MS Windows
briani 27239
Norton Ghost og image på USB HDD
Fra : Erik Jakobsen

Dato : 09-03-06 06:00

Hej.

Ja nu er jeg kommet dertil, at jeg har brug for den backup, jeg lavede
for et stykke tid siden med Norton Ghost installeret på min XP.

Så havde jeg en harddisk koblet på en usb port, og backup'en blev så
lagt ud på denne harddisk.

Igår lavede jeg ged i min XP, og nu kunne jeg bruge backup'en.

Kan Norton Ghost for dos "se" min USB harddisk ?.

Så kan jeg nemlig blot putte en Norton Ghost for DOS ind og boote på
den, og så restore?.

Eller hvad gør jeg lige ?

Erik Jakobsen

Fra : claus b. p.

Dato : 09-03-06 09:36

"Erik Jakobsen" <eja@urbakken.dk> wrote in message
> [...]
>
> Kan Norton Ghost for dos "se" min USB harddisk ?.
>
> Så kan jeg nemlig blot putte en Norton Ghost for DOS ind og boote på

Dos har normalt ikke drivere til USB, men det kan være at din BIOS kan gøre
den synlig for DOS. Der er på nogle bundkort en mulighed for at vælge DOS
support for USB tilsluttede diske, på andre kan man ikke. Test det nemt ved
at boote på en DOS diskette, og prøv om USB disken er synlig, og får et
drevbogstav. Hvis det er tilfældet kan du også ghoste til/fra den.

/Claus

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 09-03-06 10:26

claus b. p. wrote:

> [...]
> at boote på en DOS diskette, og prøv om USB disken er synlig, og får et
> drevbogstav. Hvis det er tilfældet kan du også ghoste til/fra den.

Hej Claus.

Tak for dit svar. Jeg er desværre lige nu ikke i stand til at prøve det,
da jeg her til morgen opdagede, at min Maxtor Diamond 9+ HD er færdig.
Jeg havde det på fornemmelsen, og derfor testede jeg med Maxtor's Powermax.

Ikke flere Maxtor Diamond 9+ til mig. Dette er nu nummer 3 indenfor 1.5 år.

/Erik

Fra : claus b. p.

Dato : 09-03-06 14:03

> [...]
Powermax.

> Ikke flere Maxtor Diamond 9+ til mig. Dette er nu nummer 3 indenfor 1.5

Har du den siddende i et externt USB kabinet? I så fald kan det være, at den
ikke kan komme af med varmen, hvis den kun kan leve 1/2 år.

/Claus

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 10-03-06 08:45

claus b. p. wrote:

> år.
> Har du den siddende i et externt USB kabinet? I så fald kan det være, at den
> ikke kan komme af med varmen, hvis den kun kan leve 1/2 år.
>
> /Claus

Hej Claus.

Nej det har jeg ikke. Det er placeret i et tower cabinet. Øverst oppe,
hvor den sidder fatgjort i 2 brede elastikker beregnet for et telt.

Erik

Fra : jda

Dato : 10-03-06 10:24

Fri, 10 Mar 2006 08:44:59 +0100, ved hjælp af elektroniske
kommunikationsmidler udtrykte Erik Jakobsen sig i dk.edb.system.ms-windows
på følgende måde:

> Nej det har jeg ikke. Det er placeret i et tower cabinet. Øverst oppe,
> hvor den sidder fatgjort i 2 brede elastikker beregnet for et telt.

Måske skal man gå efter at bruge teltelastikker til telte, og
harddiskbeslag i kabinetter til harddiske. Bare en tanke

--
Jakob