MS Windows
briani 27239
Formater c-drev
Fra : Svend Erik Svennings~

Dato : 09-03-06 06:52

Jeg har et problem med Windows ME. Det fylder efterhånden for meget, ca. 2
Gb. Jeg har været ved at rydde op i det, men nu kan den ikke starte op. Det
mangler init-filen siger den. Kan jeg formatere c-drevet og dermed indlæse
Windows igen. Hvordan kommer jeg igang. På forhånd tak. Sv.Erik

Fra : claus b. p.

Dato : 09-03-06 09:30

"Svend Erik Svenningsen" <sv.erik@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> mangler init-filen siger den. Kan jeg formatere c-drevet og dermed indlæse
> Windows igen. Hvordan kommer jeg igang. På forhånd tak. Sv.Erik

Ja,det er nok det smarteste. Men, du er selvfølgelig klar over, at en
formattering sletter alt?
Man kan godt rydde op ved at gennemgå alt på disken, slette alle temporære
filer, (ikke mindst fra Internet Explorer) deinstallere ubrugte programmer,
slette gamle filer fra allerede deinstallerede programmer, og sidst rydde
op i registreringsdatabasen med "regclean" eller lignende. Men du vil nok
snart ramme grænsen igen.
Hvis du vil undgå lignende problemer i fremtiden, har du 2 muligheder:
Opgrader til Windows 2000 eller XP, (eller Linux) , - eller installer nogle
af programmerne på næste partition på harddisken. (fx. d:)

/Claus