MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Stifinder - frysende computer
Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 08-03-06 15:36

Hej,

Windows XP Home - med SP2.
Ind imellem kan det hænde, at stifinder "fryser", når jeg arbejder i mapper
med billeder.

Hvorfor mon det?
Hvad kan jeg gøre for at hindre dette?

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : claus b. p.

Dato : 09-03-06 12:13

"Hans-Jørgen Sindholt" <sindholt@paradis.dk> wrote in message
> Hej,
>
> Windows XP Home - med SP2.
> Ind imellem kan det hænde, at stifinder "fryser", når jeg arbejder i
> [...]
Et gæt er, at du når du viser billederne som thumbnails, (små billeder) skal
stifinder ud og konvertere alle billedfiler til thumbnails, og det kan tage
en rum tid. Et yderligere problem kan være, at hvis en billedfil er defekt,
eller ikke følger standarden, kan konverteringen bryde sammen. Så prøv at
sætte indstillinger til ikke at vise thumbnails indtil du finder ud af
hvilke billeder den ikke kan lide. En anden mulighed er selvfølgelig at din
processor bliver for varm når den skal lave noget seriøst. Har du checket
temperaturen fornylig?

/Claus

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 10-03-06 06:34

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

En anden mulighed er selvfølgelig at din
> processor bliver for varm når den skal lave noget seriøst. Har du checket
> temperaturen fornylig?

Tak for dine bud på et par løsningsforslag til mit spørgsmål om den
"frysende" maskine, når stifinder bruges.
Problemet er løst ved at køre chkdisk. Det anede mig, at jeg skulle den vej.

Processoren bliver max 64 grader celcius - Intel pentium 4 - og
kølerstyringen er ganske eminentt, men det kunne
faktisk være en mulighed, at varmen ville hindre ordentligt arbejde.

Men - mange tak - altså.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu