Ubeskyttet brug af: Gropasol
Fra : BuFFerz

Dato : 11-02-06 18:33

Hej

På mit arbejde, bruger vi gropasol til at rengøre forskellige ting med.
Vi har ikke fået udleveret beskyttelse.

Så er det jeg vil høre hvor farligt gropasol er ved fx.
hudkontakt, indånding mm.

vh.

Fra : Max

Dato : 11-02-06 19:03

Hej BuFFerz

> På mit arbejde, bruger vi gropasol til at rengøre forskellige ting
> med. Vi har ikke fået udleveret beskyttelse.
>
> Så er det jeg vil høre hvor farligt gropasol er ved fx.
> hudkontakt, indånding mm.

Gropasol er vidst lugtfri terpentin, det er ikke stoffer man spøger med.

Du kan læse om farligheden og hvilke værnemidler i skal bruge
i sikkerhedsbladet der skal forefindes på arbejdspladsen, jeres
sikkerhedsfolk skal sikre sig at i læser det sikkerhedsblad og
sikre sig at i også forstår hvad der står i det.

Men i har det nok ikke, så et opkald til Arbejdstilsynet vil nok
sikre dig den viden du har behov for og at den virksomhed du
er ansat i begynder at tage vare på de ansattes sikkerhed oh
helbred.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-06 22:06

> Gropasol er vidst lugtfri terpentin, det er ikke stoffer man spøger med.

Nahh, petroleum, men det er selvfølgelig heller ikke postevand

Jan

Fra : Max

Dato : 12-02-06 12:02

Hej Jan

> Nahh, petroleum, men det er selvfølgelig heller ikke postevand

Jeg kikkede i den sidste spalte her :

http://www.ref-lab.dk/default.asp?url=/teknisk_info/rapporter/teknisk-rap-1.asp

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-06 18:55

> Hej Jan

> Jeg kikkede i den sidste spalte her :
>
> http://www.ref-lab.dk/default.asp?url=/teknisk_info/rapporter/teknisk-rap-1.asp

OK, måske Gropasol kan være flere ting, hos os er Gropasol D70 = petroleum

Jan