MS Windows
briani 27239
E-mailproblem.
Fra : Ukendt

Dato : 07-03-06 12:55

Hej !

Det kan godt være, at det ikke er den rette ng.
Men jeg kunne ikke finde en bedre under news.tele.dk.

Problem:
En person har bredbånd gennem Dansk Kabel-tv uden fast ip-adresse.
Vedkommende har også sit eget domæne: www.xxx.dk med tilhørende
emailadresse.
Tidligere har 'smtp.mail.dk' været anvendt til afsendelse af post.
Men nu kommer der følgende fejlmelding:
"Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af
serveren.
Den afviste e-mail-adresse var 'yyy@hotmail.com'.
Emne 'test', Konto: 'mail.xxx.dk', Server: 'smtp.mail.dk', Protokol: SMTP,
Svar fra server: '554 Service unavailable; Client host [80.197.75.188]
blocked
using list.dsbl.org; http://dsbl.org/listing?80.197.75.188',
Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 554, Fejlnummer: 0x800CCC79"

Hvad er forklaringen? Og hvad er løsningen?

Med venlig hilsen

Abricosicus

Fra : Holst

Dato : 07-03-06 13:10

Abricosicus wrote:

> Det kan godt være, at det ikke er den rette ng.
> Men jeg kunne ikke finde en bedre under news.tele.dk.

news:dk.edb.internet lyder mere egnet.

Eller måske en af udbyderens interne grupper.

Fra : L.E.P.

Dato : 07-03-06 13:22

Tue, 7 Mar 2006 12:55:18 +0100, skrev "Abricosicus"
<abricosicus_snabela_hotmail.com> :

> [...]
>Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 554, Fejlnummer: 0x800CCC79"
>
>Hvad er forklaringen? Og hvad er løsningen?

Vedkommende har fået tildelt en IP-adresse som tidligere har været
brugt til Spam eller lign. og er derfor blevet blokeret hos den
organisation der er link til.

Løsning: Kontakt udbyderen og få en ny IP-adresse.

Hilsen Lars