MS Windows
briani 27239
JPG-filer gemmes som BMP - sletning af tem~
Fra : Karsten Jensen

Dato : 08-03-06 11:02

En af mine venners bærbar computer (med XP og for lidt RAM) har den
irriterende fejl, at de midlertidige filer (temp osv) skal slettes
konstant for ikke at gemme JPG filer (modtaget via Hotmail) som
BMP-filer.

Min ven er ikke computer sagkyndig og skal have hjælp hver gang til at
slette alle temp-filer osv. Og det er irriterende, at problemet opstår
konstant.

Hvad skyldes det at problemet opstår så ofte? Selv har jeg aldrig
oplevet at problemet opstår så ofte - men har også selv 2 GB RAM i min
egen maskine.

Computeren fungerer fint - og der er ingen problemer, men er der nogen
med gode løsningsforslag - fejlsøgning.

Fra : Nørd

Dato : 08-03-06 11:18

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i en
meddelelse news:olat021tkedqjp6or681rufiki821k1fip@4ax.com...
> [...]
> egen maskine.
>
> Computeren fungerer fint - og der er ingen problemer, men er der nogen

Prøv:
I Egenskaber for Internet / Avanceret set flueben i
Slet mappen Temporary Internet Files, når webbrowseren lukkes.

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 08-03-06 11:47

Nørd skriblede:

> Prøv:
> I Egenskaber for Internet / Avanceret set flueben i
> Slet mappen Temporary Internet Files, når webbrowseren lukkes.

Nu er det nok mere normalt at slette TIF
og sætte cache størrelsen til 30 - 50 MB.

--
Lars Fragstrup

Fra : Nørd

Dato : 08-03-06 12:38

"Lars Fragstrup" <not@dk.invalid> skrev i en meddelelse
> Nørd skriblede:

> Nu er det nok mere normalt at slette TIF
> og sætte cache størrelsen til 30 - 50 MB.
>

> --
> Lars Fragstrup

Ja der er rigtigt, tænkte på det efter jeg havde svaret.

Mvh. Nord

Fra : Karsten Jensen

Dato : 09-03-06 11:56

On Wed, 8 Mar 2006 12:38:17 +0100, "Nørd" <Nørd@c.com> wrote:

> [...]

Det står den til.

Men her står den kun til 10 eller 20 - havde tænkt på at den skulle
sættes op.... Prøver lige.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-03-06 13:37

Den 09-03-06 11.55 skrev Karsten Jensen følgende:

> Men her står den kun til 10 eller 20 - havde tænkt på at den skulle
> sættes op.... Prøver lige.

Sæt den længere ned i stedet. Jeg kender en, der skulle have den helt
ned på 5 MB før det virkede som det skulle.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Really Slick Screeensavers: Flotte pauseskærme - med lydeffekter.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 10-03-06 11:13

On Thu, 09 Mar 2006 13:36:51 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Sæt den længere ned i stedet. Jeg kender en, der skulle have den helt
>ned på 5 MB før det virkede som det skulle.

Har sat den til 30 - og det virker tilsyneladende fint nu - måske
fordi cachen blev fyldt op....