Et sort Hul.
Fra : Claudio Adam

Dato : 21-02-06 12:19

Er teorien om at Universet er et sort HUL:
- Ny?

Adam.

Fra : Henning Makholm

Dato : 21-02-06 12:38

Scripsit Claudio Adam <kraka@XDSRUc.dk> (slet XDSRU)

> Er teorien om at Universet er et sort HUL:
> - Ny?

Hvilken teori?

Jeg kan komme på en håndfuld måder hvorpå ortodokse kosmologiske
teorier siger at universet som sådan har visse egenskaber tilfælles
med et sort hul. Men at sige at universet _er_ et sort hul, er nok at
stramme den.

--
Henning Makholm "Larry wants to replicate all the time ... ah, no,
all I meant was that he likes to have a bang everywhere."

Fra : Claudio Adam

Dato : 21-02-06 13:22

It makes sense:
Et stort hul = 1 - 0... uendeligt:
ingen ælding på kanten af et hul:
Hvilket igen vil sige at uanset hvor man befindes sig i
universet, er der ingen ændring:
Ergo vi er i et limbo, eller en passage om du vil:
Jah i transit kan vi jo kalde det.

Så den er fuldt gangbar, hvis vi gider reflektere lidt over
sage´n, med denne hersens Uendelighed.

Hilsen Adam.

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-02-06 13:52

Claudio Adam (slet JVGPZ) fortalte:

> [...]
> Jah i transit kan vi jo kalde det.
>
> Så den er fuldt gangbar, hvis vi gider reflektere lidt over

Hvad så med spaghettificeringen?

Mvh
Martin
--
Tomorrow, we will have learned to understand and
express all of physics in the language of information

Fra : Claudio Adam

Dato : 21-02-06 20:04

- så er spørgsmålet om vi er på vej ud,
eller ind i det?

Ud vil selvfølgelig da, så absolut være at foretrække!

Adam.

Fra : Claudio Adam

Dato : 23-02-06 09:54

Claudio Adam <kraka@IQ4LKc.dk> (slet IQ4LK) skrev:

>- så er spørgsmålet om vi er på vej ud,
> eller ind i det?
>
>Ud vil selvfølgelig da, så absolut være at foretrække!
>
>Adam.

Halløj halløj!

Joh men så vil jeg da kalde min teori for " Adam,s teori ":
" Vi er kort sagt på vej-ud af et " Sort Hul ",
muligvis med en indtil videre stigende acceleration:
- dette dog ikke i tid: Kun skal jeg sige: Rent fysisk:
- Hvis man da kan kalde det således i det randområde vi befinder
os i.
Adam.

Fra : N/A

Dato : 22-02-06 22:33

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 22-02-06 22:33

Claudio Adam (slet 8B094) wrote:
> - jo men du haver da så evigt ret, i din udtalelsen.
> Med venlig hilsen, Adam

Hvilken udtalelse?

Hint: Usenet er ikke et webforum. Der er ingen garanti for at læseren af dit
indlæg kan finde eller for sags skyld overhovedet har modtaget det indlæg du
svarer på. Med andre ord: Inkludér citater fra det indlæg du svarer på.Se
evt. <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

--
Kristian Damm Jensen

Fra : Henning Makholm

Dato : 21-02-06 13:57

Scripsit Claudio Adam <kraka@JVGPZc.dk> (slet JVGPZ)

> It makes sense:

Nej.

--
Henning Makholm "It was intended to compile from some approximation to
the M-notation, but the M-notation was never fully defined,

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 21-02-06 20:11

Claudio Adam <kraka@XDSRUc.dk> (slet XDSRU) writes:

> Er teorien om at Universet er et sort HUL:
> - Ny?

Gammel snarere. Big Crunch modellen af universet, nemlig at
udvidelsen på et tidspunkt ville stoppe, og universet ville trække sig
sammen i et omvendt Big Bang, kunne godt kaldes for et sort hul.

Det ville at Universets masse var så stor at lyset ikke kunne
"undslippe" (= evig ekspansion), hvilket er definitionen på et sort
hul.

Men den model er man gået bort fra, den passer ikke med nyere
observationer det tyder på at der er en slags anti-tyngdekræft der får
universet til at blive ved med at ekspandere.