"Overaktivt blæresyndrom"/lægekorruption
Fra : Bo Warming

Dato : 13-02-06 06:55

"Overaktivt blæresyndrom"/lægekorruption

"Professor: vi er bare nyttige idioter" lyder overskrift i Politiken
13 feb06, idet man fortæller om medicin-industriens styring af
lægedebat ved at "key opinion leaders" sponsoreres og forkæles vedr
videnskabelige undersøgelser og publikationer, når disse kan gavne et
firmas salg.

Den aktuelle sag er om den stigende unode/mode, at midaldrende er
pissetrængende extremt ofte og lider af et psykosomatisk "overaktivt
blæresyndrom".

Måske sådant pjat har været medvirkende til min raptus med
eksperimenter og publikationer om inkontinens-selvhjælp.

Min storebror har i årtier haft samme hyperaktivitet mht toiletbesøg,
og lod sig undersøge lægevidenskabeligt efter alle kunstens regler, og
man fandt intet fysiologisk unormalt vedr prostata eller andet.

Ved at lade selvhjælp erstatte bivirkningsbefængte piller (som
virkelig mange plages med) og kirurgi(som min far plagedes med, vedr.
samme problem) , tror jeg man bedst får syn for sagn og får styr på
sit neurotiske pjat.

Statsstøtte til sundhedsvæsenet er pushervirksomhed som lokker
millioner af danskere til skadelig overbehandling, Lægelige
frynsegoder fra de private pille-producenter er bestemt et godt sigte
for afsløring af behandlernes korruption pr recepter på medicin, som
staten hænger på at betale.

Syndromet har i over 100 år været velkendt af læger, der på Estrups
tid kaldte det "gendarm-blære", idet de ofte fandt formindsket
blære-volumen hos ridende politi-spradebasser, der tit og ofte stod
af hesten og pissede deres territorie af demonstrativt, vel nok delvis
for at få tiden til at gå. Når blæren udtømmes urimeligt ofte og ikke
bliver spændt helt ud på normal vis, vil den skrumpe og så bliver
hyperaktivitet mht toiletbesøg (eller i mit tilfælde rækken ud efter
marmeladeglas) til en direkte nødvendighed pga det formindskede
rumfang, altså mangel på plads til urin.

Bilister der ikke kan styre den tossede lyst til at foretage sig noget
tilsyneladende meningsfuldt, tror jeg i særlig grad kan have gavn af
at have marmeladeglas parat under førersædet. Biler er sværere at
parkere end heste.