GPS igen igen
Fra : Ralph

Dato : 04-03-06 00:25

Nu er der igen snak om at udstyre gamle/demente med en gps-sender, al
respekt for det.
Mit problem er lidt mere jordnært (læs:økonomisk)

Jeg er minkrøgter, og et par gange om året har jeg minkskind for flere
millioner kroner liggende på lager, jeg kunne godt tænke mig at de var en
GPS-sender (eller 10) gemt i mine minkskind, så hvis de skulle blive
stjålet, havde jeg en chance for at finde dem igen, og dermed spare
forsikringskroner.

Vil politiet overhovedet gide at søge på en mobil der er gemt i stjålne
minkskind, eller skal der større sager til (læs: forsvundne personer) før de
reagerer?

--
venligst
Ralph

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-03-06 00:52

Ralph fortalte:

> Vil politiet overhovedet gide at søge på en mobil der er gemt i
> stjålne minkskind, eller skal der større sager til (læs: forsvundne
> personer) før de reagerer?

Du kan da prøve at spørge dem.
Men ellers ville jeg tro, at der må eksistere en teknik hvor du selv
ringer op og får koordinaten tilbage på sms.

Mvh
Martin
--
Melius frangi quam flecti

Fra : Henrik Boegh

Dato : 04-03-06 10:15

On Saturday 04 March 2006 00:51, Martin Larsen wrote in dk.videnskab:

[...]

> Men ellers ville jeg tro, at der må eksistere en teknik hvor du selv
> ringer op og får koordinaten tilbage på sms.

GPS-sporingssystemer er efterhånden ret udbredte i biler over en hvis
prisklasse og derfor er prisen efterhånden ved at være ret langt nede.
Se f.eks. http://www.dantrack.com/

Et andet alternativ er pejlesporing - som også anvendes i biler - se f.eks.
http://www.guardsystems.dk/

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Boegh || http://lagengymnastik.dk/

"I should have had brains but i got sack"
-- Steve-O

Fra : Uffe Ravn

Dato : 04-03-06 00:57

Ralph wrote:

> [...]
>
> Vil politiet overhovedet gide at søge på en mobil der er gemt i
> stjålne minkskind, eller skal der større sager til (læs: forsvundne

Hvorfor ikke bare selv opgive positionen til politiet, når du har positionen
med tyvekosterne må de vel reagere?

Men mon ikke at news:dk.teknik.satelit.navigation ville være stedet for at
få lidt mere vejledning?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Michael Zedeler

Dato : 04-03-06 09:21

Ralph wrote:
> [...]
> minkskind, eller skal der større sager til (læs: forsvundne personer) før de

Der findes masser af den slags systemer, der er mere eller mindre
automatiske. Du behøver ikke at skulle bruge triangulering af en mobil
(som så bruger GSM) - der findes integrerede enheder, der har GPS og en
GSM-mobil, som sender tekstbeskeder hjem med den aktuelle position, hvis
den bliver flyttet væk fra et prædefineret område.

Se f. eks. hvad Google har at sige:

http://www.google.dk/search?q=gps+tracking+recovery

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf

Fra : Holst

Dato : 04-03-06 09:27

Ralph wrote:

> Vil politiet overhovedet gide at søge på en mobil der er gemt i stjålne
> minkskind, eller skal der større sager til (læs: forsvundne personer) før de
> reagerer?

Hvorfor skulle de ikke det. Har du lagt et GPS-sporingssystem blandt
skindene, så er det jo bare for dig at ringe til mobilen og få
positionen, som du herefter kan give til politiet. Så vil det givetvis
gerne tage ud til stedet og kigge nærmere efter.

Fra : Bo Warming

Dato : 04-03-06 13:10

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message
> Vil politiet overhovedet gide at søge på en mobil der er gemt i
> stjålne minkskind, eller skal der større sager til (læs: forsvundne
> personer) før de reagerer?

En af mine lejere fik her på N ørrebro
6 dybe knivstik og stjålet sin avancerede mobil
og sit tøj og sine penge

Politiet gad ikke skrive hans telefonnummer ned og søge at spore og
derved måske finde gerningsmændene
Måske jyder respekterer minktyveri mere.

Politi bør til folk under jorden fx JP-tegnerfamilie udlevere særlig
mobil med trykknap der alarmerer politi og
GPS så de straks er der.
Og skolen sku ha sagt at nærmer man sig de truede og er to sammen, så
fængsles man nok.

Fra : Christen Fihl

Dato : 06-03-06 13:47

En Lommy kan: www.care4all.dk
Og du kan selv se positionen og køre ud (men ikke selvtægt

--
Christen Fihl
http://HSPascal.fihl.net