15 kører du ud af indkørslen.
>
> Må du køre med tågelys (altså sammen med nærlys)??

Nu da der ikke er længere til Esbjerg end på cykel og da der af en eller
anden grund kun kan være 1 monopol, ville jeg bestemt vente til kl. 1517!

Mvh

Caspersen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-06 15:47

Per Henneberg Kristensen skriver:

> Lad os nu bare antage, at der er tåget og at din middagspause er begyndt kl.
> 12.00 og du er sent på den. 13.15 kører du ud af indkørslen.
>
> Må du køre med tågelys (altså sammen med nærlys)??

1. Jeg har spist.

2. Der er ikke tåget her.....

Tågehovedet
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : BJ

Dato : 06-03-06 15:50

KLIP

> 1. Jeg har spist.
>
> 2. Der er ikke tåget her.....

Her sner det, hvad gør jeg..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-06 15:52

BJ skriver:

> Her sner det, hvad gør jeg..?

Varmer en stor kop kakao, luner en bolle, putter smør på bollen og lidt
flødeskum på kakao'en.

Begge dele indtages med stort velbehag, mens sneen daler udenfor.

Skal du ud at køre, venter du til i morgen

Klaus (her sner det ikke)
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : BJ

Dato : 06-03-06 15:56

KLIP

> Varmer en stor kop kakao, luner en bolle, putter smør på bollen og lidt
> flødeskum på kakao'en.
>
> Begge dele indtages med stort velbehag, mens sneen daler udenfor.
>

> Skal du ud at køre, venter du til i morgen

Det råd for større færdselssikkerhed napper jeg med kyshånd..... kooooneeee
.... fluks kakao med flødeskum og lune boller..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-06 15:56

BJ skriver:

> Det råd for større færdselssikkerhed napper jeg med kyshånd..... kooooneeee
> ... fluks kakao med flødeskum og lune boller..

Kom ikke her og sig at jeg ikke kender til færdselssikkerhed !

Jeg står for at skal have nybagt kringle med the

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : BJ

Dato : 06-03-06 16:07

KLIP

> Kom ikke her og sig at jeg ikke kender til færdselssikkerhed !
>
> Jeg står for at skal have nybagt kringle med the

Det er jo til at sidestille med glatbane..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Leonard

Dato : 06-03-06 19:32

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:

>Det er jo til at sidestille med glatbane..

Glatbane og lune boller er da også meget hyggeligt når det sner
udenfor

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : BJ

Dato : 06-03-06 19:41

KLIP

> Glatbane og lune boller er da også meget hyggeligt når det sner
> udenfor

Lige præcis..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-06 23:07

Leonard skriver:

> Glatbane og lune boller er da også meget hyggeligt når det sner
> udenfor

Sneen kom her i morges/formiddag.
Over middag og frem til nu har det måske sneet 1mm

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 06-03-06 15:59

> Lad os nu bare antage, at der er tåget og at din middagspause er begyndt
> kl. 12.00 og du er sent på den. 13.15 kører du ud af indkørslen.
>
> Må du køre med tågelys (altså sammen med nærlys)??

Kl 14, men jeg tror ikke jeg bliver til festen!

Mvh
Jacob

Fra : Thomas J.

Dato : 06-03-06 16:31

Den Mon, 6 Mar 2006 14:09:16 +0100 sendte "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> følgende røgsignaler:

>Lad os nu bare antage, at der er tåget og at din middagspause er begyndt kl.
>12.00 og du er sent på den. 13.15 kører du ud af indkørslen.
>
>Må du køre med tågelys (altså sammen med nærlys)??

Fisk.

Og svaret er: 42

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 06-03-06 17:10

"Thomas J." <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:pdlo02dtuj8ldsb8uen2q2rvi7a0vq2gi4@4ax.com...
> Den Mon, 6 Mar 2006 14:09:16 +0100 sendte "Per Henneberg Kristensen"
> <phk_fjern_@esenet.dk> følgende røgsignaler:

> Fisk.
>
> Og svaret er: 42

Især hvis man har skyllet frokosten ned med en pangalaktisk galdeknalder

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Brian

Dato : 06-03-06 16:50

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Lad os nu bare antage, at der er tåget og at din middagspause er
> begyndt kl. 12.00 og du er sent på den. 13.15 kører du ud af indkørslen.
>
> Må du køre med tågelys (altså sammen med nærlys)??

Det ved jeg ikke, men hvor kan man få det du har røget ?

/Brian

Fra : Bagdad Bob

Dato : 06-03-06 17:50

> [...]
> kl. 12.00 og du er sent på den. 13.15 kører du ud af indkørslen.
>
> Må du køre med tågelys (altså sammen med nærlys)??

Hvis du er i tvivl så lad vær'........ ved nærmere eftertanke - lad bare
vær' under alle omstændigheder. For at være helt sikker kan du knække
kontakten, der tænder tåb.... tågelygterne af

/Abildgaard

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-06 20:52

> Lad os nu bare antage, at der er tåget og at din middagspause er begyndt
> kl. 12.00 og du er sent på den. 13.15 kører du ud af indkørslen.
>
> Må du køre med tågelys (altså sammen med nærlys)??

Kommer an på dine ansættelsesvilkår. Nogle får nok ikke lov af chefen til at
køre uden for normal pause

--
Tom

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-03-06 22:20

> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Kommer an på dine ansættelsesvilkår. Nogle får nok ikke lov af chefen til
> at køre uden for normal pause

Carl Buus har bragt nogle "fakta" frem i rampelyset, f.eks.:

"Kørelærer Jakob Andersen, Nakskov skriver bl.a.":
Du oplyser at tågeforlygterne kun må bruges i egentlig tåge. Dette er kun
korrekt, når der er tale om tidsrummet mellem solnedgang og solopgang."

Hva´ så ... fup eller fakta?

--
Per, Esbjerg

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-03-06 22:26

> [...]

>Du oplyser at tågeforlygterne kun må bruges i egentlig tåge. Dette er kun
>korrekt, når der er tale om tidsrummet mellem solnedgang og solopgang."

Næhh - bare endnu et kålhoved ;(

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-03-06 22:52

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Næhh - bare endnu et kålhoved ;(

Det kan så være at Carl Buus har slettet så meget i hans brev at han ikke
får med at det er tågelys som kørelys?

Han har nemlig også cuttet temmelig væmmelig mange argumenter væk fra mit
brev og det fremgår af teksten i svaret at han har cuttet i andres breve
også.

--
Per, Esbjerg

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-03-06 22:57

> [...]

>brev og det fremgår af teksten i svaret at han har cuttet i andres breve

Kan man læse de artikler online nogen steder ?