integralregning: 1/e^x
Fra : peet_dk

Dato : 26-02-06 10:44

integralregning: 1/e^x hvordan skal jeg komme igang med den...? Kan ikke
lige se hvordan det skal kunne give -e^(-x)

på forhånd tak for hjælpen!

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 26-02-06 11:26

peet_dk wrote:
> integralregning: 1/e^x hvordan skal jeg komme igang med den...? Kan ikke
> lige se hvordan det skal kunne give -e^(-x)
>
> på forhånd tak for hjælpen!

1 -1
--- = a
a^n

Det vil sige

1 -x
--- = e
e^x

og så er det nemmere at komme i gang.

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 26-02-06 13:38

Jens Axel Søgaard wrote:
> 1 -1
> --- = a
> a^n

Du mener naturligvis:

1 -n
--- = a
a^n

/Andreas

Fra : Stefan Holm

Dato : 26-02-06 18:24

Andreas Kleist Svendsen wrote:

> Du mener naturligvis:
>
> 1 -n
> --- = a
> a^n

Jens har selvfølgelig antaget n=1.

--
Stefan Holm
"Shut up you stupid nerds, he's trying to

Fra : peet_dk

Dato : 26-02-06 14:28

"peet_dk" <peetNO@SPAMpeet.dk> skrev i en meddelelse
> integralregning: 1/e^x hvordan skal jeg komme igang med den...? Kan ikke
> lige se hvordan det skal kunne give -e^(-x)
>
> på forhånd tak for hjælpen!

Tak for jeres svar, løsningen var at jeg skulle sætte den til 1*e^t mens at
t = -x også ellers kører noget substitution.