Når moral er falsk, bliver videnskab det o~
Fra : Bo Warming

Dato : 19-02-06 14:42

Moral der kommer spontant indefra er gavnlig.

Moral pr regler er ofte skadelig, fx at du skal gavne muslimer og
opdyrke medynk med svage.

Når markedsfrihed hersker, vil "Ørsted-videnskab" opstå, som fører til
opfindelser der gavner(højrehåndsregel skabte elmotor osv).

Når laboratorier skal tilfredsstille firmasponsorer, så holdes de på
gavnligt spor.

Men når marxist-administratorer får magt, så forskes for propagandaens
skyld, fx i sociologi og superstrenge, og alt blir skadeligt.

Se "Viden om" TV - alt skal hylde statsmagten, og intet gavner
forbrugeren.

NYSGERRIGHED er med rette opreklameret vedr børns leg. Udadvendt
sandhedssøgen burde være forskernes motivation, men ideologi og
universitetspenge er idag drivkraft.

TVIVL var oplysningstidens gave. Vi indså at opreklamerede "objektive
sandheder" var ofte falske

Idag straffes det at se profet-gavn fra to sider og erkende,

at foruden at være forfatter til smukke humanistiske leveregler, var
han en grum torturist, Hitler-satan, afstumpet, følelseskold,
holocaustende og terrorisme-opfindende. Med stor magt over 1,4 mia
skabsterrorister idag. Selvfølgelig skal vi have ytringssret og
håneret til at tvivle om selv det som kæmpe flertalsdiktaturer har
kaldt sandt.

INTUITION er logik, hvis mellemresultter ikke ser dagens lys. Den bør
respekteres på linie med den skrivebordsteoretisk logik, ligesom
kropssprog i dagliglivet skal respekteres på linie med ord. Resultater
bør afgøre, hvad der respekteres mest.

Ofte vil en intuitiv Wernher von Braun type finde nye veje, og er det
dyrt at efterprøve dem, må logik ind i billedet, før der bevilges
penge til forsøg.

Vedr hvad ikke kan efterprøves, bør man være eskeptisk mht Erasmus
Montanus logik. Markedet er bedste afprøvning vedr alt humanistisk og
kulturelt.

Desværre er videnskaben totalt værdiløs vedr menneskets største
problem - at gennemskue magthavernes propagandisters løgne, der ofte
består i gråzoner og sammenblanding af tolkning og fact

"There are no facts, only interpretations. Friedrich
Nietzsche

"Den, der har kunst og videnskab, han har religion; den, der ikke har
kunst og videnskab, lad ham have religion. Goethe

" We don't know a millionth of one percent about anything.'
Thomas Alva Edison (1847-1931)

"Every thing to be true must become a religion. Oscar Wilde

" Der findes ingen evige kendsgerninger: ligesom der ingen absolutte
sandheder findes."Nietzsche

Menneskets viden er enten erfaring eller matematik.
Nietzsche

For some time past there have been no free spirits. They still believe
in truth Nietzsche

Blot folk får en filosoferende atomfysiker at knæle for i stedet for
en biskop, er de ligesom lidt lykkeligere. Jacob Paludan

Sandhed og sprog handler om en mobil hær af metaforer. Nietzsche

Sandheden er illusioner, hvsi illusionsnatur er blevet glemt.
Metaforerne er brugt og har mistet deres aftryks-evne - de er nu kun
metal og ikke mønter.Nietzsche

Vov at være vis! Horats

Hypoteser er vuggesange, som læreren dysser sine elever i
søvn med.Johann Wolfgang von Goethe

vide, at den nuværende invasion af Danmark er langt

Berøv de kloge glæden ved at have tilhørere - og kundskaben mister sin
værdi for dem. Jean-Jacques Rousseau

Man has been reared by his errors. Nietzsche

Ord er ofte kun ligkister for tankerne, det rette udtryk for
tanken er handlingen. Nietzsche

Lykkelige mennesker er sjældent nysgerrige.
Arthur Koestler

Always listen to experts. They will explain what can't be done Then do
it. Anonymous

It is not truth that makes man great, but man who makes truth great.
Confucius

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-02-06 16:24

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev

Atter en hel masse der ikke hører til i denne gruppe. Jeg troede man blev
slettet af en moderator ved sådan gentagen adfærd?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 19-02-06 16:30

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message

> Atter en hel masse der ikke hører til i denne gruppe. Jeg troede man blev
> slettet af en moderator ved sådan gentagen adfærd?

gruppens moderator = dit eget kill-filter.

hilsen
Uffe

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-02-06 18:11

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse

> gruppens moderator = dit eget kill-filter.

Jeg vil nødigt putte nogen deri. Jeg undrer mig bare, at man uden at skele
til indholdet, læsser stak efter stak af i grupper, hvor det ikke hører til.
Men lad os 'dræbe' ham ved kun at gå ind på emner der kun hører til her. Men
altså selv dér kender han ikke sin begrænsning, og det ender som regel i en
gang fnidderfnadder om noget helt andet.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Bo Warming

Dato : 20-02-06 06:33

> [...]
> altså selv dér kender han ikke sin begrænsning, og det ender som
> regel i en
> gang fnidderfnadder om noget helt andet.

Min onropic trådstart er der ingen der har argumenter imod

Det er det væsentlige

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-02-06 19:17

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev
> Min onropic trådstart er der ingen der har argumenter imod

Sikkert. De gider bare ikke ævle med dig, da det ikke fører til noget.
Jeg skiller mig så ud ved slet ikke at kunne se hvor det liiige er, du er
videnskabelig. Og noget egentligt spørgsmål er der heller ikke.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Bo Warming

Dato : 20-02-06 22:50

> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev

> Sikkert. De gider bare ikke ævle med dig, da det ikke fører til
> noget.

Du lyder som østriger-domstolen der netop gav 3 års fængsel til en
udenlandsk besøgende gæsteforelæser for at være holocaust-minimalist.

De havde ingen argumenter for deres hævdvundne holocaust-maximalisme.
De havde bare ikke tid at gå ind på argumenterne bag deres TRO.
Det hedder dogmatik.
Det bør ikke have overlap med videnskab
Tsk tsk.

Gider du kun gå i debat med nogen, som har lovet, at de bagefter vil
give dig ret - at det "fører til noget"?

Fra : Bo Warming

Dato : 19-02-06 18:54

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> wrote in message

> gruppens moderator = dit eget kill-filter.

I mine ti år som usenetdeltager er jeg kun een gang rendt ind i en
person der forstod "at abbonere på en ng" som at læse alt i denne ng.

Vi åbner alle hvad ser spændende ud - såre enkelt.

Hvis man ved hvad videnskabsteori er, er det indlyende at trådstarten
er ontopic

Smag og behag er forskellig. Nogle har intet på hjerte vedr videnskab
men vil i stedet gerne søge at styre andres smag og mudderkastning