Placering i div boks...
Fra : Jeppe Christensen

Dato : 08-03-06 22:40

hvorfor kan jeg ikke få mit mine ting til at stå neders i div
boksen:

eks.:
text-algin: left;">Hejsa</div>

Det er som om valign ikke virker i div bokse...

mvh. Jeppe

på forhånd tak...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-03-06 23:01

Jeppe Christensen skrev:

> hvorfor kan jeg ikke få mit mine ting til at stå neders i div
> boksen:

Fordi du bruger kode der er beregnet til en tabelcelle.

> text-algin: left;">Hejsa</div>

valign er en html-parameter der kan benyttes på tabelelementer som
tr, td og th. Det er ikke en gyldig parameter til div.

I øvrigt skal html-parametre angives med lighedstegn -
valign="bottom" - ikke med kolon. Hvis du vil lave det med css i
stedet, hedder egenskaben vertical-align, og den skal stå inde i
style-definitionen: style="vertical-align: bottom".

For at få teksten i bunden kan du bruge fyld (padding) på boksen -

yellow;">
Her er teksten i bunden

> Det er som om valign ikke virker i div bokse...

Netop.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Allan Vebel

Dato : 08-03-06 23:10

Jeppe Christensen skrev:

> Det er som om valign ikke virker i div bokse...

Valign brugte man i gamle dage på tabelceller (i dag bruger man
vertical-align), og du kan ikke umiddelbart bruge det på <div>, her
er den eneste mulighed at bruge padding til formålet.

#celle1{
border:solid 1px red; /* fjernes */
vertical-align:bottom;
height:100px;