Berlinerblåt i ruiner efter gaskamre
Fra : Jens Bruun

Dato : 22-02-06 16:07

Fraværet af Berlinerblåt i ruinerne efter KZ-lejrenes gaskamre bliver nævnt
igen og igen af holocaustrevisionisterne som uigenkaldeligt bevis på, at
drab på jøder i gaskamre med Zyklon-B aldrig fandt sted. Jeg har to
spørgsmål i den forbindelse:

1) Har revisionisterne ret i, at der _skal_ være efterladt Berlinerblåt i
murværket, såfremt de udpegede ruiner vitterligt er rester efter gaskamre?
2) Hvis ja til spørgsmål 1, hvor kan jeg se dokumentation for, at der rent
faktisk er konstateret Berlinerblåt i ruinerne?

Jeg er _ikke_ holocaust-revisionist, men ønsker blot objektiv, videnskabelig
viden om emnet, da det ofte dukker op på usenet.

--
-Jens B.
http://www.supportdenmark.com - Denmark needs your support

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 22-02-06 16:32

> 1) Har revisionisterne ret i, at der _skal_ være efterladt Berlinerblåt i
> murværket, såfremt de udpegede ruiner vitterligt er rester efter gaskamre?

Ja, det har de ret i, men der ER skam også berlinerblåt - bare ikke ret
meget.

Holocaustbenægternes påstand er helt nøjagtigt, at man umuligt kan have
slået mennesker ihjel med så lidt gift. De hævder, at de giftrester, man har
fundet i murerne i menneske-gaskamrene, kan skyldes naturlige forhold, da
blåsyre er et natutrligt forekommende kemikalie.

De holocaustbenægtere, der har brugt dette argument, har bla. henvist til,
at der er fundet meget berlinerblåt i kamre, der er brugt til aflusning af
tøj, mens der ikke er fundet ret meget i kamre, hvor mennesker angiveligt er
blevet gasset ihjel.

Sagen er bare den, at det er meget lettere at slå mennesker ihjel end lus,
hvis man vil bruge blåsyre, som er giftstoffet i den anvendte gas. Det
kræver kun en koncentration på 300 ppm at slå et menneske ihjel, mens
gasning af lus kræver en koncentration på op til 16.000 ppm. Lus indånder i
øvrigt ikke gassen sådan som det er tilfældet med mennesker, og lus kræver
en eksponeringstid på mindst 24 timer, mens mennesker kan "nøjes" med 5-15
minutter.

Derfor er der ikke så meget berlinerblåt på murene i de gaskamre, der har
været brugt til mennesker, som der er i tøj-gaskamrene.

> 2) Hvis ja til spørgsmål 1, hvor kan jeg se dokumentation for, at der rent
> faktisk er konstateret Berlinerblåt i ruinerne?

http://www.nizkor.org/ftp.cgi/orgs/polish/institute-for-forensic-research/cracow-vrs-leuchter

Læs mere her:
http://holocaust-info.dk/

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-02-06 17:38

> Ja, det har de ret i, men der ER skam også berlinerblåt - bare ikke
> ret meget.

Så f.eks. Ole Kreibergs og Bo Warmings påstand om, at der aldrig er
konstateret berlinerblåt i murværket, er pure opspind? Hvis ja, så forstår
jeg ikke, revisionisterne benytter _så_ letgennemskuelige løgne.

Jeg har researchet lidt videre og kan forstå, at Fred Leuchter er blevet sat
til vægs mht. sine revisionistiske påstande i en retssag. Er han den eneste
"ekspert", fornægterne hænger deres påstande op på? Har andre "eksperter"
udført eksperimenter, der angiveligt skulle bestyrke påstanden om, at
gasning aldrig har fundet sted?

Fra : Bo Warming

Dato : 22-02-06 18:50

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så f.eks. Ole Kreibergs og Bo Warmings påstand om, at der aldrig er
> konstateret berlinerblåt i murværket, er pure opspind?

Der er berlinerblåt i meget små mængder i alle mursten,fordi
HCN(cyanbrintegassen fra ZyklonB) findes naturligt i meget små mængder
overalt.

> [...]
> på? Har andre "eksperter" udført eksperimenter, der angiveligt
> skulle bestyrke påstanden om, at gasning aldrig har fundet sted?

At Leuchter var uvidende om insekt-menneske forskel er helt
uvæsentligt og den eneste lapsus i hans retssals-optræden.

De eneste dokumenterbare sikre gaskamre er dem, der har været brugt
til aflusning af tekstiler, og her er berlinerblåt-mængden så extrem
at murstenene er synligt blå.
Hvis Nizkor og andre forskningsorganisationer, der har milliarder af
dollars i ryggen, var seriøst interesserede i sandheden, ville de have
udsat murværk fra fx Auschwits for gas i de mængder der skal til for
at dræbe mennesker og have målt mængderne af berlinerblåt.
Forskellige mursten har forskellig modtagelighed for HCN afhængig af
jernindhold og hvor hårdt brændt murstenen er.
Hvis de så havde fundet at der i ubehandlede 1944-mursten var
berlinerblåt i de mængder, som svarer til gasning, så havde de fejet
Leuchters indfald af banen.
Men det har de ikke.
De henholder sig til nogle polske og ukontrollerede, tvivlsomme
undersøgelser og hævder at polakkerne har modbevist Leuchter, men det
er ikke tilfældet.
Det kræver som sagt en grundighed, som ikke har været lagt for dagen
endnu.Og som antirevisionister har monopol på at kunne udføre.
Hvis Leuchters teori holder stik, hvad man i årtier har undladt at
grave dybt i, så er gaskammer-teorien modbevist vedr denne lejr, og
generelt svækket. Andre steder tør antirevisionisterne SLET IKKE
UNDERSØGE NOGET SOM HELST.
Hvis Leuchters ræsonement ikke holder, så er der stadig ikke dermed
bevis på gasning, for polske lejre uddelegerede meget til polakker
uden stor beregningsmæssig indsigt og omhyggelighed. Tyske mænd og
ingeniører var der brug for ved fronten, udover en håndfuld
kommandanter, der ikke havde at gøre med sådant.
Der er masser af selvmodsigelser i rapporterne om gasning og der
mangler de huller i tagene, som man påstår blev benyttet til at drysse
infusoriejord-granulatet med HCN ned gennem. Krematorieforhold blandes
sammen med denne problematik. Krematorie-kapacitet svarer ikke til det
påståede antal gasninger. Hvis man virkelig ønskede henrettelse af så
mange arbejdslejr fanger, hvorfor gav man så Anne Frank og andre
hospitalsbehandlinger og bekostede transport til fjerne lejre da
russerne nærmede sig. Hvorfor marcherede man ikke fangerne ind i en af
de mange forladte minegange (saltminer, kulminer mm) som der er i
hundredvis af overalt i Polen og hvor en forsegling af gangen kunne
have sparet for gasning og den meget komplicerede og farlige
udlufting, som man påstår udførtes i ligkældre i arbejdslejre og som
ville have krævet særligt udstyr. Man kunne billigt og effektivt have
udført folkemord hvis der var intentioner i den retning.
Intet andet end upålidelige udsagn fra forudindtagne, coachede,
koordinerede , nazihadende vidner tyder i retning af
gasnings-folkemord. Ikke noget der ville kunne holde i en dansk byret.
Og tyskere er effektive. At gasse er at gå over åen efter vand.
Leuchter var ikke diplomingeniør med fineste videnskabelige indsigt,
men han var kompetent nok vedr fremlæggelse af de tungtvejende
indicier, som han havde mulighed for at studere. Siden har Rudolf
Germer og andre med ekspertindsigt gjort hans arbejde færdigt og
antirevisionisterne har ikke fået skovlen under denne sagsfremstilling
heller. Nizkor og lignende tør ikke en paneldebat. De vil ikke være
med til en fair play offentlig høring eller umodereret skriftlig
debat. De ønsker kun at medvirke til sådant,hvis de kan iscenesætte
med vidneudsagn, der som bekendt er et upålideligt bevisredskab og
ikke noget man normalt baserer nogen morddomme på.

