/ Forside / Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Højere uddannelser
#NavnPoint
Nordsted1 1588
erling_l 1224
ans 1150
dova 895
gert_h 800
molokyle 661
berpox 610
creamygirl 610
3773 570
10  jomfruane 570
Lottogevinst - igen, igen :-)
Fra : Pistolprinsen


Dato : 25-02-06 13:41

Ja, jeg ved godt, at chancen for at vinde 7 rigtige i lotto har været vendt
flere gange i nyhedsgruppen, og at chancen er 1:8.347.680, mens chancen for
at få gevindt i det hele taget i lotto er 1:61.

Men, hvad er chancen for at vinde de andre gevinster?

1:8.347.680 er jo chancen for 7 rigtige, men, hvad er chancen for...

- 4 rigtige?
- 5 rigtige?
- 6 rigtige?
- 6 rigtige + 1 tillægstal?


TIA,

Pistolprinsen



 
 
Martin Larsen (25-02-2006)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 25-02-06 14:05

Pistolprinsen fortalte:

> Ja, jeg ved godt, at chancen for at vinde 7 rigtige i lotto har været
> vendt flere gange i nyhedsgruppen, og at chancen er 1:8.347.680, mens
> chancen for at få gevindt i det hele taget i lotto er 1:61.
>
> Men, hvad er chancen for at vinde de andre gevinster?
>
> 1:8.347.680 er jo chancen for 7 rigtige, men, hvad er chancen for...
>
> - 4 rigtige?
> - 5 rigtige?
> - 6 rigtige?
> - 6 rigtige + 1 tillægstal?

Lottomatematik:
http://ga.randers-hf-vuc.dk/matlex/sandsyn.html

Mvh
Martin
--
Peter slog i bordet så flasken dansede


Leif Neland (25-02-2006)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 25-02-06 16:27

Pistolprinsen wrote:
> Ja, jeg ved godt, at chancen for at vinde 7 rigtige i lotto har været
> vendt flere gange i nyhedsgruppen, og at chancen er 1:8.347.680, mens
> chancen for at få gevindt i det hele taget i lotto er 1:61.
>
> Men, hvad er chancen for at vinde de andre gevinster?
>
> 1:8.347.680 er jo chancen for 7 rigtige, men, hvad er chancen for...
>
> - 4 rigtige?
> - 5 rigtige?
> - 6 rigtige?
> - 6 rigtige + 1 tillægstal?
>
Jeg checkkede lige min mail fra tips.dk og siden 1.1 2005 har jeg ved at
spille en kupon pr uge (lottoservice) fået 14 * 4 rigtige og 2*5 rigtige

Så enten er jeg heldig eller osse passer 1:61 ikke.

Leif


Leif



Sune Storgaard (25-02-2006)
Kommentar
Fra : Sune Storgaard


Dato : 25-02-06 17:55

Leif Neland wrote:
> Pistolprinsen wrote:
>> Ja, jeg ved godt, at chancen for at vinde 7 rigtige i lotto har været
>> vendt flere gange i nyhedsgruppen, og at chancen er 1:8.347.680, mens
>> chancen for at få gevindt i det hele taget i lotto er 1:61.
<klip>
> Jeg checkkede lige min mail fra tips.dk og siden 1.1 2005 har jeg ved
> at spille en kupon pr uge (lottoservice) fået 14 * 4 rigtige og 2*5
> rigtige
> Så enten er jeg heldig eller osse passer 1:61 ikke.

Spillede du en enkelt række eller.. .?



Leif Neland (25-02-2006)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 25-02-06 19:49

Sune Storgaard wrote:
> Leif Neland wrote:
>> Pistolprinsen wrote:
>>> Ja, jeg ved godt, at chancen for at vinde 7 rigtige i lotto har
>>> været vendt flere gange i nyhedsgruppen, og at chancen er
>>> 1:8.347.680, mens chancen for at få gevindt i det hele taget i
>>> lotto er 1:61.
> <klip>
>> Jeg checkkede lige min mail fra tips.dk og siden 1.1 2005 har jeg ved
>> at spille en kupon pr uge (lottoservice) fået 14 * 4 rigtige og 2*5
>> rigtige
>> Så enten er jeg heldig eller osse passer 1:61 ikke.
>
> Spillede du en enkelt række eller.. .?

Det er nok det; jeg spiller en kupon med 10 rækker. Hvad burde chancen så
være?

Leif




Thomas Hejl Pilgaard (26-02-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Hejl Pilgaard


Dato : 26-02-06 10:02

"Pistolprinsen" <@> wrote in message
news:4400506b$0$99993$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Lidt OT, men jeg morede mig over at 'forudse' antal vindere
og dermed præmiens størrelse her i går, lørdags.

Lottotallene: 06 - 09 - 13 - 18 - 19 - 24 - 30
Tillægstal: 07 - 31

Det første tal der blev trukket var 13, hvilket straks overbeviste
mig om at der ville være en god sandsynlighed for en vinder denne uge.

Da også 9 blev udtrukket, "heppede" jeg på 7, da kombinationen af
7, 9 og 13 ville give en interessant situation.

7 kom så som et tillægstal.

Der var ganske rigtigt hele 3 vindere, men mere interessant:
Hele 236 (så vidt jeg husker) personer havde 6 rigtige + et
tillægstal, hvilket derfor betød "blot" 55.681 kr per række,
hvilket jeg altså tilskriver tilstedeværelsen af 7-9-13
kombinationen.

Personligt kunne jeg godt tænke mig at se noget statistik på
spillede tal og tal-kombinationer.

--
________________________________________________________
/ Thomas Hejl Pilgaard | If you understand what | /\ /\ \
/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯



Martin Larsen (26-02-2006)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 26-02-06 12:56

Thomas Hejl Pilgaard fortalte:

> Personligt kunne jeg godt tænke mig at se noget statistik på
> spillede tal og tal-kombinationer.

http://www.tips.dk/spil/lotto/indhold/statistik_lotto.php

Mvh
Martin
--
Melius frangi quam flecti


Thomas Hejl Pilgaard (28-02-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Hejl Pilgaard


Dato : 28-02-06 20:22


"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message
news:4401973a$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
> Thomas Hejl Pilgaard fortalte:
>
>> Personligt kunne jeg godt tænke mig at se noget statistik på
>> spillede tal og tal-kombinationer.
>
> http://www.tips.dk/spil/lotto/indhold/statistik_lotto.php

Det er jo kun de udtrukne tal.

--
________________________________________________________
/ Thomas Hejl Pilgaard | If you understand what | /\ /\ \
/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯




Søren Mors (26-02-2006)
Kommentar
Fra : Søren Mors


Dato : 26-02-06 19:41

Thomas Hejl Pilgaard wrote:

> Personligt kunne jeg godt tænke mig at se noget statistik på
> spillede tal og tal-kombinationer.

Politiken bragte engang et interview med direktøren for dansk
tipstjeneste. Han blev citeret for at hans værste mareridt var at de en
dag fik udtrukket 1-2-3-4-5-6-7. Det skulle efter sigende resultere i en
førstepræmie på nogle få tusinde kroner. Andre kombinationer man skal
holde sig fra er alle de geometriske, f.eks. hjørnerne. Til gengæld
skulle det være godt at bruge nogle tal over 31, da de disse ikke indgår
i de fødsels, bryllups og andre dage som folk spiller på. Det giver ikke
en størrere chance for at vinde, men kan give en bedre gevinst hvis man
vinder.

Søren Mors

Torben Ægidius Mogen~ (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Torben Ægidius Mogen~


Dato : 27-02-06 12:46

Søren Mors <soerenmors@stofanet.dk> writes:

> Thomas Hejl Pilgaard wrote:
>
> > Personligt kunne jeg godt tænke mig at se noget statistik på
> > spillede tal og tal-kombinationer.
>
> Politiken bragte engang et interview med direktøren for dansk
> tipstjeneste. Han blev citeret for at hans værste mareridt var at de
> en dag fik udtrukket 1-2-3-4-5-6-7. Det skulle efter sigende resultere
> i en førstepræmie på nogle få tusinde kroner. Andre kombinationer man
> skal holde sig fra er alle de geometriske, f.eks. hjørnerne. Til
> gengæld skulle det være godt at bruge nogle tal over 31, da de disse
> ikke indgår i de fødsels, bryllups og andre dage som folk spiller
> på. Det giver ikke en størrere chance for at vinde, men kan give en
> bedre gevinst hvis man vinder.

Jeps. Min far tippede engang altid en række med kun et-taller, for
(som han sagde) "den er så usandsynlig, at den må give en høj gevinst,
hvis den kommer ud". Jeg gjorde ham opmærksom på, at:

1. Det er den mest sandsynlige række, da hjemmebanesejr er lidt mere
sandsynlig end de andre resultater.

2. Der er sikkert andre, som tænkte som ham, så han skulle dele en
evt. gevinst med mange andre.

Jeg husker ikke, om han holdt op, men han vandt i hvert fald aldrig
noget på den.

Jeg tror iøvrigt ikke, at der er noget at hente ved at foretrække tal
over 31, da i det øjeblik ovenstående observation bliver kendt, så
begynder mange at bruge disse tal. Den bedste chance for at undgå at
dele sin gevinst med andre er nok at spille helt tilfældigt. Og de
gør de fleste jo også via lynlotto. Men den allerbedste chance for
ikke at dele sin gevisnt med nogen er ved slet ikke at spille -- din
gevinst er de penge, som du ikke bruger, og dem skal du ikke dele med
andre end din nærmeste familie.

Torben

Leif Neland (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 27-02-06 14:00

> Men den allerbedste chance for
> ikke at dele sin gevisnt med nogen er ved slet ikke at spille -- din
> gevinst er de penge, som du ikke bruger, og dem skal du ikke dele med
> andre end din nærmeste familie.

Sansynligvis vinder man ikke den store gevinst, men hvis nu...
Jeg kan godt undvære de 40kr om ugen, for drømmen om den store gevinst.

Man skal ikke altid regne alt ud.

Som bønnetællerne på bilfabrikken, der regnede ud at det ikke kunne betale
sig at lave en bedre benzintank for $x, når der sansynligvis kun ville gå y
menneskeliv af $z tabt i bilbrande...

Leif



Søren M (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Søren M


Dato : 27-02-06 18:17


"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
news:aJCMf.30$ti7.25@news.get2net.dk...
>> Men den allerbedste chance for
>> ikke at dele sin gevisnt med nogen er ved slet ikke at spille -- din
>> gevinst er de penge, som du ikke bruger, og dem skal du ikke dele med
>> andre end din nærmeste familie.
>
> Sansynligvis vinder man ikke den store gevinst, men hvis nu...
> Jeg kan godt undvære de 40kr om ugen, for drømmen om den store
> gevinst.
>
> Man skal ikke altid regne alt ud.
>
> Som bønnetællerne på bilfabrikken, der regnede ud at det ikke kunne
> betale sig at lave en bedre benzintank for $x, når der sansynligvis
> kun ville gå y menneskeliv af $z tabt i bilbrande...
>
> Leif
>
>

Er det ikke bare nemmere at fortælle hvor det er nemmest at vinde?

Passer det forresten at det er nemmere at vinde i Klasselotteriet og
hvorfor?

Mvh.
Søren





Leif Neland (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 27-02-06 18:58


> Er det ikke bare nemmere at fortælle hvor det er nemmest at vinde?
>
> Passer det forresten at det er nemmere at vinde i Klasselotteriet og
> hvorfor?
>
Klasselotteriet siger det er det med den største chance for at vinde en
million.
En så firkantet udtalelse tror jeg ikke de kan slippe af med at sige uden
det er rigtigt; enhver matematiklærer vil gerne score points overfor
eleverne ved at modbevise det

De siger ikke noget om det er der, man får den største del af sine penge
retur.

Nogle spillebuler reklamerer jo med at man kun taber 12 øre pr krone man
spiller.

Leif



Christian Iversen (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Christian Iversen


Dato : 27-02-06 22:33

Leif Neland wrote:

>
>> Er det ikke bare nemmere at fortælle hvor det er nemmest at vinde?
>>
>> Passer det forresten at det er nemmere at vinde i Klasselotteriet og
>> hvorfor?
>>
> Klasselotteriet siger det er det med den største chance for at vinde en
> million.
> En så firkantet udtalelse tror jeg ikke de kan slippe af med at sige uden
> det er rigtigt; enhver matematiklærer vil gerne score points overfor
> eleverne ved at modbevise det
>
> De siger ikke noget om det er der, man får den største del af sine penge
> retur.

Nej, man får meget sjældent nogen af sine penge retur i det hele taget

--
| Christian Iversen | I claim India for britain. "You can't |
| chrivers@iversen-net.dk | claim us, we live here! 500 million of |
| | us". Do you have a flag? |


Max (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 27-02-06 22:45

Hej

> Nej, man får meget sjældent nogen af sine penge retur i det hele
> taget

Sjovt nok så er det en standard bemærkning når folk bliver spurgt
om hvad de vil bruge pengene til når de vinder den store gevinst
at "så skal vi ud og rejse". Strengt taget er det vel sådan at hvis
man virkelig tror på at man vinder den store gevinst, så burde
man da holde sig fra at rejse da chancen for at blive slået ihjel
under rejsen er større end sandsynligheden for at vinde :)

Mvh Max



Christian Iversen (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Christian Iversen


Dato : 27-02-06 23:56

Max wrote:

> Hej
>
>> Nej, man får meget sjældent nogen af sine penge retur i det hele
>> taget
>
> Sjovt nok så er det en standard bemærkning når folk bliver spurgt
> om hvad de vil bruge pengene til når de vinder den store gevinst
> at "så skal vi ud og rejse". Strengt taget er det vel sådan at hvis
> man virkelig tror på at man vinder den store gevinst, så burde
> man da holde sig fra at rejse da chancen for at blive slået ihjel
> under rejsen er større end sandsynligheden for at vinde :)

Hvis man, som det tidligere blev nævnt, spildte^H^H^H^Hspillede for 50 kr /
uge, vil man efter 10 år have brugt over 25.000 kroner! Hvis man nu havde
lagt dem til side i stedet for, kunne man jo passende tage ud at rejse...
men det er nok en diskussion man ikke kan vinde

--
| Christian Iversen | Food now? With marrow, the yummy bit of |
| chrivers@iversen-net.dk | humans? |


Søren Mors (28-02-2006)
Kommentar
Fra : Søren Mors


Dato : 28-02-06 13:01

Christian Iversen wrote:

> Hvis man, som det tidligere blev nævnt, spildte^H^H^H^Hspillede for 50 kr /
> uge, vil man efter 10 år have brugt over 25.000 kroner! Hvis man nu havde
> lagt dem til side i stedet for, kunne man jo passende tage ud at rejse...
> men det er nok en diskussion man ikke kan vinde

12.500 hvis det er Dansk Tipstjeneste vi taler om. Man må formodes at få
cirka halvdelen af pengene tilbage.

Søren Mors

Christian Iversen (28-02-2006)
Kommentar
Fra : Christian Iversen


Dato : 28-02-06 17:56

Søren Mors wrote:

> Christian Iversen wrote:
>
>> Hvis man, som det tidligere blev nævnt, spildte^H^H^H^Hspillede for 50 kr
>> / uge, vil man efter 10 år have brugt over 25.000 kroner! Hvis man nu
>> havde lagt dem til side i stedet for, kunne man jo passende tage ud at
>> rejse... men det er nok en diskussion man ikke kan vinde
>
> 12.500 hvis det er Dansk Tipstjeneste vi taler om. Man må formodes at få
> cirka halvdelen af pengene tilbage.

Er du sikker? Under alle omstændigheder har man et rejsepotentiale på ca
12.500 ekstra

--
| Christian Iversen | And the Falkland Islands! "Oh, we need the |
| chrivers@iversen-net.dk | Falkland Islands, for err... strategic |
| | sheep purposes!" |


Kim2000 (28-02-2006)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 28-02-06 21:41


"Søren M" <momsendesignDELETELARGELETTERS@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:CvGMf.67$q43.13@news.get2net.dk...
>
> "Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
> news:aJCMf.30$ti7.25@news.get2net.dk...
>>> Men den allerbedste chance for
>>> ikke at dele sin gevisnt med nogen er ved slet ikke at spille -- din
>>> gevinst er de penge, som du ikke bruger, og dem skal du ikke dele med
>>> andre end din nærmeste familie.
>>
>> Sansynligvis vinder man ikke den store gevinst, men hvis nu...
>> Jeg kan godt undvære de 40kr om ugen, for drømmen om den store gevinst.
>>
>> Man skal ikke altid regne alt ud.
>>
>> Som bønnetællerne på bilfabrikken, der regnede ud at det ikke kunne
>> betale sig at lave en bedre benzintank for $x, når der sansynligvis kun
>> ville gå y menneskeliv af $z tabt i bilbrande...
>>
>> Leif
>>
>>
>
> Er det ikke bare nemmere at fortælle hvor det er nemmest at vinde?

Jeg havde engang en millionærkonto, og det overvejer jeg da at få igen.
Ideen (i Sydbank) var de der blev udloddet en lang række gevinster på alt
fra 1 million til 100 kroner. Man skulle så sætte 100 kroner (et lod) ind
hver måned, men man fik ikke renter af dem, renterne tog banken og blev
brugt til gevinsterne (og banken tjente selvfølgelig på det). Tilgengæld
tabte man aldrig sin indsats og kunne hæve dem med 3 måneders varsel.

Jeg vandt aldrig noget, men jeg havde da fortsat de lidt over 4000 kroner
jeg havde spillet for, da jeg skiftede bank.

mvh
Kim



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408523
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste