hp jetdirect ex plus printer server
Fra : jan kristensen

Dato : 07-03-06 20:21

hej.

jeg har fået fat i en printerserver (HP jetdirect ex plus)
jeg har prøvet at sætte den til netværket, men jeg kan ikke se den
elle finde den, hvordan finder man en sådan's ip addresse

jeg har downloadet noget software fra hp, men det kan heller ikke
finde printer serveren.

hvad troer i at jeg kan gøre ???

tak for svar

mvh jan

Fra : Ove Pedersen

Dato : 07-03-06 21:13

"jan kristensen" <garsdal@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> elle finde den, hvordan finder man en sådan's ip addresse
>
> jeg har downloadet noget software fra hp, men det kan heller ikke

Tryk på knappen på kassen så skriver den en testside ud, derpå står bl.a.
MAC og IP. Du kan evt resette boksen til factory ved at holde knappen
trykken ind mens du tilslutter strømforsyningen og holde knappen indtil en
LED begynder at blinke.

Ove Pedersen

Fra : Artoo

Dato : 07-03-06 21:23

"jan kristensen" <garsdal@it.dk> wrote in message
> [...]
> elle finde den, hvordan finder man en sådan's ip addresse
>
> jeg har downloadet noget software fra hp, men det kan heller ikke

Hej Jan

Prøv først at nulstille printserveren fuldstænding, det gør du ved at
tage strømstikket fra boksen og holde knappen på boksen inde
imens du tilslutter strømmen igen og hold så knappen inde
i et godt stykke tid (mere end fem sekunder)
Forbind boksen til printeren og tryk så på knappen en enkelt
gang, så burde der udskrives en side hvorpå ip osv til boksen står
(Det er ikke altid ovenstående trick med testsiden virker, f.eks.
ofte på en laserprinter)

Ellers så kan du prøve at forbinde boksen til en router eller anden dhcp
server og derved tildele boksen en ip, kig så i din dhcpserver for at
se hvilken ip boksen har fået, når du kender ip'en kan du slå dhcp
fra i boksen og give den en ip efter eget valg hvis du hellere ønsker dette,
dhcp er (mener jeg, det er lidt tid siden jeg har rodet med sådan en
gammel sag) som default sat til når du har nulstillet boksen.

Der er også en ipadresse(mener det er 192.0.0.192) som boksen giver sig selv
når den ikke
har kunne kommet i kontakt med en ipgivende enhed i et stykke tid,
mener det er to minutter der går før den giver sig selv en default ip,
kan ikke huske den konkrete ip men prøv at kigge her:
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?lang=en&cc=us&
objectID=bpj02590&jumpid=reg_R1002_USEN

Husk at boksen ikke har indbygget webinterface.
Noget af ovenstående burde måske kunne hjælpe dig lidt,
ellers er der også linket til hp som ligeledes burde være en hjælp

Mvh Artoo

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 07-03-06 22:37

jan kristensen skrev:
> [...]
> elle finde den, hvordan finder man en sådan's ip addresse
>
> jeg har downloadet noget software fra hp, men det kan heller ikke

Så vidt jeg husker kan HP's gratis Install Network printer wizard selv
scanne det lokale netværk for HP printservere og konfigurere dem.

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/pscmisc/vac/us/en/sm/network_software/install_overview.html

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : jan kristensen

Dato : 08-03-06 16:30

hej.

tak for de mange gode forslag
jeg har prøvet mange af dem, men det
må være noget andet, måske er printerserveren itu
den virkede bare intil den blev taget fra det andet sted.
min router kan ikke se den, min printer vil ikke udprinte
en test side, så ???? (min printer er en brother hl-1430 laser)
min router er en netgear wgr614 v5

der må jo være noget når min router ikke kan se den !!!

jeg må rode lidt med det.

mange tak.

mvh jan

Fra : Artoo

Dato : 08-03-06 17:47

> [...]
> min router er en netgear wgr614 v5
>
> der må jo være noget når min router ikke kan se den !!!

Testsidefunktionen virker ikke på en brother hl-1430.
Hvis printserveren ikke vil modtage en ip fra din
router(vær sikker på at dhcp er slået til i routeren)
kan du eventuelt prøve et af programmerne fra hp
og se om de kan finde din printserver,
der findes en del forskellige programmer hp har udgivet gennem årene men
umiddelbart kunne du starte med det program Uffe anbefaler.

Hvis din router er sat op til udele lan ip'er via dhcp og din
printserver ikke modtager en ip efter at du har nulstillet
kunne noget tyde på at printserveren er defekt.

Husk at du skal bruge et almindelig netværkskabel, dvs ikke et krydset.

Jeg har selv lige haft en ex plus fremme og efter nulstilling
modtager den fint en ip fra min routers dhcpserver.

Mvh Artoo

Fra : Bitflux

Dato : 11-03-06 14:01

Artoo skrev:
> [...]
>
> Jeg har selv lige haft en ex plus fremme og efter nulstilling
> modtager den fint en ip fra min routers dhcpserver.

Hejsa
MAC adressen plejer at sidde på bagsiden af boksen - download HP web jet
admin fra HP's hjemme side, det tool kan søge på macadressen og så kan
du give den en ip adresse fra værktøjet
Bitflux