At USA har fået Stalin til at destruere alle påståede gaskamre - altså
vælte skakspillet - er også en pinlig sag for anti-revisionisterne. De
står dog endnu svagere mht deres talangivelser, som de ganske vist har
rundet ned - uden forklaring - fra 4 til 1-1,5 mio exterminated Jews
for den største lejr.
Hvor der kun er navne på 80000 døde jøder og tyskerne havde styr på
navnelister

Jens Bruun diskvalificerer sig selv ved at læse nazisme ind i
skriverier som mine. Journalister gør det samme vedr David Irving.
Selvfølgelig er os videnskabeligt uddannede upartiske og neutrale, og
man skal have betændt behov for fjendebilleder for at basere al
argumentation på at opdigte Hitler-sympatiserende fjendebilleder ud
af seriøse videnskabsmænd som Irving og mig.
Kbhv Byret har om mig fastslået, at der er ikke jødekritik overhovedet
i de mest revisionistiske skriverier som min modpart, Mosaisk
Trosssamfunds formand kunne fremlægge i retten. Men grundet min
modparts status og DK-relationer til USA så er det tilladt at kalde
mig antisemit ifølge byretsdommen, fordi dommeren er under det
indtryk at den gængse opfattelse er, at revisionister plejer at have
modvilje mød jøder. Men ingen sætning hos Irving eller mig kan læses
sådan.
På dk.videnskab har man i ti år insisteret at når jeg brugte ordet
jødefysik i min kritik af de tyske forskere, der brugte det fjollede
racistiske ord, så må jeg være antisemit. Det er det nærmeste nogen er
kommet ved at finde antisemitisme hos os neutrale sandhedssøgere. Som
selvfølgelig ser sport i at afprøve alsidigt, om vore teser kan
modbevises. HVad intet tyder på. Men man bliver ikke partisk i at
ønske et brainstormingssynspunkt afprøvet.

Det skete at tyskerne opbrugte deres sprængstof på at ødelægge
faciliter, de forlod, for ikke at de skulle benytes af den røde hær.
Altså den brændte jords taktik. Auschwitz var et afsides sumpområde og
det er et skørt postulat at det skulle være tyskerne der skulle have
sprængt gaskamre der - eller andetsteds.

Tidligere i denne tråd er der link til Nizkor-hjemmeside m.m. men
ingen evner at dechifrere det rod. Lad os se om nogen kan fremlægge i
egne ord noget videnskabeligt, der taler imod vor sandhedssøgende
naturvidenskab, som her er kort refereret.

Fra : Claudio Adam

Dato : 23-02-06 09:41

Bo Warming <bwng@bwng.dk> skrev:
> [...]
>egne ord noget videnskabeligt, der
>taler imod vor sandhedssøgende
>naturvidenskab, som her er kort refereret.

Godag Bo!

Jeg tænker at revisionisme bør rette sit søgelys mod hvem der
opererede, ( se styrede ) Stalins " Horder " .
Jeg tænker ikke at Jøder, herunder er den rene uskyld.
( Er tallet af " forsvundne " skæbner under Stalin far sat for
lavt?:
Hvis jeg nævner 60.000.000 millioner mennesker!

Adam

Fra : Bo Warming

Dato : 23-02-06 10:12

"Claudio Adam (slet U2TCQ)" <kraka@U2TCQc.dk> wrote in message
> [...]
> lavt?:
> Hvis jeg nævner 60.000.000 millioner mennesker!

Man kan ikke gabe over alt, men du har nok ret i meget
At vort broderfolk i syd, der tænker og er helt som os danskere, skal
have deres sobre (dog noget snævertsynede) udvisningslove fra 1935
tilsværtet, er værd at grave i.
Vi bør jo kopiere Nyrnberglovene overfor muslimer.
At kz-rædsler overdrives, er nemt at nedgøre.
Russere interesserer mig ikke meget

Fra : Claudio Adam

Dato : 26-02-06 14:55

> [...]
>Vi bør jo kopiere Nyrnberglovene
>overfor muslimer.
>At kz-rædsler overdrives, er nemt at nedgøre.

1. Israel kører selv Nurnberg-lovene.
2. Revisioninsme under Stalin er mere end nogensinde Højaktuelt:
- ( En balance, i Tingenes tilstand er NU: Absolut Påkrævet! ).

Adam.

Adam.

Fra : Bo Warming

Dato : 22-02-06 20:02

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så f.eks. Ole Kreibergs og Bo Warmings påstand om, at der aldrig er
> konstateret berlinerblåt i murværket, er pure opspind?

Eneste opspind er når Jens Bruun i sin trådstarts subjecgtline digter
om flere gaskamRE

Der er ikke i andre lejre end Auschwitz efterladenskaber af det
mystiske henrettelsesinstrument og her er der EEN HOBEN MURSTEN fra
hvad var ½ mio lejrens eneste gaskammER ifølge mytologien

I Dachau fotograferedes et lillebitte metalgaskammer med
gummipakninger af de amerikanske tropper, men det var for lille til
mennesker og var destrueret og væk da jeg i 1977 besøgte denne tyske
arbejkdslejr. Løgnere vælter altid skakspillet - idag hævder Nizkor at
der eksperimenteredes med menneskegasning i Dachau. Men helt uden
indicier.

Historie-establishment har kovendt og er faldet til patten mht at
tyske lejre ikke gassede. Og i de polske lod man alle bevismuligheder
destruere - for at USA skulle tillade at Nyrnberg Domstolen gav
nazierne skyld for Stalins Katynmasakre på polske officerer, så
sørgede USSR, der ejede Polen, til gengæld for at historieskrivning
som Nizkors kunne stå frit mht digt om polsk gasning, så alle
efterladenskaber destrueredes. Østtyske Sachsenhausen, som jeg har
besøgt, er også helt uden efterladenskaber, for Stalin havde jo fine
nosseklemmer på DDRs Walter Ulbricht
Jeg har talt med danske kommunister der havde fine år i Stuthoff i
Polen og her er der en murstensbygning, som de har foto af, og som
står endnu og som kaldes gaskammeret.
Men ingen så nogen blive ført dertil eller lig blive båret derfra -
det var muligvis tekstilgasning hvis overhovedet.
Ingen berinerblåt-analyser har man udført, men man insisterer på
gasningshenrettelser - dog ikke den danske
holocaust-antirevisionist-leder Mikkel Anderssson - han afviser pure
at der overhovedet er sket gasning i Stutthoff.
De har ikke rigtig styr på deres show.Højre hånd ved ikke hvad venstre
gør.
Som sagt er der en dynge murbrokker fra EET polsk gaskammer og ingen
tyske. Berlinerblåt udvaskes ikke af regn eller sur regn. Hvis gasning
kan bevises er det fra dette ene gaskammer som Jens Bruun omtaler i
kongeligt flertal .

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 23-02-06 13:14

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så f.eks. Ole Kreibergs og Bo Warmings påstand om, at der aldrig er
> konstateret berlinerblåt i murværket, er pure opspind?

Ja. Eller helt nøjagtigt gætter jeg på, at de bare ikke har læst ordentligt
på den "revisionistiske" lektie.

> Hvis ja, så forstår
> jeg ikke, revisionisterne benytter _så_ letgennemskuelige løgne.

Så let gennemskuelige er de vel heller ikke.

> [...]
eneste
> "ekspert", fornægterne hænger deres påstande op på?

Nej, David Irving og Jürgen Graff er andre, der ofte henvises til.

> Har andre "eksperter"
> udført eksperimenter, der angiveligt skulle bestyrke påstanden om, at
> gasning aldrig har fundet sted?

Pas.

Fra : Bo Warming

Dato : 23-02-06 13:56

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> Så let gennemskuelige er de vel heller ikke.

Jens Bruuns trådstart er udførligt besvaret. Lad os nu se, om han har
svar på rede hånd.
Der er på denne ng en masse kompetente veluddannede kemikere. Lad os
se om Bruun kan få hjælp

Nogle stikker som en struds hovedet i busken pr killfilter og
insisterer at da svaret ikke fandt busken og bed dem i næsen, så
eksisterer svaret ikke
Jens Bruun er ikke killfilter-svækling
Selvom han ikke tør give telefonnummer, så er han ikke en
anonymitets-svækling, heller.
Lad os nu se om han finder at lektie at læse, der kan redde hans sag
om gaskamre.
Jeg har ingen skråsikker mening om hvad skete i Polen før jeg kom til
verden.
Jeg er åben for at beviser , som jeg har efterspurgt på usenet i over
ti år, måske en dag fremlægges. Hvem tør et væddemål?
Bo Warming 35861000

Fra : Per Hagemann

Dato : 23-02-06 20:05

> [...]
> "ekspert", fornægterne hænger deres påstande op på? Har andre "eksperter"
> udført eksperimenter, der angiveligt skulle bestyrke påstanden om, at

Leuchter er ikke blevet sat til vægs om det væsentlige. Det er dog lykkedes
Nizkor et finde en teoretisk mulighed for at Leuchters rapport ikke med 100%
sikkerhed modbeviser eksistensen af gaskammeret.

www.holocaust.nu er der flere artikler om netop gasspørgsmålet, f.eks.
følgende om Zyklon B:

Af Wolfgang Fröhlich
[Wolfgang Fröhlich er ingeniør, og vidnede til fordel for schweitzeren
Jürgen Graf i en retssag. Jürgen Graf er i sit hjemland anklaget for
kætterske anskuelser om den etablerede historieskrivning vedrørende jødernes
skæbne i de tyske koncentrationslejre under anden verdenskrig. Nedenstående
artikel er en videnskabelig forklaring på, hvorfor insektbekæmpelsesmidlet
Zyklon B ikke egner sig til massehenrettelser af mennesker]

Insektbekæmpelsesmiddel Zyklon B er blåsyre (hydrogencyanid), der i flydende
form er opsuget i en kemisk inaktiv kornet substans. Det fordamper, d.v.s.
bliver til gas, ved kontakt med atmosfærisk luft. Kogepunktet for blåsyre er
25,7 grader. Jo højere temperaturen er, desto hurtigere sker fordampningen.
Aflusningskamrene, i hvilke Zyklon B blev anvendt af Nazityskland i
kz-lejrene og andetsteds, blev opvarmet til 30 grader eller mere således, at
blåsyregassen blev udløst hurtigt fra det kemisk inaktive materiale. I de
halvt underjordiske ligkapeller under Auschwitz-Birkenaukrematorierne, hvor
vidnerne hævder, at massegasninger fandt sted, var temperaturen imidlertid
meget lavere. Selv hvis man tager højde for en vis temperaturstigning som
følge af kropsvarme fra påståede tilstedeværende fanger, kunne temperaturen
umuligt have været mere end 15 grader selv om sommeren. Som følge af dette
ville det have taget mange timer for blåsyren at fordampe.

Ifølge vidnesudsagnene døde ofrene meget hurtigt. Vidnerne nævner tidsrammer
fra "øjeblikkeligt" til "15 minutter". For at være istand til at slå
fangerne i gaskamrene ihjel på så kort tid skulle tyskerne have været nødt
til at anvende latterligt store mængder Zyklon B - Jeg anslår fra 40 til 50
kilo for hver gasning. Dette ville have gjort alt arbejde i gaskamrene
umuligt. Den særlige gruppe fanger, som vidnerne hævder, fik tildelt opgaven
at fjerne ligene fra gaskamrene, ville straks være omkommet i det øjeblik,
de trådte ind i kammeret, selvom de bar gasmasker [blåsyre er i stand til at
trænge ind gennem huden]. Enorme mængder blåsyre ville have strømmet ud i
det fri og forgiftet hele lejren.

begin 666 article_list.aspx%3Fcid%3D22&mtt=2&mts=1024x768&mti=1&mtz=0.8644837228088313
M1TE&.#EA`0`!`)$``````/_______P```"'Y! 44``(`+ `````!``$```("
$5 $`.P``
`
end

Fra : Bo Warming

Dato : 24-02-06 12:13

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> til at trænge ind gennem huden]. Enorme mængder blåsyre ville have
> strømmet ud i det fri og forgiftet hele lejren.

Mens vi venter på Jens Bruun, der ikke kunne dokumentere noget om
jødeantal, nok heller ikke kan dokumentere noget vedr sin trådstart om
gaskamre, vil jeg tilslutte mig Hagemanns dokumentation
En joker som forvirrer dødelighedsovervejlser vedr gasning, incl den
postulerede diesellastbil-udstødningsgasning som Eichmann ikke kunne
udelukke, hvilket redigeres til en tilståelse, , er at jøder i
fangenskab nok havde meget lidt selvtllid og overlevelsesønske og
hysteri kan i såfald dræbe, og blot det at man fornemmer en uvant lugt
og af trosfællers ansigter aner "måske der er gift i luften", kan
betyde at en psykosomatisk dødsproces indledes og hastigt afliver.
Mangel på pålidelig påvisning af berlinerblåt er for mig et af de
stærkeste indicier på, at gaskamre er usandsynlige.Ikke et eneste sted
har man påvist farvestoffet bundet til jern i murværk, - og der er
talrige polske lejre, hvor gasning skulle være sket ifl vidner!. Kun
luseaflivningskamre har indiciet på Zyklon-B-brug.
Næstvigtigste indicie er, at gasning er molboagtig, selv hvis
intentioner om "ausrotten Judentum" var morderiske, hvad intet tyder
på.
Dernæst kommer den mangelfulde krematoriekapacitet og de mange
selvmodsigelser i vidneudsagnene

Fra : LR

Dato : 02-03-06 13:12

> [...]
> tilstedeværende fanger, kunne temperaturen umuligt have været mere end 15
> grader selv om sommeren. Som følge af dette ville det have taget mange

Rummet er 15 grader. Så varmer de det vel bare op?

Selv hvis de ikke bare varmede det op og blåsyren fortættes til en tåge, så
er det stadig lige effektivt når det fordamper på huden og i lungerne. Min
hudtemperatur på arme, ben, maven og i ansigtet svinger mellem 31 C og 33 C
(har lige målt det med mit IR-termometer).

Lasse

Fra : Per Hagemann

Dato : 04-03-06 20:21

"LR" <asda@das.dd> skrev i en meddelelse

> Rummet er 15 grader. Så varmer de det vel bare op?

I det lille gaskammer til aflusning af tøj og madrasser blev der som nævnt
opvarmet til 30 C. Der hvor gasningerne skulle være foregået i Birkenau var
der vel ingen opvarmningsfaciliteter, fordi det i virkeligheden var en
ligkælder.

> [...]
> Min hudtemperatur på arme, ben, maven og i ansigtet svinger mellem 31 C og
> 33 C (har lige målt det med mit IR-termometer).

Er det mon en effektiv masseaflivningsmetode?

Fra : Bo Warming

Dato : 04-03-06 21:01

> Er det mon en effektiv masseaflivningsmetode?

Der er talrige lettere og effektivere metoder
og gaskamre til mennesker er usandsynlige

MEN , jøder har haft lav selvtillid dvs dødsønske og lidt lugt,
stemningen, lidt iltmangel ved mange i lille rum, kan have slået ihjel

Inderne indespærrede ca 50 britiske krigsfanger i en stue , siden
kaldet BlackHole of Calcutta og de fleste døde på en nat - nok af
stress og pessimisme mere end iltmangel

Selvmordønskende er svage

Det overlapper ulykkesfuglmentalitet - og er svært at forstå for
ikkedepressive normale mennesker, her lidt inspiration der dybest set
sammenfatter den snes bøger om emnet jeg har skimmet

"Man brækker sjældent benet , medens man klatrer op ad besværlige
stier. Faren opstår , når vi begynder at tage let om tingene og vælger
de behagelige stier." Nietzsche´

sua Good swimmers are oftenest drowned.
Thomas Fuller

sua In danger. When we have just gotten out of the way of a
vehicle, we are most in danger of being run over.Nietzsche

sub Den der to gange er blevet snydt af den samme mand, er
medskyldig i snyderiet Thomas Fuller

Suc Hans hus forskånes i den store ildebrand, ikke fordi han er
from, men fordi det har været hans mål, at hans hus skulle forskånes.
Kafka

Suf Hjertet har sine grunde, som forstanden ikke kender til.
Blaise Pascal (1623-64)

Sui Relative of a suicide. The relatives of a suicide resent him
for having taken his own life without considereation of their
reputation. Nietzsche

sui "There is only one truly philosophical problem, and that is
sucicide.Albert Camus

Sui Den absurde verden har kun en berettigelse æstetisk.
Camus

Sui At berøve sig livet, er at bekende, at man er overvundet af
livet eller ikke forstår det. Albert Camus

sui Den sidste illusion er at tro, at man har mistet alt.
Maurice ChapelanForårsselvmord skyldes at andres rus i håb gør
misundelig

sui Den, der falder for sin egen hånd, dør ubesejret. August
Strindberg

sui Der findes kun et alvorligt filosofisk problem - selvmordet"Camus

sui Der findes kun ét sandt filosofisk problem og det er
selvmordet. At dømme om livet er værd at leve eller ej, er det samme
som at svare på filosofiens grundspørgsmål. Albert Camus

sui En selvmorder er en væmmelig egoist, gør mange mennsker ondt
og måske ingen godt, måske ikke engang sig selv. Sigurd Hoel

sui For at undgå sin fjende har Fannius dræbt sig selv. Hvilken
galskab at dø af frygt for døden. Martial

Sui Ingen kan hjælpe den, som ikke hjælper sig selv. Finsk
ordsprog

Sui Livet er fuldt af begivenheder, der får os til at ønske at
blive ældre. Albert Camus

sui Selvmord modnes i hjertets hemmelige dyb, på samme måde som et
stort værk"Camus

Sui Selvmorderen er fangen, der ser en galge blive rejst i
fængselsgården, fejlagtigt tror, at det er den, der er bestemt for
ham, om natten bryder ud af sin celle, går ned og hænger sig
selv.Kafka

Sky SKYLD: Skønt heksenes mest skarpsindige dommere og endda
heksene selv var overbevidst om skylden for hekseriet, var skylden der
alligevel ikke. Sådan forholder sig sig med al skyld.Nietzsche

Sui Tanken på selvmord er et stærkt trøstemiddel: det hjælper én
gennem mangen en dårlig nat, Nietzsche

sui Ulykken er næsten altid et tegn på en falsk fortolkning af
livet. Henry de Montherlant

suiDp Hvad der end hændte, livet er dog skønt. Goethe

suiDø Man skal aldrig tilgive kristendommen, at den har misbrugt den
døendes svaghed til samvittigheds-voldtægt, at den har
misbrugt selve måden at dø på til værdidomme over menneske og
fortid! - Her drejer det sig om på trods af alle fordommes fejheder at
fremstille den rigtige, det vil sige den fysiologiske værdsættelse af
den såkaldte naturlige død: der til syvende og sidst også kun er en "unaturlig"
død, et selvmord. Nietzsche

suif "Det er udbredt overfladiskhed at forveksle bruttogevinst
med nettogevinst." Glistrup (altså hvis een ulykkes antal nedbringes
så modsvares det ofte af andre ulemper ved den ny journalistdikterede
hovsa-løsning)

suif Man kan idiotsikre i det uendelige, men idioter er altid
kloge nok til at finde smuthuller og omgår de ny
sikkerhedsforanstaltninger (Aagaard og Schrøder, min fars chefer på
Radiometer)

suifo `It is impossible to make anything foolproof because fools are
so ingenious.' Murphy's Second Corollary

suiHg Cølibat og selvmord står på samme erkendelsestrin, selvmord og
martyrdød på ingen måde, måske ægteskab og martyrdød.Kafka

suiol Raske mennesker er syge, der ikke er sig deres sygdom
bevidst.(ikke undersøgt nok) Claud Bernard,Jules
Romain, Dr Knock

suis By trying we can easily learn to endure adversity - another
man's.Mark Twain

suis Folk elsker katastrofer. Andy Warhol

suis Midt i medfølelsen føler vi et gran af bittersød og
ondskabsfuld vellyst ved at se andre lide. Montaigne, Michel de
(1533-1592)

suisa Man går aldrig til grunde gennem nogen anden, end gennem sig
selv. Nietzsche

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 17-03-06 12:46

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
var
> der vel ingen opvarmningsfaciliteter, fordi det i virkeligheden var en

Der var da de tilstedeværende - fyld et lille kælderrum med mennesker, og
temeperaturen når tropisk niveau i løbet af få minutter.

Fra : Ole Stigaard

Dato : 17-03-06 22:02

Fri, 17 Mar 2006 12:45:44 +0100, Christian R. Larsen
<crlarsen@hotmail.com> skrev:

> Der var da de tilstedeværende - fyld et lille kælderrum med mennesker, og
> temeperaturen når tropisk niveau i løbet af få minutter.

"Man" regner normalt en stillesiddende person som værende lig med en 40
watt varmekilde.

Ole S

Fra : LR

Dato : 22-03-06 19:03

> "Man" regner normalt en stillesiddende person som værende lig med en 40
> watt varmekilde.

Stil et transportabelt olie- eller gasfyr derind og vupti.

Jeg fatter slet, slet ikke dette såkaldte "bevis". Er rummet for koldt,
varmer man det op.

Lasse

Fra : Bo Warming

Dato : 17-03-06 23:18

> [...]
> mennesker, og
> temeperaturen når tropisk niveau i løbet af få minutter.

Hvis udgravet ligkælder i kz-lejr havde et tyndt lag, ret ledende
cement omkring sig, så var det max - der var ikke isolering som i de
moderne villa-kældre der måske ved overfyldning med mange mennesker i
små rum kan nå op på tempereret - ikke tropisk - niveau efter mange
minutter om sommeren